השביתה של חברות התעופה הישראליות היא בסך-הכל לריק ושום תועלת לא תצמח ממנה לאיש. יתר על כן: לציבור הנוסעים
שמיים פתוחים הם אוויר לנשימה ולשווא נשפכות דמעות התנין של "אל-על", של "ישראייר" ו"ארקיע", כאילו קריסתן תהיה בעטיים.
אחרי ככלות הכל אין חברות התעופה הישראליות בנות יחידות במשבר-תעופה שהינו כלל-עולמי. הוא נובע מעלויות-תחזוקה אדירות, כשבהתאם למצב צריך ליישר קו. הצרה היא ש"אל-על", למשל, מסרבת להסיק את המסקנות הדרושות וממשיכה להעסיק מנגנון מנופח, עם משכורות מרקיעות-שחקים, שאינן עומדות בשם יחס לאלה של חברות התעופה שמעבר לים. חברות התעופה הישראליות סובלות, אומנם, מהוצאות-ביטחון נכבדות, שאינן קיימות בחברות אחרות, אבל אין בכך כדי להצדיק טענות שקריסת החברה היא, בעיקר, בעטיין.
בכל מקרה, שמיים פתוחים הם צו השעה. יש לאפשר לפיכך טיסות ליעדים שהיו עד כה חסומים, ויחד עם זה גם להוזיל את תעריפי הטיסה הגבוהים של "אל-על". אלה הרי אינם עומדים בשום יחס לתעריפים הזולים שמציעות חברות-תעופה זרות, במיוחד כשהדברים אמורים בטיסות-שכר. זו גם ההזדמנות לחזור לימי העבר הרחוק, כאשר מטוסי-שכר ישראלים הגיעו לא רק לערים הראשיות שמעבר לים, אלא גם לערי השדה, כמו אינסברוק או שטוטגרט, פרייבורג או שטרסבורג.
חיזוק התיירות
בד בבד, ולמען התחרות החופשית, יש לאפשר למספר גדול ככל האפשר של חברות-תעופה זרות, שלא הורשו עד כה להמריא לישראל, להגיע לארץ. אחרי ככלות הכל רובן מציעות תעריפים זולים לאין-ערוך מאלה של החברות הישראליות וטיסותיהן יאלצו את חברות התעופה שלנו להוריד מחירים ולהשתוות אליהן.
מדיניות של שמיים פתוחים גם תאפשר לכל חברת-תעופה, אירופאית או ישראלית, להפעיל קווי-תעופה סדירים לישראל וממנה ללא כל תלות בזכויות-טיס, תדירויות והסכמים פרטניים. אלא שמעל לכל תגדיל ותחזק המדיניות החדשה את התיירות הנכנסת ותסייע בכך, בין היתר, לחוסנו של המשק הישראלי. אחרי ככלות הכל, יותר טיסות יביאו עימן יותר תיירים, יגדילו את מספר הלילות בבתי המלון, את מספר הארוחות במסעדות למיניהן ואת מספר הנסיעות במוניות ובטיולים מאורגנים. בשורה התחתונה יביאו שמיים פתוחים לארץ תיירות זרה משגשגת, שתפיץ את דברה מעבר לים, בצד תיירות ישראלית שתגיע ישירות למחוזות נחפצים על פני הגלובוס.