|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
בריק. יודע מה הוא אומר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

צדקת האלוף בריק ועיוורונו

בריק טוען בצדק שהקונספציה מימי בן-גוריון, על פיה ישראל תצא למלחמות קצרות שתתנהלנה בשטח האויב לא עודכנה מעולם ולא נוצרה מערכת הגנה לעורף, וזאת כאשר מעורבותו של העורף בלוחמה הולכת וגדלה עם השנים ובעתיד הגנתו תהיה קריטית
24/01/2024  |   דוד טונין   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

האלוף במיל יצחק בריק, בראייתו המערכתית המדהימה של מערכת הביטחון, הינו אישיות יוצאת דופן בצמרת הביטחונית שהיא, כפי שהתברר במלוא העוצמה ב-7 באוקטובר, מתאפיינת באחידות דעים, בחשיבה חד-גוניות רדודה ובחוסר ראיה אסטרטגית. דבקותו חסרת הפשרות בביטחון ישראל ואזרחיה ראויים למלוא ההערכה. עם זאת, נבצרו מראייתו מרכיבים נוספים הנחוצים להבטחת הביטחון, שאינם פחותים בחשיבותם מקיומה של העוצמה הצבאית, שהם עומק אסטרטגי מינימלי וגבולות ברי ביטחון להגנתה, כמו גם התיישבות יהודית בכל חלקי הארץ. אך למרבה הצער מרכיבים אלה אינם זוכים להתייחסותו של בריק.

בריק מוכר היטב כמבקר חריף של צה"ל, החל מהמבנה הארגוני שלו, דרך תרבותו הארגונית ושיטת מינויי הבכירים, וכלה באופן ההצטיידות ואי מוכנות צבא היבשה למלחמה רב-זירתית. בריק טוען שבצה"ל ובצמרת המדינית לא קיימת ראייה אסטרטגית כוללת. כל המחדלים הללו מהווים מבחינתו סכנה קיומית, וטענותיו לגבי היעדר יכולתו של צה"ל לעמוד מול איומים ולנצח במלחמה כוללת הינן מחרידות. במהלך השנים, הודו בכירים בצה"ל ובהנהגת המדינה שטענותיו של בריק נכונות ומוצדקות, ואף הביעו מוכנות אמיתית לחולל את השינויים הדרושים. יתרה מכך, התקבלו החלטות בנידון על סמך המלצתיו, אך תוכניות לחוד ומציאות לחוד. לדעתו של בריק, יצירת שינוים דורשת שנים, אך האינטרסים של הפוליטיקאים ובכירי הצבא, שהם פוליטיקאים במדים, רלוונטיים בטווח הקצר.

בריק טוען בצדק שהקונספציה מימי בן-גוריון, על פיה ישראל תצא למלחמות קצרות שתתנהלנה בשטח האויב לא עודכנה מעולם ולא נוצרה מערכת הגנה לעורף, וזאת כאשר מעורבותו של העורף בלוחמה הולכת וגדלה עם השנים ובעתיד הגנתו תהיה קריטית. בן-גוריון תבע את הקונספציה הצבאית הזו לישראל, מתוך ההכרה בעובדה שמדינת ישראל קמה בסביבה עוינת ללא גבולות ברי ביטחון. הביטוי "גבולות אושוויץ" שיוחס לאבא אבן בהתייחסו לגבולות ישראל הקטנה, טרום מלחמת ששת הימים, נתבע במסגרת טיעוניו שאל לה לישראל לחזור אליהם.

ראוי לציין שאם יתממש המהפך המיוחל ובמסגרתו ישוקם צה"ל לפי חזונו של בריק וכל הליקויים והמחדלים הנוגעים לתפקודו יוסרו, גם אז ללא שליטה ישראלית מלאה וקבועה בהרי יהודה ושומרון, צה"ל לא יוכל להבטיח הגנה וביטחון לישראל. המותניים הצרים של ישראל אינם ברי הגנה והם הזמנה לפלישה, לביתורה ולחיסולה של המדינה. רוחב רצועת החוף במותניים הצרים של ישראל הוא 16 ק"מ בלבד, פחות מרחוב ברודווי במנהטן שאורכו 21 ק"מ. מגבעות הישובים ביהודה ושומרון ניתן בקלות להשקיף אל כל שפלת החוף הפרוסה לרווחה מארובותיה של חדרה עד לאשקלון.

מיד לאחר מלחמת ששת הימים, הייתה ישראל נחושה לא לחזור ל"גבולות אושוויץ", וכפשרה אימצה באופן לא רשמי את "תוכנית אלון", שהייתה אמורה להשאיר את בקעת הירדן בשליטת ישראל, כמחיצה בינה לבין החזית המזרחית. השענות על בקעת הירדן כעל גבול ביטחון, הייתה מראש כמשענת קנה רצוץ. יכולתה של בקעת הירדן לשמש כקו הגנה במקרה של מתקפת פתע, לא שונה ביסודה מקו בר-לב בתעלת סואץ, שהתמוטט לחלוטין בפתיחת מלחמת יוה"כ, או מהגדר החכמה בגבול עוטף עזה. למרות שתוכנית אלון בשעתה הייתה כמין תורה שבעל פה של מפלגת העבודה, עם השנים חל כרסום במחויבותה לגבי הבקעה, ובסופו של דבר ממשלת ישראל הביעה הסכמה לוויתור עליה, להסתפק בהצבת משקיפים זרים ובאמצעי התרעה טכנולוגיים. המשמעות היא חזרתה של ישראל ל"גבולות אושוויץ" כאשר הגבול המזרחי של ישראל, שיעבור בסמיכות לכפר סבא, יהווה פיתוי מתמיד לפלישה.

במהלך ההיסטוריה, העמים שניסו להתיישב בארץ ישראל בשפלת החוף, כמו הפלישתים והצלבנים, לא שרדו יותר ממאתיים שנה, אך העמים שהתיישבו בגב ההר, כמו בני ישראל והערבים, הצליחו לאחוז בה יותר מאלף שנה. רק שליטה מלאה בגב ההר והתיישבות יהודית צפופה, יכולים לשמש כחומה וערובה לביטחון ישראל. כעת כאשר מדובר בשבירת קונספציות שכשלו, ועל הצורך לנסח מחדש את הראיה האסטרטגית הכוללת של ישראל, כמו שדורש בריק בצדק, חובה על ההנהגה החדשה והצעירה, בתקווה שכזו תצליח לקום לאחר המלחמה, להכיר בצורך בגבולות ביטחון ובעומק אסטרטגי כתנאי מקדים לביטחון הלאומי, וכשווה ערך בחשיבותם לעוצמתו של צה"ל. שינוי כזה בקונספציה יחייב עמידה אמיצה מול התנגדות חסרת תקדים מצידה של ארה"ב, בת בריתה הגדולה והחשובה של ישראל.

תאריך:  24/01/2024   |   עודכן:  24/01/2024
דוד טונין
+נתניהו אישר העברת 114 אלף טונות קמח לעזה ללא אישור מהקבינט
22:00 24/01/24  |  עידן יוסף
ראש נתניהו אישר למפרע, כלומר מבעוד מועד, הכנסה לעזה של 114 אלף טונות קמח באמצעות משאיות ישירות מנמל אשדוד, בכמות שמספיקה לחצי שנה קדימה. בחדשות 12 פורסם כי ההחלטה לאפשר את הכנסת המשאיות התקבלה על-ידי נתניהו ללא ידיעת הקבינט, וכבר עברה לדרגי הביצוע - 150 משאיות של קמח לדרישת האמריקנים שהן 24 אלף טון קמח.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ישראל נענתה לבקשה אמריקנית להעברת משלוח קמח אמריקני שהגיע לנמל אשדוד לפני המלחמה, ומיועד לעזה. "הקמח יחולק באופן ומדורג על פני תקופה של חודשים, ולא בבת אחת כפי שדווח", נאמר בהודעה. "משלוחי הקמח לא ישנו את מספר משאיות הסיוע ההומניטרי עליו הוחלט שייכנס לעזה. קבינט המלחמה דן ואישר את המשלוח, והקבינט המורחב עודכן על החלטה זו".
+קטר נגד נתניהו: "אמירותיו הרסניות כלפי המאמצים להציל חיי חפים מפשע"
21:34 24/01/24  |  עידן יוסף
דובר משרד החוץ הקטרי נגד נתניהו: התבטאויותיו "בלתי אחראיות והרסניות כלפי המאמצים להציל חיי חפים מפשע אך לא מפתיעים". הדובר מעריך כי "הדברים הללו, אם אכן נאמרו, מטרפדים וחותרים תחת מאמצי התיווך מסיבות שכנראה נועדו לשרת את קריירה הפוליטית שלו, במקום מתן עדיפות לשחרור חטופים".

בשיחה שקיים השבוע עם בני משפחות החטופים, תקף נתניהו את קטר.
+בכיר בחמאס: "הישראלים ייכנעו, קלפי המיקוח שלנו חזקים"
21:32 24/01/24  |  עידן יוסף
בכיר החמאס, מחמוד מרדאוי, הגיב על דרישות חמאס לעסקה: "הישראלים ייכנעו, בין אם זו הממשלה הנוכחית או ממשלה אחרת מפני שקלפי המיקוח שבידי ההתנגדות הם חזקים. אין ממשלה או ראש ממשלה שיוכלו לדלג מעל העניין".
+החות'ים: ארה"ב ובריטניה ביצעו בשעות האחרונות 18 תקיפות נגדנו
21:11 24/01/24  |  עידן יוסף
הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע: ארה"ב ובריטניה ביצעו בשעות האחרונות 18 תקיפות נגדנו - 12 במחוז צנעא, שלוש במחוז אל-חודיידה, שתיים במחוז תעיז ותקיפה אחת במחוז אל-בידא.
+גורם מדיני: קבינט המלחמה משוכנע שאין היתכנות לעסקת חטופים
19:47 24/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קטר הודיעה לישראל כי חמאס משהה את המגעים לעסקת חטופים  ▪  ארגון הטרור דורש מישראל הסגה כוללת של כוחות צה"ל מרצועת עזה ולא מוכן לשום פשרה פחות מכך  ▪  שר הביטחון רומז כי חמאס חו"ל מטרפד כל התקדמות  ▪  מפגינים חסמו את נתיבי איילון

צעדה בתל אביב בקריאה לשחרור החטופים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+החלטת בית הדין בהאג תפורסם ביום ו' הקרוב
19:32 24/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בית הדין ימסור בדיון פומבי את החלטתו האם להוציא צווי ביניים נגד ישראל בנוגע לפעולותיה הצבאיות ברצועת עזה, בעקבות טענת הכזב של דרום אפריקה ולפיה מדובר ברצח עם
בית הדין לצדק בדיון בתביעת דרום אפריקה [צילום: פטריק פוסט, AP]
+הרמטכ"ל למבקר: "הימנע מביקורת כל עוד התותחים רועמים"
19:19 24/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במכתב ששלח למבקר המדינה, סבור רא"ל הלוי כי הביקורת במתכונת המתוכננת, תוך כדי הלחימה, עומדת בסתירה לעיקרון שקבע אנגלמן למתן עדיפות ללחימה  ▪  לטענתו, הביקורת עלולה להסיט את קשב המפקדים מהלחימה, לפגוע ביכולת התחקור המבצעי ובאיכותו, ולמנוע את הפקת הלקחים ההכרחית לשם השגת יעדי המלחמה
הלוי. 33 נושאי ביקורת [צילום: פלאש 90]
+צה"ל ביצע תקיפה משולבת כנגד תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה
19:08 24/01/24  |  עידן יוסף
צה"ל תקף בתקיפה משולבת של מטוסי קרב של חיל האוויר וארטילריה מספר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב יארון שבדרום לבנון.

בנוסף, צה"ל תקף במהלך היום במספר מוקדים להסרת איום בדרום לבנון באמצעות ירי ארטילריה ומרגמות.
+ארדואן ליד ראיסי: "פלשתין - הסוגיה המרכזית מבחינתנו"
18:54 24/01/24  |  עידן יוסף
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר במסיבת עיתונאים באנקרה לצד נשיא אירן איברהים ראיסי כי "אישרנו את תמיכתה של אירן בלחימה בטרור. פלשתין מהווה את הסוגיה המרכזית ביחס לטורקיה ואירן".
+צה"ל השמיד מנהרת טרור במרחק קילומטר וחצי מהגבול
18:06 24/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אורך המנהרה כקילומטר ועומקה כ-20 מטרים  ▪  התוואי התת-קרקעי נחקר והושמד בהובלת גדוד ההנדסה ובשיתוף יחידת יהל״ם  ▪  הלוחמים איתרו טילים נגד מטוסים, משגרים וציוד לייצור ולשיגור רקטות. בנוסף, אותרו עשרות ראשי קרב ורכיבים אלקטרונים להפעלת רקטות
לוחמים באזור המנהרה [צילום: דובר צה''ל]
+משפחות חטופים וחללים חסמו משאיות סיוע לעזה בכרם שלום
16:44 24/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפגינים מתנועת "צו 9", בהם מילואימניקים שהשתחררו משירות, חוסמים במשך שעות את המשאיות במעבר שדרכו מוכנס סיוע הומניטרי לרצועה  ▪  משאיות הסתובבו ונסעו לאחור  ▪  המפגינים: "אף סיוע לא יעבור עד שאחרון החטופים חוזר"
טור משאיות מעוכבות בכרם שלום [צילום: דוד אולשבנג]
+צה"ל בוחן חלוקת טילי נ"ט לרבש"צים בהתנחלויות כדי למנוע שחזור של הטבח
16:29 24/01/24  |  עידן יוסף
צה"ל בוחן אפשרות לחמש בטילי נ"ט את כיתות הכוננות בהתנחלויות מבודדות ובכאלו הסמוכות ליישובים פלסטיניים. המהלך המוצע, שבצבא אישרו כי נמצא בבדיקה, נועד להתמודד עם תרחיש שבו מחבלים פושטים על יישובים במכוניות, בדומה למה שאירע בטבח בעוטף עזה ב-7 באוקטובר, והקושי לפגוע בהן.

עד כה התקיימו דיונים שבהם מפקדים לא הביעו התנגדות למהלך והוא אף זוכה לתמיכת המפקדים בשטח.וכעת הוא נתון לאישור הדרג הבכיר במערכת הביטחון (הארץ).
+סופית: הארכת והחייאת ההתיישנות להגשת תביעות אזרחיות בעקבות המלחמה
16:18 24/01/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק ההתיישנות (תיקון מס' 9 - הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024. 12 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

לפי הצעת החוק, תקופות התיישנות של עילות תביעה אזרחיות יושעו בתקופה שמיום 7.10.23 ועד יום 6.4.2024, ותקופה זו לא תבוא במניין הזמן לחישוב "מרוץ ההתיישנות", לגבי כלל האוכלוסייה. כמו-כן, מוצע לקבוע כי ביחס לתביעות שהתיישנו בתקופה שמיום ה-7 באוקטובר 2023 עד לתחילתו של החוק המתקן, יראו את התביעות כאילו לא התיישנו, ואותה תקופה של חצי שנה לא תבוא במניין. ההסדר יחול גם על תביעות במקרקעין, רק אם עילות התביעה התיישנו או היו אמורות להתיישן בין ה-7.10.23 ל-6.4.2024.
+טיל נ"ט שוגר מלבנון לעבר מרחב שומרה
16:16 24/01/24  |  עידן יוסף
לפני זמן קצר טיל נ"ט שוגר מלבנון לעבר מרחב שומרה. האירוע הסתיים ללא נפגעים וללא נזק.

+לוחמי גבעתי פשטו על יעדי טרור וחיסלו עשרות מחבלים
14:22 24/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במהלך הסריקות, אותר מלאי אמצעי לחימה הכולל עשרות כלי נשק, קלצ׳ניקובים, טילי RPG, מחסניות, רימונים, מדים ווסטים
[צילום: דובר צה"ל]
+"אם ישראל לא תשמיד את החמאס, אין לה זכות קיום"
13:48 24/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחה 27 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, מבכירי עמותת "הביטחוניסטים". בשיחה זו הוא קבע ש"אם ישראל לא תשמיד את החמאס, אין לה זכות קיום".

[צילום: דובר צה"ל]
+המוסד תוקף את ח"כ גוטליב: מפיצה שקרים משוללי כל יסוד
13:35 24/01/24  |  מירב ארד
חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד הפיצה (יום sw) קונספירציה כוזבת, שלפיה המוסד יירט "שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינוואר, ימים לפני התופת".

ממשרד ראש הממשלה נמסר, בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים: "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם שנייה שבה חברת הכנסת גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד".
+הערות לצה"ל
13:22 24/01/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
כנראה שוועדת חקירה ממלכתית, כי תקום, תזמין את הרמטכ"ל כדי להציג לו שאלות אף תמיהות, וכדי להאזין לגרסותיו על אירועי המלחמה נגד ארגון חמאס  ▪  אני מנחש כי דבריו בהופעה עתידית לפני ועדת החקירה יימסרו בכנות, בסגנון ישר וישיר
[צילום: פלאש 90]
+לא יגבו קנסות ממילואימניקים שאיחרו בתשלום לכביש 6
12:31 24/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
היו"ר ביטן ביקש להוציא צו שיפטור את משרתי המילואים מתשלום בכבישי אגרה  ▪  ח"כ וולדיגר: לא יעלה על הדעת שמילואימניק שיחזור הביתה בכבישים עוקפים כדי שלא יעלה למדינה כסף
[צילום: ענת חרמון/פלאש 90]
+שר החוץ הבריטי יגיע היום לביקור בישראל וברש"פ
11:08 24/01/24  |  מירב ארד
שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון יגיע היום לביקור בישראל וברשות הפלסטינית. מכאן ימשיך לקטאר ולטורקיה.

+סמוטריץ': "עצירה ארוכה של המלחמה - צעד מסוכן"
10:36 24/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+בכפר עוריף נהרסה דירתו של מחבל חמאס שנטל חלק בפיגוע בתחנת דלק בעלי
10:33 24/01/24  |  מירב ארד
לוחמי צה״ל במילואים יחד עם לוחמי מג״ב וכוחות הנדסה הרסו הלילה בכפר עוריף שבחטיבת שומרון את דירתו של באסל שחאדה, פעיל בארגון הטרור חמאס שנטל חלק בפיגוע בתחנת הדלק בעלי ב-20 ביוני 2023, בו נרצחו ארבעה ישראלים ונפצעו נוספים. דירותיהם של שאר המחבלים שלקחו חלק בפיגוע נהרסו גם הן בעבר.

כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו הלילה שבעה מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה ברחבי יהודה ושומרון. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

+אוגדה 98 מגבירה את הלחץ על חמאס בח'אן יונס
09:03 24/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הכוחות חיסלו חוליות מחבלים רבות באמצעות ירי צלפים, טנקים ובתקיפות אוויריות  ▪  במרכז הרצועה לוחמי יפתח חיסלו מחבל חמוש שתצפת במטרה לירות עליהם
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+ישראל מכחישה: אין התקדמות של ממש במו"מ עם חמאס
08:26 24/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
גורמים מדיניים הבהירו כי הפערים נותרו גדולים  ▪  סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה על הסכמות עקרוניות לעסקה רב-שלבית שתכלול הפסקת לחימה למשך חודש אולם הביצוע מתעכב בשל חילוקי דעות בנוגע לדרישה לסיום המלחמה בעזה
הפגנת משפחות החטופים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ההיערכות לרמדאן: "לא תהיה הכלה לאירועי תמיכה בחמאס"
01:21 24/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במטרה למנוע הפרות סדר ופיגועים אפשריים ציין יו"ר הוועדה לביטחון לאומי איומים מוגברים מצד קבוצות כמו חמאס, חיזבאללה ואירן  ▪  המשטרה מאמצת גישה שונה - ממפה אזורי חיכוך פוטנציאליים, ומטפלת בנושאים כמו זיקוקים והסתה ברשתות חברתיות  ▪  צה"ל מתאם עם גורמים שונים ונערך למענה רב-זירתי  ▪  האתגרים כוללים עלייה במספר האסירים הביטחוניים והצורך בהגברת המוכנות הרפואית
אופיר שמול, טל טובים, ויסאם עלי, משה כהן, רפאל נגה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צדקת האלוף בריק ועיוורונו
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א״ש
24/01/24 13:42
2
סתם אחד
24/01/24 15:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
כוחות אוגדה 98 ממשיכים בהתקפה במרחב מחנה ח'אן יונס, מגבירים את הלחץ על ארגון הטרור חמאס ומחסלים חוליות מחבלים רבות באמצעות ירי צלפים, טנקים ובתקיפות אוויריות. חיל-האוויר מסייע לכוחות המתמרנים בתקיפות לסיכול איומים על הכוחות בזמן אמת ובסגירות מעגל מהירות להשמדת תשתיות טרור.
24/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בישראל מכחישים הבוקר (יום ד', 24.1.24) את הדיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס בדבר "הסכמה עקרונית" להפסקת אש ושחרור חטופים מעזה. גורמים מדיניים מבהירים כי הפערים עדיין גדולים וכי אין התקדמות של ממש במגעים עם חמאס.
24/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי דנה (23.1.24) בהיערכות המשטרה, צה"ל, כוחות הביטחון וההצלה לחודש רמדאן. יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל, אמר בפתח הדיון כי חודש רמדאן הוא החודש שיש עליו הכי הרבה התרעות להפרות סדר וניסיונות פיגועים. "הוא לא היה כזה בשנים האחרונות, והושקע הרבה מאוד מאמץ ביטחוני כדי להוריד את גובה הלהבות. המציאות היום היא שונה. אנחנו במלחמה ולא אתפלא שגורמים איסלאמיים כחמאס, חיזבאללה ואירן - שמניעה את התהליכים - מנצלים ועושים צעדים כדי להרתיח בתקופה זו את ישראל מבפנים. המטרה לראות שכלל הגורמים משתפים פעולה ומוכנים".
24/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים קיימה (23.1.24) דיון מהיר בנושא 'אובדן השקעות זרות בישראל', הצעתם של חברי הכנסת ולדימיר בליאק, ינון אזולאי, חמד עמאר, אורית פרקש הכהן, אליהו רביבו, יצחק קרויזר.
23/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
שבוע להודעה הקטרית שהתרופות לחטופים הוכנסו אל תוך הרצועה, ישראל טרם קיבלה אימות שהתרופות אכן הגיעו לחטופים. "אנחנו אמורים לקבל דרך הקטרים סוג של אישור, כזה או אחר, שקיבלו את התרופות", אמר המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, אלוף אבי גיל, "אני אומר את זה בזהירות, זה מה שהם אומרים".
23/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il