|   15:07:40
  שלמה פילבר  
מנהל מחקרים דיירקט פולס
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
מאמינים בצה"ל [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

הלך הרוח

המצב המורכב מציף כמה שאלות שמרחפות בחלל השיח הציבורי גם בימים הקשים הללו של אבל, דאגה והיערכות למלחמת קיום שחייבים לנצח בה
19/10/2023  |   שלמה פילבר   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

לפני כשבוע וחצי רעדה האדמה בישראל. חייהם של תושבי חבל ארץ שלם נגדעו, ומדינה שלמה יצאה למלחמת פתע שאיחדה את הציבור בישראל, ברוח ישראלית ייחודית שכולנו רואים אותה בחזית ובעורף.

המלחמה מגיעה לאחר שנה דרמטית של מחלוקת קשה שהגיעה לכדי קרע חמור בחברה הישראלית מזה שנים רבות. המצב המורכב הזה מציף כמה שאלות שמרחפות בחלל השיח הציבורי גם בימים הקשים הללו של אבל, דאגה והיערכות למלחמת קיום שחייבים לנצח בה, במסגרת השבת הביטחון, ההרתעה וסגירת חשבון עם האויבים המקיפים את ישראל.

אנחנו בדיירקט הקפאנו את כל הקמפיינים והסקרים המוניציפליים, וכמו כל עם ישראל - חלק מעובדי החברה עלו על מדים. כעת, אנחנו נערכים לבדוק ולחקור את השפעת המלחמה על הישראלים. השבוע ערכנו סקר ראשון בסדרה, במדגם גדול במיוחד, של הלכי הרוח הציבוריים בעת המערכה.

במהלך השבוע האחרון הוקמה ממשלת חירום וקבינט ביטחוני מצומצם, המייצגת כיום 72 מנדטים בכנסת. אבל על-פי הסקרים, אילו היו נערכות בחירות כיום, היו מצביעים למפלגות המרכיבות את ממשלת החירום כ-86 מנדטים, בהחלט רוב מכריע של העם.

בחרנו מתוך השאלון הארוך להציג בפניכם כמה סוגיות מעניינות שמעסיקות את השיח בחברה הישראלית.

שאלנו, האם לדעתכם יש להמתין עם תחקור האירועים, הכשלים והאחראים, עד לסיום המלחמה?

76% מהישראלים השיבו בחיוב (מתוכם גם 10% ממצביעי יש עתיד וישראל ביתנו שאינן בממשלת החירום), 24% חושבים שיש לטפל בתחקור ובהסקת מסקנות כבר עכשיו תוך כדי הקרבות, מתוכם אגב 9% מגיעים מהימין האידאולוגי שכנראה מפנה את האצבע המאשימה יותר כלפי ההנהגה הצבאית-ביטחונית.

עוד שאלנו, מעבר לסיקור חדשותי ולדיווח על האירועים השוטפים, כיצד לדעתכם צריכה להתנהל התקשורת במהלך המלחמה?

16% השיבו כי "התקשורת צריכה להמשיך להעביר ביקורת ולמחות נגד הממשלה ומהלכיה במידת הצורך", לעומתם 86% מהמשיבים חושבים כי "בנוסף למידע ולדיווחים התקשורתיים, התקשורת צריכה להתגייס לחיזוק המורל הלאומי ולתמוך בלוחמים בעת הקרבות".

הנתונים המעניינים יותר בשאלה זו הם לגבי עמדתם של תומכי מפלגות האופוזיציה, אלו שלא נכנסו לממשלת החירום: 77% מתומכי יש עתיד, 76% מתומכי ישראל ביתנו, 47% מתומכי מפלגת העבודה ואפילו 34% מתומכי מרצ מעדיפים לתמוך בעמדה כי "התקשורת צריכה להתגייס לחיזוק המורל הלאומי ולתמוך בלוחמים בעת הקרבות" ולא להפך.

ולבסוף, תוצאות של שאלה מעניינת ומעודדת, גם לאחר התחושה הקשה כי גם למערכת הצבאית-ביטחונית יש אחריות מסוימת לכשל, מעודד לראות כי לחברה הישראלית יש עדיין את האמון הגבוה ביותר בצה"ל מכל מוסדות השלטון האחרים במדינה:

77% נותנים אמון רב או רב מאוד בצה"ל, לעומת 17% שנותנים בצה"ל אמון ברמה בינונית ו-6% בלבד שאין להם כלל אמון בצה"ל.

תנחומינו למשפחות הנרצחים וההרוגים, תפילותינו לרפואת הפצועים והשבת החטופים, ואיחולי הצלחה ללוחמים בשטח.

לעדכונים השוטפים בערוץ הטלגרם של דיירקט פולס
המדגם נערך על-ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע"מ, בתאריך ה-15 באוקטובר 2023, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 1,312 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% ± בהסתברות של 95%.
הכותב הוא מנהל המחקרים בחברת דיירקט פולס. גילוי נאות: דיירקט פולס מעניקה שירותי אסטרטגיה וקמפיין לראש העיר עליזה בלוך בבית שמש.
תאריך:  19/10/2023   |   עודכן:  21/10/2023
שלמה פילבר
+בצלם: המדינה מנצלת את המלחמה לייהוד שטחי C
01:33 20/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארגון השמאל הרדיקלי מאשים את ישראל במעשי אלימות של מתנחלים וחיילים נגד פלשתינים ביו"ש, כולל הרג של 62 מהם, גירוש של מאות מהם והגבלת תנועתם וקורא לקהילה הבינלאומית להתערב
פלשתיני שהתעמת אתמול עם כוחות הביטחון ליד רמאללה [צילום: פלאש 90]
+2,000 שקל תמריץ לכל עובד חדש שיגיע לעבוד בחקלאות
01:04 20/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד החקלאות פועל לתמיכה בארגוני מתנדבים מישראל, להשארת עובדים זרים המבקשים לעזוב את הארץ ולמתן תמריצים כספיים ואחרים לקליטת עובדים זרים - בעיקר ביישובי העוטף
מחפשים תחליף לידיים עובדות במקום הפלשתינים [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+אמיר סעודיה פרסם הודעת גינוי כפולה לחמאס ולישראל
01:02 20/10/23  |  עידן יוסף
גינוי יוצא דופן: האמיר תורכי אל-פייסל, לשעבר ראש המודיעין הסעודי ובנו של אחד המלכים הסעודים לשעבר, פרסם הודעת גינוי כפולה לחמאס וישראל שבה נכתב: "אנחנו מגנים את חמאס על הניסיון שלו למנוע נורמליזציה בין סעודיה לישראל ומגנים את ישראל על שאפשרה העברת כספים מקטאר לידי החמאס ברצועת עזה".
+משרד הבריאות פתח עמוד מתקדם לקבלת תמיכה רגשית
00:36 20/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן כי כחלק מהנגשת המידע לציבור ניתן להתעדכן בכלל המידע על מרכזי החוסן והחירום ודרכי קבלת התמיכה הרגשית ב'עולם הדאטה' באתר משרד הבריאות: [קישור]


+בנק הפועלים יעניק פטור ל-3 חודשים מתשלום משכנתה לבעלי נכסים בעוטף
00:34 20/10/23  |  עידן יוסף
בנק הפועלים יעניק פטור מלא מתשלום משכנתה למשך שלושה חודשים ללקוחות בעלי נכסים המשועבדים לבנק (לטובת המשכנתה) אשר מיקום הנכסים הוא בעוטף (בטווח של 7-0 ק"מ מהגבול).

ההטבה מתייחסת לשלושת ההחזרים החודשיים הקרובים: נובמבר, דצמבר וינואר והיא תחול באופן אוטומטי, ללא צורך בפנייה לבנק. ההטבה היא בנוסף לאפשרות להקפאת תשלומי משכנתה לשלושה חודשים ללא עלות בהתאם למתווה עליו הודיע בנק ישראל.

+מנכ"ל משרד הבריאות השעה אח ואחות שהשמיעו קריאות לאומניות וגזעניות
00:23 20/10/23  |  עידן יוסף
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, החליט על השעיה דחופה של שני עובדי מערכת הבריאות, אחות ואח, שהתבטאו בהתבטאויות לאומניות וגזעניות שיש בהן כדי הסתה.
+93% מהציוד של חמאס מגיע מאירן
00:05 20/10/23  |  עידן יוסף
נשיאת נציבות האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין: "93% מהציוד של חמאס מגיע מאירן".
+סוריה: מתקפה נוספת על הכוחות האמריקניים
00:00 20/10/23  |  עידן יוסף
דיווח על מתקפת טילים או מל"טים נוספת על הכוחות האמריקניים בסוריה, הפעם בבסיס אל-עומר במחוז דיר א-זור במזרח סוריה. מאז אתמול בבוקר בוצעו לפחות חמש תקיפות של כוחות פרו-אירניים בעירק ובסוריה נגד כוחות אמריקניים.
+תקיפת צה"ל בלבנון: צה"ל מפרסם תיעוד חיסול חוליית חיזבאללה
23:57 19/10/23  |  עידן יוסף
בתגובה לשיגורים ולירי משטח לבנון לשטח ישראל במהלך היום, צה"ל תקף מספר תשתיות של חיזבאללה בהן עמדות תצפית וכוננות. כמו-כן, מסוקי קרב תקפו מוקדם יותר היום חוליה של שלושה מחבלים שהתכוונו לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל.
[צילום: דובר צה''ל]
+מודי'ס: ישראל ברמת דירוג A1 עם סיכון להורדה
23:52 19/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברת דירוג האשראי הודיעה כי החליטה להצבת דירוג האשראי של מדינת ישראל במעקב ברקע המלחמה, עם אפשרות להורדת דירוג אם המצב יפגע בכלכלה ובמוסדות המדינה  ▪  החלטה סופית בעניין הדירוג תימסר בעוד שלושה חודשים
עיתונאים זרים על גבעה ליד שדרות [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+ד"ר חיים אסא: "כמו בטבח בעוטף עזה, כך יראו המלחמות בעתיד"
23:37 19/10/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
דיון עומק על אירועי השבוע הראשון של "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אבי דיסקין, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר וד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין
הטבח בקביוץ בארי [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+צה"ל ושב״כ חיסלו מחבל בכוח המיוחד של הזרוע הימית
23:34 19/10/23  |  עידן יוסף
כלי טיס ומטוסי קרב של צה"ל המשיכו לתקוף במהלך היום מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. במהלך הלילה, מטוסי קרב וכוחות זרוע הים חיסלו בתוך מפקדה מבצעית את ממדוח שעלאביה, מחבל בכוח המיוחד של הזרוע הימית של ארגון הטרור חמאס, שפעל לביצוע פיגועים דרך הים.
[צילום: דובר צה"ל]
+סייעת בגן נעצרה לאחר שפרסמה דברי תמיכה בחמאס
23:08 19/10/23  |  עידן יוסף
המאבק המשטרתי בהסתה ותמיכה בטרור: שוטרי מחוז ירושלים עצרו סייעת (20) בגן ילדים פרטי תושבת שכונת צור באהר בירושלים, שפרסמה (7.10.23) דברי הזדהות ותמיכה במחבלי ארגון הטרור חמאס.

בעקבות תלונה מקוונת שהוגשה בימים האחרונים בה נמסר כי מדובר בעובדת גן ילדים בשכונת ארנונה בירושלים, פתחה משטרת מחוז ירושלים בחקירה. במהלכה עלה כי החשודה אף פוטרה לאחרונה מעבודתה בעקבות מעשה זה. היום כאמור, הגיעו בלשי תחנת עוז לביתה של החשודה והיא נעצרה לחקירה.
[צילום: דוברות המשטרה]
+רקטות נורו למרכז הארץ
23:00 19/10/23  |  עידן יוסף
ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפגעים.
+ארה"ב מסרבת לקשור בין אירן למתקפת הפתע
22:34 19/10/23  |  עידן יוסף
ישראל ביקשה מארה"ב לקשור את אירן למתקפת הפתע של חמאס, ארה"ב סרבה ונימקה: אין לכך הוכחה חד-משמעית. גורמים מדיניים: האמריקנים רוצים לשמור על הערוץ הדיפלומטי מול אירן ותוכנית הגרעין שלה (חדשות 12).
+יורטו טילים מחופי תימן ששוגרו לכיוון ישראל
22:33 19/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ספינת מלחמה אמריקנית יירטה את רוב הטילים וסעודיה את היתר  ▪  דובר הפנטגון אומר שאמנם הם לא יודעים מה הייתה מטרת הטילים שנורו מתימן ע״י החות'ים, אבל הכיוון הכללי שאליו הם נורו היה ישראל
משחתת אמריקנית. ירי מים סוף [צילום ארכיון: AP]
+חוסלה חוליית משגרי נ"ט שירתה למוצב ציפורן
22:31 19/10/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל: צה"ל חיסל חוליית משגרי נ"ט בשטח לבנון שירתה אחר-הצהריים למוצב ציפורן. ערוץ אלמיאדין הלבנוני: ישראל מכתרת קבוצה של 9 אנשים, מתוכם 6 עיתונאים ו-3 אזרחים סמוך למוצב על גבול לבנון.
+גורם ישראלי בכיר: ״הצבא קיבל אור ירוק לפעול קרקעית"
22:28 19/10/23  |  עידן יוסף
דיווח ברשת ABC מפי גורם ישראלי בכיר: ״הצבא קיבל אור ירוק לפעול קרקעית בעזה״. הקבינט המורחב דן כעת בשלב התמרון הקרקעי.
+דובר צה"ל: חיזבאללה ישא באחריות לפעילות חמאס משטח לבנון
22:25 19/10/23  |  עידן יוסף
דובר צה״ל תא"ל דניאל הגרי: "חיזבאללה ישא בתוצאות לכל הפעולות שמוציאה משטח לבנון השלוחה הצפונית של חמאס באישורו".

עוד אמר:
בהמשך לפרסומים על תמונות של אנשים חשודים בערים השונות - משטרת ישראל וכלל כוחות הביטחון בודקים כל אירוע שהציבור מדווח עליו. עד כה לא עלה באף אירוע חשד לאירוע ביטחוני. הציבור מתבקש להעביר את כל המידע והנתונים למשטרת ישראל".
+ארה"ב תשלח חיילים המנוסים בלחימה מול כוחות גרילה
22:22 19/10/23  |  עידן יוסף
ארה"ב תשלח לישראל חיילים של המטות המשולבים המנוסים בלחימה מול כוחות גרילה (חדשות 12).
+הפגנה באום אל-פחם: "ישראל מדינת טרור"
22:20 19/10/23  |  עידן יוסף
אום אל-פחם: מאות מפגינים מוחים וקוראים - "לעצור את המלחמה - ישראל מדינת טרור". המפגינים הניפו שלט של נתניהו שמוצג כהיטלר וכיתוב "פושע מלחמה". ליד הנואם הראשי עמד רעול פנים עם צעיף אש"ף. המשטרה פיזרה את המפגינים ברימוני הלם.
+איש תקשורת מצרי: העם הפלשתיני הוא קורבן מעשה הטיפשות של חמאס
22:16 19/10/23  |  עידן יוסף
איש התקשורת המצרי איבראהים עיסא ממשיך לתקוף את חמאס: "הם לא הקורבן. העם הפלשתיני הוא הקורבן של מעשה הטיפשות שלהם. הם לא בנו מקלט אחד בעבור העם שלהם".
+המעברים בין קופות החולים יוקפאו לשלושה חודשים
22:11 19/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות צפוי להקפיא את המעברים בין קופות החולים לשלושה חודשים, כדי לאפשר לקופות להתרכז יחד בטיפול ובסיוע רפואי ולא בגיוס מבוטחים. המשרד צפוי להגיש את המלצתו לאישור ועדה בכנסת (חדשות 12).
+משרד החוץ של ארה"ב מפרסם אזהרה עולמית
21:56 19/10/23  |  עידן יוסף
משרד החוץ של ארה"ב מפרסם אזהרה עולמית בשל "המתח המוגבר במקומות שונים ברחבי העולם, הפוטנציאל להתקפות טרור, הפגנות או פעולות אלימות נגד אזרחים ואינטרסים אמריקנים".
+התחקיר העלה: בביה"ח בעזה מתו לכל היו 50 בני אדם
21:54 19/10/23  |  עידן יוסף
בעוד שחמאס טען שנהרגו 471 בני אדם בפיצוץ בבית החולים בעזה, מקור באיחוד האירופי אמר שמספר ההרוגים עומד על 50-10 בני אדם בסך הכול" (סוכנות הידיעות הצרפתית).
+הרבנים הראשיים לישראל פרסמו קריאה משותפת לאחדות
21:50 19/10/23  |  עידן יוסף
הרבנים הראשיים לישראל, דוד לאו ויצחק יוסף, פרסמו קריאה משותפת לאחדות.
+סמוטריץ': חבילת הסיוע תהיה נדיבה יותר מזו של הקורונה
21:34 19/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מתווה הפיצויים שהוצג על-ידי שר האוצר כולל הלוואות מדינה בהיקף 10 מיליארד שקל, דחיית תשלומי ביטוח לאומי, החזרים לעסקים, ומענקים לנזקים
בצלאל סמוטריץ' [צילום: מירי שמעונוביץ'/לע"מ]
+שיגורים לגוש-דן והמרכז; אין נפגעים
20:32 19/10/23  |  עידן יוסף
כחצי שעה לאחר מכן בוצעו שיגורים לשדרות ואשקלון.
+בין החטופים לעזה: כ-30 ילדים ובני נוער
19:44 19/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה״ל מפרסם נתונים חדשים על החטופים והנעדרים: ישנה כˉ200-100 ועוד כ-200 חטופים, מהם 20-10 מבוגרים בני 60 ומעלה  ▪  רוב החטופים מוחזקים בידי חמאס, מיעוטם בידי הג'יהאד האיסלאמי ומקצתם בידי האספסוף שחדר מעזה יחד עם המחבלים מארגוני הטרור
מיצג משפחות החטופים בת"א [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+כיתות הכוננות בעוטף התבקשו להחזיר נשק שחולק להן
19:22 19/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפקד מג"ב הנחה לעצור את איסוף הנשקים של כיתות הכוננות בעוטף עד שיקבלו נשקים חלופיים מצה"ל  ▪  כחלק מהקמת כיתות כוננות ברחבי הארץ על-ידי המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל-מג״ב הוקמה כיתת כוננות בתחנת משטרת בני ברק
בית בקיבוץ ניר עוז [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+מזכ"ל האו"ם: לאפשר גישה בלתי מוגבלת לסיוע לעזה
19:06 19/10/23  |  עידן יוסף
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קורא לחמאס לשחרר את החטופים ולישראל לאפשר גישה בלתי מוגבלת לסיוע. גוטרש הוסיף וקרא להפסקת אש הומניטרית מידית בעזה.
+ישראל מפנה שגרירויות במזרח התיכון
18:50 19/10/23  |  עידן יוסף
ישראל מפנה שגרירויות במזרח התיכון, בין היתר את זו שבבחריין. השגרירויות שפונו עד כה מתחילת המלחמה - ירדן ומרוקו. הדיפלומטים של השגרירות הישראלית בטורקיה פונו, כך מדווחים כלי תקשורת מקומיים.
+נתניהו לחיילי גולני בשטח כינוס: "אנחנו הולכים לנצח בכל העוצמה!"
18:37 19/10/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לשטח כינוס הסמוך לרצועת עזה, ונפגש (יום ה', 19.10.23) עם חיילי גולני מגדוד 51 וגדוד 13. הוא פנה ללוחמים ואמר: "אני פה עם הלוחמים של גולני. הם באים מכל חלקי הארץ. הם לחמו כמו אריות, הם ילחמו כמו אריות. אנחנו הולכים לנצח בכל העוצמה. כל עם ישראל עומד מאחוריכם, ואנחנו ניתן את המכה הקשה לאויבים שלנו כדי שנשיג ניצחון - לניצחון!".

נתניהו שוחח עם לוחמי הגדודים ושמע מהם על רוח הקרב. כמו-כן, שמע ממפקד זרוע היבשה אלוף תמיר ידעי על הקרבות הקשים בהם היו מעורבים הגדודים בתחילת ימי הלחימה ועל ההיערכות העתידית. לביקור התלוו מפקד חטיבת גולני אל"ם יאיר פלאי, מפקד גדוד 51 סא"ל מאיר אוחיון ומפקד גדוד 13 סא"ל תומר גרינברג.
+גלנט ללוחמים: בקרוב תראו את עזה מבפנים
18:29 19/10/23  |  עידן יוסף
שר הביטחון גלנט בפגישה עם לוחמים סמוך לגבול רצועת עזה: ״אתם רואים כעת את עזה מרחוק, בקרוב תראו אותה מבפנים. הפקודה תגיע״. מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן: "התמרון הולך להעביר את הלחימה לשטח שלהם, זה הולך להיות ארוך ואינטנסיבי".
+בכירים בישראל: אבו מאזן הוא האופציה הכי טובה לשלטון ברצועה
18:22 19/10/23  |  עידן יוסף
בכירים בישראל לראש ממשלת בריטניה: "אין כוונה להישאר בעזה - אבו מאזן הוא האופציה הכי טובה לשלטון ברצועה" (ישראל היום).
+ארה"ב תספק שתי סוללות כיפת ברזל נוספות
18:15 19/10/23  |  עידן יוסף
ממשל ביידן מתכוון לספק לישראל שתי סוללות כיפת ברזל נוספות (רויטרס). בכיר ישראלי אישר כי ארה"ב תשלח שתי סוללות כיפת ברזל ששייכות לצבא ארה"ב. ארה"ב תשלח את מערכות ההגנה מטילים ללא צוותים והן תופעלנה על-ידי צוותים ישראלים.
+תוכנית משב רוח בשדרות הוארכה לשבועיים נוספים
18:13 19/10/23  |  עידן יוסף
קבינט המלחמה האריך עד ל-2 בנובמבר את המשך תוכנית משב רוח לפינוי תושבי שדרות. עדיין לא נמצא מקור תקציבי לפינוי היישובים שנמצאים במרחק של ארבעה עד שבעה קילומטרים מרצועת עזה.
+מיצג בת"א: שולחן שבת ריק עם מאות מקומות
18:11 19/10/23  |  עידן יוסף
מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים הקים בתל אביב מיצג "שולחן שבת" מיוחד הממתין לשובם של החטופים והנעדרים, ובו מאות מקומות ריקים.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+מצרים מבקשת הפסקת אש של שש שעות להכנסת סיוע הומניטרי
18:09 19/10/23  |  עידן יוסף
ערוץ אל-ערבייה הסעודי מדווח ממקורותיו כי מצרים ביקשה הפסקת אש לשש שעות על מנת לאפשר את הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה.
+אב ובתו נפצעו מפגיעה ישירה בבניין בקריית שמונה
17:40 19/10/23  |  עידן יוסף
שלושה פצועים כתוצאה מפגיעה ישירה בבניין בן 9 קומות בקריית שמונה. מדובר באב (כ-30) ובתו (5), ובגבר בן 73 שנפצעו באורח בינוני וקל מהדף הנפילה. השלושה בהכרה. האיש המבוגר נפגע בראשו ואושפז במחלקת טיפול נמרץ נירוכירורגי ברמב"ם.
+נור א-שמס: לוחם מג"ב נהרג ממטען ו-9 נפצעו קל
17:39 19/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משעות הלילה פועלים הלוחמים למעצר מבוקשים ולהשמדת תשתיות טרור. בפעילות, שבה משתתפים לוחמי ימ"ס איו"ש, מג"ב וצה"ל, התנהלו ועדיין מתנהלים חילופי אש והושלכו מטענים לעבר הכוחות  ▪  כוחותינו הגיבו בירי ולפי דיווחים פלשתינים חיסלו לפחות 11 מחבלים
אמבולנס צבאי בגזרת טולכרם [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+אזעקות הופעלו בפזורה, בבאר שבע ובקרית שמונה
17:32 19/10/23  |  עידן יוסף

+ח"כ מיקי לוי תיאר בקול שבור את הזוועות לחברי הבונדסטאג
17:09 19/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברי קבוצת הידידות ישראל-גרמניה עדכנו את הפרלמנט הגרמני על המלחמה מול חמאס  ▪ 
ח"כ מיקי לוי אמר כי חמאס קיבל מידע מתושבי עזה: "בכיסי המחבלים נמצא מידע שמכוון אותם למשפחות ובתים מסוימים"  ▪  יו"ר קבוצת הידידות גרמניה-ישראל התחייבה להעביר את הזוועות של חמאס לעולם
ח"כ מיקי לוי [צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת]
+תותחי צה"ל הגיבו באש לרצף השיגורים מלבנון
16:44 19/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הגזרה הצפונית מתחממת: אזעקות הופעלו בשלומי, נהריה ויישובי הגליל המערבי כתוצאה מירי המיוחס לחיזבאללה
לוחמים בגבול הצפון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+אזעקות נשמעו בבאר שבע והפזורה
16:32 19/10/23  |  עידן יוסף

+הפרלמנט האירופי הצביע בעד הצעה לגינוי החמאס
16:31 19/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+פורום העצמאים בקריאה להחלת פיצויים עוד לפני 1 בנובמבר
16:21 19/10/23  |  עידן יוסף
פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות קורא למשרד האוצר להחיל פיצויים לעצמאיים מיד, עוד לפני 1 בנובמבר. לדברי הפורום, כבר בתחילת החודש בעלי עסקים צריכים לשלם משכורות, מיסים, שכירות ועוד, וכבר שבועיים שהמשק בהקפאה ולא ברור כמה זמן המצב עוד יימשך.

רמי ב'זה, יו"ר הפורום, אמר: "ישראל במלחמה על הבית והעצמאיים במלחמה כפולה - גם על העסק שלהם. האוצר חייב להכניס את היד לכיס ולתקצב את העסקים מיד ודחוף לפני שהעסקים נכנסים למסלול קריסה". הפורום קרא למשרד האוצר להחיל מתווה מדויק לכלל רחבי הארץ לרבות לענפים מסוימים שדורשים פיצוי ענפי.
+שישה שיגורים בוצעו משטח לבנון לשטח ישראל
16:03 19/10/23  |  עידן יוסף
שישה שיגורים (כנראה פצצות מרגמה) בוצעו משטח לבנון לשטח ישראל. חמישה נפלו בשטחים פתוחים, אחד מהם יורט בהצלחה. כמו-כן, התקבל דיווח על ירי נ"ט לעבר דבורנית וירי נשק קל במרחב זרעית. אין נפגעים. אזעקה הופעלה בשומרה, פסוטה, אבירים ובאבן מנחם.
+רשות המיסים העבירה מענקי סיוע לכ-20 אלף משפחות מעוטף עזה
14:51 19/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הועבר סכום כולל של כ-45 מיליון ש"ח לחשבונות הבנק של כ-20 אלף זכאים שבקשתם אושרה  ▪  למענק זכאים תושבי העוטף המתגוררים מ-0 עד 7 ק"מ מהרצועה שפונו או התפנו מבתיהם החל ב-7.10.2023.
סמוטריץ'. "מעניקים את מלוא הגיבוי והתמיכה" [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
+אני מבקש להיאחז בתקווה
14:48 19/10/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
כשאני מבקש להיאחז בתקווה, פונים אלי בזעם כל עיי החורבות של הבית, שממנו פינו ברגעים אלו גופות חרוכות
צחנת מוות בבארי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ישא נאום לאומה הלילה ובו הוא צפוי להציג את חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה ואולי גם טייוואן, כמו גם חיזוק האבטחה בגבול מכסיקו, שיבקש מהקונגרס לאשר. פקידים בבית הלבן אמרו לכמה אמצעי תקשורת אמריקנים, כי הנאום יועבר בשעה 20:00 לפי שעון החורף המזרחי - 03:00 בבוקר (20.10.23) לפי שעון ישראל.
19/10/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
התועלת שבביקור ג'ו ביידן בישראל לא תסולא בפז (סליחה על המליצה, אבל מסעו ודבריו ראויים לכך). בתחילת השבוע הגבתי על נאומו במשפט הנודע God bless America ועתה אני מבקש להכפילו. ישמור אלוהים על אמריקה הן בזכות התייצבותה החד-משמעית למען ישראל, הן מפני שכפה עליה לשלם מחיר שגם הוא פועל לטובתה. הוא שומר אותה במפחת העמים התרבותיים ומגן עליה מפני בית הדין הבינלאומי בהאג.
19/10/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
המראות שודרו שוב ושוב בערוצי החדשות כל הלילה: אמבולנסים, גופות, פיצוץ המאיר את שמי הלילה. חמאס האשים את ישראל בהתקפה על בית החולים אל-אהלי בעזה ובמותם של מאות. מאוחר יותר ישראל הכחישה והוכיחה שמדובר בשיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי, אבל העובדות כבר לא היו חשובות. האסון גרר הפגנות מיהודה ושומרון וירדן ועד תוניסיה, וגרם לביטול הפסגה המרובעת של מנהיגי ירדן, מצרים והרשות הפלשתינית עם הנשיא ג'ו ביידן.
19/10/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר הביטחון גלנט הגיע (יום ה', 19.10.23) לשטחי הכינוס סמוך לגבול רצועת עזה ושוחח עם לוחמים הממתינים לפקודה להיכנס קרקעית ולפעול ברצועת עזה. השר גלנט נטל אחריות לגבי האירועים הקשים. גלנט הדגיש: "אני אחראי על מערכת הביטחון. אני אחראי עליה בשבועיים האחרונים גם באירועים הקשים, אני אחראי להביא אותה לניצחון בקרב". הוא הוסיף, "אנחנו נהיה מדויקים, חדים וקטלניים ונמשיך עד שנבצע את המשימה במלואה".
19/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
  • כבר זמן רב אני מחפש נושא לתמוך בבנימין נתניהו. היום, לפתע, הרגשתי כמו ארכימדס איש סירקוזה, שצה"ל לפתע בעודו באמבטיה: "אאוריקה, אאוריקה", דהיינו - "מצאתי, מצאתי" משהו לצדד בו בביבי.
19/10/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il