|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

מעקב News1 / למרות דרישת משרד הבריאות

אלטרוקסין עדיין נמכר למטופלים ללא אזהרה

למרות הנחיית משרד הבריאות מחודש אוגוסט לסמן כל חבילת אלטרוקסין במדבקת אזהרה נמכרות גם כיום חבילות לא מסומנות בבתי מרקחת מכתב דרישה נשלח אל חברת פריגו בדרישה לאסוף את כל החבילות הלא מסומנות ולסמן את כל שאר החבילות גם ברוסית ובערבית משרד הבריאות מגלה: רק מלאי התרופות בקופות החולים סומן פריגו: על האריזות של התכשיר אלטרוקסין המופצות לבתי המרקחת הודבקו תויות נפגעי האלטרוקסין יפגינו מול משרד ראש הממשלה
26/10/2011  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מחדל האלטרוקסין   |   תגובות
המלאים של בתי המרקחת לא סומנו [צילום אילוסטרציה: AP]

בלעדי ב-News1: אלפי חולים נטלו אלטרוקסין ויצאו מאיזון
איציק וולף
News1 חושף: אלפי חולים שנוטלים תרופה נפוצה לטיפול בבלוטת התריס לא יודעים כי היצרנית החליפה את ההרכב הכימי של התרופה * בעקבות נטילתה החלו רבים לסבול מתופעות לוואי שונות - נשירת שיער, השמנה, גלי חום, כאבים בחזה ועוד * רק חצי שנה לאחר שהתרופה נכנסה לשוק הישראלי הכריח משרד הבריאות את החברה המשווקת לצרף מדבקת אזהרה * כבר לפני שלוש שנים התקבלו מאות תלונות על הפורמולה החדשה בעת שהוכנסה לשימוש בניו-זילנד
לרשימה המלאה

איציק וולף
"מחדל האלטרוקסין - רמדיה 2"

איציק וולף
משרד הבריאות: מעקב חודשי אחרי נוטלי אלטרוקסין

בתי מרקחת ברחבי הארץ ממשיכים למכור קופסאות של התרופה אלטרוקסין ללא אזהרה מפני שינוי הפורמולציה. כך נודע ל-News1. זאת, למרות הנחיית משרד הבריאות מחודש אוגוסט להצמיד מדבקת אזהרה לכל אחת מקופסאות התרופה בשל תלונות רבות של מטופלים אשר סבלו מתופעות לוואי שנגרמו בשל שינוי הפורמולציה.

ככל הנראה, במלאי של אותם בתי מרקחת נשארו קופסאות אלטרוקסין אשר נקנו על ידם עוד לפני חודש אוגוסט.

ב-16 באוקטובר נרכשה קופסה כזאת בבית המרקחת שבסופר פארם במבשרת. על הקופסה לא הייתה כל אזהרה המתייחסת לשינוי הפורמולציה, או המתייחסת לבדיקות הקפדניות שנדרשים המטופלים הנוטלים את התרופה לבצע על-מנת לוודא שהם נשארים באיזון הורמונאלי.

בעקבות קניית התרופה פנה עו"ד עובדיה כהן, ממשרד בם דבורין כהן אשר הגיש את התביעה הייצוגית הראשונה נגד חברת התרופות פריגו, אל הנהלת החברה בדרישה שתאסוף את כל קופסאות התרופה אשר אינן נושאות מדבקות אזהרה.

"אף שאין ספק כי ישנן אריזות אשר נושאות אזהרה מתברר היום כי ישנן אריזות שלא נושאות את האזהרה המתחייבת וכי קהל צרכני התרופה מצויים במעין רולטה כאשר לכל אחד גורלו שלו- אולי יקבל אזהרה ואולי לא וימשיך להיות קורבן של התנהלותכם הנפסדת תוך שהוא מכניס לגופו חומרים השונים מאלו שסבר ושגרמתם לו לסבור כי הוא צורך נוכח מתכונתה הישנה של התרופה אליה הורגל. מעל הכל הרי שאין אותו צרכן מקרי יכול לדעת כי עליו לפנות למעקב רפואי וביצוע בדיקות דם נוכח חוסר האיזון ההורמנלי ממנו עתיד הוא לסבול במעבר מן התרופה ה'ישנה' ל'חדשה' כיוון שפריגו פשוט נמנעת מלהודיע לו על כך", ציין עו"ד כהן במכתבו.

לדבריו, הואיל והפרומולה הישנה והפורמולה החדשה עדיין נמכרות זו לצד זו ובערבוביה, עשוי וצפוי להיות צרכן מקרי עובר מצריכת הפורמולה הישנה לחדשה (או להפך) וחוזר לפורמולה הקודמת.

"בכך מושלכת בריאות ומושלכים חייו את תוך סחרחרה של חוסר איזון הורמנלי, חילול כבודו ופגיעה באוטונומיה שלו, על כל הנזקים והמשמעויות הנלווים לכך", ציין.

עו"ד כהן ציין עוד כי העובדה שמדבקת האזהרה אשר מצורפת אל התרופה אלטרוקסין מאז אוגוסט כתובה בעברית בלבד מתעלמת מאנשים רבים אשר אינם שולטים בעברית אך צורכים את התרופה.

"שבישראל אוכלוסיה ערבית גדולה ואוכלוסיה גדולים של עולים מרוסה, אשר העברית אינה שגורה בפיהם ובהיעדר פרסום והודעה בשפתם המודברת הרי שלא קיימה פריגו את חובתה כלפיהם. יש להוסיף לחשבון זה גם את המגזר החרדי אשר אינו מחובר לתקשורת החילונית ונוכח המתואר לעיל סביר להניח כי גם בבתי המרקחת של קהילה זו לא טרחתם לבצע את הוספת מדבקת האזהרה", ציין.

עו"ד כהן דרש עוד מהנהלת פריגו למסור לו רשימה של בתי מרקחת שבהם הוספה מדבקת אזהרה לעומת בתי מרקחת שבהם לא נוספה מדבקה כזאת.

עוד דרש כי החברה תאסוף את כל אריזות התרופה שאינן נושאות אזהרה ותוסיף עליהן מדבקת אזהרה, תמנע את שיווקן והפצתן של אריזות ללא מדבקה ותוסיף על גבי המדבקה נוסח אזהרה ברוסית בערבית ובאנגלית. לדבריו, על החברה להוסיף על גבי האזהרה כי יש לבצע בדיקות דם, בהתאם לתוכן הודעת משרד הבריאות מיום 16.10.11.

דרישה נוספת נוגעת לדרישה מחברת פריגו לצאת בפרסום ברור ובולט בעיתונים של כל מגזר וכל קהילה ובשפה המתאימה את דבר השינוי שנעשה, את הצורך במעקב רפואי ובדיקות דם.

"בנסיבות אלו מתכוונות מרשותינו לפנות לאלתר לביהמ"ש המחוזי בירושלים במסגרת הליכי התובענה הייצוגית ולבקש סעד בצורה של צו עשה אשר יחייב את חברת פריגו לתקן את מחדליה החמורים המתוארים לעיל. ככל שתמאן חברת פריגו לתקן את המעוות הרי שנאלץ לפנות לערכאות לשם כך", לשון המכתב.

משרד הבריאות: רק מלאי התרופות של קופות החולים סומן

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה ל-News1 כי אכן בחודש אוגוסט ניתנה הוראה של משרד הבריאות לחברה המשווקת התכשיר לסמן האריזות ובהן הפרומולציה החדשה על-מנת שהצרכנים יידעו כי המדובר בפורמולציה שונה ונדרש ביצוע מעקב רפואי אחר ההסתגלות לתרופה החדשה.

"על-פי בדיקתנו החברה דאגה לסימונם מחדש של כל המלאים המצויים בידי המוסדות הגדולים: קופות החולים בישראל. לגבי מלאים קטנים הנמצאים בבתי מרקחת פרטיים הרי שהחברה, בהתאם להוראותינו, העבירה הודעה לכלל רוקחי בתי המרקחת על פיה עליהם לעדכן ולהסב תשומת הלב של כל מטופל לו מיועד תכשיר כי המדובר בפורמולציה חדשה וכי יש לבצע מעקב רפואי. ויודגש, המלאים הנמצאים בבתי המרקחת הם בכמויות קטנות", נמסר בתגובה.

עוד נמסר כי על-פי הדיווחים שבידי משרד הבריאות, ככלל, נכון להיום, אין מלאים של אריזות ישנות המשווקות ללא הסימון הנדרש בבתי המרקחת.

"ייתכן כי ישנן אריזות בודדות בשוליים. במקרים אלה על הרוקחים המנפקים התרופה מוטלת החובה להסב תשומת הלב של המטופל לו מיועדת התרופה, לכך שהמדובר בפורמולציה חדשה והמשמעויות של עובדה זו", לשון התגובה.

נפגעי האלטרוקסין יפגינו ב-8 בנובמבר

בתוך כך הולכת המחאה בעקבות מחדל האלטרוקסין ומחריפה. פעילי המחאה, אשר עד היום יצרו קשר זה עם זה בעיקר דרך פורומים באינטרנט ובקבוצות שנפתחו בפייסבוק הודיעו כי יפגינו מול משרד ראש הממשלה בדרישה לקבל מענה מספק ממערכת הבריאות. ההפגנה צפויה להתקיים ביום שלישי 8 בנובמבר בשעה 11:00 בבוקר.

"2420 אנשים חתמו על העצומה שלנו עד לרגע זה. ההתעלמות מאיתנו נמשכת, בקרוב נצא להפגין מול משרד ראש הממשלה. נצא כולנו ל"חופש מחלה" של יום אחד ונפגין במחאה על הפיכתנו לשפני ניסוי ועכברי מעבדה", כתבו הפעילים בקבוצת הפייסבוק שמרכזת את המחאה.

לדבריהם, "בשורת האלטרוקסין" עדיין לא הגיעה אל כל האזרחים שסובלים בשל ההשתקה המתמשכת בתקשורת וההכחשה הגורפת של קופות החולים.

"קופות החולים מסרבות לספק תחליף ראוי לחולים ולכן חייבים לפעול מחוץ לעולם האינטרנטי", אמרו.

עוד ציינו כי בינתיים, יש מי שכבר "גוזר קופון" על חשבון המטופלים וגובה כסף רב עבור תרופות חלופיות.

"קופות החולים מחפשים תחליף זול ובכל יום מצטרפים עוד ועוד חולים שמגלים את הקטסטרופה וחייבים להמשיך ליטול את האלטרוקסין של פרייגו/אספן שתופעות הלוואי שלו קשות ומתבררות ככל שהזמן עובר. כמה משרדי עורכי הדין נלחמים על זכייה בניהול תיק התביעה הייצוגית מול חברת פרייגו ומשרד הבריאות, אבל פיצוי כספי (לכל אחד מ-200 אלף החולים) לא ימנע מצב שבו יתרשלו שוב הגורמים האמונים על בריאות הציבור ויהפכו אותנו לשפני ניסוי ועכברי מעבדה היסטריים. לא ניתן שיזלזלו בתבונתנו כאזרחים. לא ניתן שיפגעו בזכות הציבור לדעת ובזכות לחיים, ביטחון ושלמות הגוף. שתקנו די", ציינו.

פריגו: בתי מרקחת קיבלו מכתבים ושיחות טלפון

מחברת פריגו ישראל נמסר בתגובה כי על-פי הנחיות משרד הבריאות, החל במארס 2011 הפיצה פריגו, המפיצה את אלטרוקסין בישראל, מספר מכתבי עידכון למנהלים רפואיים בקופות החולים, לרוקחים המוסדיים והפרטיים ולרופאים, לרבות רופאי משפחה, אנדוקרינולוגים ולרופאי ילדים.

"בנוסף, על כל האריזות של התכשיר אלטרוקסין המופצות לבתי המרקחת הודבקו תויות המציינות כי היה שינוי במרכיבים הלא-פעילים וכי יש צורך להיות במעקב רפואי קליני רפואי עם המעבר להרכב החדש. בתי המרקחת שלא רכשו סחורה בחודשים האחרונים קיבלו גם שיחות טלפון כדי לוודא שהמכתבים התקבלו והובנו. במקביל פורסמה מודעה בעיתונים הארציים על שינוי הפורמולציה בתכשיר ועל הצורך להיות במעקב רפואי לאחר המעבר להרכב החדש", לשון התגובה.

ל-News1 נודע עוד כי אל בית המרקחת הספציפי שבו נקנתה קופסת האלטרוקסין הלא מסומנת נעשה משלוח של מלאי חדש של אלטרוקסין בין 4 באוגוסט ל-1 בספטמבר. התרופות שהיו כלולות במשלוח זה היו ככל הנראה מסומנות במדבקות אזהרה.

תאריך:  26/10/2011   |   עודכן:  27/10/2011
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלטרוקסין עדיין נמכר למטופלים ללא אזהרה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ביגי
27/10/11 22:44
2
רנה
28/10/11 14:47
3
אזרח ב'
29/10/11 13:00
4
שרונה קורן
3/11/11 10:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משרד המשפטים הודיע (יום ד', 26.10.11) כי בניגוד לאופן שבו פסק בית משפט השלום בתל אביב, הראיון של פרקליט המדינה, משה לדור, לעיתון הארץ, שגרר תביעת דיבה מצד אהוד אולמרט - נעשה במסגרת תפקידו.
26/10/2011  |  איציק וולף  |   חדשות
בוטלה התוכנית להקמת כפר נופש בחוף בצת, בין נהריה לראש הנקרה. כך סוכם אתמול (25.10.11) במו"מ מהיר שהתקיים בין מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל בן-ציון ליברמן והיועץ המשפטי של המינהל עו"ד יעקב קוינט, לבין היזמים הרצל ציוני וחברת מאקפל תעשיות.
26/10/2011  |  אלעזר לוין  |   חדשות
מחלת ההחזר הוושטי (GERD) מתפתחת כאשר תוכן הקיבה עולה חזרה לוושט. מצב זה עלול לגרום לטעם מר בפה ולתחושת צריבה בחזה ובגרון, המכונה צרבת.
26/10/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
היום לפני 75 שנה, ב-27 באוקטובר 1936, נפתח בית חולים בילינסון, סמוך לעיר פתח תקוה.
26/10/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
נשיא המדינה, שמעון פרס התפנה השבוע מעיסוקיו הרבים וניפגש עם נציגי חברת 'ניקן סוהונשה' היפנית המבקרים בישראל יחד עם כ-200 מעובדי החברה ביפן.
26/10/2011  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il