|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

שישה בשישי

קשקשנים

לאליעד שרגא אין מושג בכלכלה - מה שלא מפריע לו להשתלח אחמד טיבי מסית ומעוות את חוק השבות יוחנן דנינו אינו אומר מילה על הפשיעה הגואה אהוד אולמרט מדבר על ירושלים כאילו שהוא פרשן מי שחושש משכנים חרדים, לא באמת רוצה שהם ישתלבו בחברה רמי וייץ ושגיא כהן הפכו את הצפייה בגמר ליגת האלופות לסיוט ויש גם חלאה אחת
24/05/2012  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]


1. אליעד שרגא
שרגא כותב מחדש את יסודות הכלכלה [צילום: פלאש 90]

"נכון שאתה לא מצפה שֶלְמי ששר שירי בדיחה יהיה קול צלול. אתה לא מצפה ממנו לשמיעה אבסולוטית ולא אכפת לך אם הוא מגלה פתאום באמצע המילה שהוא שר גבוה מדי ויורד פתאום ירידה תלולה. אתה לא מתרגש מהקצב, ולא מפריע לך אם הוא מקדים את המלווה שלו בשתי תיבות ומפסיק באמצע השורה כדי להתווכח עם הפסנתרן ואז מתחיל מהתחלה. אבל מה, אתה כן מצפה שהוא יידע את המילים" (שלושה בסירה אחת, מאת ג'רום ק. ג'רום, בתרגומו של דני קרמן).

נכון שאתה לא מצפה ממי שמדבר על מדיניות כלכלית שיהיה כלכלן מבריק. אתה לא מצפה ממנו להבחנה בין קיינס לפרידמן. אבל מה, אתה כן מצפה שהוא יידע מושגי יסוד ושידייק בנתונים. לא אליעד שרגא. יו"ר התנועה לאיכות השלטון דיבר בלהט רב בכנס לשכת עורכי הדין על הריכוזיות במשק, ירה נתונים בצרורות – והפגין בורות מוחלטת בנושא.

שרגא יצא נחרצות נגד המינוף; אם שיטתו הייתה מתקבלת, אפשר היה לסגור את כל הכלכלה העולמית, הבנויה על קבלת אשראי, השקעת הכסף ומיחזור ההלוואות. הוא התקומם על העברת דיבידנדים בין חברות אחיות, ובאותה נשימה תקף את יצחק תשובה שאינו מזרים כספים מדלק אנרגיה לדלק נדל"ן. כאשר רם כספי אמר שהריבית העודפת בגיוס אג"ח בהשוואה לנטילת הלוואות בבנקים היא 10-8 מיליארד שקל, נטל שרגא את הנתון וקבע שזהו היקף התספורות (וכאשר כספי הזדעק, אמר שרגא בנונשלנטיות שלא הבין אותו). הוא טען שאליעזר פישמן מחזיק 25% בידיעות אחרונות; הנתון הנכון התפרסם בשבוע שעבר: 9% (וכאשר תיקנתי אותו, אמר שלא ידע ואחר כך שאל אותי מדוע הגבתי כאילו שנפגעתי אישית).

יום לפני מופע האימים של שרגא, שמעתי בדיחה המתארת אותו במדויק. מאמן ספורט אמריקני נזף בחניכו: אתה בור או אדיש? השיב החניך: I don't know and I don't care.

2. אחמד טיבי
טיבי נגד יסודותיה של המדינה [צילום: יהודה שגב]

עוד מכנס לשכת עורכי הדין. אחמד טיבי תקף בחריפות את חוק השבות וטען, שבעוד החוק מאפשר להעניק אזרחות לכל מאפיונר יהודי ולכל חסיד סאטמר השולל את עצם קיומה של המדינה (כלשונו) – בעוד פלשתיני שנולד בארץ וגורש ממנה, אינו יכול לקבל אזרחות.

פתחתי בו במקום את החוק. אכן, סעיף 1 בו קובע: "כל יהודי זכאי לעלות ארצה". אבל החוק לא מסתיים פה, כי יש בו גם סעיף 2: "אשרת עולה תינתן לכל יהודי שהביע את רצונו להשתקע בישראל חוץ אם נוכח שר הפנים שהמבקש (1) פועל נגד העם היהודי; או (2) עלול לסכן בריאות הציבור או בטחון המדינה; או (3) בעל עבר פלילי העלול לסכן את שלום הציבור". כלומר: החוק מאפשר במפורש למנוע מתן אזרחות למאפיונרים או לשוללי זכות קיומה של המדינה.

חבל שטיבי וחבריו אינם יהודים, כי אז היה רצוי מאוד להפעיל נגדם את הסעיף הזה. במקום זאת, הם מסתובבים בעולם ומספרים סיפורי זוועה על הגזענות הישראלית – תוך סילוף מכוון וזדוני של החוק המבטא את עצם מהותה של המדינה.

3. יוחנן דנינו
דנינו: סטטיסטיקאי או אסטרונאוט? [צילום: פלאש 90]

לפעמים אפשר לקשקש דווקא כאשר שותקים – מה שמכונה "שתיקה רועמת". זה מה שעשה מפכ"ל המשטרה במושב הפתיחה של כנס לשכת עורכי הדין. המדינה גועשת מהפשיעה החמורה, הציבור מאבד את הביטחון האישי – ודנינו מגיע זחוח, מפזר חיוכים לכל עבר, מצטלם כמו כוכב רוק ואז עולה לדבר. הוא לא אמר אפילו מילה אחת על המתרחש ברחובות ישראל, אלא העדיף לספר בגאווה רבה על פרויקט שבמסגרתו מטפלת המשטרה ב-500 בני נוער ומונעת מהם להידרדר לעבריינות.

שמעתי את הדברים והתחלתי לחשוב, שבעצם דנינו אינו עורך דין וקצין משטרה, אלא אחת משתיים. או שהוא סטטיסטיקאי, מקצוע עליו אומרים שהוא מוסר נתונים מלאים, מדויקים ובלתי רלוונטיים; או שהוא אסטרונאוט.

4. אהוד אולמרט
התרומה של אולמרט לאיחוד ירושלים [צילום: פלאש 90]

יהיה צורך להגיע לפשרה בעיר העתיקה, כולל בהר הבית. ממשלות ישראל לא עשו דבר על-מנת לאחד באמת את ירושלים. אלו הן שתיים מהכותרות שסיפק אהוד אולמרט למעריב לרגל יום ירושלים. כמי שהיה ראש עיריית ירושלים וראש הממשלה, בהחלט יש לאולמרט מה לומר בנושאים אלו, וכל עוד לא הורשע בפלילים – אני גם חושב שראוי לאפשר לו לעשות זאת.

אלא מאי? כמו הרבה פוליטיקאים, לרוב בעבר ולעיתים גם בהווה, אולמרט שוכח שהוא איננו פרשן. הרי הוא ישב בדיוק בשתי העמדות המתאימות ביותר כדי לשנות את המצב עליו הוא מדבר, אז למי בדיוק יש לו טענות? האם דבריו אינם מהווים הודאה בכישלון, או שמא הם בבחינת הטלת האשמה על אחרים? מכל מקום, לזכותו של אולמרט אפשר לומר שהוא דווקא תרם את חלקו לאיחוד ירושלים. את פרויקט הולילנד רואים מכל חלקי העיר.

5. הצילו, חרדים
רוצים את החרדים בגטאות [צילום: פלאש 90]

עוד לרגל יום ירושלים: שאול אמסטרדמסקי כתב בכלכליסט על כך שהשכונה שלו בירושלים הולכת ומתחרדת, ושהוא חושש מפני היום בו הרוב בשכונה יטיל מגבלות על אופן הלבוש ועל השמעת מוזיקה בשבת. אמסטרדמסקי הודה בכנות ראויה לשבח, שהדברים עלולים להישמע כמו אנטישמיות או שנאת השונה, ובכל זאת הביע את החשש.

אני לא רוצה להיכנס לנימת הדברים ולסגנונם, ואני מניח שאמסטרדמסקי תיאר תחושות סובייקטיביות אמיתיות. הנקודה שלי היא אחרת. אי-אפשר מצד אחד לדרוש מהחרדים להתערות בחברה, לצאת לעבודה, אפילו לשרת בצה"ל או בשירות אזרחי – ומצד שני לקבוע למעשה שהם חייבים להתגורר בגטאות סגורים משלהם. מי שמביע חשש מפני התחרדות של אזור מגוריו הלא-חרדי, מביע בכך גם תמיכה-בפועל בכך שהם ימשיכו לחיות בצורה אותה הוא עצמו מגנה. זה אומר, שמי שדורש מהחרדים להשתנות – אינו אלא מדבר מן השפה ולחוץ.

6. סיוט בערוץ 2
צ'לסי חוגגת, וייץ לא שותק [צילום: AP]

הצפייה בגמר ליגת האלופות בערוץ 2 הייתה עינוי של ממש, באשמתו של השדר רמי וייץ. נתחיל מזה שהוא לא סתם את הפה לרגע, התעלם לחלוטין מכך שאנו רואים את המשחק, איחר אחרי האירועים ולא תרם כמעט אף תובנה שנבעה מכך שהוא ישב באיצטדיון במינכן. שנית, וייץ כהרגלו הפציץ אותנו בפרטי טריוויה והיסטוריה מעצבנים ומיותרים: הוא סיפר על מספר הפעמים בהם הגיעה באיירן לגמר, מה אירע במוקדמות יורו 2008 ואפילו על גמר גביע האלופות ב-1971 (בחיי). אם וייץ היה מסוגל לשתוק מדי פעם, הייתי שולח אותו להאזין לשדרים האנגלים וללמוד מהם משהו.

רציתי לציין שגם הפרשן שגיא כהן "תרם" לחוויה, אבל אני חייב להיות הוגן: קשה מאוד לומר זאת, כי היה כמעט בלתי אפשרי להבין מה שהוא מדבר. אני עדיין מחפש את האידיוט שהחליט שאפשר למנות לפרשן טלוויזיה אדם שמדבר בצורה כזו.

ועוד משהו קטן

לא אחזור כאן על כל דברי הבלע והשטנה של רוני אהרונוביץ נגד בני משפחת אטיאס שנספו השבוע. לא אעמוד כאן על כל הקשקושים והשטויות של החלאה הזאת. אני רק תוהה, מה היה קורה אם הוא היה כותב את זה על ערבים.


תאריך:  24/05/2012   |   עודכן:  25/05/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קשקשנים
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
aviku
25/05/12 09:52
 
שמאלני קטנטן
25/05/12 19:58
2
כל הנזכרים כאלה.
25/05/12 09:58
3
עזרא מועלם
25/05/12 11:01
 
צנחן
25/05/12 17:10
4
למה לצטט אותו?
25/05/12 12:41
 
רוצחי יהודים לרוב
25/05/12 15:02
5
בני בנקר
25/05/12 13:41
 
צנחן
25/05/12 18:26
6
איסטרא בלגינא
25/05/12 16:54
7
אחד_שיודע
25/05/12 17:50
8
דנינו הכושל
25/05/12 18:16
 
aliya
27/05/12 12:53
9
urixo
25/05/12 23:44
10
ולדימיר ליבר
26/05/12 05:43
 
אנה מירושלים
26/05/12 10:50
11
אורי עמר
28/05/12 11:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני "אוהב" את גלגולי עיני ה"מתורבתים" למיניהם. שנים של הזנחה פושעת והפקרתם של תושבי דרום ת"א – ואין אשם. שנים של תוספת זנות זרוקה על כל מחלותיה לפתחי בתיהם של תושבי דרום ת"א – ואין משטרה. שנים של הפקרת החוק והרשאת חדירתם של מסתננים מגבול מצרים – לדרום ת"א.
24/05/2012  |  נסים גבאי  |   מאמרים
השבוע נערך בעיר רעננה כינוס מעניין בשם "שולחנות עגולים". סביב שולחנות התקבצו ונועדו תושבי העיר, חילונים ודתיים, ודנו בסוגיות מתחום יחסי הדת והמדינה. בין השאר, נדונו סוגיות של חינוך, תרבות, רווחה, תחבורה ציבורית בשבת, צעירים ותרבות הפנאי ועוד. מטרת הדיון הייתה לבחון את השלכותיהן של סוגיות אלו על מרקם החיים בעיר, מרקם מיוחד שנבנה לאורך שנים ושלאחרונה יש המנסים לפורר אותו.
24/05/2012  |  ד"ר חיים שיין  |   מאמרים
הסוגיה של חוק טל עברה טלטלות רבות, שקעה לרפש ולמי מדמנה מעופשים. היא אינה מוסיפה כבוד למחוקק, כבוד שמזמן וויתר עליו, היא מוסיפה חרפה לאנשי דת וטובלת במקווה שורצת פוליטיקה, שבינה לבין דת המרחק אסטרונומי. התחמנות במערומי מבושתה היא שהקימה לנו את המגה- ממשלה ולא סוגיית חוק טל. חוק שרות לאומי חוקק לפני יותר מיובל שנים, אבל לא בוצע מעולם בלחץ ובסחטנות ההנהגה החרדית בישראל, ולא בחכמתה אלא באיוולתה. לפיכך כל הדיבורים על מתווה חדש ל"חוק טל" הם מתכונת להארכת חייו של "שכיב מרע"בשעה שהוא זקוק לניתוק מן החמצן.
24/05/2012  |  צבי גיל  |   מאמרים
נוהגים קהילות ישראל לקרוא בחג השבועות את מגילת רות. כמעט 3000 שנה מפרידות בין המציאות של ימינו לקורות במגילת רות. ולמרות זאת העוקב אחר המתרחש במגילה יכול לסבור בטעות כי המסופר שם שאוב ממציאות חיינו כאן. התקופה היא 'תקופת שפוט השופטים', תקופה של ליקוי מאורות מנהיגותי בה העם שופט את מנהיגיו ומתקשה לקבל את הנהגתם.
24/05/2012  |  אלישי בן-יצחק  |   מאמרים
מנהיגות ראויה אינה מאפשרת לדעת קהל בינלאומית למנוע מימוש חזון ומדיניות ביטחון לאומי. דעת קהל שלילית ולחץ בינלאומי הם חלק בלתי-נפרד מתולדות העם והמדינה היהודיים, ומטרתם למחוק את הייחודיות היהודית הדתית, הלאומית, התרבותית והטריטוריאלית.
24/05/2012  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il