|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

תשדירים בשירות החמאס

האחראים למבצע ההשתלטות, ששלחו את הלוחמים עם רובי צעצוע, נפלו קורבן למלכודת שהניחה התקשורת לרגליהם תדע כל אם עבריה...
02/06/2010  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   פרשת המשט לעזה - ההסתבכות   |   תגובות
נראה שמשהו השתבש בהגיון הגל"צי [צילום: פלאש 90]

זוכרים את המעשיה על בטלן אחד ששכב להנאתו בצל האילן וביקש להירדם מתוך שיעמום? הנה תזכורת: הבטלן כמעט נרדם, אלא שאז הגיעו ילדים סקרנים שהתגודדו סביבו והטרידו את שלוותו. כדי להרחיקם בישר להם שמתחת לעץ השני, במרחק כמה מאות מטרים, מחלקים סוכריות. הילדים התפתו ופתחו בריצה לעבר מחלק הסוכריות. "רק רגע", הירהר השוטה לעצמו והזדרז להצטרף לריצת הילדים. "אם מחלקים שם סוכריות, אז מה אני עושה פה?"

מתכנני מבצע עצירת משט הטרור לעזה, ציפו גם הם, כמו אותו בטלן ששכב בצל העץ ההוא, שהאנרכיסטים שנערכו לבצע לינץ' נוסח רמאללה בחיילי שייטת 13, יקבלו אותם דווקא בסוכריות. הם הרי 'פעילי שלום', 'פעילי זכויות אדם', כפי שהגדירה אותם תקשורת ישראלית שקרית.

לכן לא צויידו מרבית הלוחמים ברובי סער אפקטיביים, ולא בגז מדמיע לפיזור מפגינים שטופי תאוות רצח, אלא ברובי צעצוע שיורים כדורי פיינט-בול צבעוניים ובאקדחים. "באנו עם רובה צבע, כזה שעושים בו שימוש ביום כיף בכפר סבא", תיאר אחד מלוחמי השייטת במבוכה. לא ייאמן. האנשים שכל שנותיהם בצה"ל למדו להשיב מלחמה שערה, נפלו למלכודת הסכינים והאלות עם רובי צעצוע. שר הביטחון, הרמטכ"ל, מפקד חיל הים ושאר האחראים, ציפו שיקבלו את החיילים בסוכריות, ושהם יגיבו בכדורי פיינט-בול.

העדויות המצמררות סיפרו, כי חיילי צה"ל השתלשלו מן המסוקים כמו בטיול צופים, כשהם צועקים זה לזה: "לא לירות! לא לירות!". זה מה שלימדו אותם מפקדיהם בתרגולות לקראת מבצע ההשתלטות על 'המשט ההומניטרי'. כל זאת בשעה שהמחבלים בספינה, נערכו לטבוח בהם באמצעות סכינים, לומים, אלות מתכת, רוגטקות עם גולות מתכת, בקבוקים ושאר כלי נשק קר.

המשיך אותו חייל בתיאור הפאשלה: "ירדנו בידיים חשופות עם נשקי פיינט-בול. התכוננו לכך שלא תהיה אלימות ושיהיה אפשר לעצור אותם בעזרת האמצעים האלו. אבל הם המתינו לנו כדי להרוג בנו. מצחיק לחשוב שככה התייחסנו לזה. על כל אחד מאיתנו התנפלו שלושה-ארבעה אנשים עם רצח בעיניים ועם נשק קר, ופוצצו אותנו במכות".

תדע כל אם עבריה, שצה"ל שולח את בנה להילחם בחיות אדם - בידיים ריקות, מקסימום עם רובי צעצוע וכדורי פיינט-בול.

"מאות שוחרי שלום"

יש שמאשימים את הבג"צ בכך ש'זכויות' רוצחי האדם, חשובים בעיניו מן האינטרסים הקיומיים של המדינה, ויש מאשימים את ארגוני הגייס החמישי הבוגדני בתוככי ישראל. אלה גם אלה עוסקים שנים בעיקור יכולותיו המבצעיות של צה"ל.

אבל לא פחות מכך אחראים למצב זה כלי התקשורת, העולמיים והישראלים, שהתעקשו להציג את החוליגנים שעל הספינות, כ'פעילי שלום'.

צריך להודות ביושר: כל המעורבים בתכנון המבצע, נפלו במלכודת שהתקשורת הניחה לרגליהם. אלא שמן התשקורת העולמית העויינת אין לנו שום ציפיות, וגם לא מהתקשורת הישראלית הפרטית, דוגמת עיתון 'הארץ' הפוסט ציוני, למשל, שפירסם במקום הכי בולט בעמוד הראשון, ביום שלאחר האירוע שחיסל את ההרתעה הימית הישראלית, את הגיגיו של דוד-גרוסמן-פון-קלאוזביץ: על ה'מרמרה' הטורקית היו "כמה מאות שוחרי שלום וצדק".

אבל מכלי התקשורת הישראלים, הממומנים בידי משלם המיסים הישראלי, ובוודאי זה הממומן בידי תקציב צה"ל, מותר לצפות לאחריות לאומית.

כל חטאי גל"צ

כך חטאו גלי צה"ל שלוש פעמים: פעם אחת כששמו בפיו של אל"מ לוי דברים שלא אמר כלל, כלומר הפריחו לאוויר דיווח שיקרי, המשקף אולי את עמדת עורך המהדורות או הכתב, אבל לא את דברי אל"מ לוי; פעם שנייה כשציפצפו לא רק על האמת אלא גם על עמדתם הרשמית של צה"ל ומדינת ישראל; ושלישית, כשהתעלמו מן ההארות של אזרחים נאמנים שהתריעו על הדיווח הכוזב.

בתגובה מסר לנו גל"צ: "לכשציטטנו את דבריו של אל"מ לוי בנוגע לפעילות המחאה מול חופי עזה חובתנו הייתה להסביר למה הוא מתייחס בדבריו". אתם הבנתם את זה? חובת גל"צ הייתה להסביר, טוענים בגל"צ, שמדובר ב'משט ההומניטרי'. היה קשה להם, למשל, "להסביר למה הוא מתייחס", על-ידי הצגתו למשל כמשט שישראל רואה בו משט פרובוקטיבי. נראה שמשהו השתבש בהגיון הגל"צי. הלוֹ, גל"צ, אתם איתנו או עם האוייב? הלוֹ, זה רדיו של החיילים?

עם זאת הודו בגל"צ: "ייתכן כי היה עלינו לבחור בסוג אחר של נוסח. בכל מקרה לא הייתה לנו שום כוונה להכניס מילים לפיו של אדם, אלא רק להכניסן להקשר".

גל"צ אגב התעקשו גם בימים הבאים, להשתמש בביטויים השקריים 'משט הומניסטי' ו'פעילי שלום'. אפילו ביום ג' השבוע, בחדשות הבוקר, כשהתברר כי פעילי האוייב הכינו לינץ' לחיילי צה"ל והתנפלו עליהם במגמה לרוצץ את מוחם, המשיכו להשתמש במונחים שמשרתים את האוייב החמאסי וסייעניו.

ואילו השדר הבכיר רזי ברקאי "התעלל" בדובר צה"ל למחרת האירוע, כששיסע את דבריו בשאלות אידיוטיות חלולות, שחלקן לא היו אלא חזרה על מילים שאמר הדובר אך שנייה קודם, בתוספת סימן שאלה בסופן, עד כדי כך שהדובר נאלץ להתחנן: "אני מבקש שלפחות אתם תאמינו לנו ולא לעיתונות הזרה".

עם שידורים עויינים כאלה, מי בכלל צריך את גלי צה"ל? מדוע לבזבז עליהם את כספי תקציב הביטחון? לא נכון יותר יהיה להפנות את התקציב הענק הזה למטרות יעילות יותר, כמו למשל רכישת רובי סער לטובת לוחמי השייטת?

קול ישראל: אנשי שלום

התקשורת הישראלית פימפמה ללא הרף במוחם של מתכנני המבצע הרשלני, כי מדובר בסך-הכל ב'משט הומניטרי', 'משט חירות' וב'פעילי שלום'. וגם אם מדי פעם דאגו להזכיר לנו את טענות הדוברים הרשמיים שמדובר בסך-הכל בטרוריסטים פורעי חוק, נסחפו בתקשורת לתיאורים פסטורליים לגבי 'המשט ההומניטרי'.

קול ישראל אומנם נמנע מלהכתיר את משט הבריונים כמשט הומניטרי, תואר שהעניקו גל"צ למשט, אבל לא תמיד הצליח הרדיו הממלכתי להתאפק. ביום ג' השבוע, יממה אחת אחר האירועים על ה'מרמרה', כשכבר היה ברור מעבר לכל ספק שלא בפעילי שלום עסקינן, דיווחה כרמלה מנשה בקול ישראל, כי במשט היה תמהיל אנושי שכלל, בין היתר, "אנשי שלום". סליחה??? אנשי שלום? מי שהצטרפו ליוזמת ארגון הטרור הטורקי IHH הממומן בידי האחים המוסלמים, הם אנשי שלום? ח"כ חנין זועבי? ראש התנועה האיסלאמית ראאד סאלח? הארכיבישוף מבריח הנשק קפוצ'י? איפה את חיה, כרמלה?

ואולם, מי שהניף את דגל התמיכה הסמויה במשט השוטים הייתה גלי צה"ל, התחנה המתיימרת להיות 'הרדיו של החיילים'. התחנה שכל קיומה נשאב מתקציב הביטחון של צה"ל, בסדרי גודל של עשרות מיליונים, פשעה כנגד האמינות העיתונאית והאחריות הלאומית, כשציטטה, כבר ביום ד' שעבר, את אל"מ משה לוי, ראש מינהלת הקישור והתיאום במעבר ארז, שאמר לכאורה, במסיבת עיתונאים, על-פי הגירסה השקרית של גל"ץ, כי "ישראל רואה במשט ההומניטרי לעזה צעד פרובוקטיבי". וזה היה, חברים יקרים בגל"צ, דיווח כוזב.

גב' חני לוז, מארגון תדמי"ת, הבחינה בשקר. היא גילתה באמצעות בדיקה פשוטה, כי לוי לא העניק את הביטוי הומניסטי למשט המחבלים. להיפך, לוי הגדירו משט טרוריסטי.

לוז לא התעצלה והרימה טלפון לחדר החדשות של גל"צ, כדי להעמידם על טעותם. על-אף זאת חזרו ושידרו את השקר הזה, גם אחרי השיחה של הגב' לוז. ככלות הכל, מה שוויה ומשקלה של האמת, מול האג'נדה השמאלנית של גל"צ?

עיתונאי עצמאי
תאריך:  02/06/2010   |   עודכן:  02/06/2010
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תשדירים בשירות החמאס
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אולי מספיק?
2/06/10 13:50
2
אמתי
2/06/10 14:03
3
אליטה
2/06/10 14:21
4
חשדנית
2/06/10 14:22
5
ברק ונתניהו
2/06/10 14:37
6
פרופ' ברנרד בלאסן
2/06/10 14:38
7
ההוא
2/06/10 14:40
 
יוסלביץ
2/06/10 15:03
8
אם עבריה!
2/06/10 14:54
9
אמיר ש
2/06/10 15:10
10
רחמים
2/06/10 15:24
11
שייקספיר
2/06/10 16:58
 
זיכרון עמוק
2/06/10 22:02
12
בן חנה
2/06/10 17:21
13
אמתי
2/06/10 18:29
14
שאול צוף
2/06/10 20:43
15
ברק הוא הבעיה
2/06/10 21:44
16
קורןנאוה טבריה
3/06/10 06:21
17
נתין מדמנת ישראל
3/06/10 07:45
18
ישראלה
3/06/10 11:21
19
גדי אשל
3/06/10 16:11
20
ישע
3/06/10 23:38
21
ל פ
12/06/10 21:59
פורום: פרשת המשט לעזה - ההסתבכות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האירועים באוניה הטורקית מרמרה הם לא כשלון של שייטת 13 שהביא לכמות הנפגעים המצערת אלא כשלון הפרובוקציה הטרוריסטית של העמותה שארגנה את המשט, עליה חלה האחריות להרוגים והפצועים ועל מצפונם. האם העולם יבין ויקבל זאת - בספק רב. השתלטות חיילי צה"ל על המשט לעזה, לא התנהל בהתאם למתוכנן - בשל הערכה לקויה וכשלון הקונספציה.
02/06/2010  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
בארץ ביקר רם עמנואל, האחיתופל של אובמה. אובמה רואה את אזורנו דרך משקפיים ערביות, ורם תורם לחוסיין את התשומה היהודית, את המידע הפנימי של מי שמכיר את חולשותינו מבפנים - את הראש היהודי ובתוכו המטען ההרסני של "שלום עכשיו".
02/06/2010  |  אליקים העצני  |   מאמרים
עוד לא יבש הדיו, כלומר, הספינות עוד היו בים בדרכם לחוף, וכבר החלו הפרשנים, המומחים לכל דבר ועניין, לטווח את פגזיהם לנוכח הבעיה שנוצרה. מי החליט, מי פקד, מי לא חשב מראש ואת ראשו של מי צריך לערוף. כאילו שבכך נפתור את הסבך. נשאלת שאלה פשוטה הטובה לכל מקרה ובכל עת: מדוע לא עושים מאזן כולל של החיוב והשלילה כפי שנעשה במאזן כלכלי. קחו אויר לפני פסק דינכם.
02/06/2010  |  בצלאל לביא  |   מאמרים
הוויקיפדיה מגדירה את העיתונאי כמי שעוסק בעיתונות, העובד עבור אמצעי-תקשורת, כותב, מכין או מגיש מאמרים וכתבות בנושאים מגוונים, או בתחום מסויים שבו הוא מתמחה.
02/06/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
מי שתכנן את המבצע לעצירת הספינות תכנן, כמובן, גם את מסע ההסברה. כך, הכותרות הראשיות בכל התקשורת בישראל עסקו במבצע המתקרב. אזרחי ישראל לא יכלו לעצום עין, לאטום אוזן או להימלט מן הטלוויזיה שדיווחה על צה"ל המתכונן.
02/06/2010  |  יאיר דקל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il