|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

המשטרה, הפרקליטות והמקורבים

יש לנצל ההתעוררות הציבורית שחלה בשנה האחרונה, שפרצה לתודעה הציבורית עם חקירתם במשטרת ישראל, בחשד של ביצוע עבירות פליליות של עו"ד רונאל פישר, רפ"ק עו"ד ערן מלכה, עו"ד רות דוד-בלום ואחרים, הקשורים אליהם, על-מנת לערוך בדק בית בהתנהלותן של פרקליטויות שונות - מחוזיות וארציות - כאחת
27/07/2015  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
רות דוד בלום. מה שהיה לא יהיה עוד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

פרשת סגירת תיק החקירה בעניין הריגתו בתאונת דרכים של הנער, גלעד בק ז"ל, בשנת 2005 בידי פרקליטות מחוז תל אביב והודעתה של שרת המשפטים, איילת שקד, בכנסת בדבר פתיחת חקירה מחדש, מפנה פעם נוספת אור הזרקורים להתנהלותה של פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), רות דוד-בלום, בתקופה הרלוונטית.

למי שזכרונו בוגד בו נזכיר, כי רות דוד-בלום כיהנה בתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), בתקופה בה הוחלט לסגור תיק החקירה נגד הנהגת שהייתה מעורבת בדריסתו והריגתו של גלעד בק ז"ל. שופט בית המשפט המחוזי, בדימוס, שלי טימן, אמר בתוכניתו של נסים משעל "משעל על בוקר", כי יכול להיות שלפרקליטת מחוז תל אביב, לשעבר, היה קשר לכך שלא נערכה לנהגת הדורסת בדיקת שכרות. העניינים יבדקו רק עתה, עשר שנים לאחר קרות האירוע - בעקבות לחץ ציבורי שהופעל בעניין זה בידי משפחתו של הנער הדורס וחלק מהתקשורת המצדדת במשפחה זו.

כפי שפורסם בכלי התקשורת הנהגת הדורסת של גל בק ז"ל, הייתה צעירה ממשפחה עשירה ובעלת קשרים. סנגורה של הנהגת הדורסת היה - במועדים הרלוונטיים - עו"ד שמעון מזרחי. כפי שפרסם העיתונאי, שוקי שדה בהארץ, הרי בסוף שנות ה-80 נחשפו שתי פרשות הקשורות לחלוקת כרטיסים למשחקי מכבי תל אביב בכדורסל על-ידי שמעון מזרחי. באחת מהן מסר מזרחי כרטיסים למזכיר הראשי של בית המשפט לתעבורה בתל אביב, אברהם פלאי - בית משפט שבו מזרחי, עורך דין העוסק בתחום התעבורה, נהג להופיע פעמים רבות. בינואר 1988 הוגש נגד פלאי כתב אישום בנוגע ל-20 עבירות הנוגעות לטובות הנאה שקיבל, שאחת מהן נוגעת למזרחי. בכתב התביעה הוזכר עניין מזרחי כקבלת שוחד, אך במסגרת עסקת טיעון העבירה הומרה להפרת אמונים.

עוד מפרט העיתונאי, שוקי שדה, בכתבתו זו, כי פלאי, שפרש מתפקידו בעקבות הפרשה, נידון בעסקת הטיעון, שבמסגרתה הודה בעבירות המיוחסות לו, לשנתיים מאסר. בערך באותה תקופה נהג מזרחי לחלק כרטיסים למשחקי מכבי תל אביב בכדורסל גם לשופט התעבורה בן שחר חריפאי. בעקבות כך נפתחה קובלנה משמעתית נגד חריפאי - והוא פרש מתפקידו. לפי פסק הדין, מזרחי השאיר את הכרטיסים לחריפאי במזכירות בית המשפט. "יש כאן פגיעה בשלמותה ובשלומה של המערכת השיפוטית", קבעו השופטים בעניינו של חריפאי (שהוא ופלאי הלכו מאז לעולמם). היועץ המשפטי לממשלה דאז, יוסף חריש, החליט לא להעמיד לדין את מזרחי בנוגע לשתי הפרשות. חריש החליט שיש להגיש קובלנה בעניין זה לבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין.

ללא כל קשר ובנפרד מהאירועים שנקשרו בשמו של שמעון מזרחי, המפורטים לעיל, הוחלט להעניק לו פרס ישראל, בתחום הספורט. בשנת 2011, ביום העמצאות ה-63 הוענק פרס ישראל, בתחום הספורט לשמעון מזרחי. הנה חלק מנימוקי וועדת הפרס, מדוע הוענק הפרס לשמעון מזרחי, כדלהלן:

"מזרחי יצר דפוסי מינהל חדשים בתחום הספורט. פעילותו הממושכת שנעשתה בהתנדבות לאורך שנים רבות, הובילה להגברת המודעות הציבורית לענף הכדורסל תוך הקפדה על רמת ניהול גבוהה ואיכותית בספורט הישראלי והביאה להישגים יוקרתיים ברמה הלאומית והבינלאומית. פעילותו הציבורית של עו"ד מזרחי בפורומים לאומיים ובינלאומיים העלתה את קרנו של הספורט הישראלי בכלל וענף הכדורסל בפרט".

לא על עו"ד שמעון מזרחי, בהכרח, אנו מלינים, אלא על התערבבות ועירוב תחומים בתחומים שאין להם כל קשר ושייכות, לכאורה, זה בזה ועל ההשפעות הפסולות, לכאורה, הנובעות והנגזרות מכך. כך למשל בידיעה אחרת שפורסמה בערוץ 1 דווח, כי בעת ששימש היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כעורך-דין פרטי, הצטרף הוא למסעות דיג שארגן רונאל פישר ביאכטה שלו. הדברים עלו מעדותו של רפ"ק ערן מלכה בפני חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים במסגרת המגעים להסכם עד מדינה עמו. למרות הקשר החברתי בין השניים, וינשטיין לא מידר עצמו מחקירת פרשת פישר והיה מעורב בקבלת ההחלטות בתיק. בתגובה לפרסום זה, דיווחה, רויטל חובל בהארץ, כי בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אישרו את הפרסום ומסרו כי: "היועץ המשפטי לממשלה פגש בעו"ד פישר מספר פעמים בנסיבות חברתיות בהיותו עורך דין פרטי". היאכטה ששימשה למסעות הדיג שבהם נכח וינשטיין, חולטה, בשעתו.

עוד פורסם, בכתבה זו, כי מקורבי וינשטיין אמרו כי לא קיים קשר חברתי עם פישר כיועץ המשפטי לממשלה. בעת ההתמודדות לתפקיד פרקליט המדינה בקיץ 2013 ביקשה רות דוד-בלום להיפגש עם וינשטיין. לפגישה הגיעה עו"ד רות דוד-בלום עם עו"ד רונאל פישר - לטענת מקורבי וינשטיין מבלי שהודיעה לו על כך מראש - כאשר הם ביקשו להביע תמיכתם במועמדות שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, שהיה אחד מבין ארבעת המועמדים האחרונים לתפקיד, בו מכהן כיום שי ניצן.

בהתאם להוראות והנחיות היועץ המשפטי לממשלה ועל דעתו ובידיעתו של פרקליט המדינה, שי ניצן חוקרת המשטרה התנהלותה השוטפת של פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), לשעבר, עו"ד רות דוד-בלום, בתיקים פליליים שהיו נתונים לטיפולה השוטף, עת כיהנה בתפקידה כפרקליטת מחוז תל אביב. במקביל הגישו מתלוננים - דוגמת העבריין המרצה תקופת מאסר ממושכת, זאב רוזנשטיין - בקשה לחקור התנהלותה של פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) לשעבר, בעניינו הוא. מן הראוי שכלל עניינים אלה יועברו לחקירה - בצוותא חדא - במשטרת ישראל.

יש לנצל ההתעוררות הציבורית שחלה בשנה האחרונה, שפרצה לתודעה הציבורית עם חקירתם במשטרת ישראל, בחשד של ביצוע עבירות פליליות של עו"ד רונאל פישר, רפ"ק עו"ד ערן מלכה, עו"ד רות דוד-בלום ואחרים, הקשורים אליהם, על-מנת לערוך בדק בית בהתנהלותן של פרקליטויות שונות - מחוזיות וארציות - כאחת.

הלחץ הפוליטי שמפעיל ועד פרקליטי המדינה, בדמות שביתות ומחאות, לא יועיל להם עוד. עצם העובדה שקיימת חקירת משטרה מקפת, בקשר להתנהלותה המקצועית של פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), לשעבר, עו"ד רות דוד-בלום ומינויו של שופט בית המשפט העליון, אליעזר גולדברג, בכל הקשור להתנהלותה של נציבות הביקורת על הפרקליטות והגדרת גדר סמכויותיה, מצביעה - באופן חד-משמעי כי מה שהיה, לא יהיה עוד. מכאן ואילך, לא ייסגרו עוד עניינים, בחדרי חדרים, תוך ש"מקורבים" וגם/או "מקושרים" ינצלו כוחם להשגת הטבת להם וגם/או למקורביהם - הטבות והנחות שאינם מגיעים להם ולעתים יש בקבלתם אף ביצוע עבירות פליליות, לכאורה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  27/07/2015   |   עודכן:  27/07/2015
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אליעזר גולדברג   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   הארץ / Haaretz   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יהודה וינשטיין   יוסף חריש   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   מכבי תל אביב   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   צבי סגל   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   שי ניצן / Shai Nitzan    שמעון מזרחי   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשטרה, הפרקליטות והמקורבים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
27/07/15 14:03
2
התחקיר
29/07/15 06:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
הנאשמים בפרשת רונאל פישר ישיבו על כתב האישום בישיבה שתתקיים ב-20.9.15. כך קבע (יום ד', 22.7.15) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה סובל.
22/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
רונאל פישר העניק שוחד לניצב ירון בארי, שהיה אז ראש אגף משאבי אנוש במשטרה וכיום ראש אגף התנועה, בלא ידיעתו של האחרון. כך טוענת המדינה בכתב אישום מתוקן שהגישה (יום ה', 16.7.15) לבית המשפט המחוזי בירושלים. כתב האישום גם כולל פרק בנוגע לנסיונם של פישר ורות דוד להציע עבודה לעו"ד ניסים מרום, מבכירי פרקליטות מחוז תל אביב, כדי לשבש את החקירה בפרשת יאיר ביטון.
17/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
עו"ד ניסים מרום הוא מבכירי פרקליטות מחוז תל אביב ובשנת 2013 הופקד על ליווי החקירה בחשד שארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל עשה שימוש בחברת ב.יאיר, בשליטת יאיר ביטון, להלבנת כספים. רונאל פישר היה עורך דינו של ביטון ורות דוד הייתה דירקטורית בחברה. השניים ניסו להרחיק את מרום מהתיק, במטרה לפגוע בחקירה, ודוד הציעה לו להתמודד על תפקיד היועץ המשפטי החיצוני של נתיבי ישראל - עימה היה לפישר קשר הדוק. מרום הסכים, אך כאשר נודע לו על הקשר בין דוד לביטון - ניתק את הקשר ועדכן את הממונים עליו.
17/07/2015  |  איתמר לוין  |   מושגים
ירון בארי שימש בשנים 2015-2011 כראש אגף משאבי אנוש במשטרה, וכיום הוא ראש אגף התנועה. על-פי כתב האישום בפרשת רונאל פישר, ביוני 2013 פעלו בארי ורעייתו לגייס תרומות לילדים במסגרת עמותת "רננים". פישר, שבאותה עת ייצג שוטרים מול מח"ש, תרם בעצמו 5,000 שקל והתרים את לקוחותיו ב-15,000 שקל נוספים - במטרה להדק את קשריו עם בארי. האחרון לא ידע שזוהי כוונתו של פישר, ומאוחר יותר סירב לשוחח עימו בנוגע לאחד מלקוחותיו הנחקרים של פישר באומרו שהדבר אינו נוח לו.
17/07/2015  |  איתמר לוין  |   מושגים
המחלקה לחקירות שוטרים שבמשרד המשפטים הודיעה (יום ה', 16.7.15) כי תיק החקירה בפרשת רונאל פישר נגד עפר נמרודי, נסגר.
16/07/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il