|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

מדינה אחת לשלושה עמים

לא רק במדינות ערב: גם בישראל גובר הקיטוב בין השבטים והכיתות, שמגיע לשיאו דווקא ביום חגה של המדינה
24/04/2013  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   חגים ומועדים   |   תגובות
קיטוב בין שלוש קבוצות. יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ג [צילום: פלאש 90]

אומנות השנאה
כיום תופסים רבים טרמפ על הילולת השנאה. אתה פוגש אברכים שטופי שנאה עזה כלפי המדינה, אף שהם עצמם גדלו בבתים מתונים עד אוהדים מבחינת היחס למדינה. מה מקור הרגרסיה הזו? נראה ששטיפת המוח של העסקונה החרדית המיליטנטית והתקשורת העצבנית החרדית, ששנאת ישראל אומנותם

איתמר לוין
על האש בגן סאקר

   דרור אידר
על ההסתה: לא להשחיר ציבור שלם

שתי מדינות לשני עמים? הצחקתם. השלב הזה בתהליך התערותנו בתהליכים המזרח-תיכוניים, שמובילים להתפוררותן של מדינות לשבטים ולכיתות, כבר מאחורינו. למרבה הצער, אנחנו כבר בדרך למצב של מדינה אחת לשלושה ואולי ארבעה עמים (לא כולל ערבים, שהם בבחינת אופרה אחרת לענייננו). כל השבטים היהודים הללו, למרבה הצער, מקוטבים זה לזה, מתעבים זה את זה, בזים ל'אחר'.

עדיין לא נלמד הלקח מהאירוע הנורא שהתרחש לפני 1,877 שנה, שעליו אנו מתאבלים ממש בימי הספירה הללו: חורבן ממלכת יהודה (בשנת 136 לספירה), שהייתה היישות היהודית העצמאית האחרונה של עם ישראל במולדתו, שנקראה מאז בפי העמים פלשתינה, עד לחידוש העצמאות היהודית בארץ ישראל בתש"ח; ומותם המסתורי באותה עת בדיוק של 12 אלף זוגי תלמידיו של רבי עקיבא. והכל "מפני שלא נהגו כבוד זה לזה" [יבמות ס"ב].

מסתבר שמאז לא השתנה כמעט דבר. שום כבוד הדדי. אפס סובלנות. מדינת ישראל מקוטבת היום בין שלוש קבוצות יהודיות, נפרדות זו מזו ומנוכרות עד כדי איבה: העם הישראלי הנורמטיבי; החוגים החרדים (שמקוטבים להחריד בינם לבין עצמם: חסידים וליטאים, אשכנזים וספרדים, חצרות כאלה וראשי ישיבות כאלה, 'מחבלים' ו'שונאים' [בישיבת פוניבז'], סיקריקים מטורפים מול מתונים, ועוד ועוד); והחילוניוּת השמאלנית האנטי והפוסט ציונית.

קו פרשת המים

הישראלי הנורמטיבי ממיין אחרת את רכיבי החברה הישראלית. לדידו מדובר רק בשתי קבוצות: יהודים אוהבי המדינה, מול יהודים עוכרי ישראל. מניפי הדגל הלאומי ביום העצמאות, מול שורפי הדגל. (מתוך טעות רווחת, מקטלגים את כל החרדים בקבוצה זו – ולא היא, מפני שיש ביניהם מכבדי הדגל, ובהם בלטו האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל שהניף את הדגל ביום העצמאות מעל בית הכנסת הגדול בתל אביב, ומייסד פוניבז' הרב יוסף כהנמן זצ"ל שהורה להניף את הדגל מעל בניין הישיבה).

למעשה עובר קו פרשת המים בין המחנות, בסוגיית יום העצמאות: אלה חוגגים את נס ייסוד המדינה העברית הראשונה מאז חורבן ממלכת יהודה לפני 1,812 שנה (כל אחד בדרכו: יש שמציינים בתפילה חגיגית ויש שממנגלים בהידור), ואלה עסוקים בביזוי יום העצמאות וימי הזיכרון הלאומיים – יום הזיכרון לשואה ויום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. הבעיה היא, שלחבורה הלא קדושה של מבזי יום העצמאות ונגזרותיו, מצטרפת חבורה נוספת של יהודים שונאי עמם ועצמם - השמאל הקיצוני הפוסט ציוני. הנה אחדות ישראל מסוג חדש, של מתעבי המדינה הציונית: אלה בחרדיותם, ואלה בשמאלניותם. אלה ברכב ואלה בסוסים. ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר.

פעם זה לא היה ככה. בשנות החמישים והשישים היו אלה רק קומץ קנאים מטורפים מנטורי קרתא, שהפכו את יום העצמאות ליום של שק ואפר. כיום תופסים רבים טרמפ על הילולת השנאה. אתה פוגש אברכים שטופי שנאה עזה כלפי המדינה, אף שהם עצמם גדלו בבתים מתונים עד אוהדים מבחינת היחס למדינה. מה מקור הרגרסיה הזו? נראה ששטיפת המוח של העסקונה החרדית המיליטנטית והתקשורת העצבנית החרדית, ששנאת ישראל אומנותם.

לא נחגג שום חג

אם כי, חובה לומר, שגם היום ישנם חרדים הבוחלים בביטויי הבוז כלפי המדינה, ואפילו יודעים להוקיר את סגולותיה. שהרי, ככלות הכל, בזכותה התקבצו כאן 6 מיליון יהודים – מספר שיא שכמותו לא היה מאז ומעולם בתולדות הארץ; ושבחסותה חיים כאן למעלה מ-100,000 לומדי תורה – גם זה מספר שיא בתולדותינו, ועוד. נכון שגם הם לא יניפו דגל ביום העצמאות, ולא יאמרו הלל, אבל יימנעו מלרמוס את רגשות הזולת. הם עוצרים לדקת דומייה בהישמע צפירת ההתייחדות עם הנספים על קידוש השם. הם עוקבים מדי יום בערנות אחר התנהלות המדינה ומוסדותיה, שמחים בהישגיה וכואבים את כישלונותיה.

אבל מספרם של השפויים הולך ופוחת. התשקורת החרדית הממסדית, שרואה תפקידה לחנך את קוראיה, מטיפה להתבדלות מירבית. מונחים כמו 'מדינת ישראל', צה"ל ו'יום העצמאות', לא יכירם מקומם ב'יתד נאמן' ובמתחרהו 'הפלס'. גליונות ערב יום העצמאות של עיתונים אלה, לא גילו לקוראיהם שבאותו בוקר מתייחד עם ישראל עם חללי מערכות ישראל ולמחרת יחגוג עם ישראל מלאת 65 שנה למדינה. "אין צורך להכביר במלות הסבר", הסביר היתד, "מדוע אין אנו שותפים לחגיגות הרעשניות הללו, שנועדו לחפות על הצורך בחשבון נפש נוקב וכואב, להיכן הובילה הציונות את המוני בית ישראל".

גם למחרת יום העצמאות, לא הופיע שום איזכור בעניין זה. לא נחגג שום חג. כך שקוראיהם התמימים לא אמורים כלל לדעת שביומיים האחרונים צוינו כאן יום הזיכרון ויום העצמאות. זהו, מסתבר, החזון החרדי החדש. נתק מוחלט. חרם טוטאלי. והם, העסקנים והתשקורת החרדיים, עוד מעזים להזיל דמעות תנין על 'החרמת החרדים'. הקוזקים הנגזלים, שאצלם ההחרמה לחם חוק, מתאוננים פתאום כנגד החרמה. מסכנים שכמותם.

שיח 'הם' ו'אנחנו'

ומסתבר שזה מידבק. היחס המתנכר והעוין, אינו רק נחלתם של אלה שהביאו עימם מאירופה האנטישמית את מורשת המשטמה כלפי הציונות. גם הציבור הספרדי, שדווקא גדל על ברכי אהבת כל אשר בשם ישראל ייקרא, נסחף אחר הקיצוניות האשכנזית, ומדבר גם הוא במונחים של 'הם' ו'אנחנו'. פעם עוד אמרו בבתי הכנסת הספרדיים תפילה לשלום המדינה ומי שברך לחיילי צה"ל. היום מסתפקים במי שבירך, ויש כאלה שמחקו גם מסורת זו. גם אצלם המדינה בגדר "לא שַיֶיך".

קחו את סניגורם של החרדים האשכנזים, אריה דרעי, שיצא להגן על החרדים שמינגלו עצמם לדעת במין דווקאיזם קנטרני, בליל יום הזיכרון לשואה, בבחינת 'נא בעין' של 'הצייוֹיִינים': "יום השואה לא מחייב אותנו כיהודים חרדים... אני, באופן אישי, לא רואה קדושה וייחוד ביום הזה... באה המדינה, הרשות החילונית, וקבעה שדווקא בחודש ניסן – שאנחנו יודעים שלא מספידים במהלכו ושיש בנוגע אליו כללים מיוחדים בהלכה – יהיה יום השואה... אף אחד לא ילמד אותנו מה זו שואה. יום השואה ש'הם' החליטו להכריז עליו בגלל גטו ורשה לא מחייב אותנו כיהודים חרדים". הסיקריקים ההזויים לא היו מתנסחים טוב יותר. 'הרב' דרעי לא שמע מעודו, שבימי הספירה, כולל ניסן, נוהגת אבלות: רבים אינם מתגלחים, נמנעים משמיעת מוזיקה, ואף אחד לא יעמיד חופה. אז איך זה שעל 24 אלף תלמידיו של רבי עקיבא מותר להתאבל בניסן, ועל 6 מיליון אחינו ואחיותינו קדושי השואה, אסור בניסן? נו, באמת, רֶבּ אריה.

אל השיח הזה של 'הם' ו'אנחנו', המבטא את עומק התהום, מצטרף, כמה לא מפתיע, השמאל הקיצוני ושופרו עיתון הארץ, שמשתדל בכל כוחו להשבית את שמחת יום העצמאות. ההידרדרות של העיתון הפוסט ציוני, שחותר להפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה ומסתנניה ופלשתיניאיה, הגיעה לשיאה בגליון ערב יום העצמאות. דווקא אז התאים להם לצייר הכל בשחור. רק שחור. הם כתבו בגליון החג על "מנטליות הקסרקטין והאינרציה הביטחוניסטית", וביכו את מצבם של "שרידי הנכבה", ומחו על הטלת סגר בשטחים דווקא ביום העצמאות, ועודדו שוב את מיידי האבנים בטענה המוזרה ש"את האבן זורקת היד החלשה". לבלרית אחת הציעה הנהגת צפירה ביום הנכבה, בדומה לצפירת יום השואה, כדי לאזן את "האופן האגוצנטרי שבו מציינים כאן את יום השואה", ולהתייחד עם זכרם של "אזרחים חפים מפשע, קרבנות של מדיניות גזענית", ואחר מחה כנגד פולחן המדינה, יעני הפאשיזם לא יעבור. בקיצור, דווקא ביום חגה של המדינה, הם רואים רק שחור.

אין ספק שהציבור החרדי בוחל בזיהויו עם הגרועים שבעוכרי ישראל מהשמאל. אבל זה מה שקורה. אלה ואלה הולכים בדרכו של העוף המקראי הטמא ושמו ראה, אשר לפי חז"ל "עומד בבבל ורואה [רק] נבלה בארץ ישראל" [חולין ס"ג]. רק נבלות הם רואים...

תאריך:  24/04/2013   |   עודכן:  24/04/2013
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדינה אחת לשלושה עמים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תודה
24/04/13 09:35
2
hguy
24/04/13 14:41
3
אלי נ.
24/04/13 14:43
 
ערן וילנא
24/04/13 17:39
 
קורצ'ק
25/04/13 10:19
4
יענקלה
24/04/13 20:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רשות המיסים פרסמה הודעה כי, בהתחשב בזמן הנדרש להיערכות להגשה ולקליטה של דוחות הניכויים המקוונים, דוחות 126 ו-856 (להלן: "הדוחות"), ובשל הרצון להימנע מהטלת עיצומים כספיים על המאחרים בהגשתם1, הוחלט לדחות את מועד הגשת הדוחות כאמור לשנת המס 2012, עד ליום 30 במאי 2013.
במהלך ימי השביתה התגלו חברות התעופה בכל "גדולתן". היו חברות זרות ששילשו את מחירי הטיסה לחו"ל בהעדר אלטרנטיבה ללקוחות אל-על והיו חברות ישראליות ששבתו שיכלו מעט יותר להשתדל עבור לקוחותיהם. דוגמה קיצונית שנחשפה הייתה של חברת אל-על אשר לא דאגה למינימום הנדרש ללקוחותיה שנתקעו בארץ ללא טיסה.
24/04/2013  |  עפר דרורי  |   מאמרים
לא עברו שלושה חודשים מהבחירות וכבר אנחנו עדים לפוליטיקה הישנה "במיטבה". בעיה "גדולה," ניצבת בפני עם ישראל בחירת רב אשכנזי ראשי חדש. ישבו חכמי חלם וישבו, חיפשו וחיפשו ,אדם מתאים לנעלים הגדולות של הרב מצגר ,העלו שמות משמות שונים ביניהם הרב סתו שאומרים שלמד עם הרב פירון שר החינוך והוא ליברל וכו. אלא שהוא אינו מקובל על הרב דרוקמן שהוא פטרונו של השר נפתלי בנט, ולכן הועלתה על ידו מועמדותו של הרב אריאל שחלק מהתבטאויותיו בנושא נשים אינן כל כך מתאימות.
23/04/2013  |  שמעון זיו  |   מאמרים
מצער, שפרשה המובילה אותנו לפסגות מוסריות ולעולם נעלה של ערכים חברתיים, אותה פרשה חובקת בחובה שלל פסוקים, שקשה למקם אותם בסולם הערכים המוסרי, עליו חייבת להיות מושתתת כל חברה.
23/04/2013  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
ד"ר מילשטיין שלום,
23/04/2013  |  אלברט שבות  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ברור היום לכולם כי אין צורך בסיבה מיוחדת כדי לשנוא יהודים, לבזותם, להשפילם, לפגוע בהם בכל דרך אפשרית, להשתיק אותם, לנדות אותם מחברת אומות העולם
ציר פילדלפי [צילום: יוסי זמיר/פאש 90]
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו    מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il