|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הגיגים תשס"ג

אי משילות

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - זנוח, מוחקים, תקווה וייאוש, הדחה, טירוף פרוגרסיווי וחלק על הוד קדושתו "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת ואושר שבת שלום
17/02/2022  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מחכים לאישורים [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]


זָנוּחַ מֵחֵיק

יעקב ברזילי הקדיש את שירו, "זנוח מ̤ח̤יק", באיחולי קריאה מעניינת, לכל הזנוחים מחיק.

"זָנוּחַ מֵחֵיק
גָּלִיתִי בְּבֻסְתָּנִים נְטוּשִׁים.
פֵּרוֹת אֲשֶׁר הִבְשִׁילוּ
בְּעוֹנָתֵךְ,
בְּאִבָּם נִקְטְפוּ.
סֻכַּת הַשּׁוֹמְרִים,
אֲשֶׁר בִּתְקוּפַת
תּוֹר הַזָּהָב
גְּפָנִים הִשְׂתָּרְגוּ
בְּדָפְנוֹתֶיהָ,
לֹא מִכְּבָר
לָרוּחוֹת זָנְתָה.
גֻּמְחַת מַצָּעִים נִסְתֶּרֶת,
שְׂרִיד מִקְדָשֵׁנוּ
לְאַהֲבָה מְפַעְפַּעַת
יוֹבְשָׁנִית חֲרֵבָה.
חֲצִיר גַּגּוֹת מְטַפֵּס
עַל מַצַּע עִלּוּסִין,
שֶׁהָיָה פַּעַם
זִירָת גַּעְגּוּעֵינוּ
קוּרִים".

לא תהיה ועדת חקירה

ככל שמתקתק השעון, רופסים הסיכויים, שתהיה ועדת חקירה בעניין שימוש המשטרה ברוגלות; וזה יעדה של ממשלת הזדון והמרמה, שעלתה לשלטון על כידוני המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי.

לממשלת בלּע (בנט, לפיד, ליברמן, עבאס) אין שום רצון לחקור במופלא, שמא ייחשפו סודות, ויתגלו מי משכו באילו חוטים, כדי להעלותה לשלטון, בניגוד לרצון הציבור היהודי. לכן, עד היום לא נחקרה פרשת "המימד החמישי"; וכמותה יהיה גורל החקירה בעניין הרוגלה "פגאסוס", ואולי בעניין עוד רוגלות, שמשרתות את משטרת שטאזילנד.

השב"כ עוסק מקום המדינה, בעקבות אביו, הש"י, במעקב פוליטי. אני זוכר אותם מימיי כסטודנט באוניברסיטה העברית בתחילת שנות השבעים. זה היה לפני כן, ונמשך עד היום. לא בכדִי מסרב הרב שמואל אליהו להיפגש עם המחלקה היהודית בשב"כ. ראשי המחלקה צריכים את הפגישה עמו כדי לקבל מעין הכשר מהרב לפעולותיהם הנפסדות.

וארגיע את קומץ קוראיי - גם ידי המשטרה במעל. לשם כך רכשה את הרוגלות, שרוני אלשיך, דובר האמת הידוע, מכחיש את קיומן. גם עמר בר-לב, שבגוגל נכתב שהוא שר המשטרה, מכחיש. נרגעתי, כיוון שכבר לא נותר כלום; ולכן, לא היה כלום. אכן, הכל זו אלימות מתנחלים גרידא. כזכור, כבר בימי מני יצחקי בראש אגף החקירות אספה המשטרה מידע על אישי ציבור - ללא כל הסמכה - ולא נענשו על כך כל השולחים ידם במעל.

עוד כמה ימים יימחה כל זכר להפעלת הרוגלה. טובי המומחים עושים לילות כימים בכל מאודם למען המחיקה, לפי כוונת ממשלת הזדון. אז תמונה ועדת חקירה, בראשות שופט נכבד בדימוס, שהחונטה המשפטית תמנה, כדי לטהר בק"ן טעמים את השרץ ואת מפעיליו; ובא לציון גועל.

שיטה

בדרום הר חברון רואים בבירור את אי-המשילות הישראלי, שמאפיין את התפרקות מדינת ישראל בגליל, בנגב, ביהודה, בבנימין ובשומרון. סיירתי עם קבוצה של אנשים מודאגים בדרום הר חברון, ולִבּ̤נו התרחב למראה המתיישבים ב"התיישבות הצעירה" כביכול, שמחדשים את האחיזה היהודית באזור, שהיה אחרי מרד בר-כוכבא אזור פורח, שיהודים ישבו בו, ונקרא, דרומא. חפירות במעון, בכרמל ובעוד יישובים מצביעות על ההיקף העצום של התיישבות היהודים באזור, שנקרא בתלמוד, דרומא. ההתיישבות היהודית פרחה בו ממרד בר-כוכבא ועד לתקופה הביזנטית (המאה השנייה לספירתם עד למאה התשיעית).

כיום מחדשים צעירים נלהבים לחדש את ההתיישבות היהודית באזור, הנמצא על קצה המדבר - לא רק בדיבורים בעלמא - תוך הפרעה שיטתית של ממשלת ישראל, שמקפידה על קוצו של יו"ד בכל הקשור בבנייה יהודית, ועוצמת עין לנוכח הבנייה הנרחבת הערבית, שמממנים ברוחב-לב אויבינו מהאיחוד האירופי.

מי שאינם מאמינים - ישוו נא בין הנעשה בעיירה הערבית יטא לבין גמגומי הממשלה ובטלנותה בכל הנוגע להתיישבות יהודית בגזרה חיונית זו של הרים ושל גבעות מדרום לחברון. הקרב הגדול הנו לעצור את ההתפשטות הנמרצת של הערבים, שמנסה לחבר בין עזה להר חברון, לפי תוכנית סלאם פיאד, שהיה ראש הממשלה ברשות הטרור מרמאללה. זה נעשה תוך פלישה מתמדת לאדמות מדינה ב"שטח C", לשטחי אש ואפילו מנסה לכרסם בהתיישבות היהודית באזור.

הקו הירוק אינו משנה מדיניות. כך, בניית יישובים יהודיים בין ערד לבאר-שבע - דבר חיוני ביותר לביטחון המדינה - מזדחלת בעצלתיים בין איסורים לאישורים. עיינו בערך חירן. הגרעין, שאמור להתיישב בחירן, גר כבר הרבה שנים ביישוב זמני, ומחכה, שרשויות המדינה יואילו להזיז את המיזם.

חזרתי מדרום הר חברון עם תקווה מהולה בהרבה ייאוש, לנוכח העדויות על התנכלות מדינת ישראל להתיישבות היהודית בארץ-ישראל. אחד המסיירים אמר, שלנוכח הדברים שראינו, הוא מרגיש כאילו חזרה ממשלת המנדט לשלוט בארץ-ישראל. עניתי לו, שמאז ומתמיד ססמת הפורעים הערביים נגד היהודים בארץ-ישראל הנה, "אלדולה מענא" (הממשלה עִמנו).

הדחת ברדוגו

מאז נערותי, כולל בשירותי הצבאי, לא הצלחתי להבין את ההצדקה לקיום תחנת גלי צה"ל, חוץ מהיותה צ'ופר - מקום שירות חביב ונעים לילדי מקורבים וסלבס. מדינת ישראל מתיימרת להיות מדינה דמוקרטית, ובמדינה כזו לא יכול הצבא להחזיק בתחנת שידור (שדרך אגב, הוקמה בלא אישור חוקי), המשדרת לאזרחים. אפילו לחונטות הגנרלים ברפובליקות בננות אין תחנות שידור. אך גם לצה"ל אין, למעשה, תחנת שידור. גלי צה"ל מתקיימת מתקציב הביטחון במתקן צבאי, ומפעילה חיילים, אך רוב שנות קיומה, מאז סוף שנות השישים, פועלת מבלי שהצבא משפיע על תוכני השידור בה. מאז סוף שנות השישים מייעדת גלי צה"ל את עצמה לשדר לאזרחים, ולא רק לחיילים, שוב, בניגוד לחוק.

בני גנץ, רמטכ"ל לשעבר ושר הביטחון - איש של מלים וחדל-אישים לכשעצמו - מינה את גלית אלטשטיין בעודו מייחל, שיקרה נס, ויאזור כוח לסגור את התחנה. גנץ טען: "כרמטכ"ל, האמנתי, וכך גם כיום, שאין מקום לתחנת שידור צבאית במדינת ישראל של ימים אלה. אני בוחן את הוצאת גלי צה"ל מהצבא, ובחודשים האחרונים הבנתי, שמדובר בסוגיה מורכבת [כלומר, אני כבר מכין את דרכי התקפלותי; וכידוע, אני מעולה בבריחה]. לכן, והגם שהסוגיה הזו עדיין על הפרק, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, אנו פועלים מזה כחודש למינוי ועדת איתור שתקום בזמן הקרוב" (קישור). ... כשמיניתי את ממלאת-המקום גלית אלטשטיין לתפקידה", המשיך גנץ להסביר לאנשי מפלגתו, "אמרתי לה ... בכל שאר הנושאים, לוח השידורים ועד מינוי כתבים ושדרים אין ולא תהיה לי שום נגיעה".

בגלי צה"ל מראיינים חיילים בשירות חובה פוליטיקאים, ועוסקים בפרשנות פוליטית, בניגוד בוטה לחוק. בהנחיית אזרחים עובדי צה"ל, שמשרתים בה, הפכה התחנה לאחוזת השמאל ההזוי. פיטוריו הנמהרים של יעקב ברדוגו הנם אבן-דרך בהדרת הימין מהתחנה "הצבאית", ואינם הראשונים בתקופה האחרונה. הם חורקים מאוד - כמו מינוי אלטשטיין, שלא שירתה בשירות חובה, לממלאת-מקום מפקד התחנה. בני גנץ, יאיר לפיד ונפתלי בנט, שכנראה, מאחורי הפיטורים, לא שיערו, מה עוצמת הרעשים, שייצרו בלי שום שכל.

בעניין ברדוגו הם חצו את הגבול, ולשמחתי, עוררו פיטורי ברדוגו זעם מקיר-אל-קיר, ואולי יהוו את הדחף לסגירת התחנה, או להפרטתה. מכל מקום, צייצה על כך קורה וילדר בטוויטר: "גדי טאוב אמר: 'ככה זה אצל בולשביקים: הם מדיחים אותך בשם האמת, כדי שלא תפריע להם לשקר'". וארז תדמור הוסיף, "כלבי התקיפה של ההגמוניה הדיחו את כלב השמירה של הדמוקרטיה". וכרגיל, מבלי למצמץ, בשם צבאנו, שכביכול, הנו ממלכתי.

לא ספורטיבי

מה לעשות עם גבר, שהחליט, שהוא אשה? במחלקות לחינוך גופני באוניברסיטאות ובתיכונים בארצות-הברית מתמודדים כמה שנים עם הבעיה האם גבר, שהגדיר את עצמו כאשה (טרנסג'נדר), רשאי להתחרות בתחרויות ספורט לנשים. יותר משמונים הצעות חוק במדינות שונות בארצות-הברית מבקשות לאסור זאת משום שעקרונית אין כאן שוויון. פיסיולוגית, הטרנסג'נדר הוא גבר מבחינת שריריו ומבחינת ההורמונים שלו. כלומר, מראש, הוא חזק מאשה. בלשון היבשה של הצעות החוק, לא יוכלו טרנסג'נדרים להתחרות במסגרת קבוצות, שאינן במגדר המיני המקורי שלהם. שש-עשרה הצעות חוק כאלו כבר אושרו ברחבי ארצות-הברית - לרוב, כשהמושלים הנם רפובליקנים, המנסים לעצור את הטירוף הפרוגרסיווי, שתוקף את ארצות-הברית מאז ימי הנשיא אובמה. לפני כשנה חתם על חוק כזה מושל מונטנה, וכעת עשתה זאת מושל דקוטה הדרומית.

הפרוגרסיווים אינם שוקטים על שמריהם, ולא מכבר אישרה מועצת "ליגת הקיסוס" (vy ILeague) - ארגון האוניברסיטאות היוקרתיות ביותר בארצות-הברית זכות של הטרנסג'נדר ליאה תומאס מאוניברסיטת הרווארד להתחרות בתחרויות לנשים. לעומתה, הרשתה מועצת הליגה לאוניברסיטאות האמריקניות (NCAA) לתומאס להתחרות במקצים לנשים, אך קבעה, כי תחליט בעניינה רק אחרי דיון מעמיק, שיתחשב גם בעמדת הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC).

האתלטית צ'לסי מיטשל, למשל, קובלת על שעוד בהיותה בתיכון נוצחה בתחרויות לנשים על-ידי גברים, שהצהירו על שינוי מינם; וזה ממשיך כעת בהיותה סטודנטית (קישור2). מיטשל דרשה מ-NCAA לאמץ את האיסור על שיתוף גברים בתחרויות לנשים.

פעילי זכויות אדם יוצאים, כמובן, במרץ נגד הצעות החוק הללו. הם אינם רואים את אי-ההגינות הספורטיבית, הגלומה בהרשאת גברים, שהצהירו על שינוי מינם, להתחרות בנשים. בדהרתם אל מחוזות הטירוף, גם אינם רואים את המבוכה, שמתפרצת כאשר גבר לשעבר (בטירוף הפרוגרסיווי הנוכחי, די בהצהרה של האדם, שהוא חש, שמינו שונה, כדי לאשרו כבן מין אחר) נכנס למלתחת נשים, ומתפשט.

מכינים לבגרות

רכזת שכבה בתיכון מקיף נשר דאגה להכין את התלמיד רז דנן לבגרות; ולכן, העיפה אותו מהשתלמות לשכבה י"ב לאחר שחלק על דברי הוד קדושתו ח"כ יאיר גולן, סגן-שרת הכלכלה, שכינה את דנן, "סכנה לביטחון ישראל".

התקרית אירעה בהשתלמות שכבתית בירושלים על דת ועל ציונות (קישור3). גולן הגיע להשתלמות לקיים דיון פוליטי עם תלמידי שכבת י"ב. במהלך הדיון, אמר רז דנן, שלדעתו, יש לשלול אזרחות ממחבלים ערביים תושבי ישראל, ולגרשם מהארץ. סגן-השרה עלב בו, והתלמיד יצא ממחאה מהאולם. מרכזת השכבה שלחה אותו לביתו, כיוון שלא כיבד את האירוע. כלומר, הסבירה לו ברחל בתך הקטנה מה חשיבות חופש הביטוי וכבוד האדם בעיניה. "עפתי, כי אמרתי את הדעה שלי מול בחורה, שהיא מהצד השמאלי הפוליטי וחברה טובה של יאיר גולן", סיכם התלמיד את מה שלמד בהשתלמות.

מעניין אילו סימנים היה רואה יאיר גולן בהתנהגות הבריונית של ח"כ בפני נערי תיכון. ובנוסף, איני מבין למה כועס רז דנן. לדעתי, הוא צריך להודות למרכזת השכבה על שהכינה אותו היטב לבגרות בחוות החיות, שבה אין מקום לכל קשקושיו על דמוקרטיה?!

תאריך:  17/02/2022   |   עודכן:  17/02/2022
אביתר בן-צדף
+תושב עזה ניצל היתר שהיה וריגל עבור חמאס
18:59 17/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אחמד אבו אלנור בן ה-27 נכנס לישראל בהיתר לצורך קבלת טיפול רפואי וניצל את ההיתר להמשכת שהייתו בישראל באופן לא חוקי לצורך העברת מידע לארגון חמאס
(נכנס לישראל מעזה בהיתר [צילום: AP])
+נתפס מרגל מעזה שנכנס ארצה בכסות הומניטרית
17:03 17/02/22  |  עידן יוסף
הותר לפרסום כי מחבל נכנס מעזה בכסות של טיפול הומניטרי, וגויס לחמאס לצורך העברת מידע מודיעיני. השב״כ והמשטרה לכדו אותו בחודש שעבר, כתב אישום יוגש נגדו בימים הקרובים.
+הגיבורים מחומש מול רוחות השינוי
11:53 17/02/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הצעירים שהחליטו כבר לפני שש עשרה שנים להיאחז בציפורניהם בחומש הקימו ישיבה, בנו סביבה קהילה, קהילה ששילמה בדמם של יהודים שביקשו לא לנטוש חבלי מולדת
(עולם הפוך [צילום: ישיבת חומש])
+התגברות פעילות הטרור בשטחי הגדה
10:53 17/02/22  |  יוני בן מנחם   |   לרשימה המלאה
ארגון חמאס מנצל את המצב בשטח כדי לנסות ולהקים תשתית חבלה של תאים חמושים די שיבצעו פיגועים נגד ישראל  ▪  בחודש נובמבר שעבר חשף השב"כ תשתית מסוכנת של חמאס בשטחי הגדה שמנתה כ-60 פעילים ותפס כלי נשק וחגורות נפץ שהוכנו לצורך פיגועים בישראל
(אירועים אלימים [צילום: פלאש 90])
+הסתיים מבצע מעצרים של דובדבן בג'נין
09:21 17/02/22  |  עידן יוסף
הסתיים מבצע מעצרים של דובדבן בג'נין. שלושה מחבלים חמושים שירו לעבר הכוחות נפצעו.
+אוסטרליה מכריזה על החמאס ארגון טרור
08:52 17/02/22  |  עידן יוסף
אוסטרליה החליטה להכריז על החמאס על כל זרועותיו כעל ארגון טרור. ההכרזה תהפוך חברות או סיוע לחמאס לעבירה פלילית באוסטרליה. בכך אוסטרליה מצטרפת לארה״ב, בריטניה, האיחוד האירופי ומדינות נוספות שהכירו בחמאס על כל זרועותיו כאל ארגון טרור.

ההכרזה מצטרפת להכרזה של אוסטרליה על ארגון החיזבאללה ושל בריטניה על ארגון החמאס בנובמבר 2021. ראש הממשלה ושר החוץ בירכו על ההחלטה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ועדת החוקה התכנסה (יום ד', 16.2.22) לדיון נוסף בנושא אכיפת החוק אל מול אזרחים ישראלים בשטחי יהודה ושומרון, נוכח האירועים האלימים בכפר בורין ובחווארה. יו"ר ועדת החוקה ח"כ קריב פתח את הדיון בהתייחסות לדברי נשיא המדינה אמש: "אני רוצה לחזק את ידיו של נשיא המדינה. הצטערתי מאוד לראות את התגובות שבהם נתקלו דברי הנשיא, ושמחתי לראות שמרבית המתכנסים בכנס האזכרה הביעו את הערכתם לנשיא המדינה והותירו את קוראי קריאות הביניים כמיעוט בין משתתפי הכנס. דומני שלמרות הבדלי ההשקפות בינינו בחברה הישראלית גם בסוגיה הזו, הציפייה היא שנדע לבדוק את עצמנו במקרים שבהם מעשים שלא ייעשו נעשים או תוצאות שלא ניתן לחיות איתן מתרחשות. תמיד נזכיר בהקשר הזה את מנהגי ליל הסדר ואמירת ההלל בימי חג הפסח. נזכיר גם שאחד המקורות לקולות השופר זה בכייה של אם סיסרא, מכל הדמויות שיכולנו לסמוך עליהן את קולות השופר, והעיקרון של 'בנפול אויבך אל תשמח' הוא עקרון יסוד".
16/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
האירועים האלימים בשכונת שיח' ג'ראח בשמה הערבי, או בשכונת "שמעון הצדיק" בשמה העברי, מאיימים להצית גל של אלימות בשטחים ואולי אף להביא לסבב לחימה חדש בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. משטרת ירושלים נערכת כבר לתגבר את כוחותיה בהר-הבית ובעיר העתיקה בירושלים לקראת יום שישי הקרוב כדי למנוע התפרעויות בהר-הבית,
שום לקח לא הופק ולא נלמד מפרעות תשפ"א. שוב דם יהודי הפקר, חיי יהודים נתונים בסכנה וכמעט אין פוצה פה ומצפצף. שוב אנשי הציבור שבקצוות, נרתמים להחליף את המשטרה ואת ההנהגה האחראית לגורל אזרחיה, ממלאים את החלל הריק ונוכחותם הופכת לנושא המרכזי התערבותם של נציגי ונבחרי הקצוות מפספסת את המהות. המהות היא אחת - המאבק בשמעון הצדיק הוא חלק ממאבק האיתנים על האחיזה בירושלים בירת העם היהודי. הפוגרומים, ניסיונות הרצח בשמעון הצדיק הם ההמשך הישיר של פרעות תשפ"א, ההתקוממות הטרוריסטית שהתקיימה בערים המעורבות בעידוד הטרוריסטים מבית ומחוץ.
כְּמוֹ קַרְנַף לַחֲנוּת חַרְסִינָה
15/02/2022  |  ערן גרף  |   שירים
ישראל מתעלמת לחלוטין מהחלטות המועצה המרכזית של אש"ף בשבוע שעבר שהחליטה להשעות את ההכרה בישראל ולהפסיק את התיאום הביטחוני עמה, ההחלטות הן בגדר המלצות שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס צריך לאמץ אולם הוא איננו מעוניין בעימות מדיני חזיתי עם ישראל ועם ארה"ב.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
אחדות במשפחה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
חנינא פרבר
הרשע נמצא סמוך לחכם, כדי שהחכם יתקנו' אולם לתיקונו דרושים כוחות גדולים    התם וזה שאינו יודע לשאול אין בכוחם להחזיר את הרשע למוטב    משימה חשובה זו מוטלת על הבן החכם שהוא הגבוה מכולם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il