בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בארה"ב, מדווח על סערת פיטוריו של ארי רוט, מנהלו האמנותי של התיאטרון היהודי בוושינגטון, בשל ההצגות בעלות המסר האנטי-ישראלי שקידם
|
מוטי לרנר [צילום: יובל מדר]
|
|
|
|
|
התיאטרון היהודי "ג'יי", שבוושינגטון, מצוי בימים אלה בעין הסערה, עם פיטוריו של ארי רוט, מנהלו האמנותי המבריק, הנחשב בצדק לאורים והתומים שלו. על הפיטורין החליט המרכז היהודי הקהילתי של בירת-ארה"ב, שבתחומו ממוקם התיאטרון, וזאת בשל המסר האנטי-ישראלי המאפיין לאורך הזמן את ההצגות המועלות בו. פיטוריו של רוט עוררו הלם בקרב איגוד המחזאים האמריקנים, הכולל את מיטב מחזאי ארצו של הדוד סם. בעקבות הפיטורים מיהר האיגוד לפרסם מכתב-מחאה נמרץ, תוך שהוא מביע תמיכה גלויה בתיאטרון ג'יי, הנאבק, לדבריו, על זכותו להעלות מחזות, המבטאים חופש-דעה מובהק, שבהם מככבים, בין היתר, מי שנחשבים לטובי השחקנים בוושינגטון. זעם העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בארה"ב, מדווח, כי מה שהגדיש את הסאה, ואף מה שהיה הגורם הישיר לפיטורים, הוא המחזה הפוליטי, "ההודאה", פרי-עטו של המחזאי הישראלי מוטי לרנר, העוסק בכיבוש הכפר הערבי טנטורה בשנת 1948, והמתאר את הפער הגדול שנוצר בין הנרטיב של צה"ל לבין תושבי הכפר, ששבעים מהם מצאו בכיבוש את מותם. לדברי נחשון, עוררה העלאת המחזה את זעמה הגלוי של הקהילה היהודית בוושינגטון, שבכספה בלבד ממומן תיאטרון ג'יי. עקב כך החליטה הקהילה לנעול את שערי התיאטרון בפני ארי רוט, באשר הוא חצה, לדבריה, קווים אדומים במחזות שהציג לאורך הזמן. פיטוריו נועדו לשמש, לדבריה, אות ברור לסתימת הגולל על המסר האנטי-ישראלי שלו. מכה בהודעת הפיטורים הבהיר המרכז הקהילתי היהודי, באורח חד-משמעי, שאין מדובר, חלילה, בלחץ שהופעל על-ידי חוגי הימין הישראלי, באשר המרכז תומך בפלורליזם רעיוני, אלא שהשמצת ישראל בגלוי היא זו שחורגת מכך והיא זו שבעטייה נתקבלה ההחלטה. להחלטת הפיטורים קדמה פעילות ענפה של ארגונים יהודיים אמריקניים שמרניים לביטול ההצגה ושאף דאגו, בהקשר לכך, להקים ארגון מיוחד של "אזרחים נגד תעמולה במסווה של אמנות", שקרא להחרים את התיאטרון ואת אלה התומכים בו. כך או אחרת, לשבחו של תיאטרון ג'יי ייאמר שהוא זוכה, מזה זמן רב, להשפעה מרובה על הציבור היהודי, החוזה באורח תדיר בהצגות המועלות בו. אחרי ככלות הכל ראוי להזכיר שתיאטרון ג'יי נחשב לבולט שבקשת התיאטראות הפזורים בקהילות היהודיות בכל רחבי יבשת ארה"ב. פיטורי ארי רוט הם, ללא צל של ספק, מכה אנושה שנחתה על ראשו.
|
תאריך:
|
29/12/2014
|
|
|
עודכן:
|
29/12/2014
|
|
ראובן לייב
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
סניל
|
30/12/14 10:01
|
|
2
|
|
חובה למחות
|
31/12/14 15:55
|
|
נישומים מסוימים המנסים להתחמק ממס, רושמים את העסק על שם "איש קש", כגון בן משפחה אשר על שמו נפתח העסק ומדווח לרשויות המס. אך מי בפועל הוא החייב בחובות העסק לרשויות המס, בעל העסק האמיתי או איש הקש? סוגיה זו בדיוק נדונה בעניין בנלי טל. בית המשפט קובע כי יש לייחס את העסק, פעולותיו וחובותיו למס לבעל העסק האמיתי ולאו-דווקא לזה הרשום במרשמי רשות המיסים.
|
|
|
הכירו מושג חדש, שעדיין אינו ידוע למנועי החיפוש ואפילו לא לוויקיפדיה, אבל תהיה לו משמעות רבה מאוד בעולם המיסים הבינלאומי בדור הקרוב: BEPS - ראשי תיבות של Base Erosion and Profit Shifting, ובעברית: שחיקת בסיס המס והסטת רווחים.
|
|
|
סעיף 13(א)(1) לחוק בתי-המשפט, הינו סעיף אכזרי ביותר והוא גוזר על סיומה של קריירה שיפוטית של שופט וגם/או שופטת מכהנים, בהגיעם לגיל שבעים שנה. החוק אינו מבחין עניין זה, אם השופט או השופטת, שהגיעו לגיל שבעים שנה, כשרים להמשיך ולשבת על כס המשפט, אם לאו, אלא הוא קובע בצורה קטגורית - נחרצת וחד-משמעית - כי בהגיע שופט או שופטת לגיל שבעים שנה, עליו לפרוש מכס המשפט. לכן, בתאריך 16.1.2015, אמור נשיא בית משפט העליון המכהן, ד"ר דן אשר גרוניס, לפרוש מתפקידו כנשיא בית משפט העליון, כאשר ימלאו לו שבעים שנה, בתאריך 17.1.2015.
|
|
|
המשנה לנשיא בית המשפט העליון, מרים נאור, דחתה (24.12.14) את הבקשה לדיון נוסף בשאלת היותה של תוכנית לפי תמ"א 36 בגדר תוכנית פוגעת.
|
|
|
אתם בוודאי סבורים שבנוגע לבחירות עומדות על הפרק סוגיות חשובות מאוד ברומו של עולם. זה הישראבלוף. האמת קצת שונה: בפועל אתם הולכים לבחור את הצ'יקן שיאנס להכנע לתכתיבי הנשיא האמריקני הנהנה מאוריינטציה מוסלמית מובהקת, לתכתיבי אירופה המתאסלמת בקצב מסחרר, ולתכתיבי האו"ם שהשווה את הציונות לגזענות.
|
|
|
|