|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
נתניהו היום בכנסת. כמו טראמפ [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"נתניהו הוא הסכנה הגדולה לביטחון ישראל"

מקס בוט, פרשן יהודי ימני ופרו-ישראלי נלהב, במאמר חריף במיוחד בוושינגטון פוסט על הרפורמה המשפטית וההשלכות של ביטול עילת הסבירות
24/07/23  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

"עוד לפני שדונלד טראמפ נבחר לנשיא, כתבתי שהוא הסיכון הביטחוני מספר אחת של ארה"ב. כיום אני משוכנע שהסיכון הביטחוני מספר אחת של ישראל הוא בן-דמותו של טראמפ: בנימין נתניהו". כך כותב (24.7.23) מקס בּוּט, בעל טור בוושינגטון פוסט.

בוט הוא יהודי יוצא בריה"מ, שמרן וימני מוצהר, אשר כתב בעבר בעיתונים שמרניים חשובים, תומך נלהב של ישראל (כולל בהתנחלויות) – כך שלא ניתן לטעון שמדובר בעוד בעל טור שמאלי בעיתון ליברלי. דבריו של בוט מתפרסמים יממה לאחר שדייוויד פרידמן, שהיה שגרירו של טראמפ בישראל, קרא לעצור את הרפורמה המשפטית. מכאן ניתן ללמוד, שההתנגדות העזה לרפורמה והדאגה העמוקה ממנה אינה רק נחלתם של אנשי מרכז-שמאל כמו הנשיא ג'ו ביידן והעיתונאי טום פרידמן, אלא גם בקרב הימניים שבקרב יהודי ארה"ב.

דומה שלנתניהו לא אכפת שמדיניותו חותרת תחת הדמוקרטיה הישראלית, מסכנת את יחסיה הקרובים עם ארה"ב ועלולה לגרום אינתיפאדה שלישית. כמו טראמפ, אכפת לו רק להישאר בשלטון, ומדיניותו הרדיקלית היא המחיר תמורת שימור הקואליציה הימנית-קיצונית שלו – טוען בוט. גם כאן, הוא מיישר קו עם הממשל ואנשי המרכז-שמאל, הרואים את הרפורמה המשפטית רק כחלק משורה של צעדים מדאיגים ובהם המדיניות כלפי הפלשתינים.

ביידן, ידיד אמת של ישראל, ניסה להזהיר את נתניהו מפני הנתיב ההרסני בו הוא צועד – אך לשווא. בוט מזכיר את שיחת הטלפון בין ביידן לנתניהו בשבוע שעבר, את הגרסה האמריקנית הרשמית שלה ואת המסרים שהעביר ביידן דרך טום פרידמן. למרבה הצער, השפעתו החיובית של ביידן נמחקת בידי ידידיו הרפובליקנים של נתניהו, אשר בצורה מגוחכת מאשימים אותו באנטי-ישראליות. דומה שהרפובליקנים להוטים לתמוך בהתקפתו של נתניהו על הדמוקרטיה הישראלית, כמו בזו של טראמפ על הדמוקרטיה האמריקנית; בוט מזכיר ששניהם עומדים לדין. נתניהו בהחלט יכול להסיק שעם התמיכה הרפובליקנית – הוא אינו צריך להאזין לנשיא דמוקרטי, ולא משנה עד כמה יזיק למעמדה של ישראל בדעת הקהל האמריקנית.

יד חופשית לאג'נדה ימנית קיצונית
ביידן ניסה לשווא לדבר לנתניהו בהיגיון [צילום: מנואל סנאטה, AP]

בוט מזהיר, כי ביטול עילת הסבירות גורם לכך שישראל מאבדת את אחד הבלמים היחידים בפני עריצות הרוב. בקרוב תהיה לנתניהו ולממשלתו הימנית-קיצונית יד חופשית ליישם עוד חלקים מהאג'נדה האולטרה-לאומנית שלהם למרות הרוב הקואליציוני הדחוק שלהם – עם תוצאות קשות לא רק לדמוקרטיה הישראלית אלא גם לבטחונה. הוא מזכיר את השליטה שהוענקה לבצלאל סמוטריץ' על הבנייה בהתנחלויות ואת אמירותיו הקיצוניות בחודשים האחרונים ("אין עם פלשתיני", "חווארה צריכה להימחק"). היעד של סמוטריץ' הוא להכפיל את מספר המתנחלים למיליון, מה שיסלים עוד יותר את המצב המתוח ממילא.

כמעט 30 שנה לאחר הסכמי אוסלו, הפלשתינים מאבדים את התקווה שאי-פעם יזכו למדינה משלהם. רצועת עזה נשלטת בידי חמאס, בעוד ביהודה ושומרון שולטת הרשות הפלשתינית המושחתת וחסרת-היכולת בראשותו של מחמוד עבאס בן ה-87. בוט מזכיר, שהרשות נחלשת עוד יותר לנוכח העובדה שכוחות הביטחון שלה זקוקים להסכמה ישראלית כדי לפעול. הקיצוניים ממהרים למלא את החלל, במיוחד בג'נין – ולכן יצא צה"ל למבצע "בית וגן" בתחילת החודש. המבצע אולי היה נחוץ כדי למנוע פיגועים נוספים בישראל, אך הוא עלול להתגלות כגול עצמי אם יגרום ליתר זעם ויאוש בקרב הפלשתינים, מזהיר בוט.

פקיד הגנה אמריקני אומר, מצטט בוט, כי כדי שלמבצע בג'נין יהיו השלכות ארוכות טווח, צריכים לקרות שני דברים. האחד: כוחות הביטחון של הרשות צריכים לחזור לעיר ולהישאר בה כדי לפרק את המיליציות. השני: יש להפסיק את אלימות המתנחלים. ממשלת נתניהו עשתה דבר אחד נכון אחרי המבצע, כאשר הבטיחה להגביר את התמיכה ברש"פ, אבל מה הסיכוי שממשלה התומכת במתנחלים קיצוניים תרסן אותם?

בוט מסכם: לישראל יש הרבה על מה להיות גאה ב-75 שנותיה. היא עשירה וחזקה בהרבה מכפי שמישהו יכול היה לדמיין ב-1948. אבל יש לה בעיה שאיש לא יכול היה לדמיין כאשר הנהיגו אותה ענקים כמו דוד בן-גוריון: מה אתה עושה כאשר הסיכון הביטחוני הגדול ביותר בא ממנהיגיך-שלך? ביידן ניסה לדבר עם נתניהו בצורה הגיונית, אך נתניהו אינו מאזין לקול ההיגיון. הן הישראלים והן הפלשתינים ישלמו את מחיר המדיניות ההרסנית והשוגה-בדמיונות שהוא מוביל.


תאריך:  24/07/23   |   עודכן:  24/07/23
איתמר לוין
+אולמרט: אנחנו נכנסים לתוך מלחמת אזרחים
00:52 25/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+החשוד בדריסת מפגינים בכביש 531 יובא לדיון בהארכת מעצרו
00:27 25/07/23  |  איציק וולף
החשוד בדריסת מפגינים בכביש 531, סמוך לכפר סבא, יובא מחר בפני שופט בבית המשפט בפתח תקווה לדיון בהארכת מעצרו. כך דיווח (יום ג', 25.7.23) דובר המשטרה, ניצב משנה אלי לוי.
+הפגנות וכאוס: מאות חסמו את נתיבי איילון
23:34 24/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אלפי אנשים יצאו להפגין בירושלים ובתל אביב לאחר אישור צמצום עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית  ▪  נתיבי איילון נחסמו למשך שעות ארוכות ורק סמוך לאחת אחר חצות פונו המפגינים מנתיבי הנסיעה
מפגינים הערב בתל אביב [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
+מפגינים חסמו לתנועה את נתיבי איילון
22:04 24/07/23  |  איציק וולף
נתיבי איילון נחסמו לתנועה על-ידי מפגינים ועומסי תנועה כבדים מורגשים בנתיבים לכיוון צפון.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+נסראללה: היום השחור בהיסטוריה של ישראל הניצבת בנתיב קריסה
21:49 24/07/23  |  איציק וולף
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, טען הערב כי מדינת ישראל נמצאת על נתיב לקריסה.

"היום הוא היום השחור ביותר בהיסטוריה של ישראל, כפי שהרבה אומרים שם. יום זה מציב את ישראל על נתיב לקריסה, והסוף שלה קרוב אינשאללה".
0
+מפגין איבד את הכרתו בעימותים עם השוטרים
21:43 24/07/23  |  איציק וולף
מפגין נפצע ואיבד את הכרתו בעימותים שבין המשטרה למפגינים בהפגנה בירושלים. כך דווח בכאן חדשות.
+עימותים קשים בין המפגינים למשטרה בירושלים ובתל אביב
21:34 24/07/23  |  איציק וולף
אלפי בני אדם מפגינים בירושלים ובתל אביב ועימותים קשים מורגשים בין המפגינים ובין המשטרה בשתי ההפגנות.
+נהג דרס מפגינים בכביש 531; ירי באוויר סמוך לחצרים
21:18 24/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מפגינים חסמו את כביש 531 סמוך לכפר סבא בעקבות אישור צמצום עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית  ▪  רכב מסחרי האיץ לעבר המפגינים, פגע בכמה מהם והמשיך בנסיעה  ▪  לאחר זמן קצר נעצר החשוד בדריסה
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
רגע הדריסה. "פיגוע דריסה לכל דבר" [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+נתניהו קרא להגיע להסכמות עד סוף נובמבר
20:53 24/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה קרא לנהל במהלך פגרת הקיץ של הכנסת וזמן קצר אחריה שיחות בניסיון להגיע להסכם כולל על המשך חקיקת הרפורמה המשפטית  ▪  ראש האופוזיציה: "ההצהרה של נתניהו היא עוד שקר, שמטרתו היחידה להוריד לחצים מהאמריקנים ולהרדים את המחאה. לא נוותר, המאבק רק התחיל"
נתניהו. אסור שאף צד ישתלט על בית המשפט [צילום: לע"מ]
+שר הבריאות יפנה לבית הדין לעבודה ויבקש צווי מניעה נגד שביתת הרופאים
20:39 24/07/23  |  איציק וולף
שר הבריאות, משה ארבל, ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, קיימו בשעה האחרונה דיון דחוף עם המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד אביטל סמפולינסקי ועם נציגי פרקליטות המדינה.

במסגרת הדיון הנחה שר הבריאות לפעול להגשת בקשה לצו מניעה לבית הדין לעבודה כדי למנוע את השביתה שעליה הכריזה ההסתדרות הרפואית מהערב למחר, בניגוד לחוק ולדיני העבודה, שביתה הפוגעת באלפי חולים וחולות ללא הצדקה.
+מלחמת העולמות
19:59 24/07/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
השמאל חושש מהתחזקות הכוח של הדתיים והחרדים, בהם הוא רואה אנשים נחותים, ומנסה למנוע מהם את השלטון אפילו במחיר סיכון ביטחון המדינה
לקראת תקופה קשה ומסוכנת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+גלנט בשיחות סגורות: "אם הייתי מתנגד לחוק - הייתי צריך להתפטר"
19:46 24/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון אמר למקורביו: "חותמי מכתבי הסרבנות נוהגים בחוסר אחריות. ניסיתי להביא להסכמה, לצערי זה לא הלך"  ▪  הפציר בשר המשפטים לתת משהו ללפיד, אך לוין השיב שהדבר יצריך החזרת החוק לוועדה
יואב גלנט, גדעון סער ובני גנץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+דני זקן לסמי פרץ: "אין מקום להתנהגות שכזו"
19:41 24/07/23  |  עידן יוסף
תגובת גלי צה"ל להתפרצות העיתונאי סמי פרץ על השר סמוטריץ': "גלי צה״ל מקפידה לכבד את כללי ההתנהגות המקובלים במשכן הכנסת ועל התנהלות עיתונאית ראויה ומכבדת, לראיה יום שידורים שלם המתנהל ללא רבב מהמקום. מ"מ מפקד גלי צה"ל, דני זקן, שוחח עם המגיש לאחר המקרה והובהר כי אין מקום להתנהגות שכזו.

עוד ציינו כי האירוע לא היה בשידור או בסמוך לו וכי המגיש המדובר, עובד עיתון THEMARKER וסיקר את האירועים בכנסת עבור העיתון.
+הרמטכ"ל לנתניהו: צה"ל יוכל לכל משימה
19:29 24/07/23  |  עידן יוסף
‏הסתיימה פגישת ראש הממשלה והרמטכ״ל. המסר המרכזי שהעביר הלוי לנתניהו - ״צה״ל יוכל לכל משימה, גם אם הסרבנים יממשו את האיום (עכשיו 14).
+בג"ץ חייב להתערב בביטול עילת הסבירות
18:59 24/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
זה יהיה תקדימי, זה יהיה קשה - ואין מנוס מפסק דין שכזה  ▪  יש צורך גם בצו ביניים שימנע מהממשלה לנצל את ההפקרות שיצרה  ▪  המאבק חייב להימשך ולהתגבר
תיקון חוקתי בלתי חוקתי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הבית הלבן: ביטול עילת הסבירות - מצער
18:03 24/07/23  |  עידן יוסף
הבית הלבן בתגובה ראשונה וקצרה לאישור צמצום עילת הסבירות בכנסת: "אישור החוק - דבר מצער". עוד נאמר כי הממשל קורא להגיע להסכמות רחבות בנוגע לרפורמה המשפטית: "ארה"ב דוחקת בממשלת ישראל לפעול לקונצנזוס באמצעות שיח פוליטי".
+מיכאלי: יקח עוד קצת זמן עד שנתניהו ושותפיו יפלו, זאת תחילת הנפילה
17:57 24/07/23  |  עידן יוסף
יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי: "ככה נראה ניצחון שהוא הפסד. הפסד מהדהד. נתניהו יודע שעכשיו הוא מצורע בעיני כל העולם המערבי, מצורע בעיני לא רק המפגינות והמפגינים אלא גם בעיני רבים מאלה שהצביעו לו. נתניהו ושותפיו הפסידו היום. יקח עוד קצת זמן עד שהם יפלו, אבל זאת תחילת הנפילה שלהם. זה יהיה מאבק לא קצר, ואנחנו צריכות וצריכים הרבה אויר ונחישות ואמונה בעצמנו ובאמת שלנו, ואנחנו ננצח".
+החלה פגישת ראש הממשלה והרמטכ"ל
17:30 24/07/23  |  עידן יוסף
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ״ל הרצי הלוי החלה לפני מספר דקות בלשכתו של ראש הממשלה בכנסת.
+105, ונמשיך ככל שנחוץ
17:22 24/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אני בעד פשרה סבירה, שתותיר לביבי ירידה מכובדת מן העץ עליו טיפס בחוסר אחריותו  ▪  אך ייתכן שהצדק עם אחרות ואחרים בתנועת המחאה, שסבורים כי מוטב למצות את המערכה עד תומה
לא מוותרים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מחאה נגד הממשלה: מפגינים הפרו את הסדר וחסמו צירים
17:05 24/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפגינים הפרו את הסדר וחסמו לתנועה את כביש בגין באזור מחלף קריית משה ואת רחוב קפלן בתל אביב  ▪  המשטרה מפנה אותם בכוח  ▪  כוחות משטרה בולמים נסיונות של מתפרעים לפרוץ את מחסומי הכנסת
מפגינים ליד הכנסת [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+סמי פרץ ניצל את תעודת העיתונאי כדי לקיים מחאה בכנסת
16:44 24/07/23  |  עידן יוסף
בכיר העיתון דה-מרקר, סמי פרץ, הגיע לכנסת כדי לשדר עבור גלי צה"ל ניצל את תעודת היתונאי שלו. בתום ראיון שנתן השר בצלאל סמוטריץ' לכתבים, החל פרץ לצעוק עליו ״בושה בושה״. משמר הכנסת סילק אותו מהכנסת ושלל ממנו כניסה למשכן עד להודעה חדשה.

לאחר האירוע צייץ פרץ: "עליתי לכנסת להגיש תוכנית בגל״צ. כשסמוטריץ׳ יצא לעיתונאים לחגוג את העברת החוק לא יכולתי לשאת את זה. קראתי לו לעברו בושה! בשם האנשים שנמצאים כאן בחום הלוהט. סילקו אותי מהכנסת בגלל זה".
+קרעי: הדמוקרטיה בישראל איתנה יותר מאי פעם
16:29 24/07/23  |  עידן יוסף
שר התקשורת שלמה קרעי: "כשהאבק שהעלו רגלי המוחים ישקע, יתברר לכולנו שהדמוקרטיה בישראל איתנה יותר מאי פעם. בלמנו את ההדרדרות המסוכנת לתהום של שלטון צבאי במדינה דמוקרטית. זו הייתה הסכנה האמיתית. לא עילת הסבירות. מתקנים באחריות ובנחישות. דלתנו פתוחה כרגיל להידברות. אבל בלי הפחדות ובלי איומים. אחים אנחנו".

השר דודי אמסלם צייץ: "גמר חקיקה טובה".
+מעוז: קורא לראשי האופוזיציה לבוא להידבר
16:26 24/07/23  |  עידן יוסף
יו"ר נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז: "החוק שהעברנו בכנסת הוא צעד קטן להשבת האיזון בין הרשויות ולחיזוק הדמוקרטיה האמיתית במדינת ישראל. קורא לראשי האופוזיציה לבוא להידבר, מעכשיו ועד שנמצא את הדרכים המתאימות לתיקון המלא של מערכת המשפט והכל בהסכמה רחבה".
+שתי עתירות לבג"ץ נגד ביטול עילת הסבירות
16:21 24/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התנועה לאיכות השלטון, התנועה הדמוקרטית האזרחית ועמותת דרכנו: מדובר בתיקון חוקתי בלתי חוקתי ובשימוש לרעה בסמכות המכוננת, ולכן יש מקום להתערבות בג"ץ
לוין וחיות. "זעזוע אמות הסיפים" [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]
+לוין: אין בנו שמחה לאיד, בואו ננצל את הפגרה ונגיע להבנות
16:14 24/07/23  |  עידן יוסף
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, בנאומו לאחר אישור החוק לתיקון עילת הסבירות בקריאה השנייה והשלישית: ״אנחנו יוצאים עכשיו לפגרה ארוכה, אני יוצא אליה בידיעה שהעברנו חוק חשוב, אבל בלי שמחה לאיד ועם רצון אמיתי לקרב בין כל חלקי העם. זו אחריות משותפת שמוטלת גם עלינו וגם על חברינו לאופוזיציה. בואו ננצל את הפגרה ונגיע להבנות. זה אולי לא האינטרס הפוליטי של כולם, אבל זה בוודאי האינטרס הלאומי שצריך להנחות אותנו״.
+מטה המאבק: ראש הממשלה נתניהו - מסוכן; הקואליציה - חולנית
16:12 24/07/23  |  עידן יוסף
הודעת מטה המאבק: "ממשלת החורבן הכריזה מלחמה חזיתית על מדינת ישראל. כלכלת ישראל, צבא ההגנה לישראל, החברה הישראלית - כולם הפכו היום יעד להתקפה ישירה של ראש ממשלה מסוכן וקואליציה חולנית.

"אבל ישראל לא תהפוך לדיקטטורה. אנו, אזרחי ישראל, נמסור את נפשנו להצלת המדינה. וננצח. בימים הקרובים ובחודשים הקרובים ניקרא כולנו אל הדגל, ונתייצב. תחי מדינת ישראל".
+ראש האופוזיציה קורא לאנשי המחאה להישאר מאוחדים
16:09 24/07/23  |  עידן יוסף
חשש לדעיכת המחאה? ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד קורא לאנשי המחאה נגד הרפורמה להישאר מאוחדים, ולא להאמין לצהלות השמחה של הממשלה. לפיד: "הממשלה הקיצונית הזו חוגגת את הרגע שבו אנחנו כבר לא 'אנשים אחים אנחנו'. ראינו מופע חולשה של נתניהו, אין ראש ממשלה בישראל. הוא בובה על חוט של קיצוניים".

עוד אמר יו"ר יש עתיד: "קורא לאנשי המילואים שלבם נשבר היום, חכו, תנו לבג״ץ לדון בחוק ורק אז קבלו את ההחלטה הקשה מכל".
+יו"ר ההסתדרות יוזם סכסוך עבודה שיאפשר להשבית בתגובה ל"מהלך חד-צדדי"
16:05 24/07/23  |  עידן יוסף
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד יכנס בימים הקרובים את מוסדות ההסתדרות להכרזה על סכסוך עבודה. הוא הודיע לראש הממשלה כי מעתה כל מהלך חד-צדדי ייענה בתגובה של ההסתדרות.
+ללא פשרה: צמצום עילת הסבירות מאושר סופית ללא מתנגדים
15:39 24/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נסיונות של פשרה נמשכו עד הדקה התשעים, לרבות דחייה של ימים אחדים כדי להגיע להידברות ודחייה של תחולת החוק לינואר  ▪  השר גלנט הצביע בעד הצעת החוק למרות ויכוח עם השר לוין
נתניהו ודרעי רגע לפני ההצבעה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
ניצחון לרוטמן וללוין [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+אהוד ברק, ישר בעיניים
14:28 24/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ברק הוא דמות נדירה  ▪  לוחם המעוטר בחמישה צל"שים  ▪  מפקד סיירת מטכ"ל הן בעת שחרור המטוס של סבנה על חטופיו, הן מי שעמד בראש מבצע אביב נעורים בלב ביירות ב-1973
רצח אופי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+אישור צמצום עילת הסבירות הפיל את הבורסה
14:25 24/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מדד ת"א 35 ירד ב-2.21% ומדד ת"א 125 ירד ב-2.42%  ▪  מדד הפיננסים צנח ב-3.5%  ▪  הדולר זינק ב-1.29% ונסחר ביותר מ-3.67 שקל לדולר
תגובה להתרחשויות בכנסת [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+"תחזקנה ידי כל אחינו המחוננים"
14:17 24/07/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
החופש לא ימות אם אנו לא נחנוק אותו  ▪  הוא יחיה ויפרח אם נוסיף להיאבק למענו  ▪  הוא ינצח אם נוסיף להיות נחושים ולא נתייאש
לא להתיאש [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ארנון בר-דוד ודובי אמיתי לנתניהו: "גלה מנהיגות ותציל את המדינה מפילוג שממנו לא נוכל לשוב"
13:14 24/07/23  |  מירב ארד
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי: "חברי הכנסת מכל סיעות הבית מפקירים ברגעים אלו את כלל אזרחי ישראל. זו העת לגלות אחריות לאומית. החברה הישראלית קורסת ומפולגת. אנו קוראים לכל הצדדים - תתעשתו למען עתיד החברה הישראלית". השניים קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו: "גלה מנהיגות ותציל את המדינה מפילוג שממנו לא נוכל לשוב".
+ארגוני המחאה בהודעה משותפת: פשרה שאינה כוללת עצירה מוחלטת - אינה מקובלת
12:51 24/07/23  |  מירב ארד
כלל ארגוני המאבק פרסמו הודעה משותפת מיוחדת: "ארגוני המאבק מודיעים כי פשרה שאינה כוללת עצירה מוחלטת של חוקי ההפיכה המשטרית ועיגון החובה לקדם שינויים יסודיים בהסכמה רחבה - אינם מקובלים, וניאבק בהם עד חורמה.

מחטפים דורסניים וחד צדדיים של ממשלת החורבן או נסיונות לגבש עסקאות המנוגדות לערכי מגילת העצמאות - יובילו אל פתחו של חורבן בית שלישי.

ראשי האופוזיציה מחוייבים לזכור כי אין להם מנדט להשלים עם ״חצי דמוקרטיה״. עליהם להתייצב לצד הרוב בעם ולהיאבק, ברחוב ובחדרי המשא ומתן, נגד הפיכת ישראל לדיקטטורה.

יידע כל נבחר ציבור שמשתף פעולה עם ההפיכה המשטרית כי ההיסטוריה לא תשכח את חלקו בהרס החזון הציוני, ריסוק צבא העם והחרבת הכלכלה".
+כל רודפיה השיגוה בין המצרים
12:00 24/07/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
העם היהודי שבע הניצחות והכישלונות, שבע הנדודים אשר במאה האחרונה עיטר את מקל הנדודים בדגל תחיית האומה ותקומתה, אשר שב למכורתו, לערש הולדת אבותיו, העם הזה חזק מכל המאיימים להשיבו לגולה הדוויה, מכל המאיימים בחורבן הבית
אבל על החורבן הלאומי [צילום: אוליה פיטוסי/פלאש 90]
+עם אחד
11:26 24/07/23  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
מחלוקת - קשה ככל שתהיה - אינה עילה לפירוד בינינו  ▪  זה האתוס העתיק של עמנו, ולכן נעבור גם את המחלוקת הזאת ונצא מחוזקים יותר
עם ישראל חי [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+לפיד: כשלו ניסיונות הפשרה לפני ההצבעה בכנסת
11:19 24/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לאחר ניסיונות לפשרה בין הצדדים, ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, הודיע כי המשא-ומתן נכשל  ▪ - הכנסת תצביע על הצעת החוק  ▪  השר לוין קרא לחברי הכנסת להצביע בעד הצע"ח: "מאמץ משותף שלנו לתקן עוולות היסטוריות"  ▪  עד כה נעצרו מאז שעות הבוקר 12 מפרי סדר באזור הכנסת  ▪  המשטרה עצרה חשודה באיומים כלפי השרה מאי גולן
ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ועדת החוקה רוטמן, היום בכנסת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הנשיא הרצוג: "פועלים מסביב לשעון כדי למצוא פתרון"
11:14 24/07/23  |  מירב ארד
הנשיא יצחק הרצוג: "אנחנו במצב חירום לאומי. זה הרגע לאחריות. אנו פועלים מסביב לשעון, בכל דרך אפשרית, כדי למצוא פתרון. קיימת תשתית אפשרית להבנות, אך יש עדיין פערים שמחייבים מהצדדים השונים לגלות אחריות."
+ח"ג נעמה לזימי ספגה פגיעה ממכת"זית סמוך לכנסת
10:58 24/07/23  |  מירב ארד
חברת הכנסת נעמה לזימי, נפגעה ממכת"זית משטרתית בדרכה להגיע לכנסת ישראל.
ח"כ לזימי בראיון לרדיו 103FM: זועמת אחרי שספגה פגיעה ממכת"זית: "כשניגשתי למפקד האירוע וביקשתי ממנו לפעול לפי הנהלים הוא אמר לי 'תתני לי לעשות את העבודה שלי', אבל זו לא העבודה שלו. העבודה שלו זה לשמור על הסדר הציבורי ושהכלים האלה לא יופעלו כאילו אנחנו במטווח".
+הזריקה של זרקא
10:45 24/07/23  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
דם הנרצחים, כולל מיליון ומחצית הילדים קרא לזרקא מן האדמה וגרם לו להיות גאה?!  ▪  האם זו מחלת נפש או ריקבון נפש?  ▪  ראוי שהאדמה [והחברה] תקיא אותו לבל ייקבר לצד דמם
ששה מיליון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"נתניהו הוא הסכנה הגדולה לביטחון ישראל"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישראלי-אמריקאי
24/07/23 18:31
2
שלמה
24/07/23 18:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
השעה הייתה 19:00 והמאור הגדול של המשפט הישראלי הפרופסור אהרן ברק הבהיר כי שקר עושה בנימין נתניהו באשר לעמדתו כלפי ביטול מרכיב הסבירות במערכת המשפט. הוא, ברק, נגד היוזמה הדיקטטורית של הממשלה בעניין זה וכן באשר לעיוות הרכב הוועדה לבחירת שופטים. זו ההפגנה ה-105 שלי. היא נערכה בירושלים - העיר שהשהות בה היא תמיד חג, גם ביום חולין. הרוח ליטפה פני 70,000 ישראלים מעולים שהניפו דגלי כחול-לבן בין חשכתה של הכנסת לבין זיוו של בית המשפט העליון. כה סמוכים זה לזה וכה מנוכרים.
24/07/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
מחאות אלימות (יום ב', 24.7.23) במספר מוקדים באזור הכנסת ובכניסה לירושלים, בעקבות אישור הכנסת את החוק לצמצום עילת הסבירות.
24/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
דקות אחדות לאחר שהכנסת אישרה את ביטול עילת הסבירות, הוגשו לבג"ץ (24.7.23) שתי עתירות המבקשות לבטל את התיקון לחוק יסוד השפיטה במסגרתו בוצע הצעד. האחת הוגשה בידי התנועה לאיכות השלטון, והשנייה - בידי התנועה הדמוקרטית האזרחית ועמותת דרכנו. שתיהן מבקשות מבג"ץ להוציא צו ביניים דחוף, אשר ימנע את כניסתו לתוקף של התיקון עד להכרעה בעתירה.
24/07/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
אחרי שורת התרוצצויות והסתודדויות במליאת הכנסת, אישרה (יום ב', 24.7.23) בקריאה שנייה ושלישית את החוק לצמצום עילת הסבירות, והוא ייכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. הצעת החוק התקבלה בתמיכתם של 64 חברי כנסת וללא מתנגדים, לאחר שחברי האופוזיציה החרימו את הדיון.
24/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ביביסטים חסרי גבולות מנהלים מסע הכפשה הגובל בפראות לשונית, שמקבילתה היא רק פרעות בתקיפת גוף, נגד אהוד ברק. לא שאסור למתוח עליו ביקורת. לא שאין במה לבקר אותו. למשל, האינטליגנציה הרגשית שלו זקוקה לשיפוץ.
24/07/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il