|   15:07:40
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
אנגל וגרינבאום. חוסכים את כאב הראש בחיפוש הדירה הנכספת
אנשי הנדל"ן של השבוע

הם יעזרו לקנות דירה, ויגבו תשלום

אסף אנגל ועמי גרינבאום מייעצים לקוני דירות, ואף מאתרים להם את הדירה המבוקשת, ומנהלים מו"מ עם היזם הייעוץ בחינם, אך הלקוחות משלמים 25% מהסכום שחסכו על הדירה מה ניסיונם בנדל"ן?
20/12/2013  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות

חברת הנדל"ן של אסף אנגל, 35, ושותפו עמי גרינבאום, 40, נולדה בגלל המחאה החברתית של קיץ 2011. אנגל וגרינבאום עובדים באותו בנין, ביד אליהו תל אביב, ונפגשים במדרגות או לכוס קפה. הם שמו לב, שבמוקד תנועת המחאה עומדת מצוקת הדיור. יום אחד עלה בדעתם רעיון: הבה ונקים חברה, שתסייע לצעירים, וגם לאחרים, לרכוש דירה!

תחילה פעלו באופן אקראי. אנגל: "רצינו לעשות ניסיון על שלושה זוגות צעירים. פנינו באמצעות אי-מייל של חברים, וכמעט מיד קיבלנו 30 בקשות! אז הבנו, שיש כאן פוטנציאל עסקי". לפני חמישה חדשים הקימו את "גדות נדל"ן".

זוהי, ככל הידוע, חברת יעוץ הנדל"ן היחידה שהוקמה עקב ואחרי המחאה החברתית. תפקידה הוא לאתר בעבר לקוחותיה את הדירה הטובה ביותר, על-פי התקציב, מקום העבודה, בית הספר הסמוך ושיקולים אחרים. יש עוד חברות דומות, אך דומה שיש ייחודיות בעסק של אנגל-גרינבאום.

35 חברות בניה מספקות מידע


מנין לכם המידע והלקוחות?

אנגל-גרינבאום: פנינו לכ-35 חברות נדל"ן, כולל כל הגדולות והידועות (News1 ראה את הרשימה, ואכן כך הוא) וביקשנו רשימת של דירות למכירה. שולחים לנו רשימות באי-מיילים, והן מתעדכנות כל העת. אחר כך אנחנו מתחילים לתת יעוץ ללקוחות שפנו אלינו, כי שמנו עובר מפה לאוזן. בחמישה חדשים, נתנו יעוץ לכ-150 לקוח.

השנים מבקשים להסביר את שיטת העבודה שלהם בשתי דוגמאות. המקרים אמיתיים, לדבריהם, והידע נמסר ל-News1 בכתב. שמות המשפחה שמורים במערכת, מטעמי צנעת הפרט.

המקרה הראשון הוא של אורלי נ., צעירה רווקה, בשנות השלושים, העובדת בתפקיד בכיר בחברה ממשלתית בתל אביב (שם החברה שמור במערכת). היא מתגוררת בשכירות, הצליחה לחסוך 700 אלף שקל, וחושבת על נישואין. אורלי מבקשת להקים משפחה, ורצתה לקנות דירה ב-1.2 מיליון שקל, בפתח תקוה או רמת גן, ולממן את היתרה במשכנתא.

איך משיגים הנחה על דירה במצליח

אנגל: "אורלי, כמו כל לקוח, מילאה שאלון מפורט, שהסביר לנו מה היא רוצה. סקרנו את כל מלאי הדירות שלנו, ומצאנו שלוש הצעות, בתקציב הלא-גדול שלה. הצעה אחת, שני חדרים בפינוי-בינוי ברמת גן, נפלה מיד, כי הדירה קטנה מדי. הצעה שניה הייתה לקנות דירת 3.5 חדרים בראש העין. התקציב התאים, אבל אורלי רוצה לדור בעיר מפותחת, קרוב לתל אביב. נשארה ההצעה השלישית, דירת 4 חדרים ב"קרית האמנים", שכונת מצליח ברמלה.

טוב מאוד!


אנגל: בכלל לא! הדירה ברמלה, באזור מגורים חדש ומתפתח, עלתה כמעט 1.4 מיליון שקל, הרבה מעל לתקציב של אורלי.

מה עושים?

אנגל: התחלנו לנהל מו"מ עם הקבלן, והצלחנו להוריד את המחיר ל-1.21 מיליון שקל. העסקה נסגרה.

דירה עירונית עם ריח כפרי

עמי גרינבאום מציג מקרה שני: "גיא ורינת א., (השם המלא שמור במערכת) זוג כלכלנים, בשנות השלושים, גם הם מתגוררים בשכירות בתל אביב, ביקשו לרכוש דירת 3.5 עד 4 חדרים בתל אביב, או בכפר סבא, שבה מתגוררים הוריה של רינת. גיא רצה לרכוש דירה במושב, ורינת מבקשת לדור בעיר. חוץ מזה, התקציב שלהם היה 1.6 מיליון שקל. מהר מאוד גילו, שאין דירה כזו. בלית ברירה, פנו אלינו".

מה עשיתם?


גרינבאום: זו הייתה באמת בעיה! כדי לגשר על חילוקי הדעות בין הבעל לאשה, איתרנו דירת גן בכפר סבא, ברחוב הארזים, בפרויקט תמ"א 38, שקל קבלן ידוע. מצד אחד זה בתוך העיר, ומצד שני יש גינה הנותנת ריח כפרי. הקבלן דרש 1.7 מיליון שקל. במו"מ, הצלחנו להוריד את המחיר ל-1.58 מיליון שקל, והחוזה נחתם.

מי בודק כמה עולים חדר כושר ובריכה


בעצם, בשביל מה הלקוחות צריכים אתכם? הלוא גם הם יכולים לחפש דירה במודעות ובפרסומי החברות.


גרינבאום: ראשית, לנו יש מידע מרוכז של 35 חברות ידועות ובעלות מוניטין. שנית, ברוב המקרים לא שם הלקוח לב לפרטים, הידועים לנו: האם יש תב"ע מאושרת, שתאפשר לבנות בעתיד על המגרש הריק שמול דירתם? היכן תחנת האוטובוס הקרובה ביות, ומה תדירות הנסיעות? החברה מספרת לקונים שהעסקה כוללת חדר כושר ובריכה, אבל רוב הלקוחות אינם שואלים כמה זה עולה להם; הם יגלו מאוחר מדי, שהתענוג עולה 1,500 שקל לחודש אנחנו שואלים! רבים נרתעים מקנית דירה בקומה ראשונה. הם לא יודעים, שבבניינים מודרניים, הקומה הראשונה היא מעל לובי בגובה 6 מטרים, ולמעשה יתגוררו בקומה שלישית. לקוחות אחרים דורשים דירה הפונה למערב, ולא שמים לב שבפרויקט האמור, מערב הוא חסרון.

מה לגבי המחיר?


גרינבאום: זה אולי היתרון הגדול שלנו על פני קונה פרטי. זוג צעיר קונה דירה בפעם הראשונה או השנייה בחייו, ניהול מו"מ אינו בדרך כלל המקצוע שלו, והוא ייאלץ לשלם מה שהקבלן דורש. מאחורינו עשרות עסקות, וגם קשר עם אנשי השיווק של החברות, ולכן אנחנו מצליחים להשיג הנחות.

כמה ישלם הזוג הצעיר?


אנגל: לא כלום! הייעוץ והבדיקות הם בחינם. אם הקונים-בכח רוצים לקחת מאתנו את המידע ולנהל מו"מ בעצמם עם הקבלן, זו זכותם, והם לא ישלמו לנו דבר.

אלא שכידוע, אין ארוחות חינם, וגם "גדות נדל"ן" צריכה להתפרנס. לכן קבעו שני היזמים, שהקונה משלם להם 25% מהסכום שנחסך במהלך המו"מ. גיא ורינת, למשל, חסכו 120 אלף שקל, ולכן שילמו לגדות נדל"ן 30 אלף שקל.

זו עמלה די גבוהה.


גרינבאום: נכון, אבל נא לזכור שמדובר בסכום שחסכנו להם. הם לא היו משיגים חסכון זה, לולי עזרתנו.

בעצם אתם פועלים כמו החברות לניצול זכויות רפואיות.


אנגל-גרינבאום: נכון, אבל בניגוד לחרות אלו, איננו גובים דמי הרשמה, העשויים להיות גבוהים.

איך אתם שומרים על כך, שהקונים לא "יסדרו" אתכם, יחתמו על חוזה הרכישה בלעדיכם, ומיד ייעלמו?


גרינבאום: אנחנו מלווים אותם עד לחתימת החוזה, ומיד מגישים את החשבון. בדרך כלל, הקונים משלמים ברצון. כל התהליך נמשך חודש עד חודשיים.

מה קורה אם לא הצלחתם להשיג לקונים הנחה?


גרינבאום (נאנח): היו כמה מקרים כאלו. בעסקות כאלו לא הייתה לנו שום הכנסה...

ניסיון מוגבל



איזה ניסיון מביאים שני היזמים לענף מורכב זה?


קל יותר לענות לגבי גרינבאום, עורך דין במקצועו, המתמחה בעסקות נדל"ן ובמיסוי מקרקעין. גרינבאום, רווק, מחלק את יומו בין גדות נדל"ן לבין משרד עורכי הדין שלו. גדות נדל"ן פועלת מהבניין שבו משרדו, אם כי בקומה אחרת.

לאסף אנגל, לעומת זאת, אין ניסיון קודם בעסקי נדל"ן של ממש. בעבר, היה בעליה של חברה שבנתה עזרים לחברות נדל"ן. הקשר היחיד שלו לענף הוא, שבתוקף תפקידו השתתף בישיבות אנשי השיווק של חברות הנדל"ן.

לאור זאת, כדאי ללקוחות-בכח לשקול,האם ואיך לעשות לרכוש דירה, שהיא לגביהם עסקה גדולה מאוד, באמצעות יזמים, שאין להם ניסיון ממשי בתחום החדש. אפשר לתת בהם אימון, אפשר לסגור את העסקה, אך רצוי לבדוק יפה ולאמת את המידע שהם מספקים.

בינתיים, העסק קטן, ובמשרד עובדים שני היזמים ושני עובדים נוספים. כמו יזמים מתחילים רבים, הם מקוים לגדול. אולי אז גם יחליפו דירה. גרינבאום מתגורר במושב בן שמן, שסבו היה אחד ממייסדיו. אנגל מתגורר עם אשתו ושני ילדיו בקריית אונו. כשירצו לעבור דירה, לא יהיה קשה לאתר את בית חלומותיהם.

תאריך:  20/12/2013   |   עודכן:  22/12/2013
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הם יעזרו לקנות דירה, ויגבו תשלום
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התסריט ההזוי סביב אי-הגשת ערעור על זיכויו השנוי במחלוקת של שר החוץ אביגדור ליברמן היה צפוי מראש. גורמים יודעי דבר במשרד המשפטים, המקורבים ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שלחו בראשית השבוע בלון ניסוי לתקשורת בצורת רמזים עבים שעל פיהם היועץ המשפטי לממשלה יחליט שלא לערער על זיכויו של ליברמן, למרות שהחלטה זו אינה מעניקה הכשר למעשיו.
20/12/2013  |  אריה אבנרי  |   כתבות
זהו, באופן רשמי, מחר, 21.12, החורף מגיע והלילה יהיה הארוך ביותר בכל השנה. השמש נכנסת למזל גדי, עוזרת להיות מציאותיים יותר עם משמעת עצמית ושמירה על מסגרות המעניקות ביטחון ויציבות בחיים. תמצאו את עצמכם מדפדפים באלבומי תמונות, בגלל שזו תקופה המתאימה לטייל בשבילי ה"זכרונות" ואולי להשוות אותם למה שקורה בהווה.
20/12/2013  |  טובה ספרא  |   כתבות
הדרך אל האושר זרועה, מן הסתם, חתחתים. כך, מכל מקום, מאמינה כת הסיינטולוגיה - אחת הכתות המיסטיות המצליחה זה שנים לעשות חיל בארץ. כדי להסיר את אותם חתחתים - לא בוחלת הכת המיסטית הזאת לחדור לבתי-אב ישראלים, רבים ככל האפשר, תחת מסווה של "האקדמיה להורים", שהיא מארגנת, כדי להפיץ באמצעותה את תורתה ברבים.
20/12/2013  |  ראובן לייב  |   כתבות
בשבועיים האחרונים מסתובב עו"ד פיני פישלר, קצין משטרה לשעבר, חסר מנוחה מתמיד. אומנם בעשר השנים האחרונות הוא מתפקד כמעין מצליף של המשטרה, וכל חודש הוא שולח לבכיריה חוברת המאגדת בתוכה מחדלים, הפרות, או אירועי אלימות שנגרמו לכאורה על-ידי שוטרים - אולם לאחרונה, כך מרגיש פישלר, הפכה התנהלות הארגון האחראי על אכיפת החוק והסדר הציבורי לחריגה מתמיד. חקירות רצח לא מפוענחות, מעצרים תקשורתיים לכאורה, תדמית ירודה בהשוואה לשאר מדינות ה-OECD, שימוש מופרז באקדחי הטייזר החשמליים וצילום של מכונית המפכ"ל שנראתה נוסעת במהירות מופרזת, זו הפעם השנייה בקדנציה שהחלה רק לפני שנתיים וחצי.
20/12/2013  |  טל אריאל אמיר  |   כתבות
הכל מדברים על דיור בר-השגה, אך מעטים עושים משהו ממשי. אחד הבודדים הוא אילן ליאור, 58, בעליה של חברת "ESB". הוא מפתח ומשווק תבניות יציקה לדירות. לפני כשבועיים הונחה אבן פינה לפרויקט בן 17 יחידות, המשתמש בתבניות אלו, בקיבוץ נחל עוז שבנגב, מול רצועת עזה. דירה בת 120 מ"ר תעלה – שמעו שמעו – 550 אלף שקל, כולל הכל! בשלב ראשון בונים 7 בתים, באמצעות הקבלן אוהד כהן.
19/12/2013  |  אלעזר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il