|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
נתניהו וסילמן בבית אל [צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90]

נתניהו מנסה לקדם פשרה שתעביר את עידית סילמן לציונות הדתית

בן-גביר: סמוטריץ' ביטל פגישה ביננו רבע שעה לפני המועד בטענה לעניין אישי; נעם יושבת על הגדר אופיר סופר: חייבים לרוץ ביחד ולא להתענג על כך שלכל אחד תהיה מפלגה משלו
15/08/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות

‏משבר סמוטריץ׳-בן-גביר: יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו ניסה בימים האחרונים לקדם פתרון יצירתי לוויכוח בין השניים, ו"על הדרך" להיפטר אולי מעידית סילמן. מהליכוד עלתה הצעה שסילמן תהיה "מועמדת הפשרה" למקום השביעי ברשימה, עליו מתקוטטים יו"ר הציונות הדתית ויו"ר עוצמה יהודית ברשימה המאוחדת שלהם. כך דווח (יום ב', 15.8.22) בגלי צה"ל. ככל שהמהלך ייכשל, יצטרך נתניהו לשריין את סילמן בליכוד.

ח"כ בן-גביר אמר בראיון לעכשיו 14 כי מפלגת נעם יושבת על הגדר וכי לא קיבל ממנה פנייה בעניין. על הנתק במו"מ אמר: "קיבלתי הוכחה נוספת לכך שסמוטריץ' לא רוצה לרוץ יחד - לפני ט' באב הייתה אמורה להיות בינינו פגישה, אך הוא ביטל אותה רבע שעה לפני המועד ואמר - 'יש לי משהו אישי'. הבוקר קראתי את הגרסה של הדוברים שלו והם טענו - 'ביטלנו בכוונה'".

ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) שהתראיין אחריו אמר: "אני חושב שאנחנו חייבים לרוץ ביחד ולא להתענג על כך שלכל אחד תהיה מפלגה משלו - זה חשוב לכל המחנה הלאומי שלא יהיה פיצול".

תאריך:  15/08/2022   |   עודכן:  15/08/2022
עידן יוסף
+ימינה מתפוררת: בנט, כהנא ופינטו נטשו כדי לנקום בסילמן
19:52 15/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכנסת אישרה את התפלגות השלושה מימינה כדי לאפשר את עריקת כהנא למחנה הממלכתי ומיד אחרי הפיצול בנט יתמזג מחדש עם ימינה  ▪  בזכות שקד: כהנא לא יתפטר מהכנסת  ▪  ח"כ סילמן נותרה ללא התפלגות ותיאלץ להתפטר מהכנסת כדי לרוץ במפלגה קיימת
ההצבעה בוועדת הכנסת. פה אחד [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+סמוטריץ' לבן-גביר: יש חודש לסגירת הרשימות, בוא חזרה לחדר המו"מ
19:22 15/08/22  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ פנה לבן-גביר וביקש ממנו להגיע להסכמות בנוגע לריצה משותפת. בהודעה שפרסם כתב: "בעיצומה של חופשה משפחתית בצפון אני מתבשר בצער מכלי התקשורת על כוונתו של חברי איתמר. איתמר ידידי, מדובר בשגיאה קשה. המחנה הלאומי לא יכול להרשות לעצמו פיצולים ופילוגים וסיכון בזריקת קולות לפח כפי שקרה לצערנו לא פעם ולא פעמיים.

"אתה יודע, איתמר, רצנו יחד בבחירות האחרונות והבאנו הצלחה אדירה. שילבנו כוחות יחד, סיעת אחת ומאוחדת בציונות הדתית. בשנה האחרונה ניהלנו מאבק יוצא מן הכלל להפלת הממשלה הרעה והמסוכנת הזו שנשענה על תומכי הטרור של האחים המוסלמים.

"יש לנו עוד חודש עד סגירת הרשימות, בוא חזרה לחדר המשא-ומתן, נדבר על הכל, נדון בהכל נגיע להסכמות איך הכי נכון לרוץ ביחד כדי למקסם את הכוח ולהביא לניצחונו של המחנה הלאומי".
+איזנקוט הציע לרויטל סויד מקום ברשימת המחנה הממלכתי
18:18 15/08/22  |  עידן יוסף
גדי איזנקוט הציע לח"כ לשעבר רויטל סויד (העבודה) את המקום ה-16 ברשימת המחנה הממלכתי. ההצעה מקובלת על גנץ וסער. סויד חברה בוועד המנהל של עמותת "יד בן-גוריון" שאיזנקוט הוא יושב הראש שלה. סויד שוקלת את ההצעה. ב"המחנה הממלכתי" החליטו שלא להתייחס לידיעה (חדשות 12).
+סטרוק: קוראת לאיתמר לא לעשות צעדים נמהרים שמסכנים את המדינה
18:13 15/08/22  |  עידן יוסף
ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) קוראת לח"כ איתמר בן-גביר לא לעשות צעדים שיסכנו את עתיד מדינת ישראל. בראיון לכאן רשת ב' אמרה: "חבירה בין מפלגות לא נעשית בתקשורת אלא בחדרים סגורים. לכל מטבע יש שני צדדים. אנחנו רוצים באחדות ובמשא-ומתן ואני קוראת לאיתמר לא לעשות צעדים נמהרים שמסכנים את מדינת ישראל. חובתנו לקחת את ההגה, למקסם את הקולות ולהתנהג באחריות".

עוד הוסיפה סטרוק: "אם נשב וננתח שריצה בנפרד היא הטובה ביותר למדינה, זה מה שנעשה. חשוב לחשוב בטובת מדינת ישראל ולגאול אותה מהיידים השמאליות שמנהלות אותה כעת".
+בן-גביר הכריז: ריצה עצמאית, משאיר פתח לסמוטריץ'
17:45 15/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר עוצמה יהודית מאשים: "סמוטריץ' בחר שלא נרוץ ביחד, כי הוא רצה בעיקר דתיים לאומיים קלאסיים"  ▪  עוקץ: "נותרה בי תקווה שהוא יתעשת ויבחר להמשיך ביחד, אבל אני מכבד את הרצון שלו לפנות לקהל המצביעים של איילת שקד"  ▪  גורמים בעוצמה יהודית: "ניסינו הכל, סמוטריץ' הראה לנו את הדרך החוצה"
בן-גביר. נתק במגעים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+אביר קארה מכחיש כי הוא דורש פיצול מימינה
11:42 15/08/22  |  עידן יוסף
ח"כ אביר קארה מכחיש את הדיווח באתר כיפה כאילו הוא מבקש להתפצל מסיעת ימינה, פיצול שנועד אולי להפעיל לחץ על שקד. מתן כהנא, עידית סילמן ושירלי פינטו ביקשו אף הם להתפצל. ככל הידוע מתנגד נפתלי בנט לאשר לסילמן לפרוש.

לאחר חתימה על מסמך המסדיר את פיצול סילמן וכהנא הודיעו הח״כים הנוספים על בקשה לקבלת מסמך התחייבות דומה לפיצול עתידי מאיילת שקד, אך כעת העניין תקוע (ערוץ כנסת).

עוד בקשות פיצול שנדונו בוועדת הכנסת: פיצול יהדות התורה לדגל התורה ואגודת ישראל ופיצול מפלגת לזוז (נעם) מהציונות הדתית.
+אלי אבידר התפטר מהכנסת ורומז על ריצה עם מרצ
11:05 15/08/22  |  מירב ארד, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אבידר מוותר על יחידת המימון: "ראוי ומוסרי שאחזיר את המנדט לישראל ביתנו"  ▪  מצהיר למרות שבסקרים מפלגתו מתחת לאחוז החסימה: "לוקחים בחשבון שבעקבות אגו ואינטרסים, ייתכן שחיבורים לא ייצאו לפועל. במצב כזה - לא נפרוש, נמשיך עד הסוף"
אבידר חותם על מכתב ההתפטרות המוגש ליו"ר הכנסת מיקי לוי
+מרצ פסלה כ-1,000 טפסי התפקדות של בדואים מחשש לזיוף
10:35 15/08/22  |  עידן יוסף
במרצ פסלו לאחרונה קרוב לאלף טפסים של מתפקדים מהמגזר הבדואי בנגב בעקבות חשד למפקד ארגזים ולתשלום קולקטיבי של טפסים. מדובר באחוז גבוה מכלל המתפקדים. אלף מתוך כל 19 אלף המתפקדים של המפלגה (כאן חדשות).
+כהנא ערק למחנה הממלכתי לאחר שלא קיבל התחייבות לכהן כשר
23:48 14/08/22  |  עידן יוסף
מתן כהנא דרש משקד התחייבות לתפקיד שר בממשלה, במסגרת המו"מ על האפשרות שישאר ויתמודד ברוח הציונית. שקד סירבה כי לא הייתה יכולה לתת לו התחייבות על חשבון המחויבות להנדל שחבר אליה לפניו (ישראל היום). בחצות יפקע תפקידו של כהנא כסגן השר לשירותי דת.
+איזנקוט קיבל התחייבות לדמוקרטיזציה בתוך חצי שנה במחנה הממלכתי
23:05 14/08/22  |  עידן יוסף
סעיף שאפשר את צירופו של גדי איזנקוט למחנה הממלכתי מבטיח לייצר דמוקרטיזציה של המפלגה המאוחדת. לפיד הביע נכונות, אבל ברגעי ההחלטה המכריעים גנץ שלף מסמך מפורט שניסח המושך בחוטים מטעמו עו״ד רונן אביאני שקובע שבתוך חצי שנה מהקמת ממשלה, ועדה בראשות איזנקוט, יחד עם שופט עליון ופרופסור מומחה בתחום, תגבש מנגנון לקיום בחירות מקדימות לרשימה לכנסת ה-26. ההתחייבות הזאת תרמה לא מעט להחלטה הסופית של איזנקוט (חדשות 13), שככל הנראה קיבל עצה זו מחבר הכנסת לשעבר עפר שלח.

בהסכם בין הצדדים נכתב: "קבוצת איזנקוט מתחייבת שלא להתפצל מהסיעה". איזנקוט מצטרף ויהיה רשום על חוסן לישראל ולא רושם מפלגה עצמאית. על פתק הבחירות יהיה כתוב המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ. אין הנהגה משותפת, יש מנהיג אחד. אומנם לפי החוק, איזנקוט רשאי להתפצל כשליש סיעה, אבל יש להסכם משמעות של הצהרת כוונות ומשמעות ציבורית אם יופר (ישראל היום).
+שי גלילי עותר בטענה לזיופים במקדימות בליכוד
22:59 14/08/22  |  עידן יוסף
שי גלילי, מבקר הליכוד שהפסיד במשבצת מחוז חוף, עותר וטוען לזיופים בשורה ארוכה של קלפיות שמנעו ממנו את הניצחון (חדשות 12).
+נתניהו סירב לשריין בליכוד נציג של הציונות הדתית
22:56 14/08/22  |  עידן יוסף
סמוטריץ׳ ביקש מנתניהו לשריין בליכוד נציג של הציונות הדתית כדי להקל על המו״מ עם בן-גביר, אך נתניהו סירב. במקביל סמוטריץ׳ נערך גם לאפשרות שהמו״מ עם בן-גביר יכשל ומקיים מגעים עם עמיחי שיקלי על ריצה יחד כגוש טכני. העדיפות הראשונה של כל המעורבים נותרה ריצה של בן-גביר וסמוטריץ'.
+איזנקוט מסרב להתחייב שלא יישב תחת נתניהו
22:18 14/08/22  |  עידן יוסף
גדי איזנקוט נשאל במהלך ההכרזה על הקמת המחנה הממלכתי האם יסכים לשבת תחת בנימין נתניהו כראש הממשלה, אך התחמק מתשובה ואמר: "איש ציבור, לא משנה אם הוא במועצה אזורית או בממשלת ישראל, לא יכול להתמודד לתפקיד ציבורי עם כתבי אישום. זה לא הנורמות שאנו רוצים לעצמנו כמדינה דמוקרטית שומרת חוק".
+ממוצע סקרי הטלוויזיה: 13 מושבים בלבד למחנה הממלכתי
21:54 14/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפלגתם של גנץ, סער ואיזנקוט נמצאת בפער של 10-9 מושבים מיש עתיד  ▪  בכל הסקרים הרוח הציונית אינה עוברת את אחוז החסימה  ▪  מקצת המפלגות בגוש לפיד מגרדות את אחוז החסימה מלמעלה
גדעון סער, בני גנץ, גדי איזנקוט [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+סקר: פיצול בציונות הדתית יגדיל כוחה אך יבוא על-חשבון הליכוד
21:33 14/08/22  |  עידן יוסף
סקר חדשות 12: הכוח של הימין הדתי בפיצול עשוי לעלות מ-10 מושבים ל-13, אך הדבר עשוי להמעיט את כוחו של הליכוד ל-31 מושבים. על-פי הסקר, עוצמה יהודית מקבלת 8 והציונות הדתית 5.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו מנסה לקדם פשרה שתעביר את עידית סילמן לציונות הדתית
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
15/08/22 13:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
ח"כ אלי אבידר, שלפני כמה חודשים הודיע על התפטרותו מן הממשלה, הגיש (יום ב', 15.8.22) את התפטרותו מן הכנסת. "ראוי ומוסרי שאחזיר את המנדט לישראל ביתנו לקראת ההתמודדות שלי בבחירות הקרובות", אמר אבידר.
15/08/2022  |  מירב ארד, עידן יוסף  |   חדשות
ארבעה סקרים שפורסמו (יום א', 14.8.22) בערוצי הטלוויזיה מצאו התחזקות בכוחה של מפלגת המחנה הממלכתי, אך ההתחזקות מתונה ויש בה פער ניכר מאשר יש עתיד.
14/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט התבטא (יום א', 14.8.22) לראשונה מאז הודיע על-כניסתו לזירה הפוליטית. עיקר ההצהרה עסקה בניסוחים עמומים הנותנים פתח לפרשנויות שונות כיאה לרשימה המורכבת מאנשים בעלי דעות שונות.
14/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
משפטני התנועה לאיכות השלטון ד"ר אליעד שרגא, הידי נגב וגילי גוטוירט עתרו לבג"ץ לפסול את צירופה של ח"כ עידית סילמן לרשימת המועמדים של הליכוד. הם כתבו מסמך מפורט ומצאו כי עסקת פרישתה מימינה לליכוד התרחשה במועד שהוא, לטענתם, עבירה פלילית.
14/08/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
הממשלה אישרה (יום א', 14.8.22) את מינויו של שופט ביהמ"ש העליון (בדימוס) מני מזוז, ליו"ר הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים, לתקופת כהונה אחת שאורכה 8 שנים.
14/08/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il