|   15:07:40
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

געגועי לטרכטנברג

מכתב גלוי לוועדה על נושא קטנטן שהיא פשוט שכחה
28/08/2011  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
פרופ' מנואל טרכטנברג [צילום: פלאש 90]

עבור: vaada@che.org.il

כבוד היו"ר, חברי ועדה יקרים, מכובדי.

ניתן להתרשם שעבודתכם רצינית, אתם עושים עבודת נמלים יסודית. תבורכו. מצד אחד שלל חומר הגלם המונח על שולחנכם בהחלט מרשים, מצד שני לא ברור כמה ממנו יגיע לבסוף למסקנותיכם, ומתוכו מה הממשלה תיישם בפועל.

עוד לא יבש הדיו על כתב מנוייכם ודרכה של הממשלה אצה רצה לירוק בפרצופו של הציבור כשהיא מעלה את מחיר הדלק. מה שמעורר חשד כבד שמכל העבודה הזו, בפועל נראה מעט מאוד (פחות או יותר כפי שקורה עם המלצות מבקר המדינה).

ומה שכחנו?

כולם עוסקים בפרטים, יש בהחלט לשבח זאת. אך מרוב התלהבות מהפרטים שכחנו תחום אחד קטן: הזנחנו לחלוטין את ההיבט הכללי. לאן רצה המדינה? האם יש קו מנחה להתנהלותה של המדינה עד כה? הרי המחאה והמצוקה לא נפלו עלינו משמיים! ככל הנראה המדינה שגתה שגיאה מהותית קשה בהתנהלותה בעשרות השנים האחרונות!

מהי השגיאה?... פרטים, פרטים בלי סוף. אך מה עם ההיבט הכללי? בהיעדר ניסיון למצוא את הטעות הכללית המהותית, מי לידינו יתקע שמעתה ואילך יהיה קו מנחה חדש?

המדינה רצה קדימה זה חשוב, נפלא ואף נהדר - אך לאן? האם יכול להיות שהמדינה היום פועלת לטובת ההון-שלטון על חשבון הציבור? האם היא מזרימה (בכוונה תחילה) עשרות או מאות מיליארדים מדי שנה מן הכלל אל הפרט? האם היא מפריטה את משאבי הציבור (בידיעה מלאה) כדי לגזול את משאבי הכלל ולהעבירם לעצמה ולחבריה?

מה פשר הקשר?

האם יש קשר-הון-שלטון? האם יש קשר הון-שלטון-עיתון-חוק-אקדמיה ותומכיהם? האם יש קשר אליטות?

מהי השיטה?

מהי תרבות השלטון? מהי "השיטה"? מהי רמת סיאוב המערכת? עד כמה "עורקי" המערכת מסוידים? נהוג לקצץ בבשר החי, אך כמה שומן מת "מחליא" (תרתי משמע) את המערכת?

מהי שיטת השקשוקה?

גיא רולניק במאמרו "האם העולם כבר לא שטוח" רומז שהשלטון מחפה על פשעי ההון כי ממתינות לו שם משרות. הוא רומז שהשיח הציבורי מוטה לעבר התקציב (הכסף היוצא), תוך הסתרת האג'נדה של הכסף שאינו נכנס ונשאר בידי החזקים. הוא מסכם ואומר שהעולם נשלט על-ידי אוליגופול של מושחתים העוסקים בביזת הצרכנים. זה יכול להיות דבר כזה?...

מחיר התשומות

מהו המחיר שמשלם הציבור בישראל כדי שיהיה לו העונג שהמערכת הנקראת מדינה, תתקיים? כמה אנחנו משלמים על המגנונים המסואבים? אפשר לדעת? או שמא אתם טרודים מדי בפרטים?

תרבות השחיתות

האם יש תרבות שחיתות? כמה היא עולה לנו? בכמה אתם מעריכים את השחיתות? האם צדק פרופ' זליכה כשהעריך אותה בסדר גודל של כחמישים מיליארד ש"ח בשנה??? 50,000,000,000!!! כל השאלות הקשורות לנושא תרבות השלטון נותרו מיותמות. אני צועק וצועק ואין שומע. אבקש לא להתעלם מן ההיבט הזה!

יודעים או לא יודעים?

מתי בפעם האחרונה ניסינו לבחון את נושא השחיתות מן ההיבט המערכתי? אופס, שכחנו. מהי שחיתות בכלל? האם הגדרתה כאחוז הפקידים הנוטלים שוחד, עדיין רלוונטית לתקופתנו? מה דעתכם על הגדרה קצת פחות ארכאית: כל מה שהוא לטובת האליטות על חשבון הציבור?

מה אנחנו יודעים על השחיתות מן ההיבט המערכתי-תרבותי-נורמטיבי? האם יש לנו מושג עד כמה היא חמורה ועד כמה היא משפיעה על המדינה? כמה זה רציני לטמון את הראש בפרטים הקטנים כשאין לנו שמץ של מושג בגדולים?

האם הרצל צדק?

איך ייתכן שהמדינה תמיד ניגפת במאבקה נגדה? האם השחיתות היא באמת מפלצת כל-יכולה שכל גאוני הדור עומדים חשופי שת, חסרי אונים בפניה? האם האנושות שהגיעה למאדים, כה אומללה, רופסת וחסרת אונים מול השחיתות? האם באמת לא ניתן, פשוט בלתי אפשרי לשפר את מצב השחיתות? או שמא לא רוצים? האם יכול להיות שהרצל צדק: אם לא רוצים - זו אגדה. כמה אחוזי מאמץ משקיעה המדינה למאבק בשחיתות? האם היא לא יכולה להתאמץ קצת יותר? לא יכולה או לא רוצה?

תרבות השלטון

מה אנחנו יודעים על תרבות השלטון? האם יכול להיות שאלו הם מאפייניה: אגואיזם, חזיריזם, נפוטיזם, ג'וביזם, נהנתנות, הוללות, הפקרות, בזבוז, אטימות, יהירות? יודעים או לא יודעים? זה נכון או לא נכון? אמת או שקר? דעה או עובדה? אם זה נכון, איך אנחנו רוצים שהמדינה לא תקרוס?

גן עדן או גהינום?

האם המדינה קורסת או צומחת? מצד אחד יש נתוני צמיחה מופלאים, מצד שני מחאה גדולה, שבזכותה אתם בכלל קיימים כוועדה. אז מהי האמת? האם ישראל היא גן עדן של צמיחה מופלאה, או גהינום של קריסה חברתית כוללת? איך ייתכן להמשיך לעסוק בפרטים כאשר ברקע שאלה כה מהותית נותרת תלויה באוויר?

של מי המדינה הזו לעזאזל?

האם יכול להיות שגדולי האומה אצו רצו קדימה במשך שנים או עשרות שנים ריצת אמוק מטורפת בלי לדעת לאן? ריצה ששום דבר מכל גאוני המערכת, למעט קומץ סטודנטים ומאות אלפי תומכיהם, לא יכול היה לעוצרה. האם הם לא התבלבלו קלות? האם הם חשבו בטעות שהם צריכים לדאוג למנגנוני המדינה רק שכחו פרט אחד קטן? שמדינה היא לא רק מנגנונים כלכליים אלא גם אזרחים?...

האם יכול להיות שבריצה המטורפת שלהם למען צמיחת מנגנוניה הכלכליים של המדינה הם ינקו, מצצו וריסקו את אזרחיה? האם "הודות" לכך הגענו למצב של קריסה חברתית כוללת: חינוך, בריאות, תעסוקה, פערים, ביטחון פנים, איכות סביבה, איכות שלטון, ערכים?

האם "נערי האוצר" בחסות מנהיגי המדינה מתנהלים כאילו אזרחי המדינה הם אויביה? האם הם מנסים למצוץ כמה שיותר מהאזרחים כי הם נורא דואגים למדינה? האם זה הקו המנחה שלהם? האם זו הטעות המהותית שלהם?

האם הגולם קם על יוצרו?

האם משרתי הציבור החליטו שהם דווקא מעדיפים (ונימוקם עמם) שהציבור ישרת אותם? האם נכון לומר, שהיום מדינת ישראל היא מדינה הבנויה לתלפיות כמדינת אליטות? האם היא בנויה ככפפה ליד לידי קובעיה? מדינת כל אליטותיה. מדינה שכמאה אחוז מן הנורמות שלה פועלות לטובת האליטות על חשבון הציבור!!! מדינה המזרימה באורח קבע את משאבי הציבור אל מוביליה, חזקיה, עשיריה ובכיריה?

פינת השאלה הקטנה

מכל הגאונים שהאנושות הצליחה לייצר, איש אינו מעלה על דעתו לשאול את השאלה הקטנה: מה פתאום בעלי הבית של המדינה - אזרחיה - צריכים להתחנן כל הזמן, כתרבות וכשיטה, אל משרתיהם כדי שהמדינה שלהם תפעל גם קצת עבורם?

פינת השאלה הגדולה

מאז ומעולם האנושות התנהלה כך שהחזקים השתלטו על החלשים. היה ואתם חלשים בהיסטוריה - זה קיים גם היום בעולם השלישי. מדוע מכל הגאונים שהאנושות הצליחה לייצר איש אינו מצליח להעלות על דעתו שתופעה זו קיימת גם אצלנו בעולם הנאור?

נכון, זה קצת יותר מסובך. שם העריצים עושקים בגלוי, אצלנו זה מתוחכם. אצלנו זה נעשה תוך ניצול לגיטימי לכאורה של הכלים התמימים לניהול חברה: חוק, דמוקרטיה, כלכלה. אבל האם בגלל שזה יותר מורכב ומסובך איש מן המערכת לא יצליח להעלות על דעתו שזה בכלל קיים? נודה לכם מאוד באם לראשונה בהיסטוריה תואילו בטובכם לבחון בצורה מוסמכת את האפשרות שגם אצלנו החזקים השתלטו על משאבי הכלל.

סיפורי האחים גרים

האם בעלי ההון אכן מניעים את המשק, או שמא הם יונקים, מוצצים, עושקים ומרסקים אותו? מתי לאחרונה בדקנו את השאלה הזו? המאה העשרים ואחת שכחה מתי היא קפצה לביקור, ועדיין המדינה מתנהלת על סמך אמונות טפלות ודעות קדומות... בוקר טוב, ימי הביניים כבר היסטוריה.

העובדה היא שרוב ההון של האנושות נמצא בידי כמות קטנה מאוד של אנשים. כלומר לא צריך להיות בקיא בכלכלה כדי להבין שההון זורם באופן מתמיד מן הכלל אל הפרט. אז אולי סוף-סוף נעמיד את אגדת העם הזו לדיון ציבורי ולמחקר מדעי? בעלי ההון - מניעים או מוצצים? שנאמר: סוף מעשה בהבנה תחילה, היכן אנו חיים? קודם כל נדע.

יש תחום שאין

מה מדינת ישראל במאה ה-21 יודעת בנוגע לתרבות השלטון שלה? שום דבר. שום, כלום, מאום, נאדה, גורנישט, אפס (בריבוע)! תחום תרבות השלטון הוא חור שחור אחד ענק! כל ההיבט הכללי נמצא לחלוטין מחוץ לתודעה!

אני רק שאלה

הלו, יש מישהו בבית? לרוץ קדימה זה חשוב, אבל לאן?... לאן כולם ממהרים? לאן המדינה הזו רצה? לאן?...

מהי תמונת המצב החברתית-כלכלית? כמה עולה תרבות השחיתות? מהי תמונת המצב של זרימת ההון במשק? האם יש "קשר אליטות"? אני דורש להעמיד את נושא תרבות השלטון על סדר היום!

אני רוצה להופיע בפניכם.
אשמח לקבל זימון.

תודה.
אהרון שחר,
אזרח מודאג.

תאריך:  28/08/2011   |   עודכן:  28/08/2011
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
געגועי לטרכטנברג
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
30/08/11 21:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כשסולק ניקולאי צ'אושסקו מהשלטון ברומניה בדצמבר 1989, הוא נפל בידי המוני בוקרשט הזועמים, ולאחר משפט בזק הוצא להורג יחד עם אשתו. למחרת הופיעו על קירות בתים בדמשק כתובות בנוסח: "כל צ'אושסקו ביג'י יומו", עם רמז עבה לחאפז אסד.
28/08/2011  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
יש לנו מערכת ביטחון טובה ואמינה שהגנה עלינו עד היום בהצלחה, וזו עובדה שאין לסתור אותה! וכאן יפסיקו לקרוא כל אלו שלא חושבים כך, דהיינו - כל המקטרים והמקטרגים למיניהם שמוכרים את מרכולתם הפסימית (והנבזית לפעמים) מעל דפי העיתונות ובמאמרים באינטרנט.
28/08/2011  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
במשך 2,000 שנה היהודים השתוקקו להשיב לעצמם את הלאומיות וריבונות שלהם ועם זאת זכותם להגנה עצמית. כעת שליהודים יש מדינה ריבונית, הם אפשרו שהעולם כולו יקח מהם את זכותם הריבונית והגנה עצמית. מדינת ישראל הפכה קורבן להתנהגותה המטורפת והיא בחרה להיות קנה רצוץ, מסכנת את עצמה ואיתה שישה מיליון יהודים החיים בארץ ישראל.
28/08/2011  |  נורית גרינגר  |   מאמרים
מכל האוכלוסיות המוחלשות והסובלות במדינה, אין כמעט אוכלוסיה מושתקת יותר ומנודה יותר מזו של האבות הגרושים. זוהי אוכלוסיה שאנשים מסוימים, ובמיוחד נשים מסוימות מפיקות הנאה מיוחדת מהשנאה אליה ומההסתה נגדה. הנה כמה מילים ששמעתי בימים אלו מאדם שביקר במאהל האבות. הדברים מדברים בעד עצמם!
28/08/2011  |  עו"ד אריאל לוין  |   מאמרים
למרות הכיסוי התקשורתי הנרחב של מאבקי ההישרדות המשפטיים של מגרון, החלטות בג"ץ והצגה מסולפת של העניין על-ידי מתנגדיו של הישוב, העובדות ביחס לקהילה יהודית זו מעולם לא הוצגו במלואן, ובוודאי לא בצורה הוגנת.
28/08/2011  |  משה דן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il