|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שישה בשישי

מנהלי חשבונות

קו עקבי בסקרים של ידיעות אחרונות, ישראל היום ומעריב ראשי שס מנהלים את פנקסי החשבונות של הקב"ה נתניהו ושטייניץ חושבים שאיננו מבינים מי ישלם את מחיר הגרעון אולמרט יעשה הכל כדי לפגוע בממשלה ynet נמנע מגילוי נאות על תוכן שיווקי לג'ובראן יש ציפיות גדולות מדי מאלשיך
18/01/2013  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות

ועוד משהו קטן
שירלי בר-דיין, השבוע ב"חדשות הספורט", מצביעה על כך שלמכבי תל אביב יש 40 שערים – 11 יותר מאשר להפועל תל אביב, "עם חוליית ההתקפה הטובה ביותר בליגה". מישהו יכול להסביר לי את החשבון הזה?


הסקרים בעיתונים הגדולים
השוואת סקרי הבחירות שהתפרסמו בידיעות אחרונות, ישראל היום ומעריב ומקור ראשון, דצמבר 2012 וינואר 2013
פס"ד: ע"א 6394/12, סופר נ' ארז ואח'
דחיית בקשה לפסילת השופט ורדה אלשיך מלדון בתיק בו מופיע עו"ד איתן ארז, שחתם על מכתב התמיכה בה בפרשת זיוף הפרוטוקול

סקרים
אני לא מאמין בכאלו צירופי מקרים [צילום: AP]

ראו נא את המסמך המצורף כאן, והמשווה בין הסקרים שפורסמו מאז 14.12.12 בידיעות אחרונות, ישראל היום ומעריב (יחד עם מקור ראשון). מעבר להבדלים הרבים בין הסקרים השונים, עליהם כבר עמדתי כאן בשבוע שעבר, דומה שניתן להצביע על עוד קו עקבי ומעניין: בידיעות אחרונות תמיד מקבל הליכוד פחות מאשר בישראל היום ובמעריב. האם זה קשור לקו הפוליטי המאוד-ברור של שלושת העיתונים? אני מתקשה להאמין בצירופי מקרים כאלו, בפרט כאשר הם מתרחשים שוב ושוב.

בישראל היום הליכוד תמיד מקבל פחות מאשר במעריב של שלמה בן-צבי. ושוב: האם זהו צירוף מקרים בלבד, או שמא העיתון הזה מנסה להראות שהוא לא לגמרי ולא תמיד רק "ביביתון"? אני לא בטוח מה התשובה לשאלה הזאת, בפרט לנוכח העובדה שמאז שאפילו ישראל היום נאלץ להודות שהליכוד יורד בסקרים – הוא מצרף לסקרים גם את התשובות לשאלה "מי הכי ראוי להיות ראש הממשלה". כאן לבנימין נתניהו יש רוב גדול ומוצק: 43% ב-3.1.13 (לעומת 13% לציפי לבני), 39% שבוע לאחר מכן (לעומת 10.5% לשלי יחימוביץ). כל זה מלמד אותנו, שגם מתימטיקה יכולה להיות מוטת אינטרסים ושגם אנשי המספרים יודעים מי חותם על הצ'קים.

ועוד הערה: גם הפרשנות של הנתונים היא מוטת-אינטרסים. מעריב ומקור ראשון קובעים לצד הסקרים האחרונים: "רוב מוחץ לגוש ימין-חרדים", בעוד ידיעות אחרונות מכריז: "ללא החרדים והערבים, שוויון בין גוש הימין וגוש המרכז-שמאל". ואילו לישראל היום בכלל אין ספקות: "גוש הימין 67".


ראשי ש"ס
עושה את זה בעצמו [צילום: פלאש 90]

לא חלפו יותר מאשר כמה שעות מאז אושפז הרב עובדיה יוסף, וכבר החלו מקורביו וראשי ש"ס להסביר מדוע חלה. הרב יצחק יוסף תלה את מחלתו של אביו בכאבו על "סכנת גיוס בחורי הישיבות", השר אלי ישי הסכים עימו, והרב ראובן אלבז הצטרף אליהם בדברו על "מלחמת גוג ומגוג בעולם התורה". פעילים פחות בכירים, שלא הזדהו בשמותיהם, הפנו את האצבע המאשימה לעבר אמנון יצחק, שהקמפיין שלו מבוסס במידה לא-מעטה על התקפות נגד ש"ס והרב עובדיה.

אני שואל: מהיכן נטלו כל אלו את העוז, שלא לומר החוצפה, לנהל את פנקסי החשבונות של הקב"ה? הרב עובדיה עושה זאת לא מעט בעצמו, וגם זה לא תמיד מתקבל בעין יפה, אבל לזכותו אפשר לומר שהוא באמת ענק תורני יוצא דופן – מה שאי-אפשר לומר על הפנקסנים שמיהרו להסביר את מצבו. אולי כדאי לכולם לזכור את דברי ישעיהו הנביא: "כי לא מחשבותי מחשבותיכם ולא דרכיכם דרכי, נאום ה'. כי גבהו שמים מארץ, כן גבהו דרכי מדרכיכם ומחשבותי ממחשבותיכם".

נתניהו ושטייניץ
אל תדברו אלינו כמו למפגרים [צילום: פלאש 90]

בקשה לי אל ראש הממשלה ושר האוצר: אל תתייחסו אלינו כמו למטומטמים ואל תדברו אלינו כמו למפגרים. כאשר הגרעון בתקציב כפול מן הצפוי ומגיע לסכום עתק של 39 מיליארד שקל, ברור לכולנו שנצטרך לשלם כדי לכסות אותו, או לפחות כדי להוריד אותו לרמה המתוכננת. לא צריך להיות מתמטיקאי גדול כדי להבין את זה. כל מי שמנהל משק בית יודע זאת היטב, וכל ההבדל הוא עומק הבור שצריך למלא.

נכון שאנחנו ערב בחירות ולפני בחירות לא מדברים על מיסים וגזירות, אבל גם אם מחליטים לשקר – כדאי לעשות זאת עם מינימום של אינטליגנציה. מאחר שכולנו קוראים את הנתונים, כולנו יכולים לעשות את החשבון ולהבין מה צפוי לנו בעוד חודש-חודשיים. אז לכל הפחות תהיו קצת יותר כנים ותשקרו בצורה קצת פחות בוטה.

אהוד אולמרט
האם הוא מקבל מידע סודי? [צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה לשעבר החליט לירות קצת נתונים: 11 מיליארד שקל בוזבזו על הכנות לתקיפה באירן, חצי מיליארד אירו בוזבזו על רכישת צוללת. אני מקווה ברמה העקרונית שאולמרט לא יודע על מה הוא מדבר, כי הוא לא אמור לקבל מידע סודי עדכני כבר ארבע שנים, ויש לקוות שאיש לא מוסר לו מידע שהוא אינו מוסמך לקבל. אני גם מקווה מאוד שהמספרים הללו, ובמיוחד הנתון לגבי הצוללת – כלי הנשק הסודי ביותר של צה"ל – אינם מסייעים למישהו בצד השני של הגבול לנסות ולהעריך מה הותקן בה. מה שברור הוא, שמבחינת אולמרט (להזכירכם: חבר הוועדה המסדרת של קדימה) - כל האמצעים כשרים כדי לפגוע בממשלה הנוכחית וראש הממשלה המכהן, אם להשתמש בביטוי האהוב עליו-עצמו.

ynet
מי לא נותן גילוי נאות, כנראה רוצה להסתיר

אני ממליץ בחום שתקראו את כתבתו של אורן פרסיקו על התכנים השיווקיים שהשתלטו על ynet, על הפרסומות הסמויות והלא-סמויות ועל מעורבותן של חברות מסחריות בקביעת תכני האתר. למרות שאני כבר 22 שנים בתקשורת, ולמרות שידעתי מזמן שיושרה עיתונאית היא מצרך די נדיר בבית ידיעות אחרונות, אני חייב להודות שנדהמתי. פרסיקו מתאר בפירוט רב עיתונות של הנהלת חשבונות, פשוטו כמשמעו: מי שמשלם קובע מה יתפרסם וגם מה לא יתפרסם, ועורכים שמסרבים ליישר קו משלמים את המחיר.

שלא תבינו אותי לא נכון: אין לי שום בעיה עם תוכן שיווקי, ואין לי שום בעיה עם גיוס כספים החיוניים להישרדותה של התקשורת. הבעיה שלי היא עם העדר הגילוי הנאות; עם זה ש-ynet לא מצרף משפט קטן למטה, שיבהיר לנו מי מממן מה. מי שלא נותן גילוי נאות לפעילות שעל פניה היא לגיטימית – חזקה עליו שיש לו מה להסתיר.

אנחנו יודעים שהתכנים, בעיקר בתחום המדיני והפוליטי, מכוונים לשרת את הקו של נוני מוזס – "רק לא ביבי"; כעת אנחנו יודעים שהתכנים ברוב הערוצים האחרים מכוונים לשרת את הכיס של נוני מוזס, ולעזאזל עם כללי מינימום של אתיקה עיתונאית, יושר מסחרי והגינות ציבורית.

ורדה אלשיך
הגיע הזמן שהיא תלך הביתה [צילום: פלאש 90]

"חזקה על בית המשפט המחוזי, כי יכריע בראש פתוח, בנפש חפצה ובהתבסס על חומר הראיות שיונח בפניו" – אמר השבוע (13.1.13) שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן, על השופטת ורדה אלשיך. ג'ובראן דחה בקשה לפסול את אלשיך מלדון בעניינה של פושטת הרגל רחל סופר, המנהלת מאבק ממושך מול הנאמן לנכסיה, עו"ד איתן ארז. עילת הבקשה הייתה חתימתו של ארז על מכתב התמיכה באלשיך לאחר שנחשפה העובדה שהיא זייפה פרוטוקול של דיון. ג'ובראן דחה אותה לנוכח קביעתו של נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג, לפיה אין מקום לפסילה "קולקטיבית" של אלשיך מכל התיקים בהם מופיעים אותם עורכי דין.

נניח כרגע בצד את הבעייתיות שיש בדעה זו של גולדברג; לעניות דעתי, בהחלט היה מקום לפסילה שכזאת, אבל כאמור לא זה הנושא. מה שמטריד אותו, הוא ההנחה של ג'ובראן בדבר "ראש פתוח ונפש חפצה" בהם תכריע אלשיך. תמיד קשה לי להאמין ששופטים יכולים, אפילו אם הם רוצים, להתעלם מכך שצד כלשהו ביקש לפסול אותם ואולי גם מתח עליהם ביקורת. אצל אלשיך זה קשה לי עוד יותר, כי היא ידועה בתור שופטת שמנהלת חשבונות ולעיתים גם סוגרת אותם. ובכלל, הגיע הזמן שהיא תלך הביתה.

תאריך:  18/01/2013   |   עודכן:  18/01/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   איתן ארז / Eithan Erez   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אליעזר גולדברג   אמנון יצחק   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דניאלה יקירה   ורדה אלשיך / Varda alshech   זהבה גלאון   יאיר שמיר / Yair  Shamir   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   לימור לבנת / Limor  Livnat   מיקי לוי / Mickey  Levy   מעריב   מקסים אוקנין   משה צרפתי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עובדיה יוסף   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   ראובן אגסי   שאול מופז   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה בן-צבי 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מנהלי חשבונות
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
18/01/13 11:45
2
הזהרה למעשנים!
18/01/13 13:39
3
המרן הסוטה הדפוק
18/01/13 14:14
4
אהוד פרלסמן
18/01/13 16:04
 
יוסי מ
18/01/13 18:35
5
yoni207
18/01/13 17:28
6
אחד העם
18/01/13 18:13
7
יוסי מ
18/01/13 18:43
8
הניה
19/01/13 16:30
9
אחד שמבין
20/01/13 11:41
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
פורום: פרשת ורדה אלשיך כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
חמישה ימים לפני הבחירות וברשימת הליכוד ביתנו מסתכלים בעיניים כלות בסקרי דעת הקהל האחרונים המתפרסמים לפני יום הבוחר.
18/01/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
חמישה ימים לפני הבחירות לכנסת פורש היועץ הפוליטי ארתור פינקלשטיין מקמפיין הליכוד ביתנו שהוביל. פינקלשטיין פרש מן הקמפיין יחד עם עוזרו ג'ורג' בירנבאום. השניים לא נמצאים כבר בישראל ולא ישובו לישראל עד לבחירות.
17/01/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
ביום פיזור הכנסת, ב-15 באוקטובר 2012, התריע יו"ר האופוזיציה ח"כ שאול מופז (קדימה) על גירעון בסך 40 מיליארד שקל בתקציב המדינה, אך שר האוצר יובל שטינייץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, גיכחו אל מול דבריו.
17/01/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
לפי המהלכים המתנהלים עכשיו בין המפלגות לקראת היום שאחר הבחירות נראה שנתניהו/ליברמן פועלים לגיבוש קואליציה שתתבסס על בנט, לפיד ולבני כדי להקים ממשלה שבה לא תהיה לציבור החרדים לדבר ה´ שום השפעה.
17/01/2013  |  שמואל קופר  |   מאמרים
מאחר שהבחירות בפתח ואין זמן יותר להערכות, פרשנויות וסתם ברברת פוליטית. מאחר שאני לא מאמין לסקרים, הטוענים ש-25%-20% מהציבור עדיין לא החליט למי להצביע, למרות שהוא אומר זאת לסוקרים מטעמי נימוס או סתם עצלות. רוב האוכלוסיה הבוגרת לא צריכה פרסומים, לא תשדירים ולא סיסמאות, הם יודעים למי להצביע ויודעים גם מי מסוגל להשפיע.
17/01/2013  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת ורדה אלשיך  /  מי ומי  
40 תיקים נפתחו במשטרה בהקשר לבחירות  /  עופר וולפסון
לבני ולפיד מאבדים קולות לגוש הימין  /  עידן יוסף
יגאל עמיר המליץ להצביע הבית היהודי  /  איציק וולף
המלך, יורשי העצר, והאופוזיציה  /  דן אלון
פוליטיקאים, היזהרו בדבריכם!   /  עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
דרעי ראוי לשלטון  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il