השר ישראל כץ מודע היטב לסערה, שפוקדת את העיר שיקגו, עקב מחדליה של חברת בומברדייה. אך למרות הכל הוא מפעיל כבולדוזר את השקר בדבר חברה בעלת יכולות מוכחות שתציל את
רכבת ישראל.
על שולחנו של השר ישראל כץ מונח גליון "השיקגו טריבון" מ-8 במרס. ישראל כץ ומר
אורי יוגב קראו את הידיעה שרשות התחבורה בשיקגו CTA מצאה פגם מסוכן train cars had dangerous , על חלקי פלדה שעלולים להישבר ולהוביל לירידה מהפסים.
השר ישראל כץ בוודאי קרא את כותרת המשנה על התקנה נחותה ומסוכנת ,שבוצעה על-ידי בומברדייה. אך בעוד העיתון משיקגו על שולחנו של השר, הוא יוצא בשצף קצף נגד ההון האנושי היקר של רכבת ישראל - נגד ציבור העובדים והוועד הנבחר שלו.
השר ישראל כץ הלעיז יותר מדי פעמים על ציבור עובדים יקר ששילם בחייו, שילם באובדן ששה פועלי מוסך בחיפה, שבאו לעבודה במוסך לתקן ולשפץ קרונות רכבת גם בימים, שחיפה הייתה תחת מתקפת טילים.
השר ישראל כץ מדבר על האלטרנטיבה היחידה והיא חברת בומרדייה, כשהוא יודע שרשות התחבורה בשיקגו CTA הוציאה מהשירות כארבעים קרונות, שסיפקה חברת בומברדייה, כי זוהו בעיות קשות, המסכנות חיים, בעיות חוזרות ונשנות במרכיבי מכלול גלגלי הרכבת.
על שולחנו של השר ישראל כץ מונח ה"שיקגו טריבון" מיום ה-23 בינואר על תוצאות מחרידות של מבחני מאמץ. השר כץ קרא את האותיות, שהצטרפו למלים ופרסו משפט מחריד המצביע על פגמים במכלול, הנראים חמורים אף יותר ממה שתיאר נשיא רשות התחבורה בשיקגו CTA.
הנהלת הרכבת הסתירה מידע על בומברדייה
כמות אדירה של יחצ"נים נשכרה על-ידי הנהלת רכבת ישראל כדי להכניס לעיתונות כל מידע, שיכול לפאר ולקלס את חברת במברדייה. הנהלת רכבת ישראל מסתירה מידע שברשותה כמו ההודעה, שמסרה לעיתונות
דוברת ה-CTA - "רמה כה גבוהה של כשל במפעל אחד היא בלתי מתקבלת על הדעת" וזאת בתגובה לאסון שנמנע בשיקגו. הוא נמנע, כי העובדים המקומיים גילו את התקלות, לא מפקחי חברת בומברדייה.
ב-19 בפברואר 2012 חתמה הנהלת רכבת ישראל על הסכם העברת תחזוקת הקרונות החדשים ליצרנית הקרונות. החתימה בוצעה, כאשר כל החותמים מודעים לשורה של מחדלי בטיחות של החברה בשיקגו, מודעים לתגובות הנסערות של כל אמצעי התקשורת נגד ההתנהלות של אותה יצרנית, שסיכנה את חיי הנוסעים בעיר.
החתימה הייתה מלווה בהפרחת ידיעות על יכולות וירטואוזיות מוכחות בבטיחות הנוסעים של אותה חברה. החתימה הייתה מלווה בהשחרת ההון האנושי היקר של רכבת ישראל - ציבור העובדים הישראלי. לא ניתן לסלוח להנהלת רכבת ישראל, המסתירה מהציבור את המידע של יועץ חיצוני, לפיו תיקון רשלני של בומברדייה הוא הגורם היחידי לשריפת קרנועים בישראל בשנת 2010, שריפה שעלולה הייתה להסתיים באסון קשה מאד.
מצערת ומכאיבה ההתנפלות הבזויה של כל ממשלת ישראל, ובמיוחד השר ישראל כץ, על ציבור העובדים, על הנכס היקר ביותר שיש למדינה הזו - האדם העובד .
מצערת ומכאיבה העובדה, שהמרוץ המטורף להעביר לידיים זרות בעלות על נכסים של החברה הישראלית היה מלווה באלימות מלולית כלפי ציבור עובדים ישראלי. המרוץ הזה הותנע על-ידי מכונת הון פיננסי, המלווה ברמיסת ההון האנושי היקר - עובדי רכבת ישראל.
הציבור בישראל חייב לראות ב
גילה אדרעי, הלוחמת כלביאה את מלחמתו של כל עובד בישראל, שמחר ניתן יהיה להעלות אותו על מזבח הסכמים מבזים עם חברות זרות. העמידה לימינה של גילה אדרעי היא בטוי של הערך היהודי - "כל ישראל עֲרֵבִים זה לזה". עֲרֵבִים איש לרעהו ואינם עֲרֵבִים רק להון מופקר חסר בלמים ועקבות.