|
הפתיחה נדחתה לפחות בשנתיים
|
|
|
|
|
קרוב ל-500 נהגי רכבת מקבלים משכורות של עד 59,000 ליש"ט בשנה בחברת Crossline בלונדון – למרות שהם מועסקים בצורה חלקית בלבד, בשל העיכוב המתמשך בפתיחת הקו הקרוי על שמה של המלכה אליזבת. כך חושף העיתון טיימס. העלות הכוללת של 479 הנהגים למשלם המיסים הבריטי היא 25 מיליון ליש"ט בשנה.
הקו אמור לחצות את דרום אנגליה ממזרח למערב, לאורך 117 ק"מ. הפרויקט החל ב-2007 והבנייה – הכוללת מנהרות באורך 21 ק"מ מתחת למרכז לונדון - החלה שנתיים מאוחר יותר. אלא שלאחר עשור של עבודות, רק חלק ממנו פועל והקו במלואו יחל לפעול לכל המוקדם ב-2021 – איחור של למעלה משנתיים לעומת מועד הפתיחה המתוכנן, שהיה דצמבר 2018.
באופן בלתי מפתיע, גם עלות הפרויקט האמירה משמעותית. כיום היא מוערכת ב-17.6 מיליארד ליש"ט, עלייה של 14%. עלות בנייתן של חלק מן התחנות בקו זינקה בשיעורים של כפליים ואף פי שישה מן המתוכנן, כאשר השיא שייך לתחנת ווייטצ'פל: 659 במקום 110 מיליון ליש"ט. אשתקד גם נזקקה החברה לסיוע חרום ממשלתי בסך 1.4 מיליארד ליש"ט.
רוב הנהגים נשכרו לפני שהוחלט באוגוסט אשתקד לעכב את פתיחת חלקו העיקרי של הקו. מנהלי הפרויקט טוענים, כי הנהגים עובדים בחלקים של הקו שכבר פועלים, וכי 114 מהם מצויים בהכשרה. אך הטיימס שואל, מדוע הנהגים המיותרים – שהרי ברור שאין צורך במספר נהגים מלא לקו חלקי – אינם מופנים לקווים אחרים, לנוכח המחסור השורר בבריטניה בנהגי רכבות מיומנים, המוביל לביטול אלפי רכבות בשנה. בחודש שעבר הודתה Crossrail, כי היא מעסיקה 200 טכנאים המבלים את רוב זמנם ב"תירגול".
כל הנהגים המועסקים בחברה מקבלים 59,231 ליש"ט לשנה תמורת שבוע עבודה בן ארבעה ימים, בעוד מי שנמצאים בהכשרה משתכרים רק 29,000 ליש"ט לשנה. חברת Transport for London, חברת-האם של Crossrail, מסרה בתגובה, כי חלק מן הנהגים מועסקים ברשת הרכבות במחוז אסקס, אך הבהירה שלא תשלח נהגים נוספים למקומות אחרים, בנימוק שמדובר בסוגי הכשרה שונים.