|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

לשכת עורכי דין אטומה ומנוכרת

איש אינו דורש מהלשכה שתחווה דעתה - פרטנית בעניינו הפרטני של עו"ד רונאל פישר, המצוי עדיין בעיצומה של חקירה משטרתית. עם זאת, דורשים אנו מראשיה ודבריה של הלשכה, היודעים להתבטא, ברהיטות אל מול כל מצלמה ואל כל מיקרופון מזדמן, כי יביעו דעתם ויפרסמו ברבים כללי התנהגות פרטניים וחד-משמעיים, בעניין זה
08/07/2014  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
עו"ד רונאל פישר. היכן קולה של לשכת עורכי-הדין? [צילום: מן הטלוויזיה]

ביזיון מתמשך
אל תאפשרו המשך הביזיון, לפיו פחות מ-30% מחברי הלשכה, הצביעו בבחירות ללשכת עורכי-הדין, שהתקיימו בשנת 2011. אלה שמכהנים בתפקידי הביצוע בלשכה ושאר הנבחרים, מייצגים פחות ממחצית מחברי הלשכה. האם לא אמרתי, עוד בעבר, כי צריך לפרק את הלשכה?.

"מוקמת בזה לשכת עורכי הדין (להלן - הלשכה), שתאגד את עורכי הדין בישראל ותשקוד על רמתו וטהרו של מקצוע עריכת הדין.
הלשכה רשאית, בין השאר -
(1).......................................................;
(2).......................................................;
(3)......................................................;
(4)לפעול להגנת ענייניהם המקצועיים של חברי הלשכה;
מתוך סעיף 3 לחוק לשכת עורכי הדין, תשכ"א-1961

אם חשב מי שחשב שלשכת עורכי הדין, הינו גוף מיותר או גוף שאינו ממלא המטלות, שראוי שימלא אותן - מכוח החוק שהקים אותה, הלא הוא חוק לשכת עורכי הדין - הרי באה פרשת מעצרו המתוקשר של עו"ד רונאל פישר והעידה בה - בלשכת עורכי הדין, כמאה עדים, שאין היא יודעת, אל ודאי ואל נכון, מה היא שליחותה הציבורית.

מבלי להתייחס - עניינית ופרטנית - לשאלת מעצרו של עו"ד רונאל פישר והחשדות המיוחסים לו (שמאחלים אנו לו שיתבררו, כחשדות מופרכים גרידא), מבקשים אנו להתייחס לשאלות מקצועיות חשובות, הטורדות - מעשה של יום יום ומעשה של שעה בשעה - כל עורך דין וכל עורכת-דין פעילים בישראל, בייחוד אלה, העוסקים בייצוג שוטף של לקוחות בבתי משפט ובשאר טריבונליים שיפטיים וגם/או מעין שיפוטיים, העולות והנובעות מפרשת מעצרו של עו"ד רונאל פישר הנ"ל.

מתוך פרסומים בכלי התקשורת עולה, כי לקוחו של עו"ד רונאל פישר, אלון חסון, מחשיד אותו בהעברת מידע, לכאורה, שמסר הוא לו, במסגרת יחסי עורך-דין-לקוח, לחוקרי המשטרה, בכך פגע הוא, לכאורה - כך הטענה - בחיסיון עורך-דין-לקוח, הקיים ביניהם. כל דרדק זב חוטם, שסיים לימודי אתיקה, יכול לצטט בפנינו, על נקלה הוראת סעיף 90 לחוק לשכת עורכי הדין, לפיה דברים ומסמכים שהוחלפו בין לקוח לבין עורך דין ויש להם קשר ענייני לשירות המקצועי, שניתן על-ידי עורך הדין ללקוח, לא יגלה אותם עורך-הדין, בכל הליך משפטי, חקירה או חיפוש, לא אם ויתר הלקוח על חסינותם. אחרים - בקיאים ומנוסים יותר - יפנו אותנו להוראת סעיף 48 לפקודת הראיות, לפיו דברים ומסמכים שהוחלפו בין עורך דין לבין לקוחו או לבין אדם אחר מטעם הלקוח ויש להם קשר ענייני, לשירות המקצועי שניתן על-ידי עורך הדין ללקוח, אין עורך הדין חייב למסרם כראיה, אלא אם ויתר הלקוח על החסיון; הוא הדין בעובד של עורך דין אשר דברים ומסמכים שנמסרו לעורך הדין, הגיעו אליו, אגב עבודתו בשירות עורך הדין, כאשר הוראות אלה יחולו, גם לאחר שחדל העד להיות עורך דין או עובד של עורך הדין.

עניינים ברורים וחד-משמעים אלה, נהירים לנו, לחלוטין. מה שאינו נהיר לנו הוא, מדוע אין נשמע - ברבים - קולה של לשכת עורכי-הדין - בזמן אמת במיוחד בעת שמצוי עו"ד רונאל פישר בחקירה - בשאלה עקרונית זו. אין כל מקום להתחמק מהתמודדות עם האלם התקשורתי שגזרו על עצמם ראשיה ודבריה של הלשכה בעניין זה, גם הנימוק שהחקירה עדיין בעיצומה והתערבות בה, דינה כדין שיבוש הליכי חקירה אינה מצדיקה את זה. איש אינו דורש מהלשכה שתחווה דעתה - דווקנית ופרטנית - בעניינו הפרטני של עו"ד רונאל פישר, המצוי עדיין בעיצומה של חקירה משטרתית. עם זאת, דורשים אנו, גם דורשים מראשיה ודבריה של הלשכה, היודעים להתבטא, בענייני דיומא, ברהיטות אל מול כל מצלמה ואל כל מיקרופון מזדמן, כי יביעו דעתם ויפרסמו - ברבים - כללי התנהגות פרטניים וחד-משמעיים, בעניין זה, למענם של עורכי-דין ועורכות-דין, העלולים להיקלע - בעתיד - למצב דברים אפשרי שכזה.

מעו"ד אפרים (אפי) נוה, ששימש - שנים - כיו"ר ועדת האתיקה במחוז תל אביב והמרכז, מצפים אנו לשמוע דברים ברורים ונחרצים, בשאלה אתית חשובה זו. הדברים מקבלים משנה של חומרה ומשנה של תוקף, שעה - שכפי שפורסם - טוענים סניגוריו של עו"ד רונאל פישר, כי לקוחו, אלון חסן, מסרב לוותר על חסיון עורך-דין-לקוח, הקיים ביניהם. בכך מצויה בפני חוקרי המשטרה, אך ורק גרסתו העובדתית המלאה של אלון חסן, כאשר מעו"ד רונאל פישר, נמנע - במצב דברים זה - מלמסור גרסתו העובדתית המלאה (וככל הנראה גרסה סותרת ומפריכה) לגרסתו זו של הלקוח, שפרש הוא בפני חוקרי המשטרה. גם מעו"ד דורון ברזילי, ראש לשכת עורכי-הדין, מבקשים ומצפים אנו - במקביל - לשמוע דברים, ברורים ונחרצים בשאלות אתיות חשובות אלה - ובזמן אמת.

מסתבר ומתברר ששני עורכי הדין הנכבדים הללו - שהודיעו כי יתמודדו זה מול זה, בבחירות שיתקיימו ללשכת עורכי הדין, בעוד שנה - עסוקים בשאלות חשובות - חשובות יותר. כך למשל "הצליח" עו"ד דורון ברזילי, בעקבות מאבק משפטי מתוקשר, לגרום לכך, כי בית המשפט העליון, בפסק-דין תקדימי, הכיר בזכויות מסוימות של לבנה פורן לעסוק בתחומים, שהלשכה טענה שהם עיסוקים שהעיסוק בהם יוחד לעורכי-דין ולעורכי-דין בלבד. כשלון מצלצל ומהדהד זה - כמו-גם תקדים מיותר זה - שנוצר בעקבות מאבק משפטי מתוקשר ומיותר זה, לא הפריע לעו"ד דורון ברזילי, להציג - ברבים - הצלחה חלקית ושולית, בעניין מגבלות מסוימות, שהוטלו בפסק-הדין על לבנה פורן, כהצלחה רבתי. עכשיו רבים השניים, זה מול זה, בשאלת משוב השופטים.

עו"ד דורון ברזילי הודיע על חידוש משוב השופטים ובתגובה "זכו" הוא והוועד המרכזי, בראשותו, לפרסומה של הודעת חרם מוחלטת, מטעם הנהלת בתי-המשפט ונציגות השופטים. הללו הודיעו שיחרימו כל אירוע, שייזום הוועד המרכזי ושופטים לא ישתתפו - מכאן ולהבא - באירועים אלה. עו"ד אפרים (אפי) נוה ושאר ראשי המחוזות שהתנגדו לחידוש המשוב, זכו לחיבוק חם, מצידו של הממסד ומערכת המשפט. נשיא בית המשפט העליון, ד"ר אשר דן גרוניס ושרת המשפטים, ציפי לבני, כיבדו בנוכחותם, כנס מחוזות לשכת עורכי הדין, שהתקיים - בשבוע החולף - באילת. באותו כנס הסבירו שניים אלה, למה ומדוע אין כל צורך בקיומו של משוב שופטים. על שיטת "המקל והגזר", שמפעילות מערכות המשפט והשפיטה, כלפי אוהביהן ושונאיהן, נרחיב ברשימה נפרדת.

אולי מוטב יהיה שיו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז - המוצג, לעתים, בכלי התקשורת - בטעות, כמובן - כראש לשכת עורכי הדין במרכז - יחדש נוהל ונוהג הבראנץ, שהנהיג הוא על גג "בית הפרקליט", בעבר - נוהל ונוהג שאפשר למאושרים ולזריזים מבין חברי ועד מחוז תל אביב והמרכז, לאכול בימי ששי, ארוחת בוקר מפנקת ומענגת, במחיר ראוי. אם דעתי תשמע - הרי לאור מספרם הרב של החברים, שהצטרפו לוועד מחוז תל אביב והמרכז - בשנים האחרונות - הרי ניתן לשכור את כר הדשא של אצטדיון בלומפילד ולערוך בראנץ יום ששי, לכולם. כך לא יותנה בראנץ זה - כבעבר - בשיטת כל הקודם זוכה. האם אינכם חושבים שמגיעה - לכולם - אחזור ואשנה - ל-כ-ו-ל-ם - הזכות לאכול בראנץ, במחיר ראוי ולא רק בשיטת, כל הקודם זוכה. האם אין זכאים - כ - ו - ל - ם - לתמורה מלאה, בעד דמי החבר שמשלמים הם לועד מחוז תל אביב והמרכז? ואתה, עו"ד דורון ברזילי, מה תעניק לנו, בתמורה לדמי החבר שאנחנו משלמים לוועד המרכזי כל שנה ושנה? אולי תסדר לנו איזה קרוז או איזה נופשון, במחיר מסובסד לכלל חברי הלשכה? אל תשכח שאנחנו כוח ועוד מעט יהיו חברי לשכה עם מספר רישיון המתחיל ב-70,000 וסופו - סופו מי ישורנו. כדי שזה לא ייחשב, כשוחד, חלילה וחס, אפשר להכליל במסגרת זו, גם הרצאה או שתיים וזו תהיה גם הוצאה מוכרת.

ואתם - נאיבים ונאיביות חביבים שלי - נכון ליום זה - וליום זה בלבד! - אל נא תשכחו לבוא, ביום פקודה, בחודש יוני 2015 לקלפי ולהצביע, בבחירות ללשכת עורכי הדין. אל תאפשרו המשך הביזיון, לפיו פחות מ-30% מחברי הלשכה, הצביעו בבחירות ללשכת עורכי-הדין, שהתקיימו בשנת 2011. אתה מבין את זה, ברוך? אלה שמכהנים בתפקידי הביצוע בלשכה ושאר הנבחרים, מייצגים פחות ממחצית מחברי הלשכה. האם לא אמרתי, עוד בעבר, כי צריך לפרק את הלשכה? האם לא עתרתי, בעבר, לבג"ץ, כדי שתמנע החברות הכפויה בלשכה ונדחתי? תזכירו לי. פשוט שכחתי. השנים, בכל זאת, עושות שלהן ומפלס הסניליות שלי חוגג - בייחוד בימי קיץ לוהטים ולוהבים אלה.

גילוי נאות: כותב רשימה זו עתר לבית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, במסגרת בג"ץ 2334/03, למנוע החברות הכפויה בלשכת עורכי-הדין, כמו-גם החיוב הכפוי, מכוח חוק לשלם דמי חבר ללשכה ועתירתו נדחתו, בפסק-דין מתאריך 26.11.2003. במקביל, מתנהלים הליכים משפטיים ומשמעתיים הדדים בין כותב רשימה זו שבין עו"ד אפרים (אפי) נוה, וועד מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי-הדין וועדת האתיקה ושל מחוז זה. לאחר הגיש כותב רשימה זו, תביעה לבית משפט השלום, בתל אביב-יפו, בגין פרסום לשון הרע נגד פרקליט וועדת האתיקה, במחוז תל אביב והמרכז, עו"ד מייק יורק-ריד, רכזת וועדת אתיקה זו, עו"ד מיכל קרסוצקי-יחזקאל ונגד וועד מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי-הדין וועדת האתיקה של מחוז זה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  08/07/2014   |   עודכן:  08/07/2014
עו"ד חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דורון ברזילי   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לשכת עורכי דין אטומה ומנוכרת
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מחלק מוסר
8/07/14 20:12
2
מחלק חוסר מוסר
9/07/14 09:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) מרחיבה את החקירה הפלילית נגד עו"ד רונאל פישר. חוקרי מח"ש החלו לחקור את הפרשה שנחשפה ב-News1 בראשית מאי 2014, לפיה רונאל פישר הציע לעו"ד רועי בר לשלם סכום של 2 מיליון דולר לפישר תמורת סגירת תיק החקירה המתנהל נגדו במשטרה. עו"ד רועי בר זומן למסור עדות בנושא.
07/07/2014  |  יואב יצחק  |   חדשות
המחלקה לחקירות שוטרים עיכבה לחקירה באזהרה קצין משטרה בדרגת רב-פקד בחשד כי ניהל קשרים פסולים עם עו"ד רונאל פישר. מדובר בקצין בכיר שהיה ממונה, בין היתר, על חקירת יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר אלון חסן. שמו של הקצין אסור בפרסום עד שיובא בפני שופט להארכת מעצרו.
07/07/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
עו"ד רונאל פישר חשוד בפרשות שוחד נוספות, מעבר לחשד לפיו הבטיח לאלון חסן להעביר שוחד לקציני משטרה תמורת סגירת תיקים נגדו. כך אומרת (יום ב', 7.7.14) סגנית נשיאת בית משפט השלום בירושלים, חגית מאק-קלמנוביץ, בהחלטתה להאריך את מעצרו של פישר בחמישה ימים נוספים.
07/07/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
עו"ד רונאל פישר, החשוד בתיווך שוחד לקציני משטרה, קשור בעקיפין לפרשת שוחד קודמת, שנחשפה לפני חמישה חודשים: קבלנים בכירים נחשדו במתן שוחד לעו"ד רועי בר, היועץ המשפטי של עיריות רחובות וראשון לציון. עו"ד פישר ייצג את עיריית רחובות, והודיע בשמה על הפסקת העסקתו של בר, עקב החשדות.
06/07/2014  |  אלעזר לוין  |   חדשות
סגנית נשיאת בית משפט השלום בירושלים, חגית מאק-קלמנוביץ, אסרה (3.7.14) את פרסום מעצרו של רונאל פישר - בנימוק שייגרם לו נזק רב בשל כך. מאק-קלמנוביץ ממשיכה קו של שופטי שלום, הפוגעים בעקרון פומביות הדיון ובזכות הציבור לדעת - בניגוד למצות המחוקק ולפסיקת בית המשפט העליון.
06/07/2014  |    |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il