|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

אנטישמיות כובשת את איטליה בסערה

הממצאים "מדאיגים מאוד", אומרת חברת הפרלמנט האיטלקי פיאמה נירנשטיין שישבה בראש הוועדה לחקר האנטישמיות באיטליה
28/10/2011  |     |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
אנטישמיות באיטליה. דרגות שונות של עוינות [צילום: AP]

בחודש יוני אירחה העיר טורינו "פסטיבל תרבות" שבו דמות של נשיא המדינה שמעון פרס שימשה מטרה להשלכת נעליים. תמורת יורו אחד, ניתנה לסטודנטים איטלקיים הזדמנות להכות בפניו של נשיא ישראל, שלדמותו הוצמד אף יהודי בנוסח נאצי

על-פי מחקר חדש של הפרלמנט האיטלקי שפורסם ב-17.10.2011, 44 אחוז של האיטלקים עוינים כלפי יהודים או יש להם דעה קדומה נגדם.

את הדוח שכותרתו "מסמך סופי: חקירה בנושא האנטישמיות", הזמינה הוועדה לחקירת האנטישמיות של הבית התחתון של הפרלמנט באיטליה. המסמך המכיל 50 עמודים מהווה נקודת שיא של מחקר שנערך במשך יותר משנתיים ושל שימועים פרלמנטריים.

המחקר מצא כי כמעט מחצית מן האיטלקים אומרים כי אינם חשים שום אהדה כלפי היהודים. באיטליה חלה עלייה מהירה ביותר של רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט אנטישמיים. יתר על כן, רמת השנאה כלפי מדינת ישראל במקרים רבים עוברת את גבולות הביקורת הלגיטימית על מדיניותה של ישראל, והיא מכוונת להשמדתם של היהודים.

"ניסינו להבין את היבטיה החדשים של התופעה, שהיא תוקפנית ורצחנית כפי שתמיד הייתה, אך כעת היא מוסווית ולובשת צורות חדשות", מסבירה פיאמה נירנשטיין, חברת הפרלמנט האיטלקי שישבה בראש ועדת החקירה.

הדוח קובע כי לאיטלקים יש דרגות שונות של עוינות כלפי יהודים, הנעות מסטראוטיפים אנטי-יהודיים מסורתיים ועד לאנטישמיות משגשגת. הדוח גם אומר כי ניתן לסווג את האיטלקים בעלי דעות אנטישמיות לארבע קטגוריות כלליות.

הקבוצה הראשונה, הכוללת 10 אחוזים מכלל האוכלוסיה באיטליה, היא בעלת מה שמגדיר הדוח דעות אנטי-יהודיות "מסורתיות". אלו כוללות סטריאוטיפים כמו "היהודים אינם איטלקים אמיתיים"; "אי-אפשר אף פעם ממש לסמוך עליהם" ו"האמת לאמיתה היא שהם תמיד חיו על חשבון אחרים".

הדוח טוען כי לקבוצה השנייה, הכוללת 11 אחוזים מן האוכלוסיה, יש דעות אנטישמיות "מודרניות". אלו כוללות סטריאוטיפים כמו "היהודים הם עשירים וחזקים", "יהודים שולטים ומכוונים את הפוליטיקה, את התקשורת ואת הבנקים", ו"היהודים יותר נאמנים לישראל מאשר לארץ הולדתם".

לקבוצה שלישית שאליה משתייכים 12 אחוזים מן האיטלקים יש דעות אנטישמיות בעלי אופי "אקראי", כמו "היהודים משתמשים בשואה על-מנת להצדיק את מדיניותה של ישראל"; "יהודים מדברים יותר מדי על הטרגדיות שלהם ומגלים חוסר איכפתיות כלפי טרגדיות של עמים אחרים", ו"היהודים מתנהגים כמו נאצים כלפי הפלשתינים".

הדוח מצטט קבוצה רביעית, שאותה הוא מסווג כ"אנטישמים טהורים", ואשר אליה משתייכים 12 אחוזים מן האיטלקים. לאלה יש כל האלמנטים גם יחד של שלוש הקבוצות הראשונות.

"יהודים מנסים לנצל את היותם קורבנות בתקופת הנאצים"

הוועדה טוענת כי לאינטרנט יש חלק בעלייה באנטישמיות האיטלקית. המסמך מציין "עלייה מדאיגה" במספר הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט האנטישמיים. ב-2008, למשל, היו 836 אתרי אינטרנט שהפיצו דעות אנטישמיות באיטליה. ב-2009 המספר קפץ ל-1,172 - עלייה של 40 אחוז. רבים מבעלי אתרים אלה מצליחים לחמוק מן הרשויות האיטלקיות, באמצעות רישום הדומיינים במדינות אחרות.

ביולי 2011 לדוגמה, אתר אינטרנט איטלקי קרא להחרים יותר מ-160 פרופסורים יהודיים המלמדים באוניברסיטאות איטלקיות. האתר האשים את הפרופסורים ב"תמרון מוחם של סטודנטים" וב"שאיפה להשתלט על אוניברסיטאות באיטליה".

באתרים אחרים יש רשימות שחורות שבהן כלולים שמות של שופטים יהודיים המשמשים בבתי משפט באיטליה, כמו גם רשימות של אנשי עסקים יהודיים, וכן של מסעדות, קצבים ומגדניות בבעלות יהודית.

לפי הדוח, את האנטישמיות באיטליה מתסיסים מהגרים מוסלמיים שחברו לקיצונים מקבוצות שמאל ומקבוצות ימין, במטרה לבצע תקיפות על קהילות יהודיות, בתי כנסת, בתי ספר ובתי קברות.

ביוני 2011 למשל, פעילים פרו-פלשתינים ושמאלנים איימו "להצית" את העיר מילאנו במחאה על תערוכה של שבוע ישראל. התערוכה "ישראל הבלתי צפויה", שהציגה את התרבות הישראלית - את הטכנולוגיה, החקלאות, הכלכלה והאמנות - שנועדה להראות את "ישראל הבלתי מוכרת", נערכה כמתוכנן בכיכר המרכזית, כיכר הדואומו, במילאנו. אך המשטרה המקומית סירבה לאבטח את האירוע בשל האיומים באלימות. עצומות מטעם קבוצות פעילים פרו-פלשתיניות הכריזו: "לא לכיבוש הישראלי של מילאנו".

ביוני גם העיר טורינו אירחה "פסטיבל תרבות" שבו דמות של נשיא המדינה שמעון פרס שימשה מטרה להשלכת נעליים. תמורת יורו אחד, ניתנה לסטודנטים איטלקיים הזדמנות להכות בפניו של נשיא ישראל, שלדמותו הוצמד אף יהודי בנוסח נאצי.

במקרים אחרים, באוניברסיטת גנואה הטרידו סטודנטים ערביים סטודנטים ישראלים ואיימו עליהם ברצח. סטודנטים מוסלמיים צעקו "אללה אכבר" ו"אִטבח אליהוד". סטודנטים ישראלים באוניברסיטת טורינו מסתירים את זהותם היהודית מחשש שיהפכו מטרה להצקות ולאיומים.

הדוח גם דן בתופעה הגוברת ברחבי איטליה של אנטישמיות המוסווית כביקורת על מדינת ישראל, שחרמות על ישראל הופכים לעניין שבשגרה. כך לדוגמה, שני מרכולים איטלקיים הודיעו לאחרונה כי הם מפסיקים למכור מוצרים ישראלים, היות שאינם מסוגלים לקבוע אם הם מישראל או מ"השטחים הכבושים".

רשת חנויות המכולת קואופ באיטליה פרסמה הצהרה האומרת שיש להם בעיה עם "מעקב, כלומר שהצרכן אינו מסוגל לברר אם מוצר מסוים מקורו בשטחים הכבושים". פעילים נגד ישראל אומרים כי החרם היה "הצלחה חשובה של התנועה נגד האפרטהייד הישראלי 'חרם, שלילה והטלת סנקציות' (BDS)".

קבוצה של פרופסורים באוניברסיטה איטלקית קראו להטלת חרם אקדמי של ישראל במחאה על "אפליה תרבותית של פלשתינים באוניברסיטאות".

הדוח מתעד מקרים נוספים של אנטישמיות באיטליה; הארגון האיטלקי "תצפית על אנטישמיות" אוסף גם הוא מידע רב על התופעה.

ממצאי הוועדה עולים בקנה אחד עם מחקרים אחרים על אנטישמיות איטלקית.

מחקר שפרסם לאחרונה מכון פרידריך אברט סטיפטונג, המקורב למפלגה הסוציאל-דמוקרטית הגרמנית, חושף רמות גבוהות של אנטישמיות באיטליה ונוכחות חזקה של אנטישמיות בנושא ישראל המוסוות כביקורת עליה.

דוח מאפריל 2011, תחת הכותרת: "חוסר סובלנות, דעה קדומה ואפליה: דוח אירופי", ראיין כאלף איש בשמונה מדינות באירופה. המחקר מצא כי 37.6 אחוז של האיטלקים מאמינים כי "ישראל מנהלת נגד הפלשתינים מלחמת השמדה ". מעל 40 אחוז של האיטלקים מאמינים כי "יהודים מנסים לנצל את היותם קורבנות בתקופת הנאצים". יותר מ-25 אחוז של האיטלקים מסכימים עם הקביעה: "בהתחשב במדיניותה של ישראל, אני יכול להבין מדוע אנשים לא אוהבים יהודים".

ביוני 2010 "הסוכנות לזכויות יסוד של האיחוד האירופי" שמושבה בווינה פרסם דוח שנתי הקובע כי אנטישמיות באיטליה נמצאת בקו עלייה במהלך העשור האחרון.

במאי 2008 סקר לאומי שפורסם בעיתון השמאלני האיטלקי "ל'אוניטה" מצא גישות שליליות נפוצות נגד יהודים. 23 אחוז ממשתתפי הסקר הצהירו כי יהודים אינם יכולים להיחשב "איטלקים מלאים"; 39 אחוז הצהירו כי ליהודים יש "יחסים מיוחדים עם כסף", ו-11 אחוז הצהירו כי "יהודים משקרים בנושא השואה".

במאי 2005 הליגה נגד השמצה שבסיסה בניו-יורק פרסמה סקר בשם "גישות כלפי יהודים בתריסר מדינות באירופה". ממצאיו העלו כי 66 אחוז מן האיטלקים מאמינים כי "יהודים יותר נאמנים לישראל מאשר לאיטליה". כמעט 50 אחוז של האיטלקים אמרו כי "יהודים עדיין מדברים יותר מדי על מה שקרא להם בשואה". יותר מ-50 אחוז של האיטלקים אומרים כי דעתם על יהודים הורעה בעקבות המדיניות שנוקטת מדינת ישראל.

סקר קודם תחת הכותרת "עירק ושלום העולם" שהזמין האיחוד האירופי בנובמבר 2003, מצא כי לדעת 48 אחוז של האיטלקים, ישראל מהווה האיום הגדול ביותר לשלום העולם.

הממצאים "מדאיגים מאוד", אומרת חברת הפרלמנט האיטלקי פיאמה נירנשטיין. "זה היה זעזוע לכולם להיווכח איזו אנטישמיות יש באיטליה ובאירופה".

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
המאמר במקור Runaway Anti-Semitism Trampling Italy פורסם באתר Hudson New York
סוארן קֵרְן הוא עמית בכיר ליחסים טרנסאטלנטים ב-Grupo de Estudios Estratégicos במדריד.
תאריך:  28/10/2011   |   עודכן:  28/10/2011
סוארן קֵרְן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנטישמיות כובשת את איטליה בסערה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פלורה
30/10/11 11:23
2
גבי1
30/10/11 15:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוק קשור אצלי בצבע, בטעם ובריח. ובמשהו הרבה יותר חשוב, והוא המיזוג בין הפלורה לבין הפאונה, בין החי והצומח. כאן הם ביחד - חי, צומח, דומם - בהרמוניה מופלאה. מהות החיים. אבל לא זו בלבד. השוק היה בימי קדם מה שמהווה ה"פייסבוק" בימינו - זירה של קח ותן לא רק של מצרכים אלא של מחשבות ואורחות חיים, כמו השוק האתונאי ה"אגורה". מקור הדמוקרטיה. שם התחילה "מהפכת התודעה". אבל תכלית ביקורי בשוק הכרמל הייתה הרבה פחות הגיגית והרבה יותר מעשית. הכנת ריבת תפוחי עץ שהזמינה בתי. הכנת ריבות נמנית עם תחביביי. אלא שריבת תפוחים לבד, בשל המרקם המימי והלא צמיגי זקוקה לתוספת. צריך להוסיף עוד אי אלה פירות, גם אם בכמות קטנה. כמו גויאבה בעונה, שזיף מכול סוג שהוא, עגבניות צ'רי וכיו"ב. את אלה אני מעדיף לקנות בשוק הכרמל ולא בסופר או בחנות ירקות.
28/10/2011  |  צבי גיל  |   מאמרים
אנו מתערבים בדינמיקה של גלגל החיים ומונעים מהשיטה של "ויהי ערב, ויהי בוקר, יום אחד", לגדוע את החוט המחבר אותנו איש אל רעהו "כל ישראל ערבים זה לזה" נכתב עוד לפני ששיירת הגמלים הישראלית זיהתה "ערבים" כמילת גנאי. מחר נצעד כולנו, כשיירת גמלים של מעורבות, נשאיר מאחורינו את ההתערבות, וניצור ערבות. ערבות הדדית אמיתית
28/10/2011  |  דן אלון  |   מאמרים
דם ממשלתי
28/10/2011  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
משה בהר נבו ממזרח לירדן ומוסא בנבי מוסא ממערבו משקיפים על עמק יריחו ודומעים, כשבולדוזרים חורשים קרעי פחונים וקרעי אוהלים רק כדי להכשיר קרקע לביתורו של גב ההר.
28/10/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
הרשות הפלשתינית, קרי אש"ף, נופחת לאט-לאט את נשמתה. כל הסימנים מעידים בבירור שאבו מאזן, העומד על הנייר בראשה, הולך ומאבד מיום ליום את שלטונו עליה וגם את הפופולריות שלו. כמו משה רבינו נגזר עליו לראות את "הארץ המובטחת" שלו רק מנגד.
28/10/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il