|   15:07:40
  יוסי אחימאיר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
נניהו בטקס הזיכרון [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

רק לא "אלטלנה שנייה"

75 שנה לקום המדינה, ו-75 שנה לפרשת ספינת הנשק והעולים, שבזדון לב, בעלילת כזב, נאמר עליה שאנשיה באו לחולל פוטש במדינה שאך זה כוננה
12/06/2023  |   יוסי אחימאיר   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

עשרות שוטרים ואנשי אבטחה הקיפו את בית העלמין נחלת-יצחק ביום חמישי אחר-הצהריים. מגנומטרים, גדרות וחיבלולים, סככות מלמעלה ומהצדדים, חסימות, בדיקות קפדניות. כל ההיערכות הזאת הייתה רק משום שראש הממשלה בנימין נתניהו בא להשתתף, כנוהגו מדי שנה בשנה, בטקס האזכרה לחללי ספינת האצ"ל "אלטלנה".

אי-אפשר היה שלא להבחין בקדרות מה של פני ראש הממשלה, אפוף דאגות. כדרכו, הוא נשא נאום בנוי לתלפיות: "לא היה שום מקום לאלטלנה הראשונה, אמר ואין שום מקום לאלטלנה שניה". רמז להפגנות הבלתי פוסקות, לאיומים לדרדור המדינה לאנרכיה, כאשר כדבריו "נחצו קווים אדומים ברגל גסה".

75 שנה לקום המדינה, ו-75 שנה לפרשת ספינת הנשק והעולים, שבזדון לב, בעלילת כזב, נאמר עליה שאנשיה באו לחולל פוטש במדינה שאך זה כוננה. עם מעט רצון טוב, מתוך הבנה שאנשי האצ"ל באו לסייע לצה"ל ולמדינה - הייתה הפרשה מסתיימת בדרך שונה.

הסכמות בין יריבים תמיד עדיפות על פני מאבק שעלול להידרדר לאלימות. כך היה בקום המדינה וכך גם היום. אבל כאשר יש מי שרוצה "לגמור חשבון" עם הצד הנגדי - במקרה זה השר ישראל גלילי, שכינה את האצ"ל "כוחות הטומאה", ומסר לממשלה מידע מוטה ומסית, הרי שכל נטל האחריות לטראגדיה נופל על כתפיו.

ראש הממשלה בן-גוריון אינו פטור מאשמה. היה לו חשבון עם מנחם בגין, ולכן נתן את הפקודה לירות על הספינה שעל סיפונה נמצא יריבו הגדול. האם בסתר לבו קיווה שבגין יחוסל? "התותח הקדוש" - הוא כינה את תותח צה"ל שמפגזיו עלתה הספינה באש. "הוא ראוי לעמוד בבית המקדש אם ייבנה", הוסיף בזדון-לב. ועד שייבנה בית המקדש, מוצג התותח לראווה - סמל למלחמת אחים שעל סיפה היינו - במחנה דיין שבגלילות.

בנימין נתניהו קישר בנאומו בין אז להיום, בין ריב הדמים ב-1948 לבין איומי המפגינים היום, והדגיש: "אני מוכן למצות כל סיכוי כדי להגיע להסכמות". האם תיפול קריאתו על אוזניים ערלות? נראה שלא. אפילו פרשת "אלטלנה" השייכת להיסטוריה הרחוקה מנוצלת במסגרת הפגנות המחאה שמתנהלות נגד הממשלה ונגד נתניהו באופן אישי.

שנאת נתניהו - זה כל הסיפור של קפלן כיום. העלילה בדבר המרד, כביכול, שוב הועלתה מאוב במאמר הסתה, מבוסס עובדות, כביכול, בהארץ. עוד עלילה צפויה להעלות מאוב, במסגרת ההסתה אז ועתה. מוזאון הפלמ"ח עורך בסוף השבוע כנס לציון 90 שנה לפרשת ארלוזורוב. לפי כותרות ההרצאות, שוב תופנה אש כלפי המחנה הרביזיוניסטי.

למרבה הצער, עלילות ימינו זוכות לתמיכה מצד אנשים בימין לשעבר, שהוריהם היו קורבנות עלילות העבר, ושאינם מסתירים את עויינותם לביבי, אם להזכיר רק את אהוד אולמרט, ציפי לבני ולימור לבנת (בכסות אדומה!). הם נותנים יד למעוררי מדנים כמו אהוד ברק, דן חלוץ, נחמיה דגן, יאיר גולן, משה יעלון וחבריהם. ההפגנות מתעצמות ככל שהשמאל מאבד מכוחו בציבוריות הישראלית - וראו אותה מפלגה מפוארת, מפא"י, ולאחריה המערך והעבודה, שהתאיינה לחלוטין.

יש סיבות לאכזבה מביצועיה של הממשלה, יש מקום לביקורת ולהפגנות, אבל כאשר חוצים כל גבול ומקצינים, סכנת מלחמת אחים מרחפת מעל ראשי כולנו. המפגינים, ככל שהם רבים, זוכים לעידוד בכלי תקשורת רבים. הם תמיד אותו ציבור אנשים, שמוכנים לסכן את קיום המדינה כדי להפוך את תוצאות הבחירה הדמוקרטית.

אחד משיאי הביזוי הללו היה חילול צומת ההנצחה בירושלים לאביו של ראש הממשלה, פרופ' בנציון נתניהו ז"ל. בן כספית, העיתונאי הבכיר בעיתון זה, הוסיף שמן על המדורה כשצייץ: "יוצאי המ"מ (המבצעים המיוחדים) יושבים על המשבצת של קבוצת המחאה המיליטנטית ויצירתית ביותר: הם ערכו לפנות בוקר טקס לשינוי שמו של המחלף ע"ש בנציון נתניהו בכביש 50 בצפון ירושלים ל'מחלף אבי הדיקטטור'. תתעורר עכשיו וגנוז את ההפיכה המשטרית, והפסק מיידית את ההתקפות על בג"ץ ושומרי הסף, כי את ההיסטוריה לא תצליח לשקר". כמה שקרים בציוץ אחד!

אין פלא אפוא, שראינו בטקס בנחלת-יצחק ראש ממשלה מודאג (בעיקר מהמצב הפנימי ומיוקר המחיה), נחוש (בעיקר מהנושא האירני), לא נבהל מהסקרים, ועל כך נוספה הידיעה הקשה על טבח החמישה בכפר הערבי יפיע. כולנו היינו מדוכדכים עימו, על השנאה והשקר ("דיקטטורה"!), על הנזק שנגרם לישראל מבפנים ומבחוץ.

נתניהו אינו טלית שכולה תכלת. אבל ציבור גדול תומך בו. מנגד ניצב ציבור מסית ומוסת, שאף רואה בו, כדברי שמואל הספרי, את "האויב האמיתי, לא בג'יהאד ובחמאס". המטרה - להפיל את הממשלה, לאחר שהאידיאולוגיה שלהם פשטה את הרגל. לא בהכרח תלוי הדבר בראש הממשלה ש"אלטלנה שניה" לא תהיה.

תאריך:  12/06/2023   |   עודכן:  12/06/2023
יוסי אחימאיר
+דרעי וגנץ נפגשו, האם תהיה פשרה?
21:29 12/06/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר המחנה הממלכתי ויו"ר ש"ס דנו בהצעות פשרה בין הקואליציה לאופוזיציה בנושא הרפורמה המשפטית  ▪  דיווח: נשיא העליון לשעבר, אהרן ברק, שוחח בנושא עם בכירים במערכת הפוליטית
האם תיסלל בחזרה דרך דרעי לממשלה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+ח"כ קרויזר הגיש תלונה במשטרה נגד אהוד ברק
18:33 12/06/23  |  עידן יוסף
יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר הגיש תלונה במשטרת לב הבירה בירושלים כנגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. בחשבון הטויטר שלו הסביר כי התלונה באה "בעקבות דברי הבלע, ההסתה והקריאות למרי אזרחי, דברים אותם חשף כתב ׳ערוץ 14׳ מוטי קסטל, מקווה שהמשטרה תזמין אותו לחקירה ותטפל בדברים חריפים אלו בחומרה".
+אחרי חצות
18:03 12/06/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הממשלה אישרה הגשת חוק לכנסת האוסר העלבת חרדים  ▪  זה האפרטהייד . כי מה עם העלבת מפגינים ב"שמאלנים בוגדים"? ומה עם עלבונות כלפי כל ערבי בישראל ומחוצה לה? והעלבת כל להט"ב ביחד ולחוד? זה כשיר? זה כשר? איזו ממשלה גזענית
רק אותם אסור להעליב [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+סמוטריץ': איש לא יעצור את התיקונים הקריטיים במערכת המשפט
16:42 12/06/23  |  עידן יוסף
השר בצלאל סמוטריץ׳ בישיבת הסיעה: "דווקא אנשים שרוממות הדמוקרטיה בגרונם מסיתים לאלימות נגד כל מי שלא חושב כמוהם. הם עסוקים יום ולילה בשיסוי חלקי העם, באמירת דברי שקר כשהם יודעים שהם שקרים. מגנץ ומלפיד אין לי ציפיות, אבל הם חברים בכירים בכנסת והם מובילים את האופוזיציה. אני קורא להם להפסיק לשסות ולהפסיק לנרמל אלימות. אף אחד, אבל אף אחד, לא יעצור את התיקונים הקריטיים במערכת המשפט שחייבים לעשות אותם. יריב לוין ימשיך להיות עוד לפחות שלוש שנים וחצי בתפקיד שר המשפטים וימשיך לנצח על התיקונים במערכת המשפט, אני אומר את זה מידיעה".

על השאלה, למה לתת פרס לאופוזיציה שתוקפת אתכם בארץ ובעולם ולתת נציג לאופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים? השיב סמוטריץ': "מי אמר לך שזה יקרה? יש עוד יומיים".

במענה על שאלה בעניין תוכניות הבנייה בשטח E1 השיב: "אוטוטו יהיו בשורות גדולות בהתיישבות ביהודה ושומרון".

+בן-גביר לנתניהו: לא בחרו בנו כדי להוביל רפורמה מדומה
16:31 12/06/23  |  עידן יוסף
השר איתמר בן-גביר בישיבת סיעת ישראל ביתנו: ״אני רוצה להגיד בצורה ברורה לרה״מ נתניהו שאין לנו מנדט לעשות פייק רפורמה, שתחת כותרת של הסכמות ימסמסו את הרפורמה. הציבור בימין רוצה רפורמה משפטית. נכון, בהידברות ובשיח אבל אסור לנו לאכזב את הציבור שלנו״.
+ליברמן: השיחות - מסך עשן להחזרת דרעי לממשלה
14:11 12/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גנץ הכחיש את טענת ליברמן כי ההסכם המסתמן עם לפיד וגנץ סולל את חזרת יו"ר שס לממשלה  ▪  גנץ בסיעה: ״שומע על נוסחאות ו'דילים' אבל יש נוסחה אחת פשוטה כדי שנמשיך בהידברות – לבחור נציגת אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים"  ▪  "המחנה הממלכתי לא תהסס להגיע להסכמות אם הן יעמדו בעקרונות שהצבנו. שום שיקול פוליטי לא ישפיע"
ליברמן. קורא להתעשתות לפיד וגנץ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
יו״ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מעריך שהצדדים בבית הנשיא יודיעו שהגיעו להסכם מיד אחרי הבחירות לוועדה לבחירת שופטים ביום רביעי. בפתח ישיבת הסיעה, אמר ליברמן: "אני מניח ששני הצדדים יודיעו לאחר הבחירות האלו שהם הגיעו להסכם. זה הסכם רע למדינת ישראל. משמעות ההסכם היא חזרת דרעי לממשלה בחסות גנץ ולפיד, ואני קורא להם להתעשת. חזרת דרעי לממשלה היא חיזוק משמעותי לקואליציה המשיחית של נתניהו. איזה נזק אם הקואליציה הזו תחזיק ארבע שנים".
12/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
המחאה נגד הרפורמה המשפטית ונגד הממשלה ממשיכה להקצין. פעילים שיבשו (יום א', 11.6.23) אירוע חגיגי שקיימה חברת החשמל לציון 100 שנים להפעלת פנסי הרחוב בעיר. לאורך כל הטקס, הם הרעישו בזמבורות ובמשרוקיות וקראו קריאות בושה במהלך נאומי הדוברים השונים, בהם ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי, שניסה לשווא להסות אותם.
11/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יוקר המחיה הורס את חיי הדור הצעיר בארץ. שליש מעליית הריבית הוא תגובה למהפכה השיפוטית של יריב לוין ושמחה רוטמן ומרעיהם. עד כה שניהם לא התייחסו לעובדה זו. ראויים לפיטורים בלי שימוע.
11/06/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בחודשים האחרונים שמעתי מכמה וכמה אנשים שאין שום טעם בהצבעה בבחירות וכי בדעתם לוותר על הזכות הזו שלדבריהם "לא מניבה דבר". התחושה הזו, המשותפת ללא מעט אנשים מהמחנה הלאומי צמחה על מצע ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, אלה שגרמו לממשלת הימין "מלא מלא" לנסיגה לא אלגנטית מהתוכנית, יש אומרים לביטולה לחלוטין או כמעט לחלוטין.
11/06/2023  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
גורמים בסביבת השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, אומרים הבוקר כי לא ידוע בוודאות שהפרסומים של פרטי השוטרים ברשתות החברתיות בוצעו על-ידי מדינה זרה, אך ציינו כי פורסמה הבהרה בנושא. הדברים נאמרו (יום א', 11.6.23) ל-News1 לאחר שהמשטרה פרסמה אמש שככל הנראה מדובר בקמפיין סייבר עוין של מדינה זרה ולנוכח העובדה ששעות רבות אחרי הבהרת המשטרה - פרסומיו המאשימים את מתנגדי הממשלה עדיין מופיעים בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו.
11/06/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il