בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
ראש הממשלה נפתלי בנט היה ממלכתי לחלוטין. בפתח נאומו בישיבת הזיכרון ליצחק רבין פנה אל יושב-ראש האופוזיציה תוך שהוא נוקב בשמו המלא של בנימין נתניהו. בהתאם לכך נקב גם בשמותיהם המלאים של יצחק הרצוג ומיקי לוי ובתאריהם.
ראש האופוזיציה ח"כ ביבי היה ממלכתי למחצה. הוא פנה אל התואר "ראש הממשלה" בלבד בלי להוציא מפיו את המילה בנט. בהתאם לכך פנה רק אל נשיא המדינה ויושב-ראש הכנסת בלי לנקוב בשמותיהם. זה פחות ממלכתי, אך עדיין טוב מהתנהלותו בטקס חילופי ראש השב"כ עת התעלם כליל מראש הממשלה. אולי הוא עוד יתבגר.
ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד נשא נאום מזהיר כדרכו. איני משוכנע כי במקום הנכון. יש הרבה הערות וניתוח וביקורת לכל שלושה הנאומים. אך אני חש כי כתבתי אותם שנה אחר שנה. בעצם את אשר היה לי לומר כתבתי בליל הרצח בקטע שנכתב בדם לבי וכיניתי אותו - "גם הוא מגש הכסף", שפורסם למחרת בהארץ. לי אין מה להוסיף.
במחשבה שלאחר הישיבה אני תוהה אם יש להשאיר את זכרו של רבין בידי פוליטיקאים שאינם מחדשים דבר. אולי הגיעה העת להפקיד את הזיכרון בידי היסטוריונים ופילוסופים ואסטרטגים. אולי. צריך עיון.
מצער, שאיננו מקדשים בצום את רצח יצחק בן נחמיה ורוזה רבין, ראש ממשלה בישראל, שמדיניותו לא נראתה בעיני אדם אחד בשם יגאל עמיר (התייחדות [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
הבחירות האחרונות נסתיימו, אדון יונתן, ובהן, מה לעשות, הליכוד, ובראשו נתניהו, זכה ב-30 מנדטים ▪ האם אתה באמת סבור כי 30 מנדטים הם "שלטון יחיד", כהגדרתך הילדותית?
בספר מלכים ב' פרק כ"ה פורסים בפנינו תופעה עצובה של רצח גדליהו בן אחיקם בן שפן. את הלם הרצח הזה מבטאת מסורת ישראל ביום שקודש ביום של צום - צום גדליהו מקודש עד היום.
נפתלי בנט צדק בעיקרון, גם אם שגה בניסוח ובעיתוי החלטה מוטעית בבית הדין לעבודה עלולה לפגוע במאבק בקורונה הליברליזם שם דגש מוגזם על זכויות הפרט ובכך פוגע בכלל המסר של מגילת קהלת עיצב את היהדות אפשר ליישב את דעות המדע והיהדות על בריאת העולם ולסיום: בדיחה ישנה ובעלת משמעות אקטואלית
מקובלות עלי הוראות משרד הבריאות. השנה לסוכה שלנו הזמנו מעט אורחים. אתי, חברתי לחיים כשבעים שנה, ואני חגגנו בסוכה, כשמועקה קשה הסבה יחד אתנו. במסורת ישראל מקובל, שמזמינים כל יום אושפיזין. בזוהר אנחנו קוראים: "שראוי להזמין אושפזין עילאין (אורחים עילאיים).
מחלוקת בין שניים מגדולי התנאים על הסיבה שנצטווינו לשבת בסוכה, היא למעשה הסכמה על הדרך בה צריך לפעול האדם: לעשות את שבידיו במסגרת הטבע, ואז להתפלל לסיועו של בורא עולם זהו קו בסיסי של היהדות, הנכון בחיי הפרט ובחיי הציבור גם יחד - החל מן המאבק בקורונה וכלה בקיומה של המדינה