|   15:07:40
  צ'לו רוזנברג  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
נתניהו. כישלון [צילום: יונתן נתניהו/פלאש 90]

הלוחמים נלחמים ונופלים ונתניהו עסוק בפוליטיקה

נתניהו לא מתפקד בתוך קבינט המלחמה כפי שלא תפקד לפני ה-7.10 כל מה שהוא עשה בשנותיו הארוכות כראש ממשלה הוא ליצור פוזה, תדמית של "מר ביטחון" בה בשעה שכישלונותיו בתחום המדיני-צבאי מהדהדים עד עצם היום הזה
14/12/2023  |   צ'לו רוזנברג   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

ברגע כתיבתן של שורות אלה אנו מתבשרים על נפילתם של עוד 10 חיילים בקרבות הקשים בעזה. הלב נקרע, הדמעות זולגות לנוכח המראה של הנופלים הצעירים שיצאו להגן עלינו מפני המפלצת הקרויה חמאס וכל עוזריהם. כך מאז ה-7.10 הארור שלא היה כדוגמתו בתולדות מדינת ישראל. אין צורך להכביר מילים על התוצאות הנוראיות של אותו יום מר ונמהר. לכאורה החברה הישראלית התאחדה מיד, שכחה את המדיניות הגזענית והפשיסטית של ממשלת ישראל הנוכחית, החל מהרפורמה המשפטית כביכול, ועד הניסיון להשליט כאן דיקטטורה נוסח משפחת צ'אושסקו בימיה הנוראיים, הדיקטטורה של משפחת נתניהו.

אם בבנימין נתניהו עסקינן, אז כמה מילים על האיש ופועלו, במיוחד בימים אלה. מהדיווחים המתפרסמים בארץ ובחו"ל, נתניהו לא מתפקד בתוך קבינט המלחמה כפי שלא תפקד לפני ה-7.10. כל מה שהוא עשה בשנותיו הארוכות כראש ממשלה הוא ליצור פוזה, תדמית של "מר ביטחון" בה בשעה שכישלונותיו בתחום המדיני-צבאי מהדהדים עד עצם היום הזה. לא כאן המקום לפרט את כל הכישלונות אך נזכיר רק שניים: אירן קרובה מאי-פעם להשגת גרעין צבאי תודות למדיניותו העקומה של נתניהו אל מול הקהילה הבינלאומית, ובמיוחד ארה"ב. "הצלחתו" של נתניהו לשכנע את הנשיא טראמפ לצאת מההסכם עם אירן עוד תתברר כבכייה לדורות.

הכישלון השני רשום כולו על שמו של נתניהו: טיפוח חמאס, מתן אפשרות להזרמת כסף וסחורות לחמאס, העלמת עין מהסבל הנוראי של תושבי עוטף עזה, במיוחד הקיבוצים, "כי הם לא הבחורים" שלו. ברגע שנתניהו קבע את הקונספציה שיש לחזק מאוד את חמאס ולהרוס את הרשות הפלשתינית, כל ממשלותיו פעלו בהתאם. גם אם כל הברברנים והשופרים של ביבי ינסו לספר סיפור אחר, לא יצליחו. הכל רשום ומתועד, כולל הנחיות שניתנו לצבא ולארגוני הביטחון האחרים. לדאבון הלב, את אין ספור המסמכים המאששים את מה שאני טוען לא נוכל לראות אלא בעוד שנים רבות. הסיבה: "סודיות וביטחון המדינה". בלוף אחד גדול.

רק מנהיג אטום, מנהיג שתחושותיו כלפי עמו התקהו לגמרי, מנהיג הסובל משיגעון גדלות ויהירות שאין לו אח ורע בקרב כל מנהיגי ישראל מאז ועד היום, הביא לאסון הנורא, ל"פוגרום עזה", לשחיטה של אזרחים וחטיפתם של אחרים. ומה כן נתניהו יודע לעשות היטב? להסית, להשמיץ, להטיל אחריות על אחרים, להשפיל ולרמוס כל מי שאינו מאומרי ההן שלו.

הקמפיין הראשון של נתניהו נפתח במתקפה רבתי על הצבא ומערכות הביטחון האחרות, על כישלונם, על כך שהם לא התריעו על ההכנות של חמאס למהלך כה נרחב. לא נכחיש שיש לגופים אלה אחריות גדולה על המחדל. אני מניח במידה גדולה של ודאות, שכל ראשי מערכות הביטחון שכשלו יתפטרו יום לאחר סיום המערכה. לא כך יעשה נתניהו. וכאן נעוצה הבעיה: אין מנהיג בעולם שלא לקח על עצמו אחריות על קטסטרופה בסדר גודל כזה והתפטר.

מעשה אחד למען החיים

לא זו בלבד שביבי אינו מתכוון להתפטר אלא שהקמפיין נגד אלה שנלחמים עתה במלוא העוצמה, מכוער, מלא ברשעות שלא תתואר ומלא בציניות שלא הייתה כדוגמתה הוא נגד אותם מפקדים בכירים שביבי כראש הממשלה היה אחראי על מינוים, בעיצומו. לזכותו של נתניהו יאמר שהמהלך המביש הזה, הגועלי, מצליח לו טוב בקרב הביביסטים המדקלמים את המנטרות שלו בכל מקום. נתניהו עצמו דרש להותיר את החקירה המתבקשת על המחדל לאחר סיום המלחמה. זהו, הוא דורש זאת מאחרים ולא מעצמו. זהו מחזה שלא היה כדוגמתו. איך החיילים המקריבים את חייהם במלחמה יאמינו למפקדיהם, איך יישמעו להוראותיהם בעת הקרב? למזלנו הרב, החיילים מבינים היטב את המצב, לכן הם נשמעים להנחיות של הדרג הבכיר ביותר של הצבא. אל דאגה, הם יבואו חשבון עם ביבי ביום פקודה.

נתניהו עסוק עד מעל ראשו מהכנותיו לוועדת החקירה שתוקם לאחר המלחמה. בהקשר זה, צריך להעיר: ועדת החקירה לא תשפיע מידית על המערכת הפוליטית. אני מניח שעבודתה תימשך זמן רב מאוד, וכן מסקנותיה שוב תיקברנה לעשרות שנים תחת הכותרת "למען ביטחון המדינה". אינני חושב שהישועה תבוא מכיוון ועדת החקירה. נתניהו היה צריך להתפטר מזמן כי הוא אינו כשיר לנהל מלחמה משום היותו מחוץ לעניינים, עסוק עד מעל ראשו ביום שלאחר המלחמה. לו היו פוליטיקאים הגונים ומוסריים בקואליציה הנוכחית, ואין כאלה, נתניהו מזמן היה צריך להיות כבר בביתו, רצוי הרחק מהארץ.

עתה החל נתניהו בקמפיין השני שלו להטלת האחריות על אחרים: הסכם אוסלו וההינתקות. עצם המשחק במספרי הנופלים כאן וכאן, הוא נלוז, הוא מבזה, אך יותר מכל הוא מראה באיזה איש אנו עוסקים! זוועה בהתגלמותה. והביביסטים תומכים גם בכך.

לאחר שיצחק רבין נרצח כתוצאה מהסתה איומה נגדו שהובלה על-ידי נתניהו ומרעיו, נתניהו כראש ממשלה המשיך את אוסלו ועוד איך. בכל מקום אפשר לקרוא על מפגשיו עם ערפאת, על ההסדרים השונים ביניהם, כולל מסירת כמעט כל החברות לרשות הפלשתינית, כולל מפגשים בוואי פלנטיישן בהם הסכים נתניהו למסור לפלשתינים כ-14% מיהודה ושומרון המיושבים על-ידי יהודים, ועוד. יש גבול לשקרים! גם לגבי ההינתקות ביבי ומרעיו משקרים במצח נחושה שמא ביבי היה נגד. ההפך הוא נכון, ביבי הצביע בעד בממשלה ובכל הקריאות בכנסת. הוא זיהה הזדמנות פוליטית חדשה, לכן התפטר כמה ימים לפי ביצוע ההינתקות. אלה העובדות ואין אחרות.

אסכם ואומר כך: נתניהו כראש ממשלה מהווה סכנה ממשית לחברה בישראל בהיותו גדול המסיתים, המשסעים, הציניים והחמדניים ביותר מבין כל ראשי הממשלה שהיו בישראל. כל דקה שהוא בשלטון, הסכנה גדלה. אני פונה לקואליציה אם כי אני יודע שפנייתי לא תזיז לאף אחד: נכון שאתם שודדים את הקופה הציבורית, נכון שאתם נהנים מנעמי שלטון, אלא שיש משהו הרבה יותר חשוב מפוליטיקה: חיי החיילים האמיצים, משפחותיהם המודאגות, החטופים והמשפחות האבלות מאז ה-7.10. עשו מעשה אחד נעלה למען החיים, למען החיילים, למען חזרה לנורמליות: שלחו הביתה את גדול מהרסיה של ישראל מאז הקמתה: בנימין נתניהו.

הכותב הוא היסטוריון ומומחה לביטחון לאומי.
תאריך:  14/12/2023   |   עודכן:  14/12/2023
צ'לו רוזנברג
+החות'ים טוענים שתקפו בכטב"ם ספינת משא ששטה לכיוון ישראל
22:26 14/12/23  |  עידן יוסף
הדובר הצבאי של החות'ים: "תקפנו באמצעות כטב"ם את ספינת המשא מירסק גיברלטר, שהיתה בדרכה אל "הישות הציונית", לאחר שזו סירבה לשעות לאזהרותינו לבל תמשיך בדרכה. זוהתה פגיעה במטרה".

מפקד סנטקום גנרל אריק קורילה ביקר השבוע בספינת המלחמה USS Carney שיירטה בשבועות האחרונים עשרות כטב"מים וטילים ששיגרו החות'ים.

+ברלין: מפגינים פרו-פלשתינים צרו שעות על יהודים
22:21 14/12/23  |  עידן יוסף
גרמניה: אחרי שעות של התבצרות מרצים וסטודנטים יהודים בחדר ההרצאות, המשטרה החלה לפנות את המפגינים הפרו-פלשתינים מהאוניברסיטה הפתוחה בברלין (חדשות 12).

+צה"ל חושף צילומי מחבלים מתים כתוצאה מפעילותו במנהרה
21:22 14/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המנהרה נחשפה על-ידי החטיבה הצפונית של אוגדת עזה בשיתוף שב"כ  ▪  המחבלים זוהו וחוסלו ע"י לוחמי יחידת יהל"ם באמצעים מגוונים, שמטעמי ביטחון שדה מסרב צה"ל לחשוף
מחבלים שחוסלו [צילום: דובר צה''ל]
+אזעקה הופעלה באופקים ובעוטף
21:08 14/12/23  |  עידן יוסף
התרעות הופעלו באופקים אחרי כחודש וחצי של שקט. התרעות הופעלו גם בעוטף עזה אחרי כשבע שעות ללא ירי. פצצות תאורה נורו בצפון הרצועה.
+הרמטכ"ל ללוחמי גולני: "אתם נלחמים עכשיו בשג'עייה וזייתון - ומאחורה נחל עוז וכפר עזה"
20:49 14/12/23  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בשג'עייה עם מפקד אוגדה 36 ומפקד חטיבת גולני. "אני רוצה לדבר על פיקוד ומנהיגות ותראו, אני אומר לכם, אנחנו רואים את זה בהרבה מקומות אבל בחטיבת גולני זה מוביל וזה יפה, וזה ראוי, וזה מקצועי וזה ערכי", אמר רא"ל הרצי הלוי, בשיחתו עם לוחמי גולני בשג'עייה.

"את העיקרון הזה כאן, מפקדים מימשו בצורה שהיא ראויה להערכה רבה מאוד, לא פחות מאשר באתוס הפיקודי של צה"ל, של חטיבת גולני בוודאי, גם של גדוד 53. הדרך הזו מנחל עוז לגדר, לקרני, עשיתי אותה הרבה מאוד פעמים.
+צה"ל תקף מטרות צבאיות של חיזבאללה וחוליית מחבלים בשטח לבנון
20:40 14/12/23  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו תשתית ומבנה צבאי של ארגון חיזבאללה. בנוסף, כלי טיס של חיל-האוויר תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון.
+מבצע של 60 שעות בג'נין: 10 מחבלים חוסלו, 8 לוחמים נפצעו
19:42 14/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוחות הביטחון השלימו מבצע נרחב לסיכול טרור במחנה הפליטים ובעיר ג'נין  ▪  14 מבוקשים נעצרו, אותרו עשרה פירים תת-קרקעיים, שבע מעבדות מטענים וחמישה חמ"לי תצפיות ושמונה חיילים נפצעו קל
הפעילות הלילית במחנה הפליטים [צילום: דובר צה''ל]
+תיעוד מעיני סיירת נח"ל בג'באליה: לחימה משולבת של חי"ר, שריון ואוויר
19:10 14/12/23  |  עידן יוסף
במהלך השבוע החולף, לוחמי סיירת נח"ל פעלו במחנה הפליטים ג׳באליה, נתקלו במחבלים רבים וחיסלו אותם, השמידו תשתיות אויב ותפסו אמצעי לחימה.

באחד האירועים, הלוחמים נתקלו במטענים ובירי מקלעים וטילי נ"ט משני כיוונים שונים. המחבלים חוסלו מירי שבוצע על-ידי הלוחמים, ומירי מדויק של טנקים מכוחות השריון בפיקוד הסיירת.

באירוע נוסף, בוצע ירי נ"ט לעבר כוחותינו. שלושה מחבלים מחוליית הנ"ט חוסלו, וחיסול נוסף בוצע על-ידי כטמ"ם בהכוונת מכלול המבצעים של סיירת נח"ל. בשבוע החולף חוסלו עשרות רבות של מחבלים על-ידי לוחמי צוות הקרב החטיבתי של נח"ל, בלחימה משולבת של שריון, ח"יר ואוויר בהכוונת כוחות הסיירת.
+יותר מ-500 תקיפות אוויריות השבוע ברצועה
19:05 14/12/23  |  עידן יוסף
הכוחות הקרקעיים וחיל-האוויר ממשיכים בשיתוף פעולה ההדוק במסגרת הלחימה הקרקעית ברצועת עזה, תוך הכוונה מודיעינית שוטפת. בשבוע האחרון מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק תקפו יותר מ-500 תקיפות אוויריות בהכוונת הלוחמים שפועלים ברחבי הרצועה.

היחידה לשיתוף פעולה בחיל-האוויר מובילה את הקשר בין כוחות היבשה והאוויר ויחד הם מחסלים חוליות מחבלים ומשמידים אזורי תצפית, מחסני אמצעי לחימה, פירי מנהרות ותשתיות טרור רבים לטובת גריעת יכולת חמאס ופגיעה בו.
+כלי נשק ומשגרים נתפסו ברכבו של בכיר בהנהגה המדינית של חמאס
18:20 14/12/23  |  עידן יוסף
עדות נוספת למעורבות ההנהגה המדינית של חמאס בטרור: דובר צה"ל בערבית תא"ל אביחי אדרעי חושף כי במכוניתו של בכיר מדיני נתפסו כלי נשק רבים.

במהלך פשיטה שביצעו כוחותינו באזור בית לאהייה לפני מספר שבועות, נמצאה מכונית ליד ביתו של מושיר אל-מסרי, מבכירי חמאס, חבר המועצה המחוקקת ואחד הדוברים שלה. במכונית היו כלי נשק רבים, ביניהם משגרי RPG, רובי קלשניקוב ו-105 רימונים. בתוך המכונית נמצא רישיון הנהיגה של אל-מסרי.

כלי הנשק הרבים שנמצאו במכונית ליד ביתו של אל-מסרי מוכיחים את מידת המעורבות של מנהיגים "פוליטיים" בולטים של חמאס בפעילות טרור צבאית. לדברי אדרעי, ההנחה הייתה שאל-מסרי, המציג עצמו כפוליטיקאי, אינו שייך לזרוע הצבאית של חמאס, אך בפועל זוהי דוגמה נוספת לכך שהזרוע המדינית של חמאס מהווה בלתי נפרד מהטרור.
+צה"ל על קריאת שמע במסגד: "עומדת בניגוד מוחלט לערכי צה"ל"
18:03 14/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לוחמי מילואים שתיעדו את עצמם כורזים "שמע ישראל" ו"ה' הוא האלוהים" במסגד במחנה הפליטים ג'נין הורחקו מפעילות מבצעית ויישפטו בדין משמעתי  ▪  ח"כים בימין לרמטכ"ל: "העונש חמור, פוגע במוראל הלוחמים ובמוטיבציה"
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+לוחם נהרג בצפון הרצועה; צה"ל חילץ גופות חטופים
18:02 14/12/23  |  איתמר לוין, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההרוג: סמל עוז שמואל ארדי מגדוד ההנדסה 603 באוגדה 7  ▪  צה"ל חילץ מן הרצועה את גופותיהם של החטוף אליה טולדנו; ושל החיילים רון שרמן וניק בייזר - שניהם נחטפו חיים ונרצחו ברצועה
עוז שמואל ארדי ז"ל [צילום: שימוש לפי סעיף 27 לחוק זכויות יוצרים]
+מו"מ לעסקת חטופים חדשה בין ישראל לחמאס
17:16 14/12/23  |  עידן יוסף
מקורות לאל-ערבי אל-ג'דיד הפרו-קטרי: מתנהל כבר כמה ימים מו"מ לעסקת חטופים חדשה בין ישראל לחמאס, יש רצון והצעות ישראליות שמוצגות בפני המתווכים. יש מאמצים ממושכים של המתווכים כדי להעביר את העסקה לשלב הבא ולהחזיר את צוותי המו"מ לדוחה. לטענת המקורות, ישראל הדליפה את הידיעה על הצפת מנהרות חמאס כדי להפעיל לחץ על ארגון הטרור.
+החות'ים הכריחו ספינה ששטה לכיוון ישראל לשנות את מסלולה לעבר תימן
17:13 14/12/23  |  עידן יוסף
מקור ימי תימני לאלג'זירה: החות'ים הכריחו ספינת מכולות ששטה בים סוף לכיוון ישראל לשנות את מסלולה והיא בדרכה לנמל בחופי תימן.
+סוכל פיגוע גדול של חמאס על אדמת דנמרק
17:01 14/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
‏במוסד מאשרים: סוכל פיגוע גדול על אדמת דנמרק. נעצרו 7 פעילי טרור השייכים לארגון הטרור חמאס  ▪  אירוע הדלקת נרות שתוכנן בבירה קופנהגן בוטל בעקבות האיום
משטרת דנמרק [צילום: האתר הרשמי]
+צה"ל תקף חוליית מחבלים ותשתית טרור בשטח לבנון
15:18 14/12/23  |  מירב ארד
כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים במרחב שתולה שניסתה לשגר טיל נ"ט לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף טנקים של צה"ל תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב יפתח ומרגליות בצפון הארץ שנפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. צה"ל תקף באש את מקורות הירי.
כמו-כן, צה"ל תקף בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון
+ישראל וסעודיה ידברו אך לא יגיעו להסכם
15:04 14/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תוצאות מלחמת חרבות ברזל יגדירו את האיזור, כולל חיזוק מחודש במעמדה של ארה"ב  ▪  מצרים צריכה הרבה כסף ומהר, ירדן חוששת ממתחים עם הפלשתינים בשטחה
מגמות מנוגדות [צילום: נאס"א]
+צה"ל: 400,000 דולר תמורת הסגרת סינוואר
14:53 14/12/23  |  מירב ארד
צה"ל מציע "פרס כספי" על מידע שיביא להסגרת ראשי הנהגת חמאס. על-פי התעריף, בראש הרשימה ממוקם יחיא סינוואר הנושא פרס כספי של 400,000 דולר, אחריו אחיו מוחמד סינוואר עם פרס בשווי 300,000, ועבור מידע על מוחמד דף צה"ל מוכן לשלם 100,000 דולר. אלו הם סכומים גבוהים מאוד, ובמונחי העוני הכבד ברצועת עזה - סכומי עתק.
+קסטרו תחזיר 90% מ-1,300 העובדים שבחל"ת
14:36 14/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
זינוק במכירות בחודש האחרון קיזז כמעט את כל הירידה מאז פרוץ המלחמה  ▪  ישראייר: שיא במספר הטסים השנה, צבר ההזמנות ל-2024 - כמעט כמו ל-2023
המכירות ירדו ב-6% בלבד
+בן גביר: "אין מקום לדין משמעתי נגד לוחמים שמוסרים נפשם למען עם ישראל"
14:23 14/12/23  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר התייחס לאירוע בו לוחמי צה"ל נכנסו למסגד בג'נין: "אין מקום לדין משמעתי נגד לוחמים שמוסרים נפשם למען עם ישראל בלב התופת בג'נין, וכל חטאם הוא אמירת שמע ישראל במקום שהפך לאחד ממוקדי הטרור המרכזיים נגד ישראל. צריך להעניק ללוחמים הנפלאים שלנו גיבוי מלא ולא להתעסק בדין משמעתי בעניינים שאינם אמורים להעסיק את צה"ל בודאי לא בזמן מלחמה."
+כ-70 מחבלי חמאס נעצרו בבית חולים "כאמל אדואן" ברצועה
13:09 14/12/23  |  מירב ארד
יוצאים מבית החולים עם נשקים: לוחמי צה״ל מצוות קרב חטיבה 460 ולוחמי שב״כ עצרו עשרות פעילי טרור שיצאו מבית חולים ׳כאמל אדואן׳ שברצועת עזה ולקחו אותם להמשך חקירה של שב״כ ויחידה 504 באגף המודיעין.

[צילום: דובר צה"ל]
+פוטין: "מה שקורה בעזה לא דומה בכלל למה שקורה באוקראינה"
12:40 14/12/23  |  מירב ארד
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס בראיון לתקשורת למלחמה בעזה ואמר: "מה שקורה שם זו קטסטרופה - אם תסתכלו על המבצע הצבאי המיוחד באוקראינה תראו את ההבדל. שום דבר כמו זה (מה שקורה בעזה) לא קורה באוקראינה".
+חיל-האוויר תקף תשתיות טרור ומבנים צבאיים שלם לחיזבאללה בלבנון
12:27 14/12/23  |  מירב ארד
חיל-האוויר תקף תשתיות טרור ומבנים צבאיים השייכים לחיזבאללה בלבנון. כמו-כן, זוהה שיגור אחד משטח לבנון לעבר מרחב שומרה
+"אני עם כל הגדוד שלי, מה שצריך נעשה, מחכים למשימות"
12:22 14/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
קולות הקשר של מג"ד 13 כשקפץ לחלץ תחת אש את לוחמיו בשג׳עייה  ▪  סא"ל תומר גרינברג ז"ל: "אני חושב שאולי תשע שנים חלמתי על הרגע הזה..אנחנו כרגע הולכים לסגור את החשבון"
סא"ל תומר גרינברג ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+בכל זאת יצליח לנו
12:06 14/12/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - ברית הגנה, העדיפו את הנס, אווירה עכורה, מעשה במטרייה, מצטלמים, מוסטים ומסיתים ושלל הפתעות
אהבת חינם בגשם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+פרס סאסא סטון מוקדש לאחים כפיר ואריאל ביבס
11:32 14/12/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
הסופרת והמאיירת אורית ברגמן זכתה בפרס סאסא סטון לספרות ילדים לשנת 2023 על ספרה "שושנה חיפושית הזבל המשועממת"  ▪  הפרס מוקדש השנה לאחים כפיר ואריאל ביבס, שנמצאים עדיין בשבי חמאס בעזה
אורית ברגמן [צילום: ליה ברגמן]
+עסקים ביישובי ספר יוכלו להגיש בקשה למקדמות לפיצויים
11:30 14/12/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
למקדמה זכאים בעלי עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון הארץ שפונו לפני החלטות הממשלה וביישובי ספר באזור קו העימות בהתאם להנחיות התגוננות של פיקוד העורף והנחיות תנועה של פיקוד צפון, ונגרם להם נזק עקיף בשל המלחמה ועומדים בתנאי הזכאות לתשלום פיצויים לפי תקנות מס רכוש, בכלל זה הפסקת פעילות
לבקש מקדמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+התבטאות חריגה של בכיר חמאס: על הארגון להכיר במדינת ישראל
11:29 14/12/23  |  מירב ארד
בכיר חמאס מוסא אבו-מרזוק אמר בהתבטאות חריגה מדוחא לאתר "אל-מוניטור" כי על חמאס להכיר במדינת ישראל כצעד לסיום הפילוג הארוך בין הפלגים הפלשתינים.
+נשיא המדינה ידליק נר שמיני של חנוכה בכיכר החטופים
11:01 14/12/23  |  מירב ארד
נשיא המדינה יצחק הרצוג ידליק הערב (יום ה', 14.12.23), נר שמיני של חג חנוכה בכיכר החטופים בתל אביב.

+סליבאן פותח סדרה של ביקורי בכירים מארה"ב
10:53 14/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
היועץ לביטחון לאומי מגיע היום ארצה וידון במלחמה, ביום שאחרי ובמצב מול חיזבאללה  ▪  בימים הקרובים יבקרו שוב בישראל שרי החוץ וההגנה
סליבאן. מהו לוח הזמנים [צילום: סוזן וולש, AP]
+אירן מזהירה מפני כוח ימי בינלאומי בים האדום
10:40 14/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שר ההגנה: קואליציה בינלאומי בהובלת ארה"ב "תתמודד עם בעיות יוצאות מן הכלל"; טוען שאיש אינו יכול לפעול באיזור בשל השליטה האירנית בו
באב אל-מנדב. מעבר לאילת ולתעלת סואץ
+לוחמי צה"ל נלחמים בסיוע כוחות אוויר בשג'אעיה, ג'באליה וחאן יונס
09:11 14/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כוח השיריון של חטיבת גבעתי זיהה מחבלי חמאס מתצפתים על הכוחות, ירה לעברם וחיסל אותם  ▪  במתחם בית ספר אותרו תשתיות ירי ונוהלה ממנו לחימה כנגד כוחותינו. הלוחמים חיסלו את המחבלים
זיהוי של גדוד 414 ותקיפת המחבל על ידי מסק"ר
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+קיסינג'ר: תרדו מפתרון 2 המדינות
09:06 14/12/23  |  זלמן שובל   |   לרשימה המלאה
קיסינג'ר במלחמת יום הכיפורים ניצל את המצב לא רק כדי להביא לישראל סיוע ביטחוני חיוני ודחוף, אלא גם למהלכים דיפלומטיים ואפילו צבאיים אפשריים שנועדו "למחוץ" את ברית-המועצות, ספקית הנשק ומשענתן המדינית של מצרים וסוריה, אל מחוץ לאזור
קיסינג'ר. תשובה חד משמעית [צילום: ג'קלין מרטין/AP]
+ח"כ שיר, וצלילים ערבים לאוזן
09:04 14/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
כיצד אירע שביבי הכריז כי יקיים את הסכם אוסלו? הדחף הראשון התרחש ב-1996 לקראת הבחירות  ▪  ביבי התכוון לתקוף בחריפות את השמאלנים מהסכם אוסלו אך ח"כ מיכאל איתן הזהירו כי רוב מכריע של "הקולות הצפים" תומך באוסלו, ובלעדיהם יגבר עליו מועמד העבודה שמעון פרס
נתניהו. תאווה לשלטון [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+רס"ר במילואים אלישע לוינשטרן נפל בקרב בדרום הרצועה
08:20 14/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לוינשטרן, לוחם שריון בן 38 מחריש, נהרג מפגיעת טיל נ"ט בטנק בדרום הרצועה  ▪  לוחם נוסף נפצע קשה  ▪  מתחילת המלחמה נפלו 445 חללים
רס"ר במילואים אלישע לוינשטרן ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+השורש העמוק של האנטישמיות בארה"ב
08:06 14/12/23  |  ירון גמבורג   |   לרשימה המלאה
תיאוריות קיצוניות אשר חדרו למערכת החינוך האמריקנית הן מן הגורמים לגל האנטישמיות הנוכחי. הממשל הגיב בצורה הססנית, בעוד התגובה היהודית הייתה תקיפה ורבת השפעה
השמאל היהודי גילה שאין לו בעלי ברית [צילום: ז'קלין מרטין, AP]
+מכחישי פשעי המין רוצים מונופול על צדקנות
08:06 14/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עורכת הדין הבולטת בתחום המגדר טוענת, כי מי שמתעלמים מהאלימות המינית של חמאס, מציגים עמדה פושטת רגל מבחינה מוסרית, וכי הכרה בה אינה מונעת ביקורת גם על ישראל
הפגנה בצרפת נגד שתיקת העולם [צילום: מישל אולר, AP]
+בפעם השנייה: כלי טיס תקף חוליית מחבלים בג'נין
00:47 14/12/23  |  עידן יוסף
מקורות פלשתיניים: בפעם השנייה במבצע הנוכחי - כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים בג'נין, לאחר שהיא השליכה מטענים. דווח כי כמה מחבלים נפגעו. כוחות צה"ל פועלים באזור ג'נין כבר יותר מ-40 שעות.
+סקר: ביו"ש תומכים בטבח שהיה בעוטף, בעזה עדיין תומכים בסינוואר
00:43 14/12/23  |  עידן יוסף
סקר שערך חליל שקאקי, הסוקר הערבי המוביל ביותר באזור, ברחוב הפלסטיני ביהודה ושומרון, ברצועה ובמזרח ירושלים על חמאס מעלה נתונים שצריכים לנגאיג הן את הרשות הפלסטינית והן את ישראל.

בראייה לאחור, 82% מהפלשתינים ביו"ש חושבים שהחלטת חמאס לתקוף את ישראל הייתה נכונה, בעוד 12% חושבים שהיא הייתה מוטעית. בעזה, 57% רואים את זה כמוצדק ו-37% כמוטעה.

לגבי השאלה מי ראוי לשלוט ברצועה לאחר המלחמה, 75% ביהודה ושומרון תומכים בחמאס ורק 1% ברשות הפלסטינית. בעזה, 38% בעד חמאס ו-16% ברשות הפלסטינית.

האם חמאס ביצע פשעי מלחמה ב-7 באוקטובר? ביהודה ושומרון, רק 5% חושבים שכן, ובעזה, 17%.

הפלשתינים נשאלו גם על התפקוד של סינוואר ואבו מאזן. ביהודה ושומרון, 81% מרוצים מתפקודו של סינוואר, ובעזה, 52%. ביחס לתפקודו של אבו מאזן, ביהודה ושומרון, רק 7% מרוצים, ובעזה, 17% (כאן חדשות).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הלוחמים נלחמים ונופלים ונתניהו עסוק בפוליטיקה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מנחם
16/12/23 03:50
2
סניל
27/12/23 12:19
3
סניל
27/12/23 12:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
צה"ל התיר היום (חמישי) לפרסום את שמו של רס"ר במילואים אלישע לוינשטרן, בן 38 מחריש, לוחם שריון בגדוד 8104, עוצבת ראם (179), שנפל בקרב בדרום רצועת עזה.
14/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
התפרצות עוינות ושנאה כלפי ישראל במרחב הציבורי האמריקני ניכרה מיד אחרי טבח 7 באוקטובר ופרוץ המלחמה נגד חמאס. בדומה למחאה אנטי-ישראלית בסבבי לחימה הקודמים, גם הגל הנוכחי התבטא בשלוש זירות עיקריות: הפגנות במרכזי הערים, הפגנות בקמפוסים של אוניברסיטאות, ועלייה חדה בפרסומים אנטי-ישראלים ואנטישמיים ברשתות החברתיות (בדגש על טיקטוק וטוויטר).
14/12/2023  |  ירון גמבורג  |   כתבות
מלחמת חרבות ברזל מנוהלת בצורה פיזית ברצועת עזה ובזירת התעמולה והרשתות החברתיות העולמית, שם היא מאופיינת לעיתים קרובות מדי בדיבורים מוטים לקהל הנוטה להאמין להם. השתיקה הארוכה מדי, ההמעטה ואפילו ההכחשה של פשעי המין שביצע חמאס היא דוגמה מובהקת – כותבת ג'יל פיליפוביץ, עורכת דין בולטת בתחום המגדר, בניו-יורק טיימס.
14/12/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש (13.12.23) עם קרוביהם של חטופים עם אזרחות אמריקנית בבית הלבן. בפגישה שנמשכה שעה ארוכה ובה ביידן בעיקר הקשיב לאורחיו, נכחו גם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן והיועץ לענייני ביטחון פיינר. ג'ונתן דקל חן, קרוב משפחה של שגיא, אמר שהייתה פגישה טובה, והם הרגישו שאין ידידה טובה ביותר לישראל מאשר ארצות הברית, ובייחוד הנשיא ביידן וממשלו.
13/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
עיתון לבנוני מדווח (13.12.23) על דיונים מדיניים דיפלומטיים לפתרון שיביא להפסקת אש קבועה וארוכה בין לבנון לישראל. שרת החוץ של צרפת קתרין קולונה ביקרה בלבנון ותגיע ביום ראשון לישראל, לשיחות עם בכירים ישראלים, בהם שר החוץ אלי כהן, בניסיון למצוא פתרון דיפלומטי לסוגיית לבנון.
13/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il