|   15:07:40
  אלברט שבות  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

התורה נגד המדע (כ"ב)

ובכל דור ודור הנטייה ההומוסקסואלית שייכת ועודנה שייכת לקבוצה היפה והחטובה ביותר, זו שכל האפשרויות "המיניות" פתוחות לפניה והמין השני נופל לרגליה... ודווקא "מרווח הפעולה" של קבוצת האנשים "המיניים" הללו הצטמק לבני מינם בלבד, ונמשכים בפועל לבני מינם
17/04/2013  |   אלברט שבות   |   מאמרים   |   תגובות
דגל הגאווה. מרווח הפעולה הצטמק [צילום: פלאש 90]

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (כ"א)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (א')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ב')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ג')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ד')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ה')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ו')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ז')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ח')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ט')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י')

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ב)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ד)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ג)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ט"ו)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ז)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (ט"ז)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ח)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (י"ט)

   אלברט שבות
התורה נגד המדע (כ')

בפרקים הקודמים עמדנו על תכונת גירוי החומר... אנו יכולים לתפוס את הימצאות החומר- נכון להגיד את היתכנות החומר רק מתוך תהליכים שהגיעו לשיאם, כגון בתופעת הסופרנובה שמתחילה בתהליך של התחממות-שיא בליבה, תוך כדי תהליכים של דחיסת-שיא במהירות-שיא ובלחץ-שיא וכלה בהתפוצצות-שיא. וגם מקור החומר והיקום הצטייר בדמיון האנושי כהצטלבות של תהליכי דחיסת-שיא / לחץ-שיא / התפוצצות-שיא - מה שכונה על-ידי האדם כמפץ גדול. מלבד זאת הבאתי לעיל מספר דוגמאות שימחישו את תפיסת המציאות החומרית בעיני הצופה, ובראשן עמדה הדוגמה המאפיינת את יצירת הגוף האנושי, כאשר גם היצירה החומרית הזו אופיינה ע"י חיכוך בין שני תהליכים שהגיעו לשיאם וברגע השיא נוצר הניצוץ- הוא הוא אבן היסוד של האנושות.

לציין ולהדגיש, אינני מצייר את תבנית החומר בעיני הצופה האנושי בלבד, כי תבנית זו משותפת היא לכל הצופים באשר הם צופים ביקום, ולמעשה זה הבסיס המוצק למעמדם המשותף והנחות אשר כל הצופים כאחד כפופים לו, מהנחשל ביותר ועד לבעל המעמד הרם מכולם. בנוסף לזאת מוצא נכון לציין כי אינני משתמש במטפורה לשונית בשביל לצייר את אופן יצירת החומר בעיני הצופה- כמעין תוצר של הצלבה בין שיאני תהליכים, זאת כי חומר היסוד נוצר הלכה למעשה באופן המוחשי הזה שאינו ציור מטפורי. ואולי הדוגמה המופשטת של הבישול תמחיש זאת: אנו מחממים את החומרים עד לרתיחה בשביל ליצור חומר יסוד חדש שנקרא תבשיל - איננו מסתפקים בלערבב את החומרים. וזה הזמן לשנן את המסקנה כפי שצוינה לעיל:

הצופה "רוצה" לדהור אל השיא שלו בחברת שיאן שהתפתחותו נוצרה מתוך תהליכים שאף הם הגיעו לשיאם. "השיאן", לציין, הוא לא רק הגוף שהצופה לובש, כי-אם כל החומר על כל סדרותיו שמשמש את הצופה כמתחם לדהור במרחבו הלאה.

סרקנו עד כה איפוא את סגולת הצופה, היא התכונה המבטא את נטייתו להרקיע שחקים, לדהור הלאה מבלי לעצור... כך הוא כבש את מרכבתו בדהירה האינסופית זו ואני מתכוון כמובן לגופו; לגוף היצור החי באשר הוא. כך הוא כבש את החומר באשר הוא חומר, וביקש לקטוף אותו מתוך אותה התכונה שביטאה את נטייתו לדהור אל השחקים - לא אל הנחלים, דהיינו ביקש להחיל על החומר את אותה התכונה שלו: הטבע שלו לזנק משיא אל השיא, וגם החומר יזנק מתוך השיא ופניו לאינסוף שיאים, ומתוך הסדרות שעונות על התהליך הספציפי זה- ינוק הצופה את החומר וכן היה; באופן הזה הותוו מאפייני החומר.

ובצד סגולת הצופה, היינו בצד התכונה המקורית המבטא את נטייתו לכבוש את השיאים ולדהור, טמונה בו עוד תכונה נגדית הסותרת את המקורית באופן מובהק. לצורך העניין ניתן לתארה כתכונה מאזנת, אולם בפועל התכונה הנגדית הזו מאפילה על התכונה הראשונה עד לכדי אטימה מלאה ומוחלטת. לתכונה הנגדית הזו קראנו לעיל כסטיה ועלינו עליה מתוך תכונות החומר המגבילות את פוטנציאל הצופה וחוסמות את רצונו בפועל. תהינו לעיל ושאלנו את השאלה המתבקשת: וכי מדוע הצופה בוחר לבלום את עצמו ע"י הפניית רצונו או "קרונו" אל עבר חוקים וכוחות שתכליתם היא להגביל לבלום ולחסום... מדוע לפתע פיתאום הצופה הנמיך לכת וכיוון אל המעמד הנמוך והנחות מכל, מדוע בעצם יונק את החומר מתוך הסדרות שמובילות אל תכונות מגבילות בולמות ומעכבות... ראה למשל את רשימת החוקים והכוחות שמקורם בחומר ותכליתם היא לרסן את נטיית הצופה ולבלום את דהירתו.

ובשביל להוריד אי-אלו אי-הבנות, אחזור עם השאלה שלנו אל כתובתה המקורית ומשם אנסח אותה: היקום שלנו אינסופי ולכן "לא יתכן שהצופה יצפה בשינוי כלשהו בעצם מן עצמיו", כי מקור כל "שינוי המשנה את העצם" הוא ביתר העצמים, ולכן השינוי יכול להתחולל רק במעגל עצמים סגור ומוגדר, בעוד מעגל העצמים של היקום שלנו פתוח הוא ובלתי מוגבל-דהיינו אינסופי. זו ההבחנה המופשטת ביותר שעמדנו עליה לעיל וקראנו לה "ההבחנה הדקה", ממנה עולות חמש מסקנות נחרצות:

  • השינויים הנצפים בעצמים- מקורם בסדרות-עצמים בעלות תמונות דוממות ונבדלות בשינוי קל.

  • הצופה קולט את "השינוי הקל" הזה כאפקט של תנועה ושינוי, הגם ומקורו בתמונות דוממות של עצמים דוממים, היינו של חומר דומם.

  • הסדרות שמתוכן נקלטות התמונות הדוממות - אינן ערוכות לפני הצופה, אלא הוא קולט אותן אחת לאחת, כאשר כל תמונה שחולפת - חולפת מלפניו במלואה ומפַנַּה מקום לתמונה שעל-ידה בסדרה.

  • זהות "הצופה" הקולט את התמונות הדוממות "בשינוי קל" - אינה המכונה על-ידינו "יצור חי", כי היצור החי הוא גוף חומרי לכל דבר ועיקר השרוע במרחב בסדרות דוממות ככל יתר הסדרות, והמסקנה המתבקשת אחת היא: "הצופה" קולט גם את הגוף החומרי של היצור, תמונה תמונה ובשינוי קל, ולמעשה הוא רותם את הגוף הזה לצרכיו ומסתייע בו לדהור ביקום ולכבוש שיאים... לכן לכל אב-טיפוס של יצור חי תבנית מובדלת המבטא את התכונות האישיות ואף הקבוצתיות של הצופה.

  • "הצופה" ניצב מחוץ למערכת החומרית של עצמי היקום הדוממים, ויונק מתוך המערכת הזו את סדרת התמונות הדוממות והנבדלות, אותן יונק אחת לאחת ובשינוי קל.

אנחנו מנסים לתהות על קנקנו של הצופה הזה, שכהוא זה, איפוא, אינו כפוף לשום חוק או כוח פיזיקלי מכל סוג שהוא, נהפוך, הכוחות והחוקים הפיזיקלים הנצפים והנגזרים מהחומר- מעידים על בחירת הצופה דווקא באותן הסדרות והתמונות שהכוחות והחוקים נגזרים מתוכן, ועל-כן השאלה הנדרשת מתריסה: מדוע בעצם בחר הצופה לינוק את החומר דווקא מתוך הסדרות המגבילות למעשה את תנועתו ובולמות ומעכבות את נטייתו! והרי תנועתו טמונה בתנועת הגוף שמבטא את תכונותיו האישיות, אך הגוף הזה כבול בחוקים ובכוחות הפועלים בסביבה שהצופה בעצמו עיצב אותה ואת אבני הבניין שלה. האם המדובר בסטיה? בחריגה משונה? מוּזרוּת?

למעשה המדובר בשלושת אלה גם יחד ומקורן בתכונת העצלות הנמנת על תכונות הצופה. תכונה זו עומדת כמתרס ליד סגולתו וגם היא מאפיינת אותו. עצלנות הצופה, דרשתי לעיל, באה לידי ביטוי בתופעת ההתבטלות לשמה, כי הרי שום עבודה מוטלת עליו אך מטבעו לנטות להתבטלות לשמה, היינו להתבטל אף מהצפייה שלשמה קיים ובשמה דוהר. וכן דרשתי לעיל ולא הוספתי- כי הליקוי הזה שהפך למאפיין מן השורה בדמות הצופה, מקורו ולמרבה הפלא בתכונה שמבטא את נטיית הצופה להרקיע שחקים, לדהור מבלי לעצור, לכבוש שיאים ועוד שיאים...

בשביל להבין את התופעה המוזרה שפקדה את הצופה, בשביל להבין את תכונת העצלות שהשתלטה על הצופה וביעבעה מתוך נטייתו המקורית בלשעוט ולהרקיע שחקים, בשביל להבין את התופעה המוזרה הזאת אציע להתבונן איתי במשפט הבא. נניח מצב בו כל האפשרויות זמינות ומונחות לפניי, ודווקא במצב האופטימלי הזה מזדנבת מועקה תהומית: "מרווח הפעולה שלי שאמור להתבסס על האפשרויות הללו מצטמק בפועל" - נשמע מוכר?

המשפט הזה הוא כה שכיח בחיינו ויש לו ייצוג כמעט בכל פינה במחוזותנו. אביא להלן מספר דוגמאות ואתחיל דווקא מהפינה המוכרת ביותר, מהסופרמרקט שאחד המוצרים שלו הקורנפלקס למשל, וככל והמבחר גדול יותר כך כושר הבחירה של כל קונה ממוצע הולך וקטן.

בעידן של היום כמעט לכל אדם ואדמון טלפון סלולרי בכיס, וכידוע הטלפון נועד לתקשורת בין-אישית, אולם דווקא בעידן הטלפון האישי - התקשורת הבין-אישית צנחה והתדלדלה; דווקא במצב האופטימלי הזה מרווח הפעולה של צרכן ההתקשרוּת הצטמק.

אנחנו גם בעידן העליז, ולמען הדיוק כל העידנים זכו בנטייה העליזה, ובכל דור ודור הנטייה ההומוסקסואלית שייכת ועודנה שייכת לקבוצה היפה והחטובה ביותר, זו שכל האפשרויות "המיניות" פתוחות לפניה והמין השני נופל לרגליה... ודווקא "מרווח הפעולה" של קבוצת האנשים "המיניים" הללו הצטמק לבני מינם בלבד, ונמשכים בפועל לבני מינם.

את מקבץ הדגימות אסיים בעוד דוגמה מאלפת המטילה אור על המידע ועל קבוצת הצרכנים שלו. וגם כאן נקלענו לעידן האינטרנט, עידן המידע הבלתי מוגבל הזמין לכל אדם והנגיש לכל יד, ודווקא במצב האופטימלי הזה- השקיקה למידע שככה, חנויות הספרים פשטו רגל, הספריות השקטות התרוקנו, להט המידע דעך, תוכן הידען הצטמצם.

הדגימות שהבאתי לעיל מעלות את הטעם שעל קצה המזלג, והשאלה מהו מקור שכיחוּת התופעות הללו בחיינו? מוּזרוּת? האם אנו רושמים חריגות תכופות בהתנהגותנו? האם מדובר בסטיה החצובה בנפשנו? בפרק הבא...

תאריך:  17/04/2013   |   עודכן:  17/04/2013
אלברט שבות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התורה נגד המדע (כ"ב)
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלברט שבות
10/05/13 00:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתביעות ליקויי בנייה יש הדיירים המגיעים למצב בו עליהם לפנות את הדירה משום שהיא אינה ראויה למגורים. זאת במהלך ההליך המשפטי לאחר שהחל. כך למשל ייאלצו דיירים לנטוש בית הסובל מעובש, מפטריות, מטחב ומרטיבות קשה המהווים ליקויים תברואתיים העלולים לפגוע בבריאותם ואף לגרום למוות, חס וחלילה. גם מבנה מסוכן המט ליפול, ראוי כי יגרום לנטישתו, בטרם יקרה אסון.
17/04/2013  |  עו"ד טל רבינוביץ'  |   מאמרים
כאשר מומחה קובע ממצאים בתחום מומחיותו, מי שצריך להזמינו כדי להשיג על חוות דעתו - זהו הצד הנגדי, אשר רשאי להזמינו לחקירה נגדית. ככל שהוא נמנע מלעשות כן, הוא לא יוכל לטעון דבר בתחום המומחיות נגד חוות הדעת. מדרגה בודדה מהווה מכשול בכל מקום וללא קשר עם התקנות. הגיעה העת שהמתכננים והבונים לא ישימו מכשול בפני עיוור, ויבינו כי מנהגם של בני אדם שלא להביט לקרקע בהליכתם בדרכים ובשבילים, במעברים ובשטחים פתוחים כמבונים.
17/04/2013  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
הנה לכם רעיון מקורי לתקציב מדינה שיעבור בכיף, לשביעות כולם – כולל הבור הענק בגרעון.
17/04/2013  |  נסים גבאי  |   מאמרים
חברת עלית עטפה את אריזות נס הקפה שלה בתמונה ענקית של שרוליק, דמות אולטימטיבית שבמשך שנים ייצגה את הישראלי הצברי, עם מכנסיים קצרים וכובע טמבל. חשבתי לעצמי איך היה דוש מצייר את שרוליק של היום אילו היה מתבקש לעשות זאת.
16/04/2013  |  יהודה קונפורטס  |   מאמרים
יש זמנים שהאדם שואל את עצמו מדוע זה השם שלי והוריי לא קראו לי שם אחר. וכן האדם שואל מדוע אני יושב בכיסא הזה ולא בכיסא אחר, של יותר מכובדים או מדוע מעמדי אינו יותר גדול. וכן מדוע לחברי יש בית טוב משלי, עבודה טובה משלי. ועל זה בן עזאי אומר: "בשמך יקראוך", השם שההורים שלך נתנו לך, זה השם האמיתי שלך וזה המגיע והמיועד לך. וכן "בכסאך יושיבוך", הכיסא שלך הוא הראוי לך והחשבונות הם של הקב"ה. וכן "ואת שלך יתנו לך", לא יעזור לאדם כלום, הוא יקבל את שלו ושום אדם לא יכול לקחת ממנו את שלו והוא לא יכול לקחת מאף אדם את שלו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il