|   15:07:40
  אורי מילשטיין  
חוקר מערכות צה"ל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחבלי חמאס חודרים לשטח ישראל [צילום: שימוש לפי סעיף 27א']

"צה"ל הופתע ב-7 באוקטובר בגלל בוּרוּת"

חלק ראשון מפאנל מסיעור מוחות של מומחים, על מלחמת "חרבות ברזל": חוקר האסטרטגיה יוסי בלום הלוי, אלכס צייטלין, ד"ר מרדכי קידר, המהנדס אלכסנדר פפקוב, עורך "מערכות" לשעבר אביתר בן צדף, סא"ל בדימוס אלי דקל, חוקר אירן של היום אליהו יוסיאן, ואני
02/11/2023  |   אורי מילשטיין   |   פודקאסטים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

חלק ראשון מפאנל סיעור מוחות של מומחים, על מלחמת "חרבות ברזל". מנחה: חוקר האסטרטגיה יוסי בלום הלוי, משתתתפים: אלכס צייטלין, ד"ר מרדכי קידר, המהנדס אלכסנדר פפקוב, עורך "מערכות" לשעבר אביתר בן צדף, סא"ל בדימוס אלי דקל, חוקר אירן של היום אליהו יוסיאן, ואני. בחלק זה הסביר אליהו יוסיאן את המחדל של צה"ל ב-7 באוקטובר בכך שהמוח הישראלי לא מנתח את שפת המזרח התיכון שבה מדברים בשמו של אללה.

שיחות עם אל"ם רונן איציק - [קישור]

שיחות על מלחמת "חרבות ברזל" - [קישור]

שיחה עם יואב נצר - [קישור]

שיחות עם אלכסנדר פפקוב - [קישור]

שיחות עם תת-אלוף בדימוס אמציה חן - [קישור]

שיחות עם פרופ' אבי דיסקין - [קישור]

שיחות על מלחמת לבנון השנייה - [קישור]

שיחות על רצועת עזה - [קישור]

שיחות על צה"ל בדרום לבנון - [קישור]

שיחות על השריון בצה"ל - [קישור]

שיחות על חיזבאללה - [קישור]

שיחות על אהוד ברק - [קישור]

על הוויית הצבא והמלחמה אפשר לקרוא בספרִי "תורת הביטחון הכללית - עקרון השׂרידות" העוסק באבני היסוד של הוויית הצבא והמלחמה. בלא להבין את אבני היסוד, לא ניתן לשפר את מבנהו של צה"ל ואת תִפקודו. את התֵאור והניתוח המעודכנים ביותר של חזית הדרום במלחמת יום הכיפורים אפשר לקרוא בספר המחקרים של הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים "ניצחון בסבירות נמוכה". כל מי שמעוניין לרכוש ספרים אלה, יפנה להוצאת "שׂרידוּת", המתמחה בחשׂיפת מחדלים וליקויים שהממסד מתאמץ להסתיר: survival1940@gmail.com


אנא עִזרו לי לקיים את הערוץ הזה החושׂף בפניכם את האמת, ולהשלים את המפעל המונומנטלי של שלושים הכרכים "בשׂדות הקרב של מלחמת העצמאות". כל עזרה, גם הקטנה ביותר, תתקבל בברכה והעיקר שאנחנו, בנֵינו, נכדינו וצאצאינו נדע את האמת שהוסתרה בגלל מחדלי המלחמה: איך קמה מדינת ישראל ואיך היא ניצחה במלחמת העצמאות.

תאריך:  02/11/2023   |   עודכן:  02/11/2023
אורי מילשטיין
+הותר לפרסום שמו של מפקד טנק שנהרג בקרב בצפון הרצועה
11:58 03/11/23  |  עידן יוסף
סמ״ר איתי סעדון ז"ל הי"ד, בן 21, מהר חלוץ, מפקד טנק בגדוד 52, חטיבה 401, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
סמ"ר איתי סעדון ז"ל הי"ד
+כוחותינו חיסלו חוליה במתחם חיזבאללה; שני לוחמים נפצעו
11:15 03/11/23  |  עידן יוסף
כוחות צה"ל חיסלו אמש (ה') חוליית מחבלים במתחם של חיזבאללה בשטח לבנון ופגעו בתשתיות טרור של הארגון, זאת בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון לשטח ישראל.

במהלך הלילה, טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לשטח ישראל במרחב הר דב.

כמו-כן, לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני ולוחם נוסף במילואים נפצע באורח קל, כתוצאה מפגיעת כלי טיס בלתי מאויש אתמול במוצב צה"ל במרחב הר דב. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.
+דובר צה"ל: מספר השבויים עלה ל-241
11:12 03/11/23  |  עידן יוסף
דובר צה״ל תא"ל דניאל הגרי: "עד כה, הודענו למשפחותיהם של 338 חללי צה"ל, ו-241 חטופים. אנחנו ממשיכים להיות ממוקדים בלחימה בעזה, ופועלים לשחרור החטופים. אני קורא לכם שוב: אל לנו להיכנס לשאננות, וזה נוגע לכל אחת מהגזרות.

"אנחנו ממשיכים לשפוך אור על השימוש הציני שחמאס עושה באזרחיו. נמשיך להגיב באופן תקיף כנגד כל פגיעה באזרחי ישראל".
+שיחה חושפת: במצבורי הדלק של חמאס מתחת לביה"ח קיימים יותר מחצי מיליון ליטר דלק
11:10 03/11/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל מוסר כי בשיחה שהתקיימה (ה') עם גורם במערכת הבריאות בעזה, נחשף שוב כי חמאס מחזיק במצבורי הדלק ברצועה ומשתמש בהם. הגורם מציין כי במצבורי הדלק של חמאס מתחת לבית החולים שיפאא קיימים יותר מחצי מיליון ליטר דלק. השיחה מאשרת כי חמאס שולט במשאבי האנרגיה והדלק ברצועה ובוחר לנתבם לצרכי הטרור שלו, וכי גם אם יוכנס דלק לרצועה חמאס ישתלט על מצבורים אלה.
+ארכה להגשת בקשות למענק הסיוע לתושבי העוטף המפונים
11:05 03/11/23  |  עידן יוסף
מנהל רשות המיסים, שי אהרונוביץ, החליט להפעיל את סמכותו ולהאריך עד ליום 15 בדצמבר 2023 את המועד להגשת בקשות למענק הסיוע לתושבי העוטף. המענק נועד לסייע למפונים בהתארגנות ראשונית בשל מהירות הפינוי. בהתאם להחלטת הממשלה גובה המענק עומד על 1,000 שקל לאדם ועד 5,000 שקל למשפחה.

למענק זכאים תושבי העוטף המתגוררים מ-0 עד 7 ק"מ מהרצועה שפונו או התפנו מבתיהם מיום 7.10.23. תהליך הגשת הבקשה הוא פשוט ונמשך דקות ספורות, אחד מבני הזוג מגיש טופס בקשה מקוון עבור התא המשפחתי. ילדים מעל גיל 18, גם אם מתגוררים עם ההורים, מגישים בקשה נפרדת למענק.

הבקשות למענק מוגשות באתר רשות המיסים ומטופלות בתוך 3 ימי עסקים מהגשתן. עד כה שולם סכום של כ-56 מיליון שקל לכ-26 אלף משפחות ויחידים. המענק אינו מהווה תשלום פיצויים בשל הנזקים שנגרמו לרכושם של תושבי העוטף ולא יקוזז מסכום הפיצויים.
+עמית: הרתעה בהריסת בתי מחבלים - כעת ביתר שאת
09:15 03/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההריסה נובעת מ"חובתה של מדינה להגן על אזרחיה ולהרתיע מחבלים פוטנציאליים... דברים אלו עומדים בתוקפם ביתר שאת" לאחר 7 באוקטובר
הלווייתה של בת-שבע נגרי [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+ממשלת כלום על מלא
09:14 03/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו ממשיך להפקיר את המשק בידי סמוטריץ'  ▪  הציוץ הידוע לשמצה העלה זכרונות משתי עדויות  ▪  נתניהו טועה קשות גם בהיבט התקשורתי  ▪  הפוליטיזציה של קודש הקדשים: החטופים  ▪  מה משותף למתנחלים ולמוקד להגנת הפרט  ▪  לקח אופטימי מסיפורי התנ"ך
הפיכת סדום. מה אפשר ללמוד [ציור: ג'ון מרטין]
+חוסל מוצטפא דלול, מפקד גדוד סברא תל אלהוא בעזה
09:02 03/11/23  |  יואב יצחק
מוצטפא דלול, מפקד גדוד סברא תל אלהוא מהעיר עזה, חוסל הלילה בטיל ששוגר על-ידי מטוסי קרב של צה"ל. בחיסולו השתתפו אגף המודיעין של צה"ל שסיפק מודיעין מדויק ושירות הביטחון הכללי. דובר צה"ל מסר כי דלול "היה חלק מרכזי בניהול הלחימה נגד הכוחות ברצועת עזה, וביצע כמה תפקידים בגדוד ובחטיבת העיר עזה של חמאס".
מוצטפא דלול, חוסל [צילום: דובר צה"ל]
+מה המשותף לחרבות ברזל ולמלחמה באוקראינה
08:42 03/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טום פרידמן משיב בניו-יורק טיימס: בשתי הזירות מנסות רוסיה ואירן לבלום התקדמות - בכיוון המערב באוקראינה ולפיוס יהודי-מוסלמי במזרח התיכון
יצטרכו לקבל החלטות קשות [צילום: פבל גולובקין, AP]
+שישה חיילי שריון נהרגו בקרבות בצפון הרצועה
06:13 03/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההרוגים: סרן בני וייס, מפקד מחלקה בחטיבה 460; רס"ר (מיל') אוריה מש ורס"ר (מיל') יהונתן יוסף ברנד, לוחמי שריון בחטיבה 401; רס"ם (מיל') גיל פישיץ, נהג טנק באותה חטיבה; סמ״ר איתי סעדון ז"ל, מפקד טנק בגדוד 52; רס״ל (במיל') ידידיה אליהו, לוחם בגדוד 8170 של חיל ההנדסה הקרבית  ▪  כמו-כן הותר פרסום לפרסום, לאחר שזוהתה: סמ"ר ים גלס נהרגה ב-7 באוקטובר
טנקים בפעילות הקרקעית ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
+בית הנבחרים אישר את הסיוע לישראל - אך הסנאט צפוי לאשר חבילה שונה
06:01 03/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרוב הרפובליקני אישר רק את הסיוע הצבאי לישראל, בלא הסיוע לאוקראינה שביקש ביידן, ובתנאי שיקוצץ תקציב רשות המיסים - פגיעה קשה במדיניותו הכלכלית של הממשל  ▪  הסנאט צפוי לאשר את הסיוע לשתי המדינות ובלא הקיצוץ, וכך יהיה צורך במו"מ בין הבתים על נוסח מוסכם - העלול להימשך זמן רב
הקיטוב בקונגרס מקשה על אישור הסיוע [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
+מחבלים ניסו לטפס על הכלים של הלוחמים - וחוסלו
03:55 03/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההיתקלות בין לוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני ולוחמי שריון מגדוד 53 נחשפת  ▪  "התוצאה - הם הרוגים ואנחנו ממשיכים בתמרון, עד הניצחון"
+ג'נין: כוחותינו תקפו חוליית מחבלים באמצעות רחפן נפץ
03:52 03/11/23  |  עידן יוסף
צה"ל פועל הלילה (ו') בג׳נין לסיכול טרור, זו הפעם השלישית השבוע. לפי דיווחים ממקורות ערבים, יש בצד הפלשתיני לפחות שלושה הרוגים, ולוחמי צה"ל תקפו חוליית מחבלים באמצעות רחפן נפץ ובנוסף ירו טיל לעבר בית אותו הם מכתרים.
+מל"טים אמריקנים מחפשים חטופים ברצועת עזה
03:47 03/11/23  |  עידן יוסף
ארה"ב מטיסה מל"טים מעל עזה בחיפוש אחר אזרחים שנחטפו על ידי חמאס כאשר ארגון הטרור תקף את ישראל ב-7 באוקטובר, כך אמרו שני גורמים אמריקנים לסוכנות רויטרס. הדיווח מצביע על כך שארה"ב מעורבת יותר מאשר שהיה ידוע קודם לכן.
+צפו: לוחמי אגוז תוקפים חוליית מחבלים בגבול הצפון
03:34 03/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל מגביר את המוכנות וההיערכות שלו מול חיזבאללה  ▪  הכוחות מבצעים פעילות הגנתית, אימונים ופעילות התקפית  ▪  הם פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם יחידות ממגוון הזרועות
לוחמים בפעילות [צילום: דובר צה''ל]
+סמיר ג'עג'ע מזהיר: "חיזבאללה יבצע פשע גדול אם יכניס את לבנון למלחמה"
03:19 03/11/23  |  עידן יוסף
ראש מפלגת הכוחות הלבנוניים סמיר ג'עג'ע שולח אזהרה: "חיזבאללה יבצע פשע גדול אם יכניס את לבנון למלחמה, עליו לסגת מדרום לבנון ולהפקידו בידי הצבא הלבנוני".

חיזבאללה הודיע על עוד הרוג מכוחותיו בתקיפות צה״ל אתמול. 51 לוחמים של חיזבאללה נהרגו מאז תחילת המלחמה, לפי המניין הרשמי. בהצהרה רשמית מסר: תקפנו 19 אתרים ומוצבים צבאיים בגבול לבנון באמצעות ירי נ"ט ופצצות מרגמה. מקורות לבנונים מסרו כי אמש תקף צה"ל מטרות ב-25(!) כפרים לבנונים. כפרים אלו נמצאים ברצועה הנמתחת מקו הגבול ועד 10 ק"מ צפונה לו.


+פועלים מעזה עם אישורי עבודה בארץ השתתפו בטבח
03:06 03/11/23  |  עידן יוסף
לפחות כמה מחבלים שחוסלו בשבת השחורה היו עם אישורי עבודה בישראל. גורם ביטחוני: היו פועלים מעזה שלא באו לעבוד, אלא לאסוף מודיעין על ישובי העוטף (חדשות 13). עד עתה סברו כי הפועלים רק סייעו במסירת מידע מודיעיני וכעת מתברר שגם השתתפו באופן פעיל בטבח. אמש החליט הקבינט כי לא יוכנסו יותר פועלים עזתים לישראל.
+מנהל בי"ח שיפאא: הושבת אחד ממחוללי החשמל
03:02 03/11/23  |  עידן יוסף
מנהל בית החולים שיפאא בעזה: "המחולל (גנרטור) הראשי של בית החולים הושבת בשל מחסור בדלק. אנחנו פועלים כעת על המחולל המשני. אנו קוראים לפליטים ולחולים השוהים במתחם לחסוך בחשמל ובמים".
+ארבל מקדם: שלילת אזרחות מערבים תומכי טרור
03:00 03/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הפנים אישר לפרסם תזכיר חוק להקלה על שלילת אזרחות לאזרחים שהסיתו לטרור או הביעו תמיכה בטרור בתקופת מלחמה  ▪  שלילת אזרחות זו צפויה לחול על שלושה מחבלים ערבים ישראלים, שזהותם אסורה בפרסום
+עורכת דין שייצגה מחבלים תקפה קצינת צה"ל בבית המשפט
02:38 03/11/23  |  עידן יוסף
בבית המשפט הצבאי במחנה עופר, עורכת הדין שמייצגת את מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי ירקה וצעקה על קצינת צה"ל שנכחה בדיון "יהודייה מסריחה" ואף התנפלה עליה כדי להכותה, הקצינה נזקקה לטיפול רפואי ופונתה לבית החולים (מאקו).
+הדיווח על תקיפת יעד רגיש בים המלח אינו מוכר בישראל
02:33 03/11/23  |  עידן יוסף
המיליציות הפרו-אירניות בעירק טוענות בהודעה כי לפנות בוקר הם תקפו יעד רגיש בים המלח. הדיווח אינו מוכר בישראל.
+בית הנבחרים האמריקני אישר הצעת חוק לסיוע לישראל בשווי 14.3 מיליארד ד'
00:06 03/11/23  |  עידן יוסף
בית הנבחרים בארה"ב אישר הצעת חוק, לפיה חבילת הסיוע לישראל תהיה בסך 14.3 מיליארד דולר, אך בסנאט מאותתים כי לא יאשרו את ההצעה מכיוון שאינה כוללת גם את תקציב הסיוע לאוקראינה. מוקדם יותר הבהיר מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר כי הסנאט יקדם הצעה חדשה שתכלול את שתי חבילות הסיוע.
+שגריר בחריין בתל אביב חזר לארצו להתייעצויות
00:02 03/11/23  |  עידן יוסף
ממשלת בחריין: השגריר בתל אביב חזר לארצו להתייעצויות. טיסות ישירות בין שתי המדינות נעצרו גם כן למשך כמה שבועות.
+גלנט: יש לנו פתרונות יחודיים כדי לפרק את כל המנהרות מתחת לפני הקרקע
23:24 02/11/23  |  עידן יוסף
שר הביטחון יואב גלנט בשיחה עם לוחמי יהל״ם: ״מקדמים פתרונות מהפכניים להשמדת המנהרות בעזה״. בהערכת מצב מיוחדת בנוגע למנהרות בעזה ואמר: ״יש לנו פתרונות יחודיים כדי להגיע אל כל המנהרות ולפרק אותן מתחת לפני הקרקע, אנחנו ערוכים לבצע את זה. נגיע לכל המקומות ואז למחבלים תהיינה שתי אפשרויות - או למות במנהרה או לצאת למעלה. ושם, או למות מאש כוחותינו או להיכנע ללא תנאי, אין אפשרות שלישית, זה האפשרויות היחידות וככה פועלים״.
+גורמים בבית הלבן: נתניהו פתוח לרעיון של הפוגות קצרות
23:18 02/11/23  |  עידן יוסף
גורמים בבית הלבן לניו-יורק טיימס: נתניהו מתנגד להפסקת אש רחבה, אך פתוח לרעיון של הפוגות קצרות בלחימה לצורך סיוע הומניטרי ושחרור חטופים.

דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי, ג׳ון קירבי, על ההפוגה ההומניטרית: ״אנו לא מדברים רק על הפוגה אחת. אנו מנסים לבחון את האפשרות של כמה הפוגות שנדרש כדי להכניס סיוע ולהוציא אנשים, כולל חטופים. כמו שהנשיא עשה כשהוצאנו את שתי האזרחיות האמריקניות החטופות. אנו מדברים על הפוגות זמניות כדי למלא משימות מסוימות״.
+הקבינט: הכסף יועבר לרש"פ, אך מה שמיועד לעזה יקוזז
23:10 02/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לדעת מערכת הביטחון, העברת הכסף לרשות הפלשתינית חיונית מאפשרת למנגנוני הביטחון לעצור הפגנות נגד ישראל ופעילי חמאס ולסכל פיגועים  ▪  עוד הוחלט להחזיר את הפועלים מעזה ולהפסיק את הקשר עם הרצועה  ▪  שר האוצר סמוטריץ' נמנע בהצבעה
החלטה של פשרה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+תא"ל הגרי: "בצפון, צה"ל יגיב במעשים לא במילים"
22:55 02/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דובר צה"ל: הנייה טס לאירן במטוס פרטי. אירן דוחפת את החות'ים, חיזבאללה ואחרים על-מנת להסיט אותנו מהמיקוד בחמאס  ▪  "המושג הפסקת אש בכלל לא מונח על הפרק. הצבא במלחמה והוא נחוש להמשיך. לוחמי צה"ל ממשיכים לנהל קרבות עזים מול מחבלי חמאס ברצועת עזה תוך איתור אמצעי לחימה רבים והשמדת תשתיות טרור"
חיל-התותחנים יורה פגזים לעבר מקורות ירי בלבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+מצב החרום בבתי המשפט הוארך עד ליום חמישי
22:24 02/11/23  |  עידן יוסף
מצב הירום בבתי המשפט הוארך עד ליום החמישי ה-9 בנובמבר.
+טרור פסיכולוגי: חמאס שולח הודעות למשפחות חטופים
22:21 02/11/23  |  עידן יוסף
משפחות של בני ערובה המוחזקים בשבי חמאס וישראלים נוספים שאינם קשורים, קיבלו מסרוני לוחמה פסיכולוגית מחמאס.
מסרון שנשלח
+כספי רש"פ לקניות אסירים ביטחוניים בקנטינה יופסקו
21:32 02/11/23  |  עידן יוסף
תופסק הפקדת הכספים של הרשות הפלסטינית לאסירים הביטחוניים בקנטינה שבבתי הכלא. כך הנחה (ה') השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. עד כה העבירה הרשות הפלסטינית מדי חודש סכום של 400 ש"ח עבור על אסיר בטחוני לקופה משותפת של הקנטינה בבית הכלא, לכ-6,000 אסירים ביטחוניים.

במהלך השנה האחרונה התנגד השר להעברת כספים אלה וביקש להפסיקם, אולם עמדתו לא התקבלה. לאחר שנפתחה המלחמה הוסכם על הפסקת העברת הכספים, זאת במקביל לדיון שיתקיים במטה לביטחון לאומי בנושא.
+קבוצת וגנר שוקלת לשלוח אס-איי-22 לחיזבאללה
21:13 02/11/23  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
לארה"ב יש מידע מודיעיני שקבוצת שכירי החרב הרוסית מתכוונת להעביר מערכת הגנה אווירית היכולה ליירט כלי טיס, כולל מטוסי קרב  ▪  האספקה הפוטנציאלית מרידה את ארה"ב  ▪  למהלך עשויה להיות השפעה על יחסי ירושלים-מוסקבה
מערכת SA-22. בהסכמת הקרמלין [צילום: ויטלי ו' קוזמין]
+הסיוע הצבאי לישראל: דמוקרטים מעכבים את אישור החבילה
20:52 02/11/23  |  עידן יוסף
המשבר הפוליטי בארה"ב סביב חבילת הסיוע לישראל: מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט אומר: "מגבשים בעצמנו חבילת סיוע שתכלול גם את אוקראינה, לא נצביע על חבילת הסיוע שגיבשו הרפובליקנים בקונגרס שכוללת רק את ישראל".

עד כה הובאו לישראל יותר מ-3,000 טונות של ציוד לחימה ברכבת אווירית וימית של 100 מטוסי מטען וב-5 אוניות. משרד הביטחון ביצע רכש 'כחול לבן' מהתעשיות הישראליות בהיקף של כ-10 מיליארד שקלים. אגף 'אמון' שכר עבור צה"ל כ-8,500 רכבים, למעלה מ-4,000 אוטובוסים ויותר מ-2,000 משאיות, מובילים וכלים כבדים.


+חמאס מחזיק כמויות עצומות של דלק למטרות טרור
20:46 02/11/23  |  עידן יוסף
חמאס מחזיק בכ-200 אלף גלונים של דלק למטרות טרור - ובעיקרן הפעלת רקטות ואספקת חשמל למנהרות התת-קרקעיות שלו (NBC).
+"גורם רוסי הורה לנו לצייר על בתי יהודי פריז"
20:40 02/11/23  |  עידן יוסף
הרדיו הצרפתי אירופה 1 אומר כי בני זוג ממולדביה, שנעצרו ועמדו מאחורי ציור של כ-80 מגיני דוד על בניינים בפריז הודרכו על-ידי "אדם ברוסיה".
+מענקים לחיילי מילואים ששירתו לפחות 8 ימים
20:32 02/11/23  |  עידן יוסף
בסיכום בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר הביטחון, יואב גלנט וצה״ל הוחלט כי יוקצו כמיליארד ש״ח למענקים והגדלת תשלומים למשרתי המילואים ששירתו 8 ימים לפחות.
+תאילנד נושאת ונותנת על שחרור אזרחיה משבי חמאס
20:12 02/11/23  |  עידן יוסף
דיווח: ממשלת תאילנד ערכה בשבוע שעבר באירן שיחות ישירות עם חמאס בנוגע לגורלם של 22 חטופים תאילנדים שמוחזקים ברצועת עזה.

ראש הממשלה נתניהו שוחח אתמול עם ראש ממשלת תאילנד סרטה תוויסין. הוא הביע בפניו תנחומים על רציחתם וחטיפתם של אזרחי תאילנד ואמר לו כי ישראל עושה כל מאמץ להביא לשחרור כל החטופים ובכללם גם האזרחים התאילנדים. עוד ציין כי הפצועים הזרים, ובכללם התאילנדים, מקבלים טיפול מיטבי כמו כל אזרחי ישראל. נתניהו הביע את הערכתו לעובדים התאילנדים ולתרומתם למשק והביע תקווה כי רבים מתוך אלה שעזבו ישובו ארצה.
+מצרים סירבה לניהול משותף של עזה
19:53 02/11/23  |  עידן יוסף
ערוץ אל-ערבייה הסעודי מדווח מפי מקורותיו כי מצרים סירבה להצעה לנהל את רצועת עזה בשיתוף פעולה עם ישראל ועם הקהילה הבינלאומית בעתיד לאחר המלחמה.
+בתוך שעות ספורות: צה"ל חיסל יותר מ-130 מחבלים
19:42 02/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוחותינו מנהלים קרבות עזים נגד מחבלי חמאס ומשמידים מפקדות צבאיות ותשתיות טרור לצד אמצעי לחימה רבים שאותרו במהלך הפעילות הקרקעית בעזה  ▪  כוחות חיל-האוויר וזרוע הים תקפו מטרות ימיות וצבאיות של חמאס, כולל מבנים המיועדים להוצאת פיגועי טרור
לוחמי צה"ל בעומק רצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+דיווח: בלינקן ילחץ לבצע הפוגות להכנסת סיוע הומניטרי
19:21 02/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס מפי פקידים בבית הלבן: בלינקן יעלה את הדרישה בפגישותיו מחר בישראל  ▪  הפקידים מדגישים שלא מדובר בהפסקת אש, שלדעת ממשל ביידן רק תסייע לחמאס להתאושש
בלינקן ונתניוה בביקור הקודם [צילום: יואב דודקביץ, פול]
+גנץ: ברגעים אלו אנחנו מפעילים את כל האמצעים להחזיר את החטופים הביתה
19:02 02/11/23  |  עידן יוסף
השר בני גנץ בהצהרה: "כמו בכל לחימה, גם בזו יש אתגרים ומחירים כבדים. חשוב לי שתדעו שאנחנו מתקדמים מאסון לניצחון". עוד אמר: "ברגעים אלו אנחנו מפעילים את כל האמצעים להחזיר את החטופים הביתה. אני אומר לתושבי הרצועה - מי שיסייע בהחזרת חטופים, יזכה בחסינות לו ולמשפחתו".
+בתגובה לירי: תקיפה רחבה להשמדת מטרות צבאיות של חיזבאללה
18:46 02/11/23  |  עידן יוסף
מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה״ל תוקפים בשעות האחרונות מטרות של חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי וטנקים של צה״ל.

בין המטרות שהותקפו, תשתיות ומפקדות צבאיות, תשתיות להכוונת טרור, עמדות שיגור רקטות, מחסני אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים המשמשים את ארגון הטרור. צה״ל מסר כי הוא רואה בחיזבאללה כאחראי על המתרחש בשטח לבנון.
+בנו של מבקר המדינה נפצע קשה בגבול רצועת עזה
18:35 02/11/23  |  עידן יוסף
בנו של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, חגי, נפצע קשה במהלך פעילות מבצעית בגבול רצועת עזה. עם היוודע דבר הטבח ב-7.10, חגי אנגלמן, לוחם שריון במילואים מגדוד 429, חטיבת הראל, קיבל צו 8, שב לישראל מחופשה פרטית בחו"ל, ביום ראשון, יחד עם אביו, והתייצב מיד למילואים. משפחת הלוחם עודכנה.
+לוחם צה"ל יאיר ניפוסי נהרג בלחימה ברצועה
18:07 02/11/23  |  עידן יוסף
הותר לפרסום שמו של חלל צה״ל שנפצע אמש אנוש בקרב בצפון רצועת עזה ומת מפצעיו: סמ״ר יאיר ניפוסי ז"ל הי"ד, בן 20, מעדי, לוחם בגדוד 101, חטיבת צנחנים.

סמ״ר יאיר ניפוסי ז"ל הי"ד
+פצועים בינוני וקל כתוצאה מרקטות לעבר קריית שמונה
17:25 02/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נזק נגרם בכמה זירות בעיר ושריפות פרצו בכמה מקומות  ▪  חמאס בלבנון נטל אחריות לירי  ▪  בתגובה תוקף צה"ל את מקורות הירי  ▪  בצה"ל חשפו כי המיליציה האירנית "חטיבת האימאם חוסיין" פועלת בדרום לבנון בשבועות האחרונים
לוחמי אש מכבים את השריפה שגרמה הרקטה [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+שיגורים לעבר קרית שמונה ואצבע הגליל
17:18 02/11/23  |  עידן יוסף

+נתניהו: לא אישרתי הכנסת דלק לעזה
17:14 02/11/23  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה מבהירה: "ראש הממשלה נתניהו לא אישר הכנסת דלק לעזה".
+חוסר ודאות בשל המלחמה מעיב על כלכלת העולם
17:05 02/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
החשש המרכזי הוא מפני מלחמה איזורית, העלולה להזניק את מחירי הנפט ולדרדר את הכלכלה העולמית לסטגפלציה - מדווח ניו-יורק טיימס
קהיר. חשש מהתייקרות המזון [צילום: עמר נביל, AP]
+אין נפגעים בפגיעה ישירה בבית מגורים במושב צפריה
17:01 02/11/23  |  עידן יוסף
רקטה פגעה בבית מגורים במושב צפריה. בני המשפחה נכנסו לממ"ד ולא נפגעו, אך נזק כבד נגרם לבית. קודם לכן נשמעו אזעקות באזור השפלה, ירקון וראשון לציון.
הבית שנפגע בצפריה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+"עזה מכותרת; רוב חיל-האוויר ערוך לתקוף בזירות אחרות"
16:58 02/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הרצי הלוי: "התקדמנו שלב משמעותי נוסף והכוחות נמצאים כעת בלב פעולה קרקעית בצפון רצועת עזה. הלוחמים מעמיקים את הכניסה לעזה ונלחמים במרחב בנוי צפוף"  ▪  "אנחנו מפעילים ברצועת עזה פחות ממחצית מכוחו של חיל-האוויר"
הלוי. מסר מאיים לאויב [צילום: דובר צה''ל]
+אזעקות בצפת ובגליל העליון; נבדק חשד לחדירת רחפנים
16:52 02/11/23  |  עידן יוסף

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"צה"ל הופתע ב-7 באוקטובר בגלל בוּרוּת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי שולח מסר מאיים לחיזבאללה ולאירן, ואומר כי "בצפון, צה"ל יגיב במעשים לא במילים, צה"ל יגיב במעשים ולא במילים".
02/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
לארצות הברית יש מידע מודיעיני שקבוצת וגנר של רוסיה שוקלת לשלוח את מערכת ההגנה האווירית אס-איי-22 (SA-22) לחיזבאללה. כך מתפרסם (2.11.23) בוול סטריט ג'ורנל.
02/11/2023  |  יאיר נבות  |   חדשות
לוחמי צה"ל ממשיכים (2.11.23) לנהל קרבות עזים מול מחבלי חמאס ברצועת עזה תוך איתור אמצעי לחימה רבים והשמדת תשתיות טרור לצד מתחמים צבאיים של ארגון חמאס. במהלך קרבות ירי שניהלו כוחותינו חוסלו כ-130 מחבלים בתוך שעות ספורות.
02/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, ילחץ על ישראל לבצע הפוגות הומניטריות במהלך הקרקעי ברצועת עזה, כדי לאפשר שחרור חטופים והכנסת סיוע הומניטרי לדרום הרצועה. כך מדווח (2.11.23) ניו-יורק טיימס מפי פקידים בבית הלבן, ערב ביקורו של בלינקן בישראל מחר. הפקידים הבהירו, כי אין המדובר בהפסקת אש כוללת, אשר לדעת ממשל ביידן רק תסייע לחמאס להתאושש ולכן מבחינתו אינה עומדת כעת על הפרק.
02/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
חיזבאללה ממשיך בהסלמה בצפון. כמה רקטות שוגרו (2.11.23) לעבר קריית שמונה. אזעקות נשמעו גם ביישובים נוספים באצבע הגליל. רקטות פגעו בכמה זירות, גרמו להרס רב ובעיר פרצו דלקות בעיר עצמה, כולל מכוניות שנשרפו, ובשטח מיוער.
02/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il