מינהל הרכב הממשלתי וחברת דרך ארץ הגיעו להסדר שיאפשר שימוש של כ-5,000 כלי רכב ממשלתיים לרבות כלי רכב של כלל משרדי הממשלה ושירותי הביטחון, בכביש חוצה ישראל. ההסדר אינו כולל את משטרת ישראל וצה"ל, איתם ייחתם בשבועות הקרובים הסדר בנפרד מהסדר זה.
תשלום האגרה שיחול על העובדים שיעשו שימוש בכביש, יהיה בהתאם להסכם עליו חתמו החשב הכללי, ניר גלעד, מנהל מינהל הרכב הממשלתי, אבי דור ומנכ"ל חברת דרך ארץ, אהוד סביון, ובו סוכם כי התעריף לחיוב יהיה הנמוך ביותר המוצע לציבור.
תקופת ההסכם שנחתם ביום ה-29 בינואר 2002 היא ארבע שנים, והוא יחול רטרואקטיבית גם לגבי כל נסיעה שבוצעה על-ידי רכב ממשלתי מיום תחילת גביית האגרה בכביש, דהיינו מיום ה-29 בדצמבר 2002.
במסגרת ההסכם שנחתם, התחייבה דרך ארץ, כי במידה שתעניק אי אלו הנחות לצי רכב כלשהו ביחס לתעריפים הנהוגים כיום, יהיה זכאי מינהל הרכב הממשלתי לאלתר להנחות בשיעור זהה על-פי אותן אמות מידה.
עם החתימה על ההסכם תוצא הנחייה חדשה למשרדי הממשלה, כי עובד שברשותו רכב ממשלתי יכול לנסוע בכביש האגרה בכפוף לכך שיתחייב כלפי מינהל הרכב לשאת במלוא העלויות הכרוכות בתשלום האגרה למפעיל הכביש.