|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

לא ארץ נוכרייה לקחנו

החלטת ממשלת הימין לקדם לתפקיד פרקליט המדינה דווקא את רודף ההתיישבות, כמוה כמינוי פירומן מדופלם לתפקיד נציב כבאות ראשי המהלך מרמז שראש הממשלה מכין לעצמו גב משפטי לעת גירוש מתיישבים מיו"ש
27/11/2013  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   תגובות
ניצן. רדף את המתיישבים [צילום: פלאש 90]

מישהו התבלבל
"המינוי יותר ממקובל עלי", אמר נתניהו בישיבת הממשלה. "שי ניצן הוא המועמד הראוי ביותר, חכם, ישר, משכיל בתחומו ומשכיל בכלל, ומאוזן. ניצן הוא האיש הראוי ביותר בעיני להיות פרקליט המדינה". לקרוא ולא להאמין. הראוי ביותר? מאוזן? מישהו פה התבלבל קשות

   איציק וולף
אושר מינוי שי ניצן לפרקליט המדינה

שי ניצן - האיש והתפקיד
עו"ד חיים שטנגר
הטענה כי "הטיה פוליטית" של עו"ד שי ניצן אל כיוון השמאל פוסלת אותו מלשמש בתפקיד פרקליט המדינה, הינה טענה חמורה שמן הראוי לגדוע אותה באיבה
לרשימה המלאה

"לא ארץ נוכריה לקחנו ולא על נוכרים השֹתררנו, אלא על נחלת אבותינו, אשר נכבשה בידי אויבינו באחת העיתים בלי צדק. ואנחנו, כאשר הייתה לנו שעת כושר, השיבונו אלינו את נחלת אבותינו".

הדברים אינם לקוחים ממצע הליכוד, הבית היהודי או ישראל ביתנו. אמירה נחרצת זו באה לעולם לפני 2,150 שנה, מפי שמעון החשמונאי, אחרון בניו של מתתיהו המכבי, שאת נס נצחונו במלחמת המעטים נגד רבים, אנו חוגגים ממש בימים אלה. הדברים נאמרו באזני אתנוביוס, שליחו של אנטיוכוס השביעי, אשר דרש להסגיר לממלכה הסלבקית שטחי יהודה ושומרון, ששוחררו בידי החשמונאים.

שמעון לא הסתפק בעמידה על זכויותיו של העם היהודי על יהודה ושומרון. לגבי דרישת אנטיוכוס להסגיר לידיו גם את יפו וגזר, העלה שמעון נימוק כפול וחדש, ביטחוני ו'חינוכי', באשר לזכות העם היהודי להחזיק בהם: "ועל יפו וגזר אשר אתה דורש, הן עשו מכה גדולה בעמנו ובארצנו". לאמור: סבלנו מיפו ומגזר "מכה גדולה", ועצם הסבל מצדיק המשך הישארותן בידינו. דברים כדורבנות.

הדברים תועדו לראשונה בספר חשמונאים א', פרק ט"ו, שהופיע בארץ במהדורה מחודשת, בתרגומו של הרטום, עשר שנים לאחר קום המדינה. אבל אנחנו, לא תאמינו, ציטטנו את הדברים מתוך ספר עב הכרס של אחד ושמו בנימין נתניהו, 'מקום תחת השמש' (עמ' 180). האם ייתכן שראש הממשלה בנימין נתניהו, אבי רעיון 'שתי מדינות לשני העמים', אשר קידם ורומם רק השבוע, ממש ערב חנוכה, את אויב ההתיישבות והמתיישבים שי ניצן, תאומו הסיאמי של יריב אופנהיימר, לתפקיד פרקליט המדינה, בכלל לא קרא את 'מקום תחת השמש'?


נתניהו האמיתי


מיהו, אם כן, נתניהו האמיתי? נתניהו הראשון, ש-500 עמודי ספרו המקיף 'מקום תחת השמש', שראה אור לפני כמעט 20 שנה, מתארים נאמנה ומתוך אהבת ישראל כנה, את כמיהת עם ישראל לארצו בכל שנות ההיסטוריה, ואת זכותו הבלעדית עליה ("מאבקם של הערבים להרחיק את היהודים מחבלי יו"ש, כמו מאבקם בשנות ה-30 להרחיק את היהודים מא"י כולה, מעוגן היום, כמו אז, בעוול ולא בצדק", עמ' 181, וזו רק דוגמית מקרית למאות אמירות נכוחות המשובצות לאורכו ורוחבו של הספר); או שמא נתניהו השני, שהשבוע ביצע סאלטה מורטאלה מדהימה בדהירתו לעבר עקירה וחורבן נוספים של יישובים ומתיישבים ביהודה ושומרון, באמצעות מינויו של מי שאחראי משפטית לרדיפה שיטתית של ההתיישבות?

ככלות הכל, לא איש מתוחכם כנתניהו ימנה איש שמאל קיצוני, ממשיך דרכה של טליה ששון, לתפקיד בכיר יותר, אם אינו מתכנן גירוש נוסף, והפעם ביהודה ושומרון, על-פי תכתיבי וושינגטון הבוגדנית והמחבל אבו מאזן. ההתנהגות ה'להכעיס'ניקית' הזו, למנות דווקא את מי שנחשב סדין אדום בעיני המתיישבים, בוודאי אינה מקרית ואינה תמימה. יש מניע מאחוריה.

אין מנוס מן המחשבה, שמדובר פה בהתנהגות מתריסה מכוונת. 'נא בעין'. סוג של אמירה ברורה, שאומרת: אני כבר לא איתכם. ממש כאילו התמנה לתפקיד גדעון לוי מ'הארץ'. מה ההבדל, בעצם? שניהם, ככלות הכל, אוהבי ההתיישבות ממש באותה מידה.

מאוד ייתכן, על כן, שמאחורי התנהלות זו של נתניהו, עומדת המזימה להבטיח לעצמו גב משפטי במקרה שייקלע לגירוש נוסף. מי שמשחרר רוצחים בסיטונות כאילו היו בסך-הכל גונבי אופניים, מקפיא בפועל את הבנייה ביו"ש ובירושלים, מפקיר את הר הבית לאויב, נמנע מלהביא את דוח לוי לאישור הממשלה, זקוק גם לגיבוי המשפטי שיספק לו שי ניצן, לעת הגירוש והעקירה ביו"ש.


רדיפה בששון


אין להבין אחרת את מה שקרה בראשית שבוע זה, כשכל שרי הממשלה, למעט השרים בנט, אריאל, אורבך ולנדאו, ובהם כל שרי הליכוד וישראל ביתנו (למעט לנדאו) המתחזים לאנשי המחנה הלאומי, נכנעו לגחמותיו של נתניהו והצביעו בששון לטובת מי שרדף בששון (בנוסח טליה ששון) את המתיישבים. הייתה זו לא פחות מיריקה בוטה בפרצופם של לפחות 90% ממצביעי הליכוד-ישראל ביתנו, שתומכים בכל סקר שנעשה בקרבם, בהמשך ההתיישבות בחבלי יו"ש. אלא, שכרגיל, המצביעים ימחו את הרוק, וימשיכו לצעוק 'ביבי מלך ישראל'.

והפעם, בניגוד למקרים אחרים שבהם ניתן היה לטעון "לא ידענו" (כבפרשת מינויו של פרנקל, שמעידתו בהונג קונג נחשפה רק לאחר שכבר הוחלט למנותו), היו כל תעלוליו של ניצן מונחים על שולחן הממשלה. כל הרדיפות כלפי המתיישבים והפיכתם לאזרחים סוג ב', מתועדים בדוח השערורייתי בנושא אכיפת החוק ביו"ש של ארגון זכויות האדם היהודי ביש"ע.

ועל-אף המידע המתועד הזה, הוביל נתניהו, במין זחיחות של דווקא'יזם, את הנמושות שמסביבו הפוחדים לפצות פה מול החלטותיו, גם כשהן עקומות. "המינוי יותר ממקובל עלי", אמר להם נתניהו בישיבת הממשלה. "שי ניצן הוא המועמד הראוי ביותר, חכם, ישר, משכיל בתחומו ומשכיל בכלל, ומאוזן. ניצן הוא האיש הראוי ביותר בעיני להיות פרקליט המדינה". לקרוא ולא להאמין. הראוי ביותר? מאוזן? מישהו פה התבלבל קשות.

וכי לא היה זה ניצן שהוביל באורח אובססיבי אכיפה סלקטיבית דורסנית, אפלייתית, כנגד ההתיישבות ופעילי המחנה הלאומי ביהודה ושומרון? לא היה זה ניצן שהורה לאפשר התפרעויות של אנרכיסטים נגד חיילי צה"ל, גם כשחיילינו נפצעו? זהו אותו ניצן שסירב לפעול נגד תערוכה שביזתה והשפילה את שר החוץ ליברמן, אך הורה לכלוא מפגינים באוטובוסים כדי לסכל הפגנה; שסגר כמאה תיקי אלימות שוטרים בעמונה, אך עמד מאחורי הבקשות לעצור עד תום ההליכים נערים ונערות כתומים שהפגינו נגד ההינתקות וחסמו כבישים; שהפעיל כלי אכיפה שנועדו למלחמה בטרור, כלפי מתיישבים שהשתתפו בהפגנות, אך ניהל מאבק נגד חוק החנינה למפגינים נגד ההינתקות (חוק שבג"ץ אישר, בניגוד לדעתו); שהכריח מרצה באוניברסיטת חיפה להתחייב לא להתבטא נגד ערבים, אך לא עשה דבר נגד מרצה באוניברסיטת בן-גוריון שקרא לשבור למתנחלים את המפרקת; שסגר תיק נגד דנה אולמרט (הבת של) כשהפגינה עם אנשי שמאל מול בית הרמטכ"ל, בעוד שאסר על קיום הפגנה מול בית אלוף פיקוד המרכז. מעכשיו הוא יהיה האחראי גם לניסוח תגובות המדינה לבג"צים של שלום עכשיו בענייני ההתיישבות.

אג'נדת הפגיעה בהתיישבות שהנהיג ניצן במחוז ש"י של המשטרה הובילה להתנהלות אפלייתית, כמו סיכול בלתי דמוקרטי של הפגנות, אלימות אכזרית בעמונה, הריסת בית פדרמן על כל תכולתו באישון לילה, החרמת נשק הגנה עצמית מאזרחים בשל תיקים פליליים מינוריים, מעצר מבזה של הרב דוב ליאור בשל הסכמה זניחה שכתב, סתימת פיות ועוד ועוד. הוא האיש שהורה למשטרה לפתוח 'תיקים ללא מתלונן' (מהלך שהמשטרה חומקת משימוש בו) בתחומי יו"ש בהיקפים מבהילים, יחסית לשאר חלקי הארץ.

מלחכי פינכתו של נתניהו ודאי יאמרו שנתניהו נאנס ליישם את התכתיב של וינשטיין, משום שדברים שרואים משם לא רואים מכאן. חסידיו השוטים יפליגו בנימוקי הבל אחרים, בשבח ההצטרפות לתעלולי כנופיית שלטון החוק. אבל הרי דברי הבל כאלה שמענו גם מפי אריאל שרון ואהוד אולמרט, והתוצאה הייתה כידוע החרבת גוש קטיף והתכתשות אלימה ודורסנית עד זוב דם בעמונה.


מה לא בסדר?


ומעניין לעניין באותו ענין. עוד לפני שפרקליטות המדינה תיכנס בכל הכוח במתיישבים, אם נחוץ או לא נחוץ, בפקודת השפן מהבית הלבן, ראוי לשים לב למה שכתב עכשיו באתר שלו הסטיריקן הרפובליקני היהודי האמריקני, ברט ברלוצקי, לגבי בריחת הנשיא חוסיין אובמה ממחויבותו למניעת התגרענותה של אירן: "בטוח שיש משהו מאוד לא בסדר, באדם שנראה מוטרד מיהודי שבונה בית בישראל, הרבה יותר מאשר ממוסלמי שבונה פצצה אטומית באירן".

תאריך:  27/11/2013   |   עודכן:  27/11/2013
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא ארץ נוכרייה לקחנו
תגובות  [ 26 ] מוצגות   [ 26 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
27/11/13 21:03
 
קורצ'אק
27/11/13 22:48
 
איריס כהן
29/11/13 11:31
2
מדאיג מאוד
28/11/13 00:50
3
דניאל סבלדי
28/11/13 01:12
4
דאגנית
28/11/13 08:39
 
איריס כהן
29/11/13 11:56
 
דאגנית
29/11/13 13:58
 
איריס כהן
29/11/13 15:14
5
אהוד פרלסמן
28/11/13 11:55
 
שים לב איך אתה
28/11/13 16:45
 
אהוד פרלסמן
28/11/13 18:12
 
משולם
28/11/13 21:58
 
אהוד פרלסמן
29/11/13 00:22
 
לולינקה
29/11/13 08:18
 
דאגנית
29/11/13 11:02
 
אהוד פרלסמן
29/11/13 13:33
 
דאגנית
29/11/13 14:07
 
אהוד פרלסמן
30/11/13 11:41
 
דאגנית
30/11/13 13:49
6
פלא יועץ
28/11/13 18:22
 
אנני
29/11/13 08:29
 
שבת שלום
29/11/13 12:12
7
מ.אלקרייאף
29/11/13 09:40
8
טענו-אשתו הראשונה
29/11/13 16:01
 
קורצ'אק
2/12/13 11:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אייל גולן הוא אייקון התרבות של דור הנעורים הנוכחי, וכאייקון מותרים לו "חטאים" שאסורים על "בן תמותה רגיל". רק להזכיר לקשישים שאתנו את דן בן אמוץ זצ"ל ואת מעלליו הנסלחים עם מגוון רחב של קטינות ובוגרות שאפילו "העולם הזה" של אורי אבנרי המעיט לספר בהם.
27/11/2013  |  גד גזית  |   מאמרים
אחרי עשרות שנים של קריירה עשירה ומגוונת בעסקים בינלאומיים הגעתי למסקנה החד-משמעית שהאתיקה צומחת מהראש ואם המנכ"ל והבעלים הוא אתי, יהיה הארגון שהוא עומד בראשו אתי אף הוא. כתבתי על כך בהרחבה בספרים ובמאמרים, אני מרצה בהרצאות ובאירועים וממחיש זאת בסרטים ובמחזות שבתוכניות הלימוד שלי. הדוגמאות הבולטות הן בישראל - סטף ורטהימר, בארה"ב - וורן באפט, ולהפך - המשבר הכלכלי הגדול שהחל ב-2007/8 ושעדיין לא הסתיים נובע מניהול לא אתי של בנקים וחברות ביטוח בארצות הברית ובאירופה.
27/11/2013  |  יעקב קורי  |   מאמרים
על-מנת לבנות 150,000 דירות למגורים צריך יוזמה, קרקע, פועלים והרבה הרבה כסף. יוזמה יש בשפע. קיבלנו שר אוצר עם בטריות אנרג'ייזר, לפחות בשרירי הלסת, ואת כל מה שכתב עליו בעיתון הוא ידבר על מימושו, על אפנו ועל חמתנו, בין אם צריך אותו ובין אם לאו.
27/11/2013  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
בעידן של "מלכים מסלסלים", אינני סבור שיש מקום לאחד כמו אריק.
27/11/2013  |  מרק בריל  |   מאמרים
יש אנשים שתמיד מחפשים. יש אנשים שתמיד מגלים. יש אנשים שהולכים בגדול, לא מוותרים ורוצים את הכל. אבל הוא אהב להיות בבית. עם התה והלימון והספרים הישנים. והוא היה כוכב ענק! אבל מסתבר שאפשר להיות כוכב גדול בלא לדרוך על גוויות, בלא לסנוור ולהתייהר. בלא לנצל את המעמד.
27/11/2013  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il