ועדת השרים לחקיקה הפילה חוק שנועד לאפשר פיקוח של הכנסת על מינוי ראש המטה לביטחון לאומי. מדובר בהצעת חוק שהגישו חברי כנסת ממפלגות יש עתיד,
המחנה הציוני ומרצ, ושאמורה הייתה לחייב את ראש הממשלה לנמק בפני הכנסת אי-מינוי ראש מטה לביטחון לאומי.
על-פי ההצעה, בתוך ארבעה חודשים מיום סיום כהונתו של ראש המטה לביטחון לאומי, ימונה ראש מטה חדש, מתוך כוונה שהמטה לביטחון לאומי לא יוותר ללא תפקיד כה משמעותי תקופה ארוכה מדי. אם ראש הממשלה לא מינה ראש מטה לביטחון לאומי בתקופה של שישה חודשים מיום פקיעת מינוי ראש המטה לביטחון לאומי הקודם - תחויב הממשלה להניח על שולחן הכנסת בכל חודשיים הודעה ובה הסבר מנומק להימנעות ממינוי ראש מטה חדש.
ההצעה ביקשה גם לקבוע כי אם ראש הממשלה לא ימנה ראש מטה לביטחון לאומי בתוך עשרה חודשים - יהיו רשאים עשרים חברי הכנסת לבקש מיושב-ראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לזמן את ראש הממשלה לדיון בוועדה. הדיון בנוכחות ראש הממשלה יתקיים בתוך 21 ימים מיום הגשת הבקשה.
"מדובר בגוף משמעותי לביטחון מדינת ישראל ולקבלת ההחלטות של הממשלה, בנושא זה, ועל כן ישנה חשיבות רבה ביותר לפעולתו התקינה של המטה לביטחון לאומי. בשל חשיבות התפקיד של ראש המטה לביטחון לאומי וממלא מקומו, קבועה בחוק דרך המינוי ודרך פקיעת המינוי", נכתב בדברי ההסבר שצורפו להצעת החוק.
עוד נכתב כי תפקידה של הכנסת הוא לפקח על עבודת הממשלה וזרועותיה והצעת חוק זו מהווה כלי אפקטיבי יותר לפיקוח של הכנסת על עבודת הממשלה, בכל הנוגע למינויו של ראש המטה לביטחון לאומי. "השקיפות של השיקולים והנסיבות, בפני הכנסת, להיעדר מינוי לראש המטה לביטחון לאומי, משך תקופה ארוכה, הינה הכרחית בנסיבות העניין, נוכח החשיבות לביטחון ולענייני החוץ של מדינת ישראל", ציינה קבוצת חברי הכנסת.
ח"כ
יעקב פרי (יש עתיד), שהיה ממגישי הצעת החוק אמר בעקבות דחיית ההצעה בוועדת השרים לחקיקה כי חשיבות המטה לביטחון לאומי לעבודתו התקינה של הקבינט המדיני ביטחוני ולביטחון ישראל ידועה. "חבל שראש הממשלה וחברי ממשלתו בוחרים שוב להפקיר את ביטחון אזרחי ישראל תוך התעלמות מוחלטת מצורך ביטחוני לאומי ומלקחיו הקשים של דוח צוק איתן רק בגלל שיקולים של פוליטיקה צרה", טען.