|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מנכ"ל הרלב"ד בוועדת הכלכלה:

עלייה של 40% בהרוגים למיליארד ק"מ נסועה בתקופת הקורונה

בדיון שקיימה הוועדה במסגרת המאבק בקטל בדרכים, אמר ח"כ טופורובסקי: להתייחס לזה כאל מלחמה נציג המשטרה: מתנגדים לכוונה לבטל את מיזם מצלמות המהירות משרד התחבורה על ההפרדה בכביש 90: אין תקציב מדינה אז תוכניות לא יצאו לפועל
13/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
רחלי טבת-ויזל [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

ח"כ בועז טופורובסקי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 13.7.20) במאבק בתאונות הדרכים ודיווח על פעילות הרשות לבטיחות בדרכים. יו"ר הישיבה, ח"כ בועז טופורובסקי, פתח את הדיון ואמר כי מאז תחילת השנה נהרגו בכבישים 144 בני אדם, ומאז קום המדינה קיפחו את חייהם בדרכים 34,244 בני אדם מהם 5,150 ילדים ובני נוער. "יותר מכל מלחמות ישראל יחד", אמר. "אין סיבה שלא נתייחס לזה כאל מלחמה".

טופורובסקי הזכיר כי ב-2016 קיימה ועדת הכלכלה שימוע ציבורי לבלימת הקטל בדרכים, שבחן את כל תחומי העיסוק לבלימת הקטל בכבישים ובכלל זה סוגיית האכיפה, הטיפול בתשתיות, הכשרת הנהגים פעילות הממשלה והרשויות הנוגעות בדבר ועוד. הוא הוסיף כי בעקבות זאת הייתה צריכה לקום ועדת שרים, אך הוקמה רק ועדת מנכ"לים, שהתכנסה פעם אחת, ביוני 2017, וקיבלה החלטה להקצות 4 מיליארד שקל למאבק בתאונות הדרכים. לדבריו, לפי מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה שהיישום הוא חלקי ביותר.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רחלי טבת ויזל, אמרה כי מאז תחילת השנה יש ירידה של 19% במספר ההרוגים, ביחס לתקופה המקבילה ב-2019, אך הוסיפה כי כ-30% מהנפגעים הם מהחברה הערבית בעוד ששיעורם באוכלוסייה עומד על 21%, ולכן דרושה תוכנית ייעודית לחברה הערבית. בסקירה שנתנה לחברי הוועדה היא הוסיפה כי הבעיה הקשה ביותר היא בקרב רוכבי הדו גלגלי, שם ישנה מגמת עלייה במספר ההרוגים והפצועים קשה והסיכוי של רוכבי אופנוע להיפגע גבוה פי 17-15 מהמשתמשים בכלי רכב אחר. לדבריה, המדינה צריכה להשקיע משאבים במרחב העירוני ולעבור למודלים של ערים בטוחות.

באשר לתקופת הקורונה, אמרה טבת ויזל כי במרס חלה ירידה במספר ההרוגים, אך באפריל-מאי חלה עלייה ובסך-הכל ישנה עלייה של 40% במספר ההרוגים למיליארד קילומטר נסועה. עוד ציינה מנכ"ל הרלב"ד כי התאונות עולות למשק 14 מיליארד שקל בשנה, בעוד שתקציב הרשות עומד על 74 מיליון שקל בלבד, ובהשקעה לא גדולה אפשר לקבל חיסכון גדול ותוצאות בהצלת חיי אדם. עם זאת, ח"כ טופורובסקי שאל אם יש לרשות סמכויות וטבת ויזל הודתה כי אין לרשות סמכויות והיא לא יכולה לחייב, למשל, רכישת עוד ניידות.

נציג המשטרה, ניצב משנה נועם בגינסקי, התייחס להבטחת השר לביטחון פנים לשעבר, גלעד ארדן, לוועדת הכלכלה ב-2018 להפעיל 450 ניידות, ואמר כי כיום המשטרה מפעילה 300 ניידות. "נשמח להפעיל 450 ניידות ולקבל משאבים, אך אנחנו עושים את מה שאנחנו יכולים לצמצם את מספר ההרוגים". באשר לכוונה להפסיק את הפעלת מצלמות המהירות, במסגרת חוק ההסדרים, אמר: "המכרז של הפרויקט הנוכחי מסתיים ב-2023. אכן יש כוונה להפסיקו ואנחנו מתנגדים".

השרה והמנכ"ל טרם דיווחו לוועדה

מנהל אגף התשתיות במשרד התחבורה, ראיק סלאם, התייחס לנושא התשתיות ואמר כי משרד התחבורה משקיע 250 מיליון שקל בשנה בשיפור תשתיות בתחום הבין עירוני ועוד 150 מיליון שקל בתחום העירוני. טופורובסקי אמר כי המשרד הבטיח גדר הפרדה לכל אורך כביש 90, וזה לא קרה. סלאם השיב: "לגבי כביש 90 יש תכנונים אבל אין תקציב מדינה, אז התוכניות לא יצאו לפועל. כשאין תקציב מדינה עובדים על 1/12 ואין אפשרות לתקצב דברים חדשים".
טופורובסקי ציין כי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים והמנכ"ל אמורים היו לדווח לוועדה, בין היתר על פעילות בנושא בטיחות בדרכים, ועדיין לא עשו זאת.

ח"כ חמד עמאר התייחס למגזר הערבי ואמר כי אין אכיפה. לדבריו, אם המשטרה הייתה אוכפת עבירות תנועה כמו שהיא אוכפת מסיכות לא היינו מגיעים למצב החמור הזה. ח"כ יבגני סובה אמר כי הדרישה לתוספת תקציב לא מספיקה, כי גם אם ימצא תקציב הרשות עדיין לא אחראית. ח"כ אימאן חטיב יאסין הוסיפה כי צריך להשקיע בתשתיות ביישובים הערבים. ח"כ תמר זנדברג אמרה כי צריך להפחית נסועה ורק כך ניתן יהיה להפחית הרוגים, והדרך היא לעבור לתחבורה ציבורית.

מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה, טען כי אין תוכנית לאומית והמדיניות נשענת על דוח ועדת שיינין מ-2005. "עם תקציב של 74 מיליון שקל אי-אפשר להילחם בתאונות הדרכים, ומה שעושה הרשות היום זה בעיקר הסברה. כשלא מסתכלים על התופעה באופן כולל האזרחים משלמים את המחיר. אני לא מכיר מחקר שאומר שהנהג הישראלי יותר גרוע מהנהג הבריטי או האמריקני, והשאלה מה הממשלה יכולה לעשות יותר ואני רואה בעיקר אדישות", אמר.

היו"ר סיכם ואמר כי "הוועדה מבקשת מנציגי משרדי הממשלה, התחבורה והבטיחות בדרכים, ביטחון הפנים, החינוך, הפנים והמשפטים, לבחון את החלטת הממשלה מ-2017 ולהעביר אליה בכתב, עד סוף אוגוסט, התייחסות ביחס ליישומה. כמו-כן דורשת הוועדה ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים להעביר אליה את הדיווח השנתי, שעד כה לא הועבר. הוועדה מותחת ביקורת כי לא נמסר לה דוח מפורט מנציג בכיר ומתכלל של משרד התחבורה, על כלל הפעילות בנושא הבטיחות בדרכים. הוועדה מצפה ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לבחון את פעילות הרשות לפעילות בדרכים, את מעמדה, סמכויותיה, מיצוי הפוטנציאל שלה, ולהעביר הצעה לתיקוני חקיקה. הרשות לבטיחות בדרכים יכולה וצריכה לתכלל את כל נושא הבטיחות בדרכים, הכולל גם תקציב, גם סמכויות, וגם יחס ראוי מהממשלה".

עוד הוא ציין כי "הוועדה תבקש לקיים דיון על חזון המלחמה בתאונות דרכים והטמעת אמצעיים טכנולוגים, וקידום החזון של הרכב האוטונומי כמי שיכול לשנות את המציאות הישראלית והעולם בכלל. הוועדה מבקשת מהמשטרה להגביר נוכחות בכבישים, ובכוונתה לזמן את ראש אגף התנועה לדיון בנושא. ח"כ טופורובסקי אמר עוד כי הוועדה דורשת נתונים על האכיפה שמבצעת המשטרה, עד אמצע אוגוסט 2020".
מעקב אחר יישום המלצות דוח ועדת הכלכלה בנושא בלימת הקטל בדרכים / סקירה
מסמך זה, שנכתב לבקשת חבר הכנסת בועז טופורובסקי, בוחן את אופן יישום המלצות הדו"ח על ידי משרדי ממשלה וגופים שונים, וכן נסקרת בו מדיניות עדכנית בנושא בטיחות בדרכים, המבוססת על החלטות ממשלה, תכניות עבודה, שינויי חקיקה ודרכי פעולה שננקטו למטרה זו בישראל מאז שנת 2016.

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
תאריך:  13/07/2020   |   עודכן:  13/07/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות אירועים / מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לי זיתוני   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרק פטריק   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שחר גרינשפן   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמואל אבואב / Shemuel Aboubab   שרן השכל / Sharren Haskel 

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עלייה של 40% בהרוגים למיליארד ק"מ נסועה בתקופת הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
עבירות התעבורה מסוג "ברירת משפט" יהפכו לעבירות מינהליות, כך שהערעור עליהן יהיה במסלול מינהלי מהיר ולא בבתי המשפט לתעבורה. כך ממליץ (יום ב', 6.7.20) צוות בין-משרדי שהקימה הממשלה בינואר 2018 לבחינת הנושא, בשל העומס האדיר על בתי המשפט לתעבורה.
06/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
שלום רב לך עו"ד רחלי טבת ויזל, המנהלת הכללית של הרשות לבטיחות בדרכים. הרשי לי, גברתי (אגב, אני לא מתיר לעצמי חיבה יתרה - רחלי הוא השם שלך המופיע בפרסומים שונים), לשתף אותך במחשבות אחדות על שני נושאים חשובים מאין כמוהם, השייכים ישירות לתחום שאת מופקדת וממונה עליו. אשמח אם תסבי את תשומת לבם של מי מהאנשים המטפלים ישירות בכל אחד מהנושאים. תודה.
07/06/2020  |  אברהם שרון  |   יומני בלוגרים
שלושה בני אדם נפצעו מפגיעת רכב סמוך לשוק רמלה. נסיבות האירוע לא ברורות, וכוחות של מגן דוד אדום ומשטרה הוקפצו לזירה. אישה נפצעה באורח קשה וילדה בינוני. מההודעת המשטרה עולה כי מדובר בתאונת דרכים. ברז מים שנפגע מן הרכב התיז מים לכל עבר.
26/02/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשבוע שעבר נהרג נער בן 14 שנסע על גלגינוע (קורקינט חשמלי) בתל אביב, ומדי יום ישנן פציעות חוזרות ונשנות של נוסעי גלגינועים ואופניים חשמליים. על-פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שהוצגו (יום ג', 18.2.20) בכינוס אלמנטר 2020 של עדיף תקשורת, בחמש השנים האחרונות, משנת 2015 - השנה שבה נכנסו לישראל האופניים החשמליים - ועד היום, נהרגו 53 רוכבי אופניים חשמליים. מעל 1,000 איש נפצעו קשה ומעל 6,000 קל.
18/02/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הפרקליטות מגיעה להסדרי טיעון מקלים מדי עם מי שמבצעים תאונות "פגע וברח", וכך יוצרת מדיניות ענישה הפוגעת באמון הציבור וברמת הענישה. כך אומר (יום ה', 30.1.20) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל.
30/01/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הקטל בדרכים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי  
"תנובה יוצרת סיכוני בטיחות רכב"  /  יצחק דנון
4 הרוגים בתאונה עצמית בקו 947  /  עידן יוסף
עונש קל במיוחד לנהג שהרג אישה ונמלט  /  איתמר לוין
נהרג בתאונת דרכים צלם הסרטים חיים שרייבר בן 93  /  אלי אלון
קצר וחטוף  /  יוסף קנדלקר
החיים שלנו בידיים שלכם  /  יוסף קנדלקר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יואב יצחק
יואב יצחק
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il