בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
לא ארגון פשע [צילום: פלאש 90]
|
|
|
"קרב חיינו"
|
אותו מכשיר שליטה משוכלל, קטלני וחשאי שבנו האליטות, משמש אותם להשליט טרור ופחד על אנשי ציבור לרבות ראשי ערים, חברי כנסת ושופטים
|
תגובת הפרקליטות לסרט "קרב חייו" על פרשת גל הירש, מלמדת לא מעט על התרבות הארגונית הקלוקלת בארגון הזה. לא הייתה בתגובת ה"מאשימה" שום הבעת הזדהות עם הסבל האישי של גל או משפחתו, שום התנצלות על התארכות ההליכים, שום התייחסות לזכות החפות שעומדת לנאשם ובוודאי ששום הרהור שני על הגשת כתב האישום. צריך להיות טיפש גמור או תמים ללא תקנה כדי להאמין לטענות הפרקליטות שמדובר בחקירה עניינית ולא בסיקול ממוקד של מועמד למפכ"לות וצריך להיות אדם חסר לב במיוחד כדי לא לרחם על גל הירש ועל משפחתו שמצאו עצמם ניצבים מול ארגון דורסני וחסר מעצורים שהפך את האמת והצדק במערכת המשפט בישראל למוצר נדיר. ועם זאת, אני חולק על אלו שטוענים שהפרקליטות בישראל מתנהגת כארגון פשע. אמנם, בדומה לארגוני פשיעה, הפרקליטות (לכאורה) פועלת בניגוד לחוק, נוקטת שיטות של הפחדה ואיומים, תופרת תיקים ומפעילה אלימות מוסדית לא מבוקרת כנגד אלו שמתנגדים לדרכה ולחבריה, אולם בניגוד לארגוני פשע רגילים שפועלים בעיקר להשגת מטרות חומריות, הפרקליטות "שלנו" פחות מונעת משיקולים חומריים והרבה יותר משיקולים אידאולוגיים. בראש הפרקליטות עומדים אנשים ערכיים וחדורי מטרה שרבים מהם חסידים קנאים של דת "שלטון החוק". לכן, הפרקליטות, שחותרת להשגת יעדים פוליטיים דומה הרבה יותר לארגון טרור מאשר לארגון פשע רגיל. זה אולי המקום להדגיש שהפרקליטות "שלנו" אינה גוף עצמאי או מבודד, אלא זרוע ביצועית של מדינת העומק ולכן גם אינה פועלת בחלל ריק אלא בשיתוף פעולה הדוק עם הזרועות הנוספות: הפקידות הלא נבחרת, העיתונות המגויסת, בית משפט הגבוה ל"צדק" וה"אליטות". במשך עשרות שנים מתקיים בארץ מאבק חשוב וגורלי על דמותה וגבולותיה של מדינת ישראל. המאבק הלגיטימי הזה שהחל הרבה לפני קום המדינה ועדיין נמשך, לובש ופושט צורה: החל מברית שלום מול הציונים, דרך עולים חדשים מול ותיקים, אשכנזים מול ספרדים, שמאל מול ימין, ישראל הראשונה נגד השנייה, רל"בים נגד ביביסטים ולאחרונה תומכי מדינת לאום יהודית נגד הדוגלים במדינת כל אזרחיה. לכאורה, המאבק הוכרע בקלפי ורוב אזרחי ישראל בחרו במדינה יהודית ודמוקרטית. ברם, נותרו במדינת העומק לא מעט גורמים שאינם מכבדים את הכרעת הרוב ובכללה את זכותו של הציבור להכריע בשאלות היסוד ובזכותם של נציגי ציבור נבחרים לקבוע ולנהל מדיניות. הפרקליטות היא אחד מאותם כיסי התנגדות ואל שיטות הפעולה המצמררות שלה התוועדנו לאחרונה בזכות "תיקי האלפים" ופרשיות כמו זו של גל הירש. פרקליטות שאיכפת לה מאמון הציבור, שמאמינה בצדקת דרכה, שמוכנה להודות בטעויות, ללמוד ולהשתפר, פרקליטות שמגיעה עם לב פתוח וידיים נקיות הייתה מכה על חטא או לכול הפחות יוזמת חקירה חיצונית. אבל, מה שהיה לדוברי הפרקליטות להגיד הוא שהסרט הוא "חד-צדדי ומגמתי", ציון אפס במודעות עצמית. בשקט, בשקט, כמעט בלי שנשים לב, צמחה בחצר האחורית שלנו מפלצת שלטונית, אנטי דמוקרטית שבמקום להגן עלינו, לשרת אותנו ולדאוג לזכויותינו, עוסקת בזריעת פחד, תקיעת מקלות בגלגלי הדמוקרטיה וריגול ורדיפה אחרי אזרחים שלווים. אותו מכשיר שליטה משוכלל, קטלני וחשאי שבנו האליטות, משמש אותם להשליט טרור ופחד על אנשי ציבור לרבות ראשי ערים, חברי כנסת ושופטים ובאמצעותו סללו כביש עוקף דמוקרטיה, אמצעי לעקוף את רצון הבוחרים ולסקל את הכרעת הרוב. אותו מיעוט שאוחז בעמדות מפתח שלטוניות לופת גם את כולנו בגרוננו. נקודה אחת לזכותם. הם לא עושים זאת מתוך כוונה רעה, הם באמת ובתמים משוכנעים בצדקתם, חוכמתם, עליונותם האינטלקטואלית והמוסרית עלינו האנשים הפשוטים. לשיטתם, הם עושים זאת לטובתנו ובשבילנו ולצערם אנחנו לא מבינים זאת. לכן הם נפגעים כל כך כשאנחנו באים אליהם בטענות. לכן שום נימוק הגיוני לא יכול לסדוק או לחדור את מעטה ההיבריס שעוטף אותם. לכן הדרך היחידה לחולל שינוי אמיתי בפרקליטות הוא לכפות אותו מבחוץ. להרוס ורק אז לבנות מחדש.
|
תאריך:
|
09/05/2022
|
|
|
עודכן:
|
09/05/2022
|
|
דוד ארגז
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
עמעד
|
9/05/22 23:57
|
|
2
|
|
עמעד
|
10/05/22 00:00
|
|
3
|
|
אופיר
|
15/05/22 16:16
|
|
מה אומרת לנו המילה "ג'נין"? מה אומרת לנו המילה "סג'עיה"? ג'נין וסג'עיה הם שני אירועים טראומטיים בהיסטוריה הצבאית שלנו, אירועים של מלכודת אש לחיילי צה"ל אשר בהם השארנו את מיטב בנינו. אירועים כאלה יכולים לתמרץ אותנו לטפל בשורש הבעיה, ויכולים גם חו"ח להוות גורם מרתיע, אשר מביא בסופו של דבר לרצח הברוטלי להרים ראש.
|
|
|
לא קל להיות יהודי חרדי חושב, ביום העצמאות. כלומר, יהודי שאינו נסחף אחר העדר, אלא מתבונן בעיניים מפוכחות אל המציאות הריאלית, אל הנסים הגלויים המתרחשים כאן לנגד עינינו יום יום, שעה שעה ודקה דקה, ואינו יכול שלא לשאול את עצמו (אם הוא אדם חושב): האם כל זה מקרי? האין זו יד ההשגחה העליונה? האם לא ראוי בורא עולם, מסובב הסיבות, להודיה על הנסים ועל הנפלאות, על התשועות ועל השיגשוג (התורני, המדיני, הכלכלי, הביטחוני וכו'), ועל שאר הטובות שהנחיל לנו בורא עולם בארץ מכורתנו?
|
|
|
החברה האנושית בה אנו חיים במאה ה-21 רוויית הריגושים מציבה אותנו ואת ילדינו במלכוד דיכוטומי חריף. מצד אחד, מקדשים את ה"אני", את המיוחדות של כל אדם, את האינדיבידואליזם. מצד שני עומדת מערכת החינוך ומנחילה לתלמיד באופן התנהגותי ערכים הפוכים. כולם לומדים את אותם חומרים, על כולם לעמוד באותם הבחינות והכי משמעותי, לכל תלמיד באשר הוא מועברים חומרי הלימוד באותה שיטה, שיטתו של המורה. אין זה משנה למורה כיצד הילד מפנים או לא מפנים את חומרי הלימוד. כולם נמדדים באותם פרמטרים ונדרשים לעמוד באותם יעדים - ציונים גבוהים בשלל מקצועות ותחומים שלחלקם אין הילד מתחבר כלל ועיקר.
|
|
|
הארכת התמ"א 38 בשנה אחת, הזכירה לי את אגדת הילדים המפורסמת של הסופר הדני הנס כריסטיאן אנדרסן בגדי המלך החדשים, בה המלך צועד עירום ועריה במצעד חגיגי, כל הקהל מריע לכבודו ולכבוד בגדיו החדשים, עד שילד קטן זועק לפתע "המלך הוא עירום".
|
|
|
הר הטירוף האנושי, הר הזעם, הר הגעש, הר האיבה, הר המחלוקת, הר השנאה, הר הדמעות, ההר שהיה אמור להיות כולו קדושה, אחווה, ברכה ושמחה. הר בלי בעל הבית. מה יש בו בהר הזה אשר במקום שדגל של אהבה וחמלה, פיוס ואחווה יתנוסס במרכזו, זולגת משם לבה רותחת, לבה של שדה קרב, לבה של שנאת אלוקים ואדמה, לבה של חרפה אנושית המתעטפת בקדושה של דם ורשע.
|
|
|
|