|   15:07:40
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

גזענות משולשת

על פני השטח קיימת הגזענות הנראית לעין - נגד אותם "פליטים" מדרום סודן ומאריתריאה, אך קיימת גם הגזענות שאותה חשף ח"כ מיכאל בן ארי כשקנה ל"פליטים" הללו כרטיסים ואש"ל לבריכה בצפון ת"א. וישנה גם גזענות ממלכתית חבויה - זו ששלמה להט החל בה וכל שאר יורשיו בראשות עיריית ת"א ממשיכים אותה כמדיניות סתר
06/06/2012  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   מהגרים   |   תגובות
הפגנה בשכונת התקווה. להקים ועדת חקירה ממלכתית [צילום: פלאש 90]

עד היום לא הגבתי בנושא ה"עובדים הזרים" או ה"פליטים" וכו', לא משום שלא הייתה לי עמדה בנושא ולא משום שאני חושש לבטאה. הסיבה הייתה משום שזהו נושא מורכב מדי - בפאן הישראלי, ולא רק עם פרצוף גזעני אחד אלא יש שם לפחות שלושה פרצופים כאלה ולכן יש לבעיה שורשים ותהיות גדולים מדי כדי לחרוץ דעה במחי קולקוס.

שלושה סוגים של גזענות

על פני השטח קיימת הגזענות הניראת לעין - נגד אותם "פליטים" מדרום סודן ואריתריאה (כולל הח"כים הלאומנים המתלהמים ומסיתים), אך קיימת גם הגזענות שאותה חשף ח"כ מיכאל בן ארי (וכידוע לכם שאינני מעריצו הגדול...) כשקנה ל"פליטים" הללו כרטיסים ואש"ל לבריכה בצפון ת"א וישנה גם גזענות ממלכתית חבויה - זו ששלמה להט החל בה וכל שאר יורשיו בראשות עיריית ת"א ממשיכים אותה כמדיניות סתר, הפיכת דרום ת"א ל"סלאמס" מתוכנן להפליא על-פי המודלים של שאר כרכי העולם, כדי למנוע משאר ת"א "אינטגרציה" עם הזרים והמשונים למיניהם. ויש אף כמה שאלות בנושא המוניציפלי של ה"הגירה" שאולי התשובות הן פוליטיות ומדיניות דווקא.

כותב שורות אלה מלווה את דרום ת"א כמעט מיום עלייתו לארץ. באלול תשע"א נפטרה דודתי הזקנה בביתה שברח' יסוד המעלה ב"תחנה המרכזית הישנה" בת"א - היא הייתה מאחרוני האזרחים ה"נורמלים" שחיו באזור בשנות ה-70 בשקט, בצנעה ובכבוד. בן דודי למד בביה"ס היסודי באזור, ע"ש ביאליק , בראשית שנות ה-70. באזור הלה גרו יהודים עממיים - אשכנזים וספרדים, מכל העדות ממש ובערבוביה חיובית של חילונים, מסורתיים , דתיים ואפילו חרדים.

אזורים מיוחדים לכל הזוהמה שחייבת להתקיים

בתי כנסת עממים היו פזורים בכל האזור - שרק מספר זעום מהם נותר כיום לפליטה. ואז הגיע שלמה (ציץ') להט כראש העיר. הדרום העממי הפך יותר ויותר ל"סלאמס". מישהו בעיריית ת"א הוליך מדיניות שקטה - של הפיכת אזור התחנה המרכזית, ישנה וחדשה, לניקוז של כל הפשע, פריצות ואח"כ שיכונם של "עובדים זרים" חוקיים ולא חוקיים, "פליטים", "הומלסים" וסתם טרדנים ומזיקים. זה לא היה "שינוי מקרי" אלא מדיניות לא רשמית אך ממלכתית ועירונית. התירוץ:"עדיף שכל הזוהמה והפשע יתנקזו בדרום העיר מאשר הוא יעלה למרכזה ואף לצפונה של העיר. ככה זה בכל העולם - יש אזורים מיוחדים לכל הזוהמה שחייבת להתקיים, כדי שזו לא תפגע בפרנסי העיר ובשכבות האחרות".

כאשר להט , מילוא וחולדאי פיתחו את הצפון השבע, כאשר הם שיפצו את "תל אביב הקטנה" של פעם וכאשר מעבר לירקון ובאזור ג'אמוסין צצו מגדלי היוקרה של שליטי ישראל החלו להיכנס בשקט - אך על-פי סדר "ממלכתי", המשת"פים ה"ביטחוניים" לשכונת שפירא ומיררו את חייהם של היהודים האוזבקים , האפגניים וההרריים. כל תלונה נגד אותם משת"פים נתקלה בגיבוי "ביטחוני" של הרשויות שאמורות להגן על "ביטחון המדינה" אך לא על ביטחון האזרח. בדרום ת"א הפכו שני המושגים הללו לתרתי דסתרי.

נחרץ דינו של האזור להפוך ל"סלאמס"

מראשית שנות ה-90 החלו להופיע ה"פועלים הזרים". חלקם חוקיים, חלקם היו חוקיים והפכו ללא חוקיים ואחרים לא חוקיים לגמרי שהגיעו ממדינות אפריקה המרכזית עם ויזת תייר ו"שכחו" לצאת. למישהו זה היה נוח שהם ינותבו לשם ולא ישכירו עבורם דירות בין שד' רוטשילד לרח' בני דן שעל חוף הירקון. התחנה המרכזית החדשה קלטה את "רחוב הנעליים" של רח' נווה שאנן ואת שאר העסקים של הרחובות הסמוכים בתחנה המרכזית הישנה ובמקומם צצו בתי מרזח על-פי מפתח לאומי של "פועלים זרים" (שחיו למעלה מעשרים בדירת שנים עד שלושה חדרים!) - במקרה הטוב, ובתי פריצות, במקרה הפחות טוב. מי שיכול היה - מבין הדיירים הנורמלים שם, לברוח ברח.

דור שני של דיירים ישראלים וותיקים לא נותר. לא פעם - ממש לפני העזיבה ההמונית של הישראלים, הגיעו תלונות רבות מהם על שכרות וזנות ממש מתחת לחלונם אך איש, ב"רשויות הממלכתיות", לא טיפל בכך. מסתמא שכבר לפני כן נחרץ דינו של האזור להפוך ל"סלאמס". הנציגים הרשמיים של ת"א החליטו לא רשמית על כך.

ואז הגיע הגל של דרום סודן ואריתריאה ועימו "פיתוח האזור" בשרותי הוללות וזנות. גם התהליך הזה נימשך שנים לא מועטות ואיש לא צייץ נגד - לא מימין ולא משמאל. כולם היו בשלטון - הליכוד , ה"עבודה", קדימה ואפילו מר"צ. אבל לכולם היה נוח שכל המסכנים והמשונים ירדו דרומה ולא יצפינו. דיזינגוף - פינת ארלוזורוב, נישאר "סטרילי".

איפה היה משרד הפנים?

ועכשיו אני שואל כמה שאלות קטנות. ראשית איפה היה משרד הפנים - על שלל שריו , וביניהם שלושה מש"ס ואחד ששמו אלי ישי (בעשור האחרון זהו כמעט ה"שר הנצחי" של משרד הפנים)? האם באמת יהודים הרגישים ל"נושא החברתי" ול"אפליית המזרחיים" - כאריה דרעי, אליהו סוויסא ואלי ישי, לא ידעו (כשרי פנים...) מה קורה אצל אחיהם המסכנים מעדות המזרח בשכונת שפירא או באזור התחנות המרכזיות? אני אישית מוכן להעיד שמספר כתבות על הנעשה יצאו מקולמוסי ונכתבו בעיתונות החרדית של אמצע וסוף שנות ה-90, עיתונות שעלייה שרי ש"ס תמיד היו והינם מנויים.

אבל כמו שאני מכיר את ה"יס מנים" האלה בטח מישהו כבר ביקש מהם לשבת בשקט תמורת "עזרה למוסדות התורה" ו/או ל"ציבור החרדי". שאר השרים שתקו כי כמובן שלא רצו שהצרות "יעברו דירה" לצפון ת"א , לשאר "גוש דן" או לשפלת יהודה ולשרון הירוק. והיו לא מעט פוליטיקאים - ושרים בכללם, ששתקו כי הקבלנים שתמכו בהם נהנו מכל "שפע" ה"עובדים הזרים", ובמיוחד אלה הלא חוקיים, ששכר עבודתם הפך לבדיחה.

ואז הגיע ה"הוריקן" מדרום סודן ואריתריאה. מישהו מהעיתונאים היותר ימניים (אולי תמים כשלעצמו...) טען לא מכבר נגד מנהיגיו על כך שהתירו לכל כך הרבה מוסלמים לחדור לישראל ועוד בשתיקה של אנשי הגבול הישראלים שלא פעם הענישו קציני צבא שהפריעו ל"הסתננות הממלכתית"! מישהו אחר - בעיתונות החרדית, הוכיח עד כמה קל לחדור מהגבול הדרומי , לאותם פליטים. אז רבותי , אני לא מאמין שהשלטונות הישראלים כל כך מטומטמים.

אני גם לא מאמין שהימין השולט במדינה - כולל שלטון שרון וקדימה, הפכו עורם ושינו חברבורותם עד שנהפכו "חסידי אומות העולם" ביחס לקליטת פליטים, ועוד מוסלמים. את התשובה צריך לחפש ב"מדיניות החוץ". המורדים בדרום סודן נלחמים במדינת סודן - מדינה עם "מתחים פוליטיים" בכל הנוגע לישראל. אז למה שישראל לא תסייע למי שמורד במסגרת "אויב אויבי ידידי" ולעזור לו בשיקום פליטיו? בסרט הזה כבר היינו עם ה"חיזבאללה" וה"חמאס" ואפילו עם אירן של חומייני ויורשיו.

"זעקות הכאב" של אלי ישי הן עורבא פרח

אריתריאה הייתה "בלדרית" העולים מאתיופיה וגם היא חיה במתח עם סודן וסומליה, אז למה לא לסייע לה קצת ב"קליטת עלייה" של פליטי העודף שלה? רק שאף אחד בממשל הישראלי לא חלם שה"קליטה" הזו תגדל לעשרות אלפים - עד כמעט מאה אלף , וכי הפיצוץ החברתי יבוא כל כך מהר. דרך אגב, גם כיום - במלחמה בסוריה שמענו קולות "ממלכתיים" על אפשרות לקלוט "פליטים עלויים" אם אסד ייפול. מה לישראל ה"נאורה" ולאסד הרוצח? למה כל המערב מגנה את אסד ודווקא ישראל שותקת? החישוב הוא פשוט - משטר חדש עלול לדרוש בתקיפות את הגולן בחזרה, עם ה"אסדים" ישראל הסתדרה טוב בנושא ובתמורה שקטה הותר לסוריה לעשות כבשלה בלבנון.

ונחזור לסודנים, לאריתראים ולשרי הפנים מש"ס - ובראשם אלי ישי. איפה היה האחרון - כשר פנים, בכל השנים של ה"הסתננות" הזו? אם הוא לא ידע על הנעשה כשר פנים , סגן רוה"מ וחבר ה"קבינט הביטחוני" הרי שמדובר בנפל ובחסר דעת ויש לפטרו לאלתר , אך אם הוא ידע מכל הנעשה למה פתאום עכשיו הוא התעורר כאופוזיציה למרות שהוא היה השר הממונה מטעם הקואליציה שנים כה רבות , שאמור היה לעצור את ה"הסתננות"? יתכן בהחלט שמישהו אמר לו כי הכל חייב להימשך מ"סיבות מדיניות וביטחוניות" ואלי ישי ועמיתיו מש"ס קיבלו את ההוראה וביצעו אותה כ"יס מנים" נאמנים של כל שלטון ישראלי - מימין ומשמאל. מכאן שכל ה"ציוצים" ו"זעקות הכאב" של אלי ישי הם עורבא פרח" של צביעות ותו' לא.

אני הייתי מציע - וברצינות מרבית, להקים וועדת חקירה ממלכתית על כל מה שקרה בדרום ת"א ואז נלמד עוד פרק כמה המדינה ושלטונה אינם בדיוק "טובת העם והציבור".

תאריך:  06/06/2012   |   עודכן:  07/06/2012
אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גזענות משולשת
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאינו מכיר בה
6/06/12 15:14
 
ער אחיאונן
7/06/12 15:53
2
בן דוגית
7/06/12 01:47
 
מסית ושקרן
7/06/12 20:36
 
דר'וולף מרגוליוס
7/06/12 22:48
3
אמנון לביא-לוי
7/06/12 02:30
4
מורה נבוכים
7/06/12 21:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הראייה הפילוסופית המעמיקה, היטב יודעת לחדור אל גופיפי 'הקיום האנושי' ביקום ולדלות משם את זהותו הבלתי מוסווית של 'האני' באלפי היבטיו. זהויות אלו הם מאבני הבוחן הגודשים את מחזור השירים שלפנינו.
06/06/2012  |  אדלינה קליין  |   מאמרים
כל מי שנכח בשני ימי כנס המכון למחקרי ביטחון לאומי ב-29 - 30 במאי 2012 לא יכול היה שלא להתרשם שאנו קרבים מאוד לנקודת הכרעה בסוגיית הגרעין האירני. דבריהם של ראש הממשלה, שר הביטחון והשר יעלון ו"שפת הגוף" שלהם לא הותירו מקום לספק, כי "שעון החול" הולך ואוזל בקצב מהיר. מדבריהם ניתן לעמוד בבירור על השיקולים המרכזיים העומדים בבסיס תמונת המצב, כפי שזו נראית כיום לממשלת ישראל:
06/06/2012  |  זכי שלום  |   מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - משא-דם, ספרו רק עד תשע, מחדל, סהרורי, מת ולא הובן
06/06/2012  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
למען גילוי נאות, אינני תומך בתפיסותיו הפוליטיות של חבר הכנסת פרופ' אריה אלדד. אני מסתייג ממשנתו הרעיונית וממפלגתו.
06/06/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
אנשי מוסר יש משני עברי המתרס הפוליטי. זאת הסיבה שאפילו זכויות אדם הן נושא שנוי במחלוקת. בפרפראזה לקלישאה "מה שרואים מכאן, לא רואים משם", ניתן לומר על זכויות אדם, "מה שרואים מצד שמאל, לא רואים מצד ימין".
06/06/2012  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il