מנהל רשות החברות הממשלתיות יעקב קוינט הודיע (יום ה', 29.8.19) על ההחלטה להקים את המטרו הישראלי באמצעות חברת נת"ע.
בישיבה מיוחדת של דירקטוריון נת״ע אליה הגיעו בכירי המערכת הממשלתית, ניתן גיבוי מלא לחבריו ואף הוכרז על יציאה למכרז לבחירת ראש המנהלת שתוביל את ההיערכות למטרו הישראלי.
היום התקיימה ישיבת דירקטוריון מיוחדת של חברת נת"ע, בה השתתפו באופן מיוחד ולא שגרתי בכירי המערכת הממשלתית, בהם: נציגי משרד האוצר, יעקב (ינקי) קוינט מנהל רשות החברות הממשלתיות, ראש אגף התקציבים
שאול מרידור, נציגי רשות החברות הממשלתיות ומהמשנה למנכ"ל
משרד התחבורה.
דירקטוריון החברה, האחראית על מערכת הסעת ההמונים בגוש-דן, קיבל סקירה מקיפה על היערכות הממשלה למטרו הישראלי בהשקעה של כ-150 מיליארד ש״ח. הדירקטוריון התבשר על הובלה ומילוי התפקיד המרכזי המיועד במיזם המטרו הישראלי לחברת נת״ע. לשם השוואה, מיזם הקו האדום ברכבת הקלה בתל אביב אותו מובילה חברת נת"ע הוא בשווי של כ-17 מיליארד שקל.
הוחלט כי הצעד הראשון אותו תוביל נת"ע יהיה הקמת מנהלת אשר תעסוק בין היתר במבנה התאגידי של מערכת הסעת ההמונים, בקידום חוק מטרו ובסוגיות של מימון ונדל"ן. המנהלת תטפל בכל ההבטים של מיזם המטרו הישראלי מלבד העבודה הקשורה לתכנון שכבר מתבצע על-ידי "חטיבת התכנון" בהובלת סמנכ"ל נת"ע ניר קוגל.
קוינט אמר: ״אנחנו מביעים את הערכתנו לדירקטוריון החברה ולממשל התאגידי בה. אני מברך על השיפור המשמעותי בהתנהלות החברה״.