|   15:07:40
  יועז הנדל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
ממשלה שלא מטפלת בבעיות אינה ממשלה [צילום: שיר תורם, פלאש 90]

נאום השבטים 2.0: אנטי ציונים מול ציונים

נדרש אתחול של החזון: יש יותר מידי אנשים שלא רוצים שנחייה פה אחד לצד השני רובם התייאשו מלתקן. אחרים בוחרים בציניות פוליטית לקדם הפרדה מי שמזלזל במה שעבר עלינו השבוע, במה שקורה כאן בחצי שנה האחרונה, מי שלא מודאג - לא אוהב מספיק את המדינה הזאת
14/07/2023  |   יועז הנדל   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

לפני 8 שנים בדיוק נשא נשיא המדינה דאז רובי רבלין את נאום השבטים המפורסם. יש פה 4 שבטים הוא טען: חילוני, חרדי, דתי לאומי וערבי. כל אחד צורך תקשורת משלו, לומד במסדות חינוכים משלו, מדבר לפעמים בשפה משלו ובגיל 18 הולך למסלול משלו. הפתרון לכבד ולחיות לצד השני. איש תחת גפנו ובתוך שבטו.

היה זה ההפך מחזון כור ההיתוך של בן-גוריון. הפוך מהתפיסה האישית שלי. בעיני השבטיות היא אסון, לא מציאות שיש להכיר בה. הנשיא ואני ניהלנו ויכוח פומבי כתבנו ספר ביחד. הוא עם התפיסה שלו ואני מתוך אמונה שחייבים להמשיך עם הכור היתוך. שתהייה פה אידאה אחת של צעיר ישראלי שמדבר עברית תקנית, לומד במסדות חינוך ממלכתיים על האתוס הציוני ומתגייס לצבא או שירות לאומי בבוא הזמן. כן גם הצעיר החרדי והצעיר הערבי ישראלי. השבוע התנפצה לי התפיסה הזאת בפנים. ככה מול המראות ברחובות, הקולות בכנסת.

אין פה אתוס אחד, אין אידאה, יש פה כאוס עצום נטול יד מכוונת. מדינת ישראל במשבר שרק הולך ומעמיק ואני לא מזהה במרחב הפוליטי הקיים אנשי פתרונות. מיותר לכתוב בטור הזה על תפקיד ההנהגה, ואחריותה על מה שקורה תחתיו. ברעש הקיים משחק האשמות נהייה עובדה מוגמרת. מיותר. מה שנדרש הוא נאום שבטים מעודכן. עם פתרון פוליטי.

הפתרון - ממשלת אחדות ציונית
חלק גדול בברית השלטון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

נתחיל בכך שבמקום 4 שבטים יש פה ברית של תתי קבוצות, לפעמים נטולות ערכים משותפים. כותב המילים האלה כנראה משתייך כנראה לקבוצה הקטנה שבהן - הימין הציוני.

יש את ברית השלטון ובתוכה תערובת של יהודים ציונים עם אנטי ציונים, ימין, חרדים וסוציאליסטים. יש ערבים שבהם שולטים הקולות הלאומנים, יש שמאל קיצוני שמתנגד לאופי הלאומי של ישראל, מרכז שמאל שמשלם את מרבית המיסים ונושא בנטל הביטחון אבל כל רוצונו שלטון כמוהו. ויש ימין ציוני.

ברית השלטון היא המרכיב שמוביל את המדינה לשב ואל תעשה. למעט ויכוח על הרפורמה המשפטית. בחצי שנה האחרונה לא קרה כלום. וכשכלום זו החלטה, יש פחות משילות במגזר הערבי, פחות משילות בשטחי C עם בנייה פלשתינית פראית. פחות מהכל.

חלק קבוע בברית השלטון אלה המפלגות החרדיות כמקשה אחת. למרות השוני החרדים ביחד, כל כך ביחד שגם מי שנגד הממסד החרדי ומזהה את החידלון והדהרה לעוני ונחשלות כלכלית לא מסוגל להתנתק פוליטית. לצידם חלק גדול מהליכוד ובסוף הזרם החרד"לי בציונות הדתית. הברית הזאת מקדמת מונופול של היהדות החרדית על מוסדות הדת. תמיד שליטה חרדית, תמיד הלכה כבני ברק ולא גבעת שמואל, שחרור המוני של יהודים משירות צבאי, ובעיקר שחרור של ישראל מהאתוס הציוני.

בדומה לחלוצים שפרקו את עול היהדות, ברית השלטון פורקת את עול הציונות. קראתי השבוע מניפסט של גלית דיסטל. אישה עשירה, שגרה בבית מידות באחד מהישובים הכי יוקרתיים בארץ. סופרת מוצלחת והיום שרה שאמורה לעסוק בהסברה.

הנרטיב שלה הוא של דיכוי ציוני. תנועה מפוארת שייבשה ביצות. הקימה ישובים, כן גם קיבוצים בגבולות הארץ, נלחמה בערבים מסביב, איבדה עשירית מהישוב, הקימה כלכלה פורחת, מדע מתקדם, אוניברסיטאות. מתוארת על-ידי דסיטל כאיזה כוח אימפריאלסטי שמשימתו הייתה לדכא את בני עדות המזרח. לא חצי כוס ריקה. בלי כוס בכלל רק מלחמת מעמדות נוסח קרל מרקס.

לכל טענה שלה יש בסיס אמיתי, ויש המון מה לבקר, אבל בחייאת, זה מה שהמדינה הזאת עשתה? זה מה שהתנועה הציונית בשביל שרה בממשלה? קולות דומים משמיע אמסלם. כאילו כל המדינה ומוסדותיה הם האויב. הטייס הוותיק שהפגין ונפצע בעין הוא צפונבון. אין לו עבר מפואר ששווה לכבד ואפילו להתווכח איתו. כל מי שהתקדם, לא משנה מוצאו הוא אשכנזי שייך לאליטות.

נתניהו, גלנט, גילה גמליאל, ארדן, אופיר וישראל כ"ץ, יולי, דיכטר, קיש, משה ארבל, מרגי ואחרים לא שייכים לברית הזאת. הם שם כי כדי לשרוד פוליטית אי-אפשר מבחינתם אחרת.

במגזר הערבי למרות מאבק פנימי בין הלאומנים למשתלבים כמו עבאס. הלאומנים שם תמיד מנצחים. אין להם הזדהות עם המדינה ובטח לא עם האתוס הציוני. כך גם השמאל הקיצוני שלא סובל את אופיה של ישראל כמדינת לאום, ללא שום קשר לרפורמה המשפטית או נתניהו. הוא נלחם בציונות ומביט בעיניים כלות בשמאל מרכז הישראלי השבט הגדול שהתנתק ממנו ומרים את דגל הלאום. מאמץ סממנים צבאיים כמו פעם ומדבר על ציונות שוב ושוב.

ולמרות כל זאת שמגיעים לדיון מדיני או לאומי, השמאל מרכז מעדיף את גישת השב ואל תעשה. שב ואל תעשה על שוויון בנטל, שב ואל תעשה על בנייה בבקעה או יהוד הנגב והגליל. כן המילה הזאת "יהוד" האזורים האלה שהפכו לאקס טריטוריה בחסות ממשלות ישראל.

ויש בסוף גם אותנו. הימין הציוני. החלק שיש הטוענים שנכחד בבחירות האחרונות: עם מדינה יהודית בלי לגמגם, תוך שוויון מלא למיעוטים שנלחמים לצידנו כמו הדרוזים. ויד קשה מאוד כלפי הלאומנות הערבית. שלא מוכנים שהחרדים יקבעו איזה יהדות נכונה ומאמינים באותם ערכים ישנים כולל הגנה על המולדת. להתגייס, לשרת, לא לאיים בהפסקה להגיע למילואים- גם כשנאבקים בממשלה.

ובעיקר עם תודעת מיעוט שמחייבת להבין שהסיפור כולו הוא גשרים או להתפרק לרסיסים. הברית הטבעית היא כל מי שמאמין עדיין באתוס הציוני, ארתור פינקלשטיין היועץ המפורסם טבע בפוליטיקה הישראלית את המאבק של היהודים מול הישראלים. פינקלשטיין היה יהודי גלותי, רודף בצע, שלא הבין את המשמעות של מדינה ריבונית.

נטורי קרטא יהודים אנטי ציונים. ויש ישראלים לא ציונים. המדינה הזאת הוקמה אך ורק בגלל התנועה הציונית. בגלל שעלו בהר. תנועה חילונית ליברלית עם שותפים דתיים מהמזרחי. שם טמון הפתרון: ממשלת אחדות ציונית, שתתעסק בסוגיות ליבה.
ואכן לא נסתדר בלי ממשלה, כזו שמטפלת בבעיות של ישראל. משילות, שילוב חרדים, ביטחון ועוד. ממשלה שלא מטפלת בבעיות היא לא ממשלה.

תאריך:  14/07/2023   |   עודכן:  14/07/2023
יועז הנדל
+האקדמיה מתיישרת לימין הכנסייה
15:44 14/07/23  |  שחר קוטינסקי   |   לרשימה המלאה
הקול בקלפי של נשיא הטכניון לא שווה יותר מהקול של כל אזרח אחר. הדעה של המשנה הבכיר בנושאים שאינם קשורים להנדסה אזרחית או לניהול אקדמי לא חשובה יותר מהדעה של סטודנט שנה א'
מפגין נגד הממשלה בכניסה לחיפה [צילום: שיר טורם/פלאש 90]
+'1933'? לא רק טיפשות אלא גם נבזות
13:47 14/07/23  |  עדו נתניהו   |   לרשימה המלאה
גם אם הייתה קיימת בגרמניה של שנות השלושים מקבילה משפטית לאסתר חיות ולכל שופטי בג"ץ לא ניתן היה לעצור את חיסול הדמוקרטיה בגרמניה  ▪  הדמוקרטיה הגרמנית קרסה בגלל רפיון מארג המפלגות הדמוקרטיות שהתנגדו לנאצים וללא קשר לחוזק או לחולשה של בית המשפט הגרמני
סגידה לעיקרון הכוח הברוטלי [צילום: AP]
+עמוס ידלין: הטייסים המסרבים להתנדב - חלוצים לפני המחנה
09:03 14/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש אמ"ן לשעבר ומי שהיה בתפקידי פיקוד בכירים בחיל-האוויר מביע הבנה לאיום שמשמיעים טייסי המילואים במסגרת המחאה נגד הרפורמה המשפטית  ▪  "מתנגד לכך שהמחאה תזלוג לצבא הסדיר, כי זה כבר פירוק של המערכת"
"הטייסים הרימו דגל במאמץ לעצירת ההפיכה" [צילום: עופר צידון/פלאש 90]
+המשמעות האמיתית
08:02 14/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מחוללי ההפיכה המשטרית ותומכיהם משתמשים שוב ושוב בשורה של אמירות, ביטויים וכינויים - הן לגבי עצמם והן כלפי מתנגדיהם. הבה נראה מה באמת עומד מאחורי הדברים
כינויים תעמולתיים, בלי קשר לעובדות [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+הצפונבון אלוף משנה (מיל') - אודי אורי
07:52 14/07/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
הבה נכיר את הצפונבון, כפי שהוא מוצג בגיליון של חיל-האוויר המתאר טקס בו צוינו עשרים שנות קיומה של טייסת "הקוברות השנייה"
אמסלם. בוטות לשון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נאום השבטים 2.0: אנטי ציונים מול ציונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יש
15/07/23 01:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
ראש אגף המודיעין לשעבר בצה"ל, אלוף (במיל.) עמוס ידלין, שהשתתף במבצע תקיפת הכור הגרעיני בעירק בשנת 1981, מכנה את טייסי המילואים המאיימים בהפסקת ההתנדבות שלהם - "חלוצים לפני המחנה".
14/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
מחוללי ההפיכה המשטרית ותומכיהם משתמשים שוב ושוב בשורה של אמירות, ביטויים וכינויים - הן לגבי עצמם והן כלפי מתנגדיהם. הבה נראה מה באמת עומד מאחורי הדברים
14/07/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
היחס הפוגעני המזלזל ומתן התואר "צפונבון" נשלפו ממלתעות לשונו של השר וחבר הכנסת דודו אמסלם לגבי אדם, שלטעמו של דודו אמסלם רק נשרט קלות בעינו. מצער, שחבר הכנסת לא עיין בגיליון חיל-האוויר, בו מסופר על הצפונבון, שהוא במקרה אלוף משנה במילואים, שביצע עשרות רבות של טיסות קרב.
אחרי כשש שעות ננעל לפנות ערב (יום ה', 13.7.23) יום דיונים נוסף בהצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, לקראת הכנתה בוועדת החוקה לקריאה שנייה ושלישית. עו"ד אביטל שטרנברג ממשרד המשפטים אמרה בדיון כי עמדת הייעוץ המשפטי לממשלה היא כי אין מדובר בריכוך, ולמעשה מדובר בהחרפה של הצעת החוק.
14/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
חטיבת המחקר בבנק ישראל מעריכה כי ההתפתחויות בתחום החקיקה המשפטית יביאו להתממשות הסיכונים שהוצגו בתחזית אפריל. ביטוי בולט של סיכון זה הוא באמצעות השפעת ההתפתחויות הפוליטיות והעמקת הקונפליקט בישראל בעניין הרפורמה המשפטית על ערכו של השקל. עוד היא מציגה חשש להאטה במגזר ההייטק - הן בשל האטה המורגשת בענף בעולם, והן בשל השפעות משבר הרפורמה המשפטית בישראל.
13/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il