|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

פרסום ראשון ב-News1

אגף תחבורה ציבורית טייח תלונות ציבור

סיווג 90.5% מתלונות האזרחים נגד חברות התחבורה הציבורית ככאלה שאין לגביהן עמדה אגף התביעות סגר 99.3% מהתיקים מחוסר ראיות 11% עלייה בתלונות המוצדקות על משרד התחבורה
16/12/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
המנכ"ל עוזי יצחקי. האחראי למחדל? [צילום: פאביאן קולדורף]

יהודה אלבז. עד לאחרונה ראש אגף תח"צ

   עידן יוסף
חשיפה: שר התחבורה ביטל במחי-יד אלפי תלונות נוסעים

   עידן יוסף
מהיום: אין בקרה על התחבורה הציבורית

   עידן יוסף
לאן נעלמו אלפי תלונות למשרד התחבורה

   עידן יוסף
תלונות למשרד התחבורה צומצמו פיקטיבית

אז למי להתלונן?
על כשלי משרד התחבורה ואגף תחבורה ציבורית במיוחד, בכל הקשור לטיפול בתלונות הציבור, אנו ב-News1 התרענו לא פעם. נוסע בתחבורה הציבורית שנפגע, אין טעם שיתלונן למשרד התחבורה. גם הרשות הארצית לתחבורה הציבורית שמחליפה את אגף תחבורה ציבורית אינה נותנת עדיין מענה לטיפול הכושל בתלונות הציבור. בימים אלה מנצלות חברות תחבורה ציבורית את היעדרה של חברת בקרה שתפקח על פעילות התחבורה הציבורית, ולכן באין כתובת במשרד התחבורה הכתובת היחידה הם בתי משפט לתביעות קטנות. לנוסעים מומלץ אפוא להגיש תביעות משפטיות. מאחר שמותר להגיש עד 5 תביעות בשנה, מומלץ לרכז כמה תלונות נגד אותה חברה ולאחד אותן לתביעה אחת.

אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה טייח תלונות שהוגשו אליו מצד נוסעי התחבורה ציבורית. כך עולה מדוח תלונות הציבור לשנת 2012 של משרד התחבורה. במסגרת הטיפול בתלונות האזרחים, אמור האגף לסווג את התלונות לשלוש קטגוריות - תלונות מוצדקות, תלונות שאינן מוצדקות ותלונות שלגביהן לא נקבעה עמדה. אולם כדי להימנע מסימון תלונות כמוצדקות סימנו פקידי האגף 90.5%(!!!) מהתלונות ככאלה שלא נקבעה לגביהן עמדה.

אגף תחבורה ציבורית עשה זאת למרות שהנהלת האגף קיבלה על כך הערה מאגף הביקורת במשרד התחבורה בשנת 2011, אז סימן 90% מהתלונות ככאלה ללא עמדה. האם מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי נקט בהליכים כלשהם נגד צמרת האגף או שההימנעות שלו מלהעניש את הנוגעים בדבר היא שגרמה לתופעה לחזור על עצמה? ממשרד התחבורה טרם נמסרה תשובה לעניין.

עוד עולה מן הדוח כי במחלקת התביעות, המטפלת בתלונות נגד חברות התחבורה הציבורית, 99.3% מהתיקים(!!!) נסגרו מחוסר ראיות מספיקות. ב-0.5% מהתיקים הוגש כתב אישום ורק ב-0.2% ניתן פסק דין.

מנהלת הביקורת הקפיאה עידכון נוהל

מנהלת אגף הביקורת אורית קרופ הודיעה בספטמבר 2012 שהאגף בראשותה עוסק "בימים אלה" בעידכון "הוראת נוהל לטיפול בתלונות מאת הציבור". מאז דצמבר 2004 לא עודכן נוסח ההוראה דבר המגביל את יכולת הטיפול בתלונות. קרופ אומרת כי הטיפול הוקפא בשל מחסור בכוח אדם. דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר ל-News1 כי אכן הוחל בעבודה על עידכון הנוהל הקיים, אך בשל שינויים במצבת כוח האדם באגף נדחה עידכון הנוהל. הנוהל האמור אינו מופיע באתר למרות שהתרענו על כך בפני משרד התחבורה. בתגובה מסר הדובר: "הנוהל הקיים פורסם באתר בשנים האחרונות והוסר משם בטעות, במסגרת שינויים שבוצעו באתר".

4 תקנים ירדו

בשנת 2012 הייתה אומנם ירידה של 9.7% במספר התלונות שהוגשו למשרד התחבורה, אך מתברר כי אין הלימה בין מספר העובדים באגף הביקורת למספר התלונות שהתקבלו. במקום להוסיף תקנים, מספר העובדים רק צומצם: סגן המנהלת הושאל ב-2008 לתפקידים אחרים, תפקיד מרכז ביקורת (בקרה ומעקב) בוטל ב-2010, תפקיד מרכז ביקורת ותלונות ציבור בוטל ב-2009, תפקיד מרכזת ביקורת ותלונות ציבור - לא מאויש מאוקטובר 2013. כך יוצא אפוא שבכ-30% מהתלונות טרם הסתיים הטיפול. מדובר באחוז גבוה מאוד.

מחצית מהתלונות מוצדקות

בדוח הביקורת צוין כי הנתונים אינם משקפים כראוי את המצב האמיתי משום שלא כל אגפי משרד התחבורה עושים שימוש במערכת הממוחשבת המבוקרת על-ידי אגף הביקורת. למעשה, המצב חמור בהרבה. על-פי הנתונים הקיימים, כמחצית (51%) מהתלונות על כלל אגפי משרד התחבורה מוצדקות, כשליש (34%) אינן מוצדקות, וב-15% לא נקבעה עמדה (- שיפור, לעומת 34.6% בשנה שקדמה). קיימת עלייה מדאיגה של כ-11% במספר התלונות המוצדקות למשרד התחבורה.

בשנת 2012 התקבלו סך הכל 1,275 תלונות בעניין מינהל היבשה האחראי על התחבורה הציבורית ועל חברות התחבורה הציבורית השונות. מדובר בירידה לא משמעותית של 2% לעומת השנה שקדמה, וזאת לנוכח כך שבשנה זו הייתה הפעימה השנייה בגוש-דן והתרחב השימוש בכרטיסי הרב-קו. רובן המכריע של התלונות (941) לא טופלו באגף הביקורת, אלא הועברו לטיפול אגף תחבורה ציבורית. אגף הביקורת טיפל בעיקר בתלונות (71) נגד כרטיס הרב-קו.

רק חמישית מהתלונות על תחבורה ציבורית אינן מוצדקות

ככלל, באגף הביקורת כשלושה רבעים (75%) מהתלונות בנושאי תחבורה ציבורית נמצאו מוצדקות ורק כחמישית (21%) לא מוצדקות. לגבי היתר לא נקבעה עמדה.

לאחרונה עברו כל החוקרים של משרד התחבורה קורס חקירתי פלילי אולם ידיהם כבולות והם אינם מסוגלים לטפל ברובן הגדול של התלונות. כיום, תלונה נשלחת לתגובת החברה הנילונה, ואם תגובתה מניחה את הדעת לא מתקיימת בכלל חקירה. חקירה תתקיים רק אם התגובה אינה מניחה את הדעת ורק אם עולה ממנה חשד לפלילים. במקרים בהם עולה חשד לחריגה מתנאי הרישיון מתבצעת בדיקה ממוחשבת ובמידת הצורך מוטל קנס מינהלי סמלי. הנוסע המתלונן אינו מקבל שום פיצוי.

להלן השינוי שחל באחוז התלונות המוצדקות ביתר האגפים:
  • אגף הרישוי - עלייה של כ-.3.5%
  • אגף הרכב ושירותי תחזוקה - ירידה של כ-6.7%.
  • רשות התעופה האזרחית - עלייה של 100%. בכל 16 התלונות לא נקבעה עמדה.
  • רשות הספנות והנמלים - 10 תלונות לעומת 16 בשנה שקדמה.
  • אגף הכספים - 3 תלונות לעומת 5.
  • נתיבי ישראל - עלייה של כ-44%.
  • חברת דרך ארץ (כביש 6) - עלייה של 68.5%.
דוח תלונות הציבור לשנת 2012 / דוח שנתי
דוח זה מסכם את פעילותו של אגף הביקורת ותלונות הציבור, בתחום הטיפול בתלונות הציבור לשנת 2012 ומשקף את היקף התלונות שנתקבלו בתחומים בהם מעורב המשרד.

תאריך:  16/12/2013   |   עודכן:  16/12/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אגף תחבורה ציבורית טייח תלונות ציבור
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נוסע מתמיד
16/12/13 18:37
2
yossy
16/12/13 19:09
3
חגי
16/12/13 19:50
4
טולסטוי
16/12/13 20:20
5
סתם אחד
16/12/13 21:19
6
זה לא חדשות
16/12/13 22:28
 
רעי
17/12/13 09:37
7
העץ והתפוח הרקוב
17/12/13 01:56
8
ירושלמית
17/12/13 09:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
התחבורה הציבורית הבין-עירונית מירושלים ואליה תופסק מן השעה 21:00 הערב בשל תנאי מזג האויר וסכנת החלקה. עם זה, קו 480 מירושלים לתל אביב יפסיק לפעול מן השעה 23:00. שירותי האוטובוסים הפנימיים בתוך ירושלים ייפסקו מ-20:00 הערב.
16/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
קואופרטיב אגד מעודד ומתמרץ את נהגיו לבצע שעות עבודה נוספות בעבודתם, מוקיע, מתעמר ומפטר במהירות נהגים שאינם נאותים לעשות כן. כתוצאה מכך שנהגי אגד עייפים, לחוצים ומותשים הם מסכנים את חייהם עצמם, את חיי הנוסעים על בטיחותם הם אמונים ואף את הולכי הרגל. כך נטען בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית שהוגשה כנגד אגד לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע.
16/12/2013  |  יצחק דנון  |   חדשות
רכבת ישראל בשלג היא מחזה נדיר במקומותינו נדיר שבעתיים לראות את ערימות הלבן מתא הניהוג
16/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
סמוך לשעה 23:00 החל חידוש התחבורה הציבורית לבירה. המשטרה לא התירה תנועת רכבים פרטיים בכביש 1 בשל מערומי שלג וכביש חלקלק, וכעת היא מאפשרת יציאת התחבורה ציבורית מירושלים אולם רוב המסה תצא מהבירה רק בשעות הבוקר. התחבורה הפנימית בירושלים התחדשה בשעה 20:00 במתכונת מצומצמת והיא תתחדש בהדרגה משעה 06:30.
14/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
"בכל הנוגע לתחבורה הציבורית, אין בארץ ממשלה, אין תכנון, לא קיימות רשויות מטרופוליטניות וארציות שמנהלות את התחבורה, אין ראייה כוללנית של המצב. מה שיש זה אי-סדר ואימפוטנטיות - הפקידות הממשלתית לא מסוגלת ליישם בתחום דברים כמו שצריך והפוליטיקאים לא רוצים לעשות זאת. הם רק אומרים שהם רוצים, אבל אלה שהם מעוניינים למצוא חן בעיניהם אינם הציבור אלא המקורבים שלהם". דברים חריפים אלה אמר פרופ' יוסי פרשקר מהפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון ולשעבר המדען הראשי של משרד התחבורה.
12/12/2013  |  יניב הלפרין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il