ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 4.1.16) את בקשת
משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה ולהאריך את תקופת הרישיונות לקווי שירות ונסיעות שירות במוניות, אך קבעה כי האישור יהיה לתקופה של חצי שנה ועד סוף יוני 2016, ולא כפי שביקש משרד התחבורה עד - סוף 2016.
מנהל
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, אמר כי מוניות השירות צריכות להיות משולבות ברב-קו, וכי הוא מעריך שכך יהיה ונוטה לאמץ המלצה של ועדה בנושא, אולם מי שיחליט לממן יהיה משרד האוצר. בעבר העריך משרד התחבורה את עלות התקנת רב-קו ב-350 מיליון שקלים. נציגי מוניות השירות אמרו כי ללא שילוב רב-קו אין עתיד למוניות השירות.
מנכ"ל 15 דקות גיל יעקב אמר כי השילוב של מוניות השירות צריך להיות גם רפורמה ולהיכלל בסובסידיה. נציג משרד האוצר, אלון מסר, שנשאל האם תיענה דרישת המוניות לסובסידיה, ענה כי "ברור שצריך רפורמה אך אני לא יודע להגיד אם היא תכלול סבסוד. הסבסוד הוא אמצעי ולא מטרה, אם אפשר לתת שירות בלי סבסוד זה מצוין". יו"ר הישיבה,
דב חנין, אמר בתגובה כי הוועדה תפנה לשר האוצר בבקשה לכלול את מוניות השירות בסובסידיה. ח"כ
תמר זנדברג (מרצ) הגיבה בתקיפות לדברי מסר ואמרה כי הוא בעצם אומר- נקווה שלא יהיה סבסוד. "זה שירות, לא סחורה! אין שירות בלי סבסוד. אין תחבורה ציבורית בלי סבסוד", ומתחה ביקורת על כך שלא יכול להיות שגם אחרי שנה של דיונים בוועדת גנון, לאוצר עדיין אין עמדה בעניין. לדבריה, זה השירות היחיד שעובד בשבת ומשרד התחבורה גורר רגליים בצורה בלתי סבירה.
היו"ר חנין מתח ביקורת על הסחבת המתמשכת במשרד התחבורה, שהחל לטפל בנושא כבר לפני למעלה מ-10 שנים והיה צריך להסדיר את הענף עד סוף 2013, אך מאז ביקש כבר פעמיים מהוועדה להאריך את ההסדר הקיים. הוא הקריא ציטוט של היו"ר הנוכחי של הוועדה, ח"כ
איתן כבל, מדברים שאמר בדיון שהתקיים בוועדה בדצמבר 2004 - האם הסאגה הבלתי נגמרת הזאת תסתיים אי-פעם?! לדברי חנין, "יש לו יכולות נבואיות כי מאז זה נמרח ונמרח".
הסדרת קווי השירות ומוניות השירות החלה ב-2005, אך ההסדר נקבע כזמני ב-2010 כאשר בסמכות שר התחבורה להאריכו עד להסדרה כוללת של הענף. בעבר כבר אישרה הוועדה את הארכת ההסדר מספר פעמים, כאשר בפעם האחרונה הוארך ההסדר עד סוף 2015, כשבמשרד התחבורה העריכו כי הטיפול בהסדרה כוללת בענף יסתיים עוד בסוף 2015.
סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, אמרה כי לבקשת מפעילי הקווים ההסדרה הוארכה. היא הוסיפה כי ועדה בראשות דרור גנון סיימה את עבודתה והמלצותיה הוגשו לשר התחבורה. "הייתה ישיבה אחת אצל השר והיום תתקיים אצלו ישיבה נוספת". כל הנוכחים בדיון ציינו כי לא הוזמנו להופיע בפני הוועדה. "שנתיים אני מתכתבת עם משרד התחבורה בנושא ולא מקבלת שום תשובה עניינית למעט 'יושבים על המדוכה, חושבים ובודקים'", אמרה
מיטל להבי, מחזיקת תיק התחבורה בעיריית ת"א-יפו. היא דרשה שלא לתת למשרד התחבורה ארכה מעבר לחצי שנה ולדרוש התייצבות בעוד שלושה חודשים עם טיוטות. חנין אף הזכיר כי ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, בראשותו, ביקשה את הדוח בעניין יחד עם סקר השירות ורשימת קווי השירות החדשים שאפשר להפעיל, ועדיין לא קיבלה את החומרים ממשרד התחבורה.
חנין סיכם את הדיון ואמר כי בכוונתו לבקש את התייחסות משרדי האוצר והתחבורה לסוגיית הסבסוד וקיבל את ההצעה להאריך את התקנות בחצי שנה בלבד. הוא הוסיף כי בעוד שלושה חודשים יבקש לקיים דיון מעקב. עוד אמר כי בכוונתו להגיש הצעות חוק פרטיות שינסו להתמודד עם החסם בחקיקה.
מאיר חן דחה את הטענה כאילו הנחה דובר משרד התחבורה את אנשי המשרד שלא להיפגש עם ארגוני התחבורה. היו"ר חנין דרש מן המשרד לקיים שימוע שיכלול את ארגוני המוניות, ארגוני המשתמשים, הרשויות המקומיות, ומפעילי תחבורה ציבורית אחרים.
לוועדה הוגש נייר עמדה מטעם ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל "תחבורה בדרך שלנו". הארגון קרא למשרד התחבורה להגביר את קצב העבודה בנושא יישום הרפורמה בענף המוניות ולהעביר לוועדה את כל החומרים בנושא, לרבות הדוח שהכינה לאחרונה חברת עדליא עבור משרד התחבורה ודוח ועדת גנון. בארגון מחו על העמימות סביב מימון הרפורמה. משרד התחבורה אומר שנושא זה נמצא באחריות האוצר, ואילו משרד האוצר אינו נותן תשובות ברורות בנושא. כמו-כן הוא דורש להפיג את העמימות האם מדובר בשירות משלים או מתחרה. הארגון דורש שגם יישמע קולן של המוניות השיתופיות וכי בתקופת הביניים יוגברו האכיפה והפיקוח, גם על המוניות המיוחדות, ויינתנו קנסות לא מופחתים.