|   15:07:40
  אלכס לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

מכתב אישי לבנימין נתניהו

26/07/2004  |   אלכס לוין   |   מאמרים   |   תגובות

שלום לך שר האוצר אני כותב לך מכתב זה לאחר שעברתי חוויה לא מרנינה באופן מיוחד ביום שישי האחרון.

ביום שישי האחרון נסעתי מפתח תקוה חזרה לביתי בראשון לציון, בדרך בפתח תקוה עברתי במקרה ליד השוק, בפתח תקוה, וראיתי דרך חלון מכוניתי אישה זקנה כבת 70+ גוררת אחריה סל קניות כבד על שני גלגלים וכל זאת בחום הכבד של חודש יולי. עצרתי לידה ושאלתי אותה האם היא צריכה עזרה. היא הביטה בי במבט עצוב ואמרה: לא תודה, אך אם אתה נוסע לשכונה בשם --- אשמח לנסוע אתך. מייד אמרתי לה כמובן, לשם פני מועדות, על-אף שהדבר לא היה נכון, כך הסעתי אותה לביתה מרחק של כ-1,500 מטר מהשוק.

בדרך היא סיפרה לי כי בעברה הייתה מורה בבית ספר יסודי, כיום היא פנסיונרית אשר בקושי גומרת את החודש. ראיתי את העצב והצער הנשקפים מפניה. תוך כדי סיפורה אמרה לי בצער כי הפגיעה בפנסיה וכן בביטוח הלאומי שהממשלה ביצעה דרדרו את מצבה הכלכלי עד כדי כך, שאין היא מסוגלת יותר לכלכל את עצמה. לאחר מספר דקות הבאתי אותה לפתח ביתה וכך נפרדנו בידידות.

ביבי היקר אני רוצה לספר לך מדוע אני ביום העצמאות האחרון לא הנפתי את דגל ישראל, זאת הפעם הראשונה בחיי. בגללך שר אוצר יקר ומנוכר כן בגללך.

בגללך אני מתבייש להיות אזרח ישראל. היכן נשמע כדבר הזה? אלפי עובדים במדינת ישראל שעובדים לפרנסתם ומקבלים בקושי שכר מינימום לא מקבלים שכר זה חודשים, עובדי עיריות, עובדי מועצות דתיות ומי יודע מי עוד. אנו המדינה היחידה בעולם שלא משלמת שכר עבור עבודת כפיים ועוד שכר עלוב שלא מספיק לכלום.

לבטח קיבלת עצה מנערי האוצר לא לשלם שכר. אותם נערי אוצר שלא רעבו ללחם מעולם, כמוך, שר אוצר יקר. אך זה לא הכל, שר אוצר יקר, היכן אותם מאות אלפי פנסיונרים שקצצת להם בקצבאות ביטוח לאומי והטלת עליהם מס על הפנסיה שלהם, שר אוצר יקר ומנוכר שלי, לי יש הורים פנסיונרים. אמי בת 72 אבי בן 74 הם עבדו את הארץ 35 שנים מחייהם, חסכו בקרנות הפנסיה המתפוררות, שילמו ביטוח לאומי, סכומי עתק, שילמו מסים על הכנסותיהם וקיוו כאשר הם יגיעו לגיל הפנסיה יוכלו להתקיים בכבוד. אך הנה הגיע ברון שודדי המסכנים חסרי ההגנה, האוכלוסיות החלשות, ושדד אותם.

עבור מה הם שילמו ביטוח לאומי כל ימי חייהם? עבור אפס מאופס שהם מקבלים. בשביל מה קיים הביטוח הלאומי בישראל? לפי דעתי הביטוח הלאומי במדינת ישראל זאת התרמית הגדולה ביותר. אתה משלם כל ימי חייך סכומי עתק וכאשר אתה זקוק לכספים אלו - אתה מקבל אצבע משולשת עם סכום כסף שלא מספיק לך לחיות. אבל אתה חי, לא חי, חי מת. תבטל את התרמית הזאת ותומר זאת עוד דרך לגבות מסים בארץ הזאת במסווה של... לך הפתרונים להמשך השורה הזאת.

שר אוצר יקר ומנוקר אני חבר הליכוד; עד התאריך 1.1.04 שילמתי דמי חבר שנים למפלגת הליכוד, אף הייתי חבר מרכז בליכוד תקופת מה. מהתאריך הנ"ל ביטלתי את הוראת הקבע לתשלום דמי החבר. אתה יודע למה? כי אני מתבייש בזכותך להיות חבר ליכוד. אני מתבייש במה שאנו מעוללים לפנסיונרים ולעובדים בשכר רעב ושכר מינימום, שלא קבלו משכורות שנה ואף יותר. לא חשוב מה תענה לי - אתה מעולם לא רעבת ללחם.

אני מתבייש שיש ילדים שהולכים רעבים לבית הספר, אני מתבייש שיש אבות ואמהות שאינן יכולות לקנות אוכל בסיסי לבית, לא קונות תרופות לחולים, משפחות ממעמד הביניים שהתדרדרו והגיעו לפת לחם. משפחות שאין להן במה לשלם עבור מים וחשמל, שלא לדבר על תשלום חשבון הטלפון. תבדוק, שר אוצר שלי יקר ומנוכר, כמה טלפונים בארץ מקבלים שיחות בלבד, אך אי אפשר להתקשר מהם. אני מתפלא על אוכלוסיות אלה שעוד לא קמו והסתערו על משרדך ועל משרד ראש הממשלה בכדי לגרש את הרוע שהשתלט על המדינה.

תראה לי מדינה מערבית שיש בה אחוז כזה גבוה של עוני, של ילדים מתחת לקו העוני, של משפחות רעבות, תפקח את העיניים כמה שיותר מהר אחרת תאבד את העם הזה. תפסיק להאמין לילדי ונערי האוצר מדושני העונג אשר סובבים אותך. אתה מרעיב למוות את הנוער שאתה רוצה שיתגייס בגיל 18 לצה"ל. למה להם להתגייס? מה הם קיבלו מהמדינה ומהמדיניות שאתה מוביל? הורים מובטלים, הורים שבורים, מעמד בינים שנעלם, בזכותך, ילדים רעבים, קשישים רעבים, נכים ומוגבלים הגוססים בשקט בביתם, אולי תשלך להם פיצה לשבת.

מדוע ישנה ירידה כזאת מן הארץ? תחשוב מעט, תפקח את העיניים ותפסיק להיגרר אחרי נעריי אוצר אשר מובילם אותך באף להתאבדות חברתית.

אין לנו צורך במדינה אשר מרעיבה את אזרחיה, בטחון המדינה תלוי לא במה שקורה מסביבנו אלה קודם כל בביטחון הכלכלי של אזרחי המדינה.

שר אוצר יקר שלי, אני לא יודע אם אני אצביע ליכוד בבחירות הקרובות, אני לא רואה איך יצביעו ליכוד אלפי הפנסיונרים שדרדרת אותם לחרפת רעב. אני לא רואה איך יצביעו ליכוד כל האמהות החד הוריות אשר השפלת אותן ורימית אותן, אני לא רואה איך יצביעו ליכוד כל אותם אלפי עובדי חינם ברשויות במקומיות, אפילו בתקופת העבדות בארה"ב נתנו אוכל לעבדים תמורת עבודתם. כאן, אפילו לחם צר העובדים לא מקבלים. איך אתה חושב שמרגישים ילדי העבדים החדשים בארץ? האם הם גאים בארצם? האם הם ירצו לשרת בצה"ל ולמות למען מדינה?

שר אוצר שהרעיב אותם, אני בספק הם שונאים את המדינה שהפכה את הוריהם שהתפרנסו בדוחק מאנשים גאים לעבדים, עובדי חינם, עבדים שלך ושל המדינה שאתה מנהל בה את משרד האוצר. אני מתבייש במדיניותך. זה אות קלון על מצחך ועל מצח המדינה. אני מתבייש להיות אזרח של המדינה הזאת.

אני חולה במחלת הסרטן ואני רואה את אלפי החולים שמתמודדים במחלתם הקשה, איך רבים מהם יורדים מנכסיהם ומכבודם כי אין התרופות הנדרשות, שאינן בסל הבריאות, תרופות זולות ביותר כמו וולטרן - אני נדרש לשלם מאות שקלים בחודש עבורן בכדי למנוע בגופי היווצרותן של פטריות וזיהומים. האם אתה משלם עבור תרופות או אתה מורם מעם כי אתה שר או חבר כנסת.

שר אוצר יקר ומנוכר, אתה נלחם בעובדים, נערי האוצר שלך צועקים ומרעיש עולמות שכר העובדים בייצור ובשירותים גבוהה מידיי, אתה מקשקש בקומקום שכר מינימום או אפילו 5,000 שקל בחודש זה שכר מגוחך, כמה מקבלים נערי האוצר החכמים שלך - 15,000 שקל בחודש? 20,000 שקל בחודש? או יותר? כמה מקבלים שיאני השכר בבנק ישראל? כמה סמנכ"לים צריך במשרד האוצר או בבנק ישראל? מה עם שכר המנכ"לים בחברות הממשלתיות? מה שכרם? שכר מינימום?

מה אתה מלין על שכר עובדי הנמלים, אתה יכול לקבוע את שכרם הם הרי עובדי חברה ממשלתית, היכן נמצא מנהל ראשות החברות הממשלתיות בנושא שכר העתק בחברות אשר תחת שליטתו? היכן הוא נמצא? בחו"ל או בבונקר יחד אתך? בוא ניקח את מנכ"לית בנק לאומי, בנק בשליטה ממשלתית, לאחר שגרם נזק עצום לכלכלת המדינה לאחר פרשת ויסות מניות הבנקים - מה שכרה? 5,000 שקל או אולי 50,000 שקל? או אולי 100,000 שקל? או אולי 200,000 שקל? האם היא עובדת קשה יותר ממך? קשה מראש הממשלה? היכן אתה בתמונה, היכן ראשות החברות הממשלתיות, או שכאן אתה לא מתערב כי באמת היא עובדת בשכר רעב.

אני לא אקבל כי קשה למצוא מנהלת בנק בשכר נמוך יותר, אני חולק על קביעה כזאת. תמצא אולי אף מנהל יותר טוב, ואם היא לא תרצה להפחית את שכרה בחצי שתלך הבייתה, אז תראה כמה מנהלים טובים יעמדו בתור על מחצית השכר.

שר אוצר יקר ומנוכר שלי, תפסיק להיות מכור לנערי האוצר, תפקח את העיניים. את בעיות האבטלה אפשר לסיים בשנתיים ימים מקסימום ואף מהר יותר. אני יכול להשיא לך עצות, זול יותר ליצור אלפי מקומות עבודה חדשים, רק תפסיק להשתעבד לנערי האוצר שלך, שלא יצרו מעולם שקל אחד בעצמם והיו שכירים כל ימי חייהם, טפילים שבעים ומדושני עונג במשרדי האוצר, מקבלים שכר גבוהה ומנותקים מן העם. מי שצועק כי עובד תעשייה המשתכר בקושי 4,000 שקל בחודש ממוטט תעשיין מדושן עונג, שיפחית את שכרו, יעבוד כמה חודשים ליד כבשן לוהט או בשמש היוקדת עם 79% לחות ואז יוכל לציץ ציוץ גדול ממשרדו הממוזג במשרדי האוצר עם כוס קפה ביד אחת ובשנייה לעיין בעיתון ולעלעל בבורסה החוגגת ולדפדף באינטרנט ולומר אנו חיים בגן עדן של שוטים.

כאשר אני עומר ליצור אלפי מקומות עבודה חדשים אני באמת מתכוון לכך, לא זורק סיסמאות ריקות מתוכן. מקומות עבודה לא יוצרים כאשר נותנים לחברה כמו קוקה קולה 80 מיליון דולר שתעבור לאזור אחר, חברה כזאת לא צריכה לקבל אגורה שחוקה, יש לה דיי והותר. מקומות עבודה יוצרים בתבונה ולא בתיחקום שלך נערי האוצר, בבזבוז של מאות מיליוני שקלים על ברוני הכסף, אלא בייצור אמיתי וחדש של מקומות עבודה.

מדינה שנותנת 85-90% מכל האשראי שלה ל-10% מברוני הכספים, אשר פושטים רגל אחד אחרי השני עם הכספים של פועלי הייצור והשירותים, לא תוכל ליצור מקומות עבודה. בנקים שמנשימים את 10% של מקבלי 90% מהאשראי בכדי שלא יפשטו את הרגל וממשיכים להזרים להם כספים, על-אף שיודעים כי לא יראו את כספם חזרה, הם עבריינים.

שר אוצר שלי יקר ומנוכר אם לא תתעורר אני מבטיח לך כי אני אצעיד אלפי ילדים ומובטלים ונכים וחד הוריות לעבור משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה, אך הם לא יקבלו מיים ולא מזון בצעדתם ואז אנו נראה אותם צונחים בדרך מהמתייבשות ומרעב ולא ינהלו אתך כל משא-ומתן, כי אין עם מי לנהל משא-ומתן, הם ירצו רק דבר אחד - אותך ואת ממשלת ברוני הכסף נעלמים, כי אין לאן לחזור ועוד מעט כבר לא יהי גם לאן ללכת כי לא תהיה מדינה.

תאריך:  26/07/2004   |   עודכן:  26/07/2004
אלכס לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאת: ד"ר אברהם בן-עזרא
26/07/2004  |  טל רבינוביץ'  |   מאמרים
השבוע שאל אותי חבר שאלה פשוטה: "בכמה עלה שוק המניות השנה?" התשובה עניתי לו, תלויה בהגדרה שלך לשוק. החבר שלי, יש לציין, לא חיפש פילוסוף והתשובה שלי נראתה לו מתחכמת מדי. הוא התרגז ואמר "אמנם אני לא מבין גדול בבורסה אבל אני עדיין מבחין בין שוק המניות לשוק הכרמל!!"
26/07/2004  |  אודי אלוני   |   מאמרים
הכנסת אישרה בקריאה טרומית ברוב של 58 ח"כים מול 28 מהשמאל וח"כים ערביים, הצעת חוק המחמירה את מדיניות ההגירה של ישראל. במקביל, הוארכו ב-6 חודשים הוראות השעה המונעות איחוד משפחות של פלשתינים, גם פלשתינים אזרחי ישראל - כדי שהיועץ המשפטי לממשלה יכניס בחוק האזרחות תיקונים מקילים.
25/07/2004  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
אני כותב את הדברים האלה בלב דואב. דחיתי את כתיבתם עד כמה שיכולתי.
25/07/2004  |  אורי אבנרי  |   מאמרים
"אימא... אני מפחד מהעתיד", ילד בן עשר אמר לאמו לפני שנרדם.
25/07/2004  |  טל רבינוביץ'  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il