88 עסקים ו-26 עסקים מרחוב אבן גבירול בתל אביב מבקשים מבית המשפט המחוזי בעיר לבטל את הפיכת הנתיב הימני לאורך הרחוב לנתיב תחבורה ציבורית (נת"ץ). ההחלטה התקבלה בידי עיריית תל אביב ו
משרד התחבורה ונכנסה לתוקף ב-1.7.11, כחלק מהפעימההשנייה של הארגון-מחדש בתחבורה הציבורית בגוש-דן.
העתירה הוגשה (28.7.11) בידי עוה"ד
מוטי ארד, לירון אמיר ועוז כהן ממשרד
רון גזית, רוטנברג. הם מבקשים לדון בה בדחיפות, לנוכח הנזקים הכבדים להם נטען בעתירה.
לטענת העותרים, הפיכת הנתיב הימני לנת"ץ מאיימת על עצם קיומם של העסקים, שכן מעתה אין אפשרות לפרוק סחורה (למעט שעתיים ביום) ולקוחות אינם יכולים לחנות ליד החנויות. התושבים טוענים, כי הדבר מונע מבעלי מוגבלות את השימוש בכלי רכב מיוחדים, אינו מאפשר לבעלי משפחות להעלות ולהוריד ילדים ועגלות, ואינו מאפשר הן לתושבים והן לעסקים לקבל שירותי תיקונים.
העותרים אומרים כי בתוך שבועות אחדים ירד בצורה חדה השימוש ברחוב אבן גבירול, עסקים רבים נמצאים בסכנת קריסה והתושבים אינם יכולים לקיים את שגרת חייהם. זאת, בעוד הנת"צ שומם במשך רוב שעות היום, ואילו האוטובוסים נאלצים להשתמש גם בנתיבים אחרים משום שהנת"צ משמש כנתיב פנייה ימינה, כשירות לפרויקט האופניים של העירייה ואף משאיות אשפה של העירייה עצמה.
לדברי העותרים, העירייה והמשטרה אוכפות באדיקות רבה את איסור החניה בנת"צ ומטילות קנסות של מאות שקלים, כולל על מי שהיו רגילים לחנות בו במשך שנים. לדבריהם, ההחלטה התקבלה בלא שהם שותפו בה בצורה כלשהי, ובניגוד לדעתה של ראש צוות התכנון של הרפורמה, רותי אמיר. לסיכום נטען בעתירה, כי דינה של ההחלטה להתבטל, מאחר שהתקבלה ללא מתן זכות טיעון לנפגעים ממנה, בחוסר סבירות קיצוני ובחוסר מידתיות ותוך עקיפת התהליך החוקי לקביעת נתיבי נסיעה לתחבורה ציבורית.