|   15:07:40
חן קרצ'ר מרצה   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
לשמר את המומנטום [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
מלחמה בעזה:

חמש תובנות על זירת המלחמה הדיפלומטית

הדיון באו"ם בשבוע שעבר הוכיח חד-משמעית שישראל חייבת לאמץ אסטרטגיה מדינית זהירה, לבחון היטב מי הן בעלות בריתה באזור ובעולם, כדי לבסס לגיטימציה למערכה הנוכחית וליצור סביבה מדינית נוחה יותר ליום שאחרי המערכה
04/11/2023  |     |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש וראש ממשלת קטר הביעו צער על שישראל לא מכבדת את החלטת העצרת הכללית אשר קראה להפסקת אש מיידית. הצהרות אלה נוספות למאות הצהרות דיפלומטיות בשבועות האחרונים בנוגע למלחמה.

מזה מספר שנים שהציבור הישראלי מקבל ידיעות בתקשורת שלאור הסדר העולמי החדש על ישראל ליצור אסטרטגיה חדשה אשר תנתק את תלותה בארצות הברית. ביקורי ראש הממשלה בסין ורוסיה לצד הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, בחריין, סודן ומרוקו, הביאו עמם תחושה שישראל היא מעצמה אזורית אשר מעצבת את המזרח התיכון ומחוזרת על-ידי מעצמות בעולם. בשנים אלה הסכסוך הישראלי-פלשתיני נדחק לשוליים תוך קיבוע דוקטרינת הסטטוס-קוו. הדיון באו"ם בשבוע שעבר הוכיח חד-משמעית שישראל חייבת לאמץ אסטרטגיה מדינית זהירה, לבחון היטב מי הן בעלות בריתה באזור ובעולם, כדי לבסס לגיטימציה למערכה הנוכחית וליצור סביבה מדינית נוחה יותר ליום שאחרי המערכה.

תובנה ראשונה היא שהמחלוקת בין גופי האו"ם נסובה בין שתי בריתות עיקריות. ברית אחת מדגישה את זכויות החטופים והזכות להגנה עצמית של ישראל. הברית השנייה מדגישה את המשבר ההומניטרי של הפלשתינים ואת החובה ליזום הפסקת אש מיידית. שתי הבריתות מדגישות כי קיימת חובה לקיים סיוע הומניטרי לאזרחים ושמטרת העל היא הקמת שתי מדינות לשני עמים.

תובנה שניה היא שארצות הברית מוכיחה עצמה לא רק כמספקת סיוע ביטחוני אלא גם פורסת מטריה מדינית תקיפה אשר הודפת כל ניסיון לקעקע את הלגיטימציה של ישראל. טיוטת ההחלטה של ארצות הברית והלחץ שהפעילה במועצת הביטחון הביאו לכמעט ניצחון מדיני גדול במועצה ביום רביעי ה-25 בחודש. לשם השוואה, בסבבים הקודמים של עופרת יצוקה וצוק איתן, ארצות הברית שימשה כבלם כמעט בודד מול דעת הקהל העולמית ובהצבעות באו"ם.

תובנה שלישית היא שרוסיה וסין משתפות פעולה באופן מלא נגד ישראל. מי שחשב שאחת מאלה תוכל לשמש חלופה לארצות הברית טעה. שתי המדינות הללו השתמשו בזכות הווטו שלהן על-מנת למנוע את טיוטת ההצעה של ארצות הברית במועצה אשר זכתה ל-10 קולות במועצה המונה 15 חברות. רוסיה אף קידמה הצעה נגדית שנפלה כיוון שזכתה לתמיכה של מספר מצומצם של מדינות. בדיונים בעצרת הכללית שתי המעצמות תוקפות את ישראל ללא רחם, תוך התעלמות מן האיום של חמאס.

תובנה רביעית היא שאין לסמוך על המדינות אשר מאופיינות במחקרי מדיניות בשנים האחרונות כנמנות על ברית הנורמליזציה עם ישראל. כל המדינות הללו יזמו ותמכו במהלכים המדיניים במועצת הביטחון והעצרת הכללית נגד ישראל. הגדילה לעשות שגרירת איחוד האמירויות, לנה זאקי נוסייבה, אשר חברה במועצת הביטחון ישירות ליוזמה של רוסיה וסין והתנגדה ליוזמה של ארצות הברית. נוסייבה היא נצר למשפחת נוסייבה הפלשתינית ממזרח ירושלים ואביה היה שר באיחוד האמירויות. בעצרת הכללית אשר קיבלה החלטה ביום שישי האחרון ב-26 בחודש כחלק מדיון חירום, חמאס לא הוזכר אפילו פעם אחת ומלוא כובד האחריות על המשבר הוטל על ישראל. ההחלטה התעלמה מסוגיית החטופים. כל בעלות בריתה הערביות של ישראל תמכו בהחלטה זו וגינו את ישראל.

תובנה חמישית היא שחלק ניכר ממדינות אירופה לצד מדינות אחרות כגון קנדה, קוריאה הדרומית ויפן מקדמות ותומכות בצעדים של ישראל בשם עקרונות החוק הבינלאומי, דמוקרטיה, זכויות אדם והמלחמה נגד הטרור הבינלאומי. אפשר לראות זאת בדפוסי הצבעה ובנאומים של הנציגים השונים במועצת הביטחון ובעצרת הכללית. קנדה למשל הייתה היחידה שיזמה תיקון להחלטה החד-צדדית של העצרת וקראה לפחות להוסיף פיסקה על החטופים. ההצעה נדחתה ברוב קולות אך זכתה לתמיכה של עשרות מדינות הנמנות עם גוש המדינות המערביות או בעלות בריתן.

יש להדגיש ללא הרף כי ב-7 באוקטובר בוצע ניסיון לרצח עם בשם האיסלאם הרדיקלי ויש כאן תמרור אזהרה לכלל מדינות העולם המשתייכות למחנה המערבי הדמוקרטי-ליברלי. נקודה נוספת היא שעל ישראל לשמר את המומנטום המדיני ולהציג חזון מדיני לרצועת עזה ביום שאחרי מיטוט שלטון החמאס. לבסוף, יש להיזהר במכלול הפעולות העתידיות מול משענות הקנה הרצוץ שביום פקודה יפנו עורף לישראל עבור בריתות אחרות.

הכותב הוא מומחה לסכסוכים בינלאומיים ולאו"ם, הוא מרצה במחלקה למזה"ת-מדעי המדינה, אוניברסיטת אריאל.
תאריך:  04/11/2023   |   עודכן:  04/11/2023
חן קרצ'ר
+רעות אמת: "חילצתי אותך, ועכשיו באת לעזור לי"
22:09 04/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפקד גדוד 53, סא"ל סלמאן חבקה, נהרג בקרב ברצועת עזה  ▪  צה"ל פרסם הקלטת קשר שבה מג"ד 13 של גולני מודה לסא"ל חבקה על כך שסייע לחילוץ
+חמאס משעה את יציאת הזרים מעזה
22:07 04/11/23  |  עידן יוסף

+מטח נורה לגוש-דן, המרכז והשפלה
22:06 04/11/23  |  עידן יוסף
לפחות 16 יירוטים בוצעו בידי מערכת ההגנה האווירית. ממד"א נמסר כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים.
+איסמאעיל הנייה נועד עם עלי ח'מנאי
21:47 04/11/23  |  עידן יוסף
בכיר חמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן: "ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, ביקר לפני כמה ימים בטהרן, שם נפגש עם המנהיג העליון של אירן, עלי ח'מנאי".
+פגיעה ישירה בבית מגורים בשדרות
21:26 04/11/23  |  עידן יוסף
רבים מתושבי העיר התפנו, ולא ידוע על נפגעים. אזעקות הופעלו הערב גם באזור מערב לכיש - אזור התעשיה הדרומי באשקלון, בת הדר, בית שקמה, דורות, חוות שקמים ויישובים בעוטף.
+"צה"ל השתמש בפצצות במשקל 900 קילוגרמים"
21:00 04/11/23  |  עידן יוסף
הניו-יורק טיימס: צה"ל השתמש בפצצות במשקל 900 ק"ג בתקיפה בג'בליה.
+צרפת: יהודייה נדקרה בליון; מצבה קשה
20:50 04/11/23  |  עידן יוסף
אירוע אנטישמי: בליון שבצרפת פרץ גבר לביתה של יהודייה (30), דקר ופצע אותה באורח קשה. לאחר מכן ריסס על ביתה צלב קרס.
+גלנט: נגיע לסינוואר ונחסל אותו
20:37 04/11/23  |  עידן יוסף
שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה שנשא: נגיע ליחיא סינוואר ונחסל אותו. בסיומה של המלחמה לא יהיה עוד חמאס בעזה.
+מידע ממחבל שחקר שב"כ הוביל להשמדת פיר חמאס
20:14 04/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מטוסי קרב של צה"ל ממשיכים לתקוף מטרות בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ  ▪  הכוחות הקרקעיים מנהלים קרבות פנים אל פנים
כוחות קרקע ברצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+הרמטכ"ל נכנס לרצועת עזה לפגוש את הלוחמים
20:09 04/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרמטכ"ל עם הלוחמים בתוך עזה: "חזקו את הרוח, גאה בכם"  ▪  דובר צה"ל: "הלוחמים, המפקדים, הסתכלו לרמטכ"ל בעיניים ואמרו לו - אנחנו נחושים להילחם. אנחנו בשליטה בכל קרב, עם היד על העליונה על האויב, מנצחים בקרב, אנחנו רוצים להמשיך ולהתקדם בלחימה על-מנת לפרק את חמאס"
רא"ל הרצי הלוי [צילום: דובר צה''ל]
+הותרו לפרסום שמותיהם של 4 חללי צה"ל שנפלו אתמול
19:41 04/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שמות הנופלים: יהודה נתן כהן, גלעד נחמיה ניצן, יונדב רז לוינשטיין וליאור ארזי  ▪  בכך עלה ל-29 מספר חללי צה"ל מתחילת התמרון הקרקעי  ▪  שני לוחמים נפצעו קשה
רס"ר ליאור ארזי ז"ל הי"ד
רס"ן יהודה כהן ז"ל הי"ד
+חמאס תקף ציר שפתח צה"ל ברצועה שנועד לסיוע הומניטרי
19:32 04/11/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל בערבית עדכן כי מחר בשעות 16:00-13:00 ציר "צאלח אלדין" שברצועת עזה ישמש למעבר הומניטרי לתושבי צפון הרצועה שטרם נעו דרומה למען שמירה על ביטחונם.

חמאס ניצל את חלון ההזדמנויות ההומניטרי שצה"ל העניק לתושבי עזה, ומחבלי הארגון תקפו בירי מרגמות וטילי נ"ט את כוחות צה"ל שהגיעו לציר ועסקו בפתיחתו, זאת על מנת למנוע את פתיחתו לתנועת תושבי הרצועה. באירוע זה אין נפגעים לכוחותינו.
+אירן, רוסיה וסין מסייעות לחמאס באמצעות פעילות תקשורתית נגד ישראל
19:29 04/11/23  |  עידן יוסף
אירן, רוסיה וסין תומכות בחמאס ומסייעות לארגון באמצעות פעילות תקשורתית נגד ישראל, בעיקר במרחב הסייבר ובהפעלת מבצעי השפעה ברשת. שני גורמים רשמיים בממשלת ישראל אמרו כי מדובר בקמפיין "גדול הרבה יותר מכל מה שהכרנו בעבר" (ניו יורק טיימס).

+טורקיה החזירה את שגרירה בישראל להתייעצויות
19:19 04/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ישראל מגדירה את החלטת טורקיה כ"צעד נוסף של נשיא טורקיה המתייצב לצד ארגון הטרור חמאס"  ▪  מזכ"ל האו"ם גינה את ישראל על תקיפת שיירת אמבולנסים בעזה  ▪  שגריר ישראל לאו"ם האשים את גוטרש בגינוי כוזב ובהתעלמות מפשעי חמאס
ילד בטורקיה מניף דגל פלשתיני לצד כרזה שאליה הכיתוב "אין אל מלבד אלוהים ומוחמד הוא שליחו" [צילום: פרנסיסקו סקו/AP]
+לוחם נפצע בפיגוע ירי ליד נבי אליאס
18:27 04/11/23  |  עידן יוסף
מחבלים ירו מרכב נוסע לעבר כוח צבאי סמוך לכפר נבי אליאס בשומרון. אחד הלוחמים נפצע קל מאוד, כרגע לא נזקק לפינוי לבית החולים. המחבלים נמלטו.
+יורט שיגור מעזה לעבר הערבה
18:26 04/11/23  |  עידן יוסף
בפעם השנייה מתחילת המלחמה, התרעות הופעלו בערבה, בין היתר ביטבתה ויישובים נוספים מצפון לאילת. בצה"ל עדכנו כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה שיורט ע"י מערכת חץ. לא נגרם כל נזק.
+"גרניקה" בקיבוצי הנגב בשמחת תורה
17:51 04/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אצל הצייר פאבלו פיקאסו זו הייתה תזכורת לציורי ה"פייאטה", אבל אני רואה ב"גרניקה" חברה בקיבוץ בנגב הישראלי, שציפתה ליום של שמחת תורה שהפך לה ליום של כאב
גרניקה של פיקאסו [צילום: אלוורו בריאנטוס/AP]
+אזעקות באשדוד, אשקלון, גן יבנה, שתולים
16:02 04/11/23  |  יואב יצחק
אזעקות באשדוד, אשקלון, גן יבנה, שתולים וישובים רבים נוספים בסביבה. שעתיים קודם לכן שיגרו ארגוני הטרור רקטות לעבר עוטף עזה.
+חיזבאללה ירה שתי רקטות בורקן; צה"ל תקף מתקנים ומחסני אמל"ח
13:41 04/11/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
רקטות מסוג בורקן שמחזיק חיזבאללה נושאות ראש נפץ במשקל יותר מ-100 ק"ג  ▪  לא דווח על נפגעים  ▪  צה"ל מגביר את התקיפות נגד אנשי ומתקני חיזבאללה כתגובה לירי הרקטות לעבר מוצבי צה"ל  ▪  בישראל ובחיזבאללה נזהרים להימנע מהתדרדרות למלחמה כוללת
עיתא א-שעב, מטוסי חיל האוויר תקפו [צילום: חוסיין מאלה/AP]
+חיזבאללה דיווח על הרוג נוסף - 58 מפרוץ המלחמה
13:35 04/11/23  |  יואב יצחק
ארגון חיזבאללה הודיע על פעיל נוסף - "שהיד בדרך לירושלים", יוסוף מוחמד סברא, שנהרג מאש צה"ל בדרום לבנון. מאז פרוץ המלחמה נגד חמאס וחילופי האש המתנהלים בין צה"ל לחיזבאללה, נהרגו 58 פעילי חיזבאללה.
+כוחות צה"ל פתחו צירים ברצועה וניטרלו מטענים
13:21 04/11/23  |  יואב יצחק
כוחות צה"ל עסקו הלילה והבוקר בפתיחת צירים בשטח הרצועה ובטיהור מרחב הכניסה לרצועה. יחד עם כוחות הנדסה נוטרלו מטענים רבים. במקביל, חיל-האוויר ממשיך לתקוף מטרות כדי למנוע מאנשי חמאס להפציץ את לוחמי צה"ל.
+דובר צה"ל בערבית לתושבי עזה: "צאו דרומה, מנהיגי חמאס דואגים להגן על עצמם"
12:51 04/11/23  |  מירב ארד
דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי הודיע (יום שבת) לתושבי רצועת עזה, כי הצבא יאפשר מעבר בכביש סלאח א-דין שברצועה בין השעות 13:00 ו-16:00 כדי לנוע לדרום הרצועה. "אם אכפת לכם מעצמכם ומיקיריכם, צאו דרומה לפי ההנחיות שלנו. תהיו בטוחים שמנהיגי חמאס כבר דואגים להגן על עצמם", מסר הודעת דובר צה"ל.
+"בעיני המוסלמים, איך שנהג החמאס בעוטף עזה הוא לגיטימי וראוי"
12:19 04/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחת עומק עם ישי מבורך, ממייסדי "בית המדרש של שם ועבר" בירושלים ומלמד בו, מחבר הטרילוגיה "תיאולוגיה של חסר - על אמונה שלאחר התוהו", "יהודי של הקצה - לקראת תיאולוגיה של אי-הלימה", ו"ארון העדות - חזרתו של המודחק האחרון"
קיבוץ בארי [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+כסאות בהמתנה
12:13 04/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

החזירו את החטופים [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+תמונת המראה של הממשלה
11:52 04/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מי שמכיר את שפת הגוף של דנון חש בבירור כאילו הוא רוצה להתפרק לרגע מן העניבה והנוכחות הגנדרנית-משהו בהופעתו, ולזעוק: "רגע, חכו לי, גם אני שותף לדעתכם"
דנון. יודע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בתגובה לשיגורים: צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון
11:50 04/11/23  |  מירב ארד
בעקבות זיהוי מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל - תוקף צה"ל מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. חיל-האוויר מטוסי קרב של צה"ל תוקפים מחסני אמל"ח של חיזבאללה ויעדים צבאיים של הארגון בצפון לבנון. חיל-האוויר מפציץ בפאתי העיירה תאיר חרפה בלבנון. פיצוצים גדולים נראו, ככל הנראה נפגעו מצבורי תחמושת של חיזבאללה.
חיל האוויר הפציץ בפאתי העיירה תאיר חרפה בלבנון [צילום: דובר צה"ל]
+15 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי אוגדת יהודה ושומרון
11:48 04/11/23  |  מירב ארד
כוחות הביטחון עצרו הלילה 15 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ותפסו אמצעי לחימה ותחמושת רבים. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה יותר מ-1,300 מבוקשים ברחבי הגזרה, יותר מ-800 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס
+דיווח פלשתיני: ישראל תקפה ברצועה את ביתו של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה
11:42 04/11/23  |  מירב ארד
דיווחים בעזה: צה"ל תקף ברצועה את ביתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה. לפני כשבועיים הותקף בית נוסף של הנייה, ששוהה כעת בקטאר, בשכונת שייח רדואן בעיר עזה. באותה תקיפה נהרגו בני משפחתו של הנייה.
+מהרסיך ומחריביך ממך ייצאו
11:38 04/11/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
אנו כה עסוקים בעורף בקיומנו כחברה וצה"ל עסוק בלחימה בעזה לטאטא את החמאס שלא שמים לב לאזהרות הגוברות מידידינו ומתומכינו מוושינגטון מפי הצמרת מדינית ביטחונית ועד לנשיא ביידן
מבעירים את השטח [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+אבו עוביידה על הכוונת של צה"ל
11:35 04/11/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
גורמים ביטחונים בישראל אומרים כי דובר הזרוע הצבאית של חמאס המכונה "אבו עוביידה" הוא חוד החנית של הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס המפיצה שקרים וספינים ברחבי העולם. ישראל חשפה את שמו האמיתי ותמונתו וההערכה היא כי בכוונתה לחסל אותו בקרוב

אבו עוביידה. נחשב כיום לחוד החנית של מערכת הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס [צילום: דובר צה"ל]
+ג'יהאד האייתולות נגד המערב
11:19 04/11/23  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה
האייתולות וחיזבאללה מושרשים באמריקה הלטינית משנות ה-80', ובמיוחד במשולש הגבולות של ארגנטינה-פרגוואי-ברזיל וצ'ילה-פרו-בוליביה  ▪  לאחרונה הם הגבירו את שיתוף הפעולה ב"בטן הרכה של ארה"ב" עם ברוני סמים, ארגוני טרור וממשלות אנטי-אמריקניות
אירנים תומכי חיזבאללה [צילום: חוסיין מאללה/AP]
+מי מממן את חמאס? רשת גלובלית של קריפטו, מזומנים וארגוני צדקה
11:15 04/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כך פועל המודל הכלכלי של חמאס - מ"מזוודות כסף" קטריות, גביית מיסים מתושבי הרצועה ועד למטבעות הדיגיטליים ולמימון האירני  ▪  אלה מנגנוני גיוס הכספים של חמאס שאיפשרו לו לפעול ולהתעצם ברצועת עזה  ▪  היקף הכספים שגויסו: כמיליארד דולר לשנה
איסמעיל הנייה ויחיא סינוואר. מנגנון כסף מסועף למימון טרור [צילום: עאדל חנה/AP]
+רוטמן, דוחה
10:57 04/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ההתבטאות של האיש חסר הרסן רוטמן מצדיקה בירור לעומק  ▪  מדוע שיאדיר את נרצחי יהודה ושומרון לעומת הקורבנות בנגב?
רוטמן. חסר רסן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+האנטישמיות בקונצנזוס בינלאומי
10:40 04/11/23  |  אליהו אוקון   |   לרשימה המלאה
מאד נוח למנהיגי חמאס לשהות בתנאים נוחים בקטר ו"לעודד" את בני עמם להיות "שהידים"  ▪  הפגזת בתי חולים על-ידי חמאס-דאעש, גם אם בטעות, נראה לי יותר כרצון לייצר חיפוש מתמיד של רייטינג בחדשות בינלאומיות על חשבון פגיעה בתדמיתה של ישראל
חגיגת השהידים [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (11)
10:18 04/11/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
בראש ובראשונה נועדה ההסברה הישראלית להציג בפני הערבים ושאר אויבינו תמונה מרתיעה של עוצמה ישראלית, שתסכל כל ניסיון שלהם להתקיפה  ▪  התנועה הציונית לעגה לרעיון "קיר הברזל" של זאב ז'בוטינסקי, ולא קיבלה אותו  ▪  הדמוקרטיה הישראלית מאפשרת ויכוחים פנימיים גלויים - כולל בזמן מלחמה - המחבלים באמון בממשלה  ▪  זה הפך לשגרה שמלווה את כל מלחמותינו בארבעים השנה האחרונות, מאז מערכת "שלום הגליל"
רק הסברה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+כוחות צה"ל פועלים בעומק עזה: חוסלו מחבלים שיצאו מפיר מנהרה
10:15 04/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בצפון הרצועה הכוחות חיסלו מחבלים שפעלו במרחב, חשפו פירי מנהרות ששימשו לצורכי טרור ואיתרו אמצעי לחימה של הארגון  ▪  בדרום הרצועה פעלו כוחות שריון והנדסה למיפוי מבנים ונטרול מטענים
כוחות צה"ל בעזה [צילום: דובר צה"ל]
+הנשיא זלנסקי צפוי לבקר בישראל בשבוע הבא
09:57 04/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מועד מדויק עדיין לא נקבע, אך לפי כל ההערכות הוא יגיע בשבוע הקרוב  ▪  ביקורו המתוכנן של זלנסקי בארץ - בתיאום עם ארה"ב - יהיה הראשון מאז פרוץ המלחמה באוקראינה בשנה שעברה
פגישת נתניהו וזלנסקי בשולי עצרת האו"ם [צילום: אבי אוחיון/לע"מ]
+בכיר אמריקני: "חמאס ניסה להבריח אנשיו באמצעות אמבולנסים דרך מעבר רפיח"
09:39 04/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על-פי הדיווח בסוכנות AP, ברשימת הפצועים המפונים דרך מעבר רפיח למצרים היו גם אנשי חמאס  ▪  הדבר גרם לעיכוב בהוצאת פצועים ואזרחים זרים מהרצועה למצרים
פינוי פצועים פלשתינים דרך מעבר רפיח [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+הונדורס מחזירה את שגרירה מישראל בגלל ההפצצות ברצועת עזה
09:30 04/11/23  |  יפעת גדות
הונדורס הפכה ביום שישי למדינה האמריקנית הלטינית האחרונה שקראה להחזיר את שגרירה מישראל לצורך התייעצות. זאת בעקבות הגינויים שהביעה נגד ההפצצות מצד צה"ל על הרצועה ו"רצח עם", כדבריה, והפרות אחרות, כטענתה, של החוק הבינלאומי בעזה.
שר החוץ, אדוארדו הנריק ריינה [צילום: גרג בייקר/AP]
+ראשוני: הופעלה התרעה בעיר אילת; עידכון: התרעת שווא
09:23 04/11/23  |  מירב ארד
דובר צה"ל: הופעלה התרעה בעיר אילת. זמן קצר לאחר מכן עדכן דובר צה"ל כי לאחר בדיקה התברר שמדובר בהתרעת שווא.
+כתבת הניו-יורק טיימס ג'זמין יוז התפטרה לאחר שהאשימה את ישראל ברצח עם
09:14 04/11/23  |  מירב ארד
כתבת הניו-יורק טיימס, ג'זמין יוז, התפטרה אתמול (יום ו') מענקית החדשות לאחר שיחה הבהרה עם העורך, וזאת בעקבות חתימתה על מכתב פתוח מטעם קבוצת "כתבים נגד המלחמה בעזה", התומך בפלשתינים ומאשים את ישראל באפרטהיד וברצח עם. בשיחה הובהר לכתבת כי היא הפרה את מדיניות העיתון. "זו הייתה הפרה ברורה של מדיניות הטיימס בנושא המחאה הציבורית", כתב עורך מגזין הניו-יורק טיימס, ג'ייק סילברסטיין, באימייל לצוות ביום שישי בערב. "מדיניות זו, שאני תומך בה במלואה, היא חלק חשוב מהמחויבות שלנו לעצמאות", הוסיף.
+קונספציה שגויה והרסנית
08:53 04/11/23  |  עדו נתניהו   |   לרשימה המלאה
היום יותר אנשים מבינים, וגם אם לא לגמרי, אז רבים לכל הפחות מבינים, שבמצב שבו האויב מתנגד בכל תוקף לקיומך פה - בכל תנאי ובכל גבול - הוויתור לו הוא הרסני  ▪  מדיניות "קיר הברזל" יכולה בהחלט להביא לשקט גם מצד אויב זה. ההרתעה המוחלטת, שמתלווה אליה פחד נורא מכוחנו, תשתק ותשתיק.
מתנגדים לקיומנו [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+ארה"ב: הפנטגון אסר על גורמי צבא בכירים לטוס לישראל
08:34 04/11/23  |  יפעת גדות
הפנטגון לא יאפשר לגורמי צבא בכירים לטוס לישראל ויעודד גם חברי קונגרס אמריקנים להימנע מביקורים במדינה, ברקע המלחמה מול חמאס בעזה. כך לפי מזכר שפורסם בתקשורת האמריקנית, שתוכנו אושר על-ידי גורם במחלקת ההגנה של ארה"ב. במזכר, שהנחיותיו נכנסו לתוקף ביום שלישי, צוין כי ההגבלות לא חלות בין היתר על הנשיא ג'ו ביידן, על חברים בקבינט שלו ועל יו"ר המטות המשולבים וסגנו.
+האם התפכחות
08:33 04/11/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
האם גורמים בשמאל יכולים לקרוא, בלב שלם, לאפשר לחמאס או לגורמים אחרים בציבור הפלשתיני, להקים מדינה?
לאחר ה-7 באוקטובר [צילום: אדי ישראל/פלאש 90]
+ברשתות הערביות לועגים לנסראללה: "בובה של התוכנת האירנית"
08:24 04/11/23  |  יוני בן-מנחם
ברשתות החברתיות הערביות התאכזבו לאחר נאום מזכ"ל חיזבאללה, שנתפס בעיניהם כמתון וכמי שבורח ממלחמה עם ישראל - ומתחו ביקורת חריפה, בין היתר בקריקטורות. באחת מהן הוא נראה כ"בובת מפתח", לצד הכיתוב: "בובה של התוכנית האירנית". ברשת אחרת פורסמה תמונתו של נסראללה במדי צה"ל ודגל ישראל. החות'ים, גם הם נאמני אירן, דווקא שיבחו: "מנהיג אמיתי, שמסור לעם הפלשתיני"

[צילום: לפי סעיף 29א' לחוק זכויות יוצרים]
+דובר צה"ל: תקפנו אמבולנס שהוביל מחבלים מבית החולים שיפא
02:02 04/11/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות בעזה: בתקיפה נהרגו 13 ונפצעו 26  ▪  מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי הביע זעזוע מהתקיפה "שהובילה למוות, פציעות ונזק"  ▪  שגריר ישראל באו"ם: "האם בדקת שמחבלי חמאס לא משתמשים באמבולנס למטרות טרור? הם עשו זאת"
נפגעים רבים מתקיפת האמבולנס [צילום: עבד חאלד/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חמש תובנות על זירת המלחמה הדיפלומטית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
דובר צה"ל אישר אמש, כי כוח של צה"ל תקף מהאוויר אמבולנס, לאחר שהתגלה כי הוא שימש להובלת מחבלים של חמאס מבית חולים שיפא בעזה. מפקדת חמאס ממוקמת במנהרות ובמרתפים שננבנו מתחת לבית החולים. משרד הבריאות בעזה דיווח כי בתקיפה נהרגו 13 ונפצעו 26.
04/11/2023  |  יואב יצחק  |   חדשות
מאות פועלים עזתים "נתקעו" בישראל בשל טבח שמחת תורה והמלחמה שפרצה בעקבותיו. עתה עתרו שתי עמותות עתירה בשמם נגד המדינה בדרישה ליידע את משפחותיהם על מקום הימצאם, מכוח מה הם מוחזקים, וכן לאפשר להם להיפגש עימם או להורות על שחרורם לגדה המערבית.
03/11/2023  |  חיים רמון  |   יומני בלוגרים
מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן, מפציר בישראל לעשות יותר כדי להגן על אזרחים פלשתינים ברצועת עזה, ולהגדיל את הסיוע ההומניטרי לרצועה, לטובת האזרחים הבלתי מעורבים. לדבריו, בלי סיוע לתושבי עזה - לא ימצאו בעתיד שותפים לניהול מו"מ להשגת לשלום. לדבריו, חיוני לעלות בחזרה על מסלול של פתרון שתי מדינות לסכסוך - מדינה פלשתינית לצד מדינת ישראל, וכי זו הערבות היחידה לכך שישראל תהיה בטוחה ודמוקרטית ועצמאית.
03/11/2023  |  יואב יצחק  |   חדשות
המטה לביטחון לאומי בראשו עומד הנגבי ומשרד החוץ בראשו עומד השר אלי כהן פרסמו (יום ו', 03.11.23) אזהרת מסע חריגה וחמורה, שתכליתה: להימנע מנסיעות לחו"ל, אלא אם מדובר בנסיעה חיונית, וגם זאת לאחר נקיטת אמצעי ביטחון מוגברים.
03/11/2023  |  יואב יצחק  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו מזהיר את מנהיג לחיזבאללה, חסן נסראללה, להימנע מטעויות. "ביחס לצפון - אני חוזר ואומר לאויבינו: אל תטעו בנו. טעות תעלה לכם ביוקר. טעות לכם במחיר שאתם אפילו לא מדמיינים". דבריו של נתניהו במקביל לכך שנסראללה עדיין נואם מחבואו, נאום ששודר בוידאו.
03/11/2023  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il