|   15:07:40
  צבי גיל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
יותר מדי חדשות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"חדשות" הטלוויזיה פוגעות בבריאותנו

ערוצי הטלוויזיה, ובייחוד בימים אלה, מאביסיים את הצופים ב"חדשות" ותופעה זאת יוצרת התמכרות כמו לסם אשר משפיעה על הגוף והנפש
19/11/2023  |   צבי גיל   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

שאלתי את בתי הבכורה נתי (ענת) אם היא ראתה בטלוויזיה את התמונה שחיילי גולני יושבים בפרלמנט של החמאס בעזה. היא ענתה שהיא מתרחקת מערוצי הטלוויזיה כמה שרחוק יותר. לא הייתי צריך לשאול אותה לסיבה שבגינה היא מתנזרת ממה שקרוי "חדשות". הרי זאת לא מהדורת חדשות אלא מגזין של דיבורת משולב באפקטים חזותיים שנמשך מן הבוקר ועד הלילה תוך כמה הפסקות. מבול פרשנים של גנראלים ואקדמאיים בדימוס, נוסף על אלה תוצרת בית, בשלושת הערוצים המרכזיים, אשר מלעיטים אותנו כמו פיטום אווזים בדברים שרק חלקם מעניינים ורבים סתם חוזרים על עצמם, משוכתבים או בשינויי עיצוב המסך. העיקר שתהיה פטפטת ללא הרף וזה נקרא "חדשות".

לא מצאתי סקר על מספר האנשים הצופים במהדורת החדשות ומן הסתם הדור הצעיר צופה בה מעט אם בכלל. אבל אם הערוצים, ומבחינה זאת אין הבדל בין הערוץ הציבורי לבין שני הערוצים המסחריים, בכול הקשור לרייטינג, מלעיטים אותנו בחומרים אלה עד להקאה - ככול הנראה יש ציבור לקוחות. וזאת גם זאת - ערוץ 12 מבשר לציבור כי אם צופים בערוץ באמצעות האפליקציה ניתן להמשיך לצפות או לשמוע באמצעות פיצֶ'ר - תמונה בתוך תמונה. בפרסומת של הערוץ אנשים נראים כמו זומבים מהלכים, מחוברים 24 שעות. אמצעי המדיה כולם מספקים את הסחורה כפי ההגדרה של הפילוסוף קארל מרקס שקרא לדת "אופיום להמונים". אילו חי היום היה מן הסתם מעביר זאת מן הדת אל התקשורת.

בכתבה שפורסמה בהארץ (14.11.2023) של עידו אפרתי ונעה שפיגל, בהקשר של טיפול נפשי בניצולי הטבח, צויין כי "מערכת בריאות הנפש של משרד הבריאות הייתה נתונה במצוקה אמיתית עוד לפני פרוץ המלחמה, לאחר הרעבה והזנחה רבת שנים". אז יש לי חדשות. לאלה יצטרכו להוסיף רבים מצופי "החדשות" בימים אלה במדיה.

מומחים לבריאות הנפש בעולם מזמן שמו על הכוונת את חדשות ערוצי הטלוויזיה וההתמכרות להם של ציבור גדול. לדעתי אם חדשות אלה לא גורמות לשינוי ההשקפה הפוליטית בעקבות האירועים המדווחים, הן משנות את הלכי הנפש. הן משפיעות יותר מאשר פוליטיקה. כקורא הארץ אני מרבה להביא ציטוטים מעיתון זה. אני מנוי עליו יותר משבעה עשורים, בין היתר משום שהוא מביא נושאים רבים בתחומים שונים מן הארץ ומחוצה לה, שהם לעיתים מרתקים יותר מאשר "חדשות". בייחוד בעידן שהחדשות של העיתונות המודפסת הן, למצער, חדשות של אתמול.

חדשות רעות

ככה מצאתי מאמר של יהודית כץ, מומחית ל"יישום פסיכולוגיה חיובית" בהארץ מ-3 במרס 2019 תחת הכותרת "חדשות רעות: החדשות לא עושות לכם טוב" ובפתיח נמצאת כמעט התורה כולה. "העולם המודרני גורם לנו להיות מחוברים כל הזמן לעידכונים חדשותיים, אלא שהתכנים הקשים האלה פוגעים בבריאותנו. ניתוק מוחלט אינו אפשרי אבל בהחלט כדאי לבחון עד כמה החיבור הזה נחוץ לנו ולשנות את מינון החשיפה לחדשות" והיא מוסיפה דוגמה מימים "נורמליים" וככה היא כותבת:

"מאז שהייתי קטנה אני זוכרת מנגינה אחת דרמטית, ואת ההורים שלי מסתכלים בי ברצינות ואומרים בחיל ורעדה: "ששש! יש חדשות". הדיווחים שהוצגו על מסך הטלוויזיה גרמו הרבה פעמים לבטן שלי להתהפך ולידיים שלי לרצות לטפס ולאטום את האוזניים. "נמצאה גופה של ילדה קטנה בירקון", "בפיגוע נהרגו אב ובנו", "שיטפון בשכונה בדרום תל אביב", "מתיחות בדרום", "מבצע צבאי בצפון" או סתם "תקרית ביטחונית" במקום אחר. אם לא קרה אף אסון במדינה שבין הירדן לים, מהדורות החדשות הציגו אסונות טבע מסביב לגלובוס. רעידת אדמה, צונאמי, מפולת סלעים וגשר שקרס". והיא מוסיפה ומציינת כי בעידן שאחרי המצאת המכשירים הניידים, כשלכל אחד מאתנו יש חמ"ל פרטי ואנחנו מקבלים עידכונים מדי דקה, היום החשיפה לחדשות בלתי מוגבלת. כאמור, להערכתי, הדור הצעיר חשוף יותר לרשתות החברתיות שהמסרים דרכן חמורים לאין ערוך מאלה בערוצים המסורתיים. אבל גם בלעדיהם יש ציבור רב של צופים ובייחוד בימים אלה של אסון ה-7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת מאז.

תנו לנו דם- והרבה

כץ מצטטת אמירה תקשורתית "If it bleeds it leads" לאמור כל דבר מדמם יותר מביא כותרת גדולה יותר.ואנשים שמכורים לזה מגיעים למסקנה שהעולם שאנו חיים בו הוא מפחיד, ושאנשים הם יצורים שלא כדאי לתת בהם אמון. לזה אני יכול להוסיף כי בימים אלה עם ממסד כזה - הפחד מבוסס.

היא מביאה נתונים של איגוד הפסיכולוגים האמריקני שלפיהם 50% מהאמריקנים אישרו שצריכת החדשות גורמת להם תחושת לחץ, חרדה ותשישות ופוגעת באיכות השינה שלהם. המאמר מביא דוגמאות רבות לתופעה זאת. בין היתר בישראל. סקר משנת 2017 שהתבסס על שאלות באינטרנט מצא כי 71% ממשתתפי הסקר דיווחו שצריכת החדשות משפיעה על מצב רוחם לרעה בשעה ש-55% מקרבם הביעו את דעתם שהם מאמינים שהחדשות מוטות לרעה על-ידי התקשורת בכוונה תחילה. לאמור - רייטינג. שערו בנפשכם מה קורה היום, בנובמבר 2023. לכך נוסף טבע אנוש אבולוציוני כי אבות אבותינו פיתחו פחד להישמר מטורפים, להיזהר מצללים, מצוקים מחודדים, מקולות באפילה ושאר מרעין בישין. אסתפק בקטעים אלה, שכן מי שמעוניין בנושא ימצא כתבה מרתקת זאת בחיפוש בארכיון העיתון או בגוגל.

חשיבות החדשות והטיפול בהן

כאיש טלוויזיה בעבר ובתחום החדשות והאקטואליה, וכמי שעשה את התואר השני בתקשורת המונים, לא מתקבל על הדעת שלא אראה את ההיבט החיובי של החדשות - תמיד ובימינו בעיקר. היצור הזה ששמו אדם הוא חיה חברתית והוא צורך מידע שקשה לו מאוד בלעדיו. אלא שהמידע חייב להיות אמין ומי שעוסק בו אדם מהימן, והחומרים מדודים. באחד הפוסטים, בנושא גוון השידורים בתקופת מלחמת יום הכיפורים, אני מזכיר שמהדורת החדשות המרכזית בערב יכלה להימשך שעתיים ולעתים שעתיים וחצי. אבל זאת הייתה מהדורה מרכזית אחת כאשר בלוח השידורים שובצו תוכניות תרבות, אמנות והומור. מנהל הטלוויזיה אז, לימים פרופסור ארנון צוקרמן, לא קיבל לכך שום הנחיה, לא פולטית ולא פסיכולוגית. גם לא היה לו רקע בתחום החברתי של המדיה. הוא עשה את הסטאז' בטלוויזיה הישראלית הצעירה. הוא הבין שזאת הדרך הנאותה לספק לציבור לא רק ידיעות על המלחמה אלא גם בתחומים אחרים כדי לשקף את קשת הנושאים שאינם נפסקים במלחמה, מכול מקום לא לתקופה ממושכת. בדיעבד הם הביאו גם לאתנחתה נפשית.

זה לא המצב היום. החדשות בערוצי הטלוויזיה, ללא יוצא מן הכלל, הן מניפולטיביות. יש גם הרבה דיסאינפורמציה, הן מצד גורמים ציבוריים ואישיים שונים והן מצד גורמים רשמיים כחלק מן המערכה. זאת גם אם יש כתבים ופרשנים מהימנים. הם משמשים את עיצוב המסגרת של חדשות לצרכן כמעט בכול מחיר, העיקר למכור. וכשם שאכילת יתר גורמת לנזק במערכת העיכול, ככה חדשות יתר, בייחוד בימינו, גורמות לנזק במערכת הנפשית שלנו. ולגבי זה לא נביא את הגדרת קוהלת "ירבה דעת ירבה מכאוב", כי רוב החדשות בטלוויזיה כיום הן ממעיטות דעת ומרבות מכאוב.

תאריך:  19/11/2023   |   עודכן:  20/11/2023
צבי גיל
+נתניהו מבקש להגביל שיקול הדעת של הצנזורה הצבאית במלחמה
23:57 19/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לדעת ראש הממשלה, הצנזורה מאשרת פרסומים שפוגעים בביטחון המדינה  ▪  בעקבות ההדלפות מישיבות, הוא דורש לקדם חוק שיחייב שרי קבינט בבדיקת גלאי אמת  ▪  שרים מתנגדים לחקיקה הזו, מחשש שהיא עלולה לפגוע בביטחון המדינה
נתניהו. כועס על הצנזורה [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+נפתחה המערכת להגשת תביעות נזק עקיף בגין המלחמה בכל מסלולי הפיצוי
20:58 19/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רשות המיסים פתחה מערכת מקוונת להגיש תביעות פיצויים לעסקים שנפגעו במלחמה  ▪  המערכת מציעה מסלולים שונים לפיצוי, בהתאם למיקום העסק ולמידת הפגיעה  ▪  תביעות במסלולים העיקריים ייענו בתוך מספר ימי עסקים
[בינג AI]
+דובר צה"ל חושף תיעוד של חטופים בשיפא
20:55 19/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בית החולים שימש באופן שוטף כתשתית לפעילות טרור ואליו הובילו מחבלי חמאס חטופים ב-7 באוקטובר  ▪  מידע מודיעיני: השבויה רב"ט נועה מרציאנו נלקחה לבית החולים ושם נרצחה  ▪  בצילומים מבית החולים נראים מחבלים מובילים אזרח נפאלי ואזרח תאילנדי, שנחטפו משטח ישראל
אחד החטופים מובל בכוח בבית החולים
רכבים צבאיים שהובאו לחצר ביה"ח
+חיזבאללה ירה למעלה מ-1,000 חימושים נגד יעדים ישראלים
20:46 19/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון אומר כי חיזבאללה סופג פגיעות משמעותיות בהרבה וצה"ל חיסל חוליות ירי ופגע לו בנכסים וביעדים צבאיים  ▪  מתגברים הנסיונות להוציא פיגועים ביו"ש  ▪  על הזירות הרחוקות אמר גלנט: "אנו עוקבים אחר הדברים ונדע לפעול בזמן, במקום ובעוצמה המתאימים"
ההתחממות בצפון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+לוחם שב"כ נפצע באזור בית החולים שיפא
20:13 19/11/23  |  עידן יוסף
בימים האחרונים נפצע לוחם שב״כ באזור בית החולים שיפא, במהלך הפעילות הקרקעית המשותפת עם צה״ל ברצועת עזה. הלוחם פונה במסוק חילוץ לטובת קבלת טיפול רפואי. מצבו הרפואי טוב והוא שוחרר לביתו (חדשות 13).
+נתניהו תוקף את אבו מאזן: "מכחיש השואה מכחיש גם את הטבח"
20:07 19/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד החוץ הפלשתיני מכחיש את הטבח ברעים  ▪  ראש הממשלה: "לא נאפשר שמי שינהל את עזה יכחיש טרור"  ▪  ראש האופוזיציה: "מי שמכחיש את הטבח, הופך את עצמו לשותף לפשע הנורא ביותר נגד העם היהודי מאז השואה"
אזור המסיבה ברעים [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
+אזעקה הופעלה בדלתון בעקבות יירוט
19:58 19/11/23  |  עידן יוסף
בדלתון שבגליל הופעלה אזעקה. היא הופעלה ככל הנראה בעקבות יירוט כלי טיס בלתי מאויש (מטרה חשודה - בלשון צה"ל) שחדר או ניסה לחדור מלבנון.

בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה, מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום, מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, מתחם צבאי של חיזבאללה בו פעלו מחבלי הארגון, עמדה צבאית ותשתיות להכוונת טרור.

כמו-כן, זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה וטילי נ"ט לעבר מרחבים שונים בגבול הצפון שלא יורטו על-פי מדיניות. כוחות צה״ל תוקפים את מקורות הירי.
+עסקה בהתגבשות: קבינט המלחמה כונס לדיון דחוף
19:51 19/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
‏גורמים בישראל מאשרים כי המגעים לעסקת חטופים בהחלט מתקדמים, אבל הכחישו את דבריו של גורם מצרי כאילו הפוגה תחל מחר בשעה 11:00  ▪  אין אימות לדיבור לפיו מדובר על 5 ימי הפוגה  ▪  ישיבת קבינט סוערת נמשכה עד שעות הבוקר
קבינט ניהול המלחמה [צילום: שחר יורמן]
+שב"כ ויחידה 504 עצרו יותר מ-100 מחבלים
19:46 19/11/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בין העצורים - שלושה מחבלי חמאס מכוח נוח'בה, שהשתתפו בטבח בעוטף עזה ב-7 באוקטובר
המחבלים נעצרו בעזה והעבירו מידע מודיעיני [צילום: שירות בתי הסוהר]
+חדר חקירות במחלקת הלב, מטעני נפץ בפיזיותרפיה
19:36 19/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל ושב"כ חשפו מנהרת טרור מתחת לבית החולים שיפא באורך של 55 מטרים ובעומק של 10 מטרים
מתחמים בבית החולים כתשתית לטרור [צילום: דובר צה''ל]
+הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי חטיבת גבעתי
18:41 19/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההרוגים היום הם סגן (מיל') אדיר פורטוגל וסמ"ר גל מישאלוף  ▪  שני קצינים, לוחם סדיר ולוחם במילואים מגדוד שקד של חטיבת גבעתי, נפצעו קשה  ▪  שני לוחמים מגדוד צבר של חטיבת גבעתי נפצעו באורח קשה
סמ"ר גל מישאלוף ז"ל הי"ד
סגן (מיל') אדיר פורטוגל ז"ל הי"ד
+זינוק של 47% במספר משרות הבנאים הפנויות
18:30 19/11/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מאז שפרצה המלחמה, לפני חודש וחצי, נרשם גידול במספר המשרות הפנויות בתחומי הבנייה השונים - 3,513 משרות בתחומי הבנאים ומניחי הבטון ו-3,752 משרות פנויות בתחומי הרצפים, הסתתים, המסגרים ועובדי השלד
מחסור בעובדים פלשתיניים ובעובדים זרים [צילום: AP]
+בר-דוד: לקדם רפורמה בשכר הפסיכולוגים הציבוריים
18:28 19/11/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ההסתדרות פנה אל הממונה על השכר באוצר ודרש ממנו לפעול לאישור תגמולים כספיים ראויים למערך הפסיכולוגיה הציבורית באמצעות תגמול ראוי על השעות הנוספות, על הכוננויות ועל קריאות הפתע, מתן אפשרות ותמריץ להרחבת חלקיות משרה, מתן מענקי קליטה ושימור לפסיכולוגים, קידום הרפורמה בשכר הפסיכולוגים וגיבוש מפתח תקינה חדש
בר-דוד. הענף סובל מתת-תקינה עוד לפני המלחמה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+לוחמי מחזור מרס 23' של הנח"ל סיימו הכשרה בלב רצועת עזה
17:25 19/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הטקס התקיים במגנן החטיבה, לאחר ימים רבים של לחימה במחנה שאטי  ▪  מפקד הגדוד: "אתם חלק מגדוד שחם - עוצמה אנושית!"
נחישות, חדות ולהט. הכומתה הירוקה [צילום: דובר צה''ל]
+רוב הצעירים הדמוקרטים מתנגדים למדיניות ביידן באשר לעזה
16:54 19/11/23  |  עידן יוסף
סקר NBC: כ-70 אחוזים מהמצביעים הדמוקרטים בני 34-18 לא מרוצים מתפקודו של הנשיא ג'ו ביידן בכל הקשור למלחמה בעזה. בכלל הציבור, 56% אינם מרוצים.

מדד שביעות הרצון הכללית מביידן הוא רק 40%. טראמפ מוביל בשתי נקודות האחוז (46%) על ביידן (44%).
+אישום: גנבו ציוד הגברה מקורבן הטבח בפסטיבל רעים
16:51 19/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדינה: רם שאהין, דניאל חסון וסאן תבל גנבו יומיים לאחר הטבח ציוד בשווי מיליון שקל שהיה שייך למתן ליאור שנרצח בידי חמאס
זירת הטבח בפסטיבל "נובה" [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+בארה"ב מעריכים כי רוב החטופים בחיים
16:51 19/11/23  |  עידן יוסף
סגן היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב אומר ש"השיחות על עסקת החטופים הגיעו לשלב רגיש, חלק מהפערים נסגרו. אין עדיין הסכם״. בארה"ב גם מעריכים: רוב החטופים בחיים זה מתכתב עם ההערכה הישראלית.

שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג אמר בראיון לרשת ABC: "ישראל מקווה שבימים הקרובים ישוחררו מספר משמעותי של חטופים מרצועת עזה".
+אנגלמן: להגביל בחקיקה שכר עו"ד המייצגים פצועים
16:16 19/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קורא לממשלה לקדם במהירות את החוק שיגביל את השכר שניתן לגבות מפצועי צה"ל ופעולות איבה  ▪  הצעה שעברה בקריאה טרומית נבלמה לפני המלחמה לשם הכנת הצעת חוק ממשלתית
"רודפי אמבולנסים" נוסח ישראל [צילום אילוסטרציה: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]
+החות'ים השתלטו על אוניית משא ישראלית בים סוף
15:44 19/11/23  |  מירב ארד, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רגעי החטיפה
דיווח בסעודיה: אנשי המיליציה השיעית של תימן חטפו בחופי המפרץ ספינת התובלה כשעל סיפונה נמצאים 22 אנשי צוות  ▪  לא היו ישראלים על הספינה  ▪  דו"צ: לא מדובר בספינה ישראלית. האירוע הוא אירוע חמור מאוד ברמה העולמית  ▪  לשכת ראש הממשלה: מעשה טרור אירני
האונייה שנחטפה - באכוונה אירנית [צילום: מן הטלוויזיה]
+דובר צה"ל בערבית קרא לתושבי ג'בליה, אלדראג' אלתופה ושג'עיה, לפנות את אזורי המגורים
15:18 19/11/23  |  מירב ארד
דובר צה"ל בשפה הערבית, תא"ל אביחי אדרעי הודיע: "לתושבי השכונות ג'בליה, אלדראג' אלתופה ושג'עיה, אנו קוראים לכם לפנות את אזורי המגורים שלכם באופן מיידי על מנת לשמור על ביטחונכם, דרך כביש סלאח אלדין עד השעה ארבע (16:00) בערב להגיע לדרום בקעת עזה ולאזור ההומניטרי. אנו קוראים לכם להתפנות בדחיפות כי מסוכן לכם להישאר שם". אדרעי הודיע על מסדרון הומניטרי נוסף והפסקת הפעילות הצבאית בין השעה 10:00 בבוקר לשעה 14:00, באזור מחנה רפיח.
+בזכות פיתוח ייחודי: החייל הפצוע זכה לתקשר עם אמו
14:37 19/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אפליקציה ייעודית שפותחה במרכז הארצי לתקשורת תומכת של עמותת עזר מציון בשיתוף עם ״הילמ״ה - הייטק למען החברה״, נכנסה בימים אלו לשימוש בבתי החולים ומסייעת לפצועים לתקשר עם בני משפחתם באמצעות אייפדים ייעודיים
[צילום: מאיה מנחמי פלקוב]
+אזעקה בכפר גלעדי ותל חי; לא דווח על נפגעים
14:21 19/11/23  |  מירב ארד
בהמשך לשמיעת האזעקות בקיבוצים כפר גלעדי ותל חי: עד כה לא התקבלו למוקד איחוד הצלה דיווחים על נפגעים.
+בנק ישראל משכלל את מערכות התשלומים והסליקה
14:19 19/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בנק ישראל מודיע על סט צעדים לקידום שוק התשלומים ומענה לצרכי השוק בעת מלחמת חרבות ברזל
אמיר ירון, נגיד בנק ישראל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אחרי המלחמה? לפני המלחמה!
14:07 19/11/23  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
ישראל חייבת לדרוש מעורבות של מדינות ערביות שידאגו לניהול הרצועה. למה? משום שלמאות אלפי פלשתינים אין לאן לשוב בצפון רצועת עזה
שיקום הרצועה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+לפיד: "הממשלה לא התכנסה, שוב. יודעים רק לשמור על הכספים שלהם"
13:59 19/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+אזעקות במרגליות בצפון
13:24 19/11/23  |  מירב ארד
אזעקות במרגליות שבגליל העליון.
+הרשות השופטת: אין שחר לטענות של יאיר נתניהו
13:14 19/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו הדהד טענה לפיה בג"ץ כבל את ידי צה"ל בהוראות הפתיחה באש בגבול עם עזה  ▪  הרשות השופטת מבהירה שהאמת הפוכה: בג"ץ דחה פה אחד עתירה נגד השימוש בירי חי בגדר
פלשתינים ליד גדר הגבול עם עזה
+מבצעים במחנות הפליטים ג'נין ובלאטה: 20 מבוקשים נעצרו
13:00 19/11/23  |  מירב ארד
הושלמו שני מבצעים חטיבתיים במקביל במעוזי טרור שבמחנה הפליטים ג'נין ובמחנה הפליטים בלאטה שבשכם; מעל 10 כלי נשק הוחרמו, נעצרו כ-20 מבוקשים, הכוחות איתרו מספר מחסנים בהם מטענים מאולתרים, מעבדה לייצור מטענים וארבעה חמ״לי תצפית.
+זוהו שרידי גופת ליאל חצרוני בת ה-12 שנרצחה בקיבוץ בארי
12:48 19/11/23  |  מירב ארד
זוהו שרידיה גופתה של ליאל חצרוני בת ה-12, שנרצחה בטבח בקיבוץ בארי. הממצאים אותרו על ידי ארכיאולוגים של רשות העתיקות. ליאל ודודתה נרצחו עם אחיה התאום של ליאל, ינאי, ועם הסב של התאומים, אביה.
+הותרו לפרסום שמותיהם של 3 לוחמי מילואים שנפלו בעזה
12:33 19/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בכך, עלה מספר חללי צה"ל ל-383 מתחילת המלחמה בעזה  ▪  הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללים נוספים שנפלו במהלך הקרבות
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לא בטוח שהאסטרטגיה של צה"ל משיגה את יעדיה
12:33 19/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נכון לעכשיו חמאס אינו מתמוטט ואין עסקה לשחרור חטופים - שני יעדי המלחמה  ▪  המפקד לשעבר של פיקוד מרכז האמריקני: הזמן אינו פועל לטובת ישראל, לא מבחינה בינלאומית ולא מבחינה פנימית
[צילום: דובר צה"ל]
+סמוטריץ' יופיע כאורח בקבינט המלחמה יחד עם הנהלת האוצר
12:27 19/11/23  |  מירב ארד
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יופיע כאורח בקבינט המלחמה יחד עם הנהלת האוצר לדיון בממשקי המלחמה והכלכלה. שר האוצר סבור כי יש צורך למסד מנגנון קבלת החלטות משותף שיבטיח את שקילת ההשלכות הכלכליות בקבלת ההחלטות. לעיונכם מכתבו משבוע שעבר של שר האוצר בעניין.
+חטיבת הצנחנים פועלת בלב שכונת היוקרה רימאל
11:48 19/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במסגרת הלחימה איתרו הלוחמים כ-35 פירי מנהרות, אמצעי לחימה רבים וחיסלו מחבלים
[צילום: דובר צה"ל]
+כטב"ם יורט בגבול לבנון; הקבינט אישר את הכנסת הדלק לעזה
10:52 19/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כלי טיס של חיזבאללה יורט מעל לבנון  ▪  אזעקות הופעלו ברחבי הגליל מחשד לחדירה נוספת  ▪  אושרה החלטת של הקבינט המצומצם להכניס דלק בכמות מוגבלת
מתיחות גוברת בצפון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+אזעקות בחצור הגלילית ובעמוקה שבגליל העליון
10:44 19/11/23  |  מירב ארד
אזעקות בחצור הגלילית ובעמוקה שבגליל העליון
+ביהמ"ש: אנשי חמאס שנלכדו ייעצרו ל-45 יום ולא פחות
10:27 19/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שופטת השלום רבקה גלט קובעת שהתקנות מורות לבית המשפט להאריך ב-45 יום ולא פחות את מעצרם של המחבלים שנלכדו אחרי 7 באוקטובר
עצורי חמאס. לא כמו מעצר רגיל [צילום: משטרת ישראל]
+ביהמ"ש: רק מעצר מלא למואשמים בתמיכה בחמאס
10:12 19/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שופט השלום שלמה בנג'ו אומר שהמסוכנות הנובעות מן הנאשמים הללו אינה מאפשרת אפילו לשקול חלופת מעצר - על אחת כמה וכמה בזמן מלחמה
בנג'ו. "התומך בהם אינו שונה מהם"
+לזכרם של יקירים בעם ישראל שחייהם נקטפו
09:45 19/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
לזכרו של אלכסנדר לווין  ▪  את נקמת הילד, שנטבח על-ידי פורעים בקישינב, ונקמת הילד בן הארבע שנטבח על-ידי פורעים בקיבוץ כפר עזה, עוֹד לֹא ברא השטן

על השחיטה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+סטי"לים מסייעים לתמרון בעזה, לוחמים חיסלו מחבלים בג'אבליה
09:36 19/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ספינות טילים תקפו מטרות של ארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה  ▪  מטוסי קרב וטנקים השמידו מטרות של חיזבאללה  ▪  עשר פצצות מרגמה נורו לכיוון שלומי, נפלו בשטחים פתוחים
פעילות צה"ל ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+קבינט המלחמה מגמגם
09:13 19/11/23  |  צ'לו רוזנברג   |   לרשימה המלאה
ראו את הסתירה: בראשית המלחמה, לאחר השחיטה האיומה של 1,400 גברים, נשים וטף, ולאחר שמאות שבויים שלנו נלקחו לעזה, החליטה הממשלה שלא תיעשה שום מחווה הומניטרית עד שהחטופים לא יוחזרו
נתניהו, גלנט וגנץ. העם לא מאמין להבטחות [צילום: מרק ישראל סלם]
+מטוסי קרב של צה"ל השמידו תשתיות של ארגון חיזבאללה
09:00 19/11/23  |  מירב ארד
מטוסי קרב של צה"ל השמידו לפני זמן קצר תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו כעשרה שיגורים של פצצות מרגמה לעבר מרחב שלומי שנפלו בשטח פתוח, צה"ל תוקף את מקור הירי בשטח לבנון.
+בהמשך לאזעקה בשלומי: עד כה לא התקבלו דיווחים על נפגעים
08:52 19/11/23  |  מירב ארד
בהמשך לשמיעת האזעקה בשלומי: לפחות חמישה שיגורים זוהו מלבנון לעבר שלומי שבגליל המערבי. מדובר בנפילות בשטחים פתוחים. עד כה לא התקבלו במוקד איחוד הצלה דיווחים על נפגעים.
+הותרו לפרסום: שני לוחמים נוספים נפלו בקרבות בעזה
08:08 19/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בכך, עלה מספר חללי צה"ל ל-380 מתחילת המלחמה בעזה  ▪  אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של 6 חללים שנפלו בקרבות
פעילות צה"ל ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חדשות" הטלוויזיה פוגעות בבריאותנו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
חזית הצפון: אזעקה מחשש לשיגור טילים או רקטות הופעלה (יום א', 19.11.23) בחצור הגלילית ובאזורים סמוכים במרום הגליל.
19/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
אנשי חמאס שנלכדו לאחר 7 באוקטובר ייעצרו ל-45 יום ולא פחות, שכן התקנות קובעות במפורש שזוהי תקופת המעצר שאין לסטות ממנה. כך קובעת (17.11.23) שופטת בית משפט השלום ברמלה, רבקה גלט.
19/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
המסוכנות הנובעת ממי שמואשמים בפרסום דברי אהדה לחמאס היא כזאת, שלא ניתן לאיין אותה בחלופת מעצר. לכן יש לעוצרם מאחורי סורג ובריח עד תום ההליכים נגדם ואין כלל מקום לשקול חלופת מעצר. כך אומר (16.11.23) שופט בית משפט השלום בחיפה, שלמה בנג'ו.
19/11/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
היום אני מבקש להתייחד עם זכרם של מאות מבני עמי, שמיום כ"ב בתשרי (7 באוקטובר) חייהם נקטפו על-ידי פורעים פלשתינים. אני מבקש גם להתייחד עם זכרו של אלכסנדר לוין היקר לי, שהיה תלמיד שלי באולפן לעברית בסנקט פטרבורג לפני שנים רבות, ועבד כעובד בחברת שמירה באירוע השמחה, שהתקיים ביום כ"ב בתשרי השנה, שהפך לאירוע מדמם וכואב למשפחות רבות במדינת ישראל.
דובר צה"ל פרסם (יום א', 19.11.23) עידכון לפעילות הצבאית ברצועת עזה, וציין כי לוחמי שייטת 3, שייטת ספינות הטילים תקפו מטרות של ארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה באמצעות אלפי חימושים מהים.
19/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il