בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
ערב היום הבינלאומי לזכויות בעלי מוגבלויות, המרכז לעיוור בישראל מבקש לאשר תביעה ייצוגית בסך 31 מיליון שקל נגד חברות אגד, דן, קווים ואפיקים, בטענה שלא הנגישו כנדרש את האוטובוסים שלהן לעיוורים ובעלי לקויות ראייה.
בבקשה, שהוגשה (יום ב', 2.12.19) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי תלונות רבות שהגיעו למרכז מתייחסות להעדר הנגשה באוטובוסים בקווים העירוניים. המרכז מדגיש, כי התחבורה הציבורית היא האפשרות היחידה של עיוורים להתנייד, ומכאן החשיבות הרבה של הנגשתה. אי-עמידה בתקנות הנגישות לתחבורה הציבורית, מהווה פגיעה קשה באוטונומיה שלהם כאדם מלא וכחלק שווה בחברה.
לדברי המרכז, הוא אסף במשך 21 חודשים נתונים על שכיחות הבעיה, באמצעות בדיקות מדגמיות בתחנות האוטובוסים תוך ביצוע תיעוד מצולם. הללו מצביעים על תמונה עגומה של תרבות אי-הנגשה בקרב חברות התחבורה הציבורית. המרכז אומר, כי בישראל חיים 25,000 בני אדם בעלי עיוורון ולקויות ראיה ו-10% מתוכם עיוורים לחלוטין. על-פי ההערכה, בישראל יש עוד כ-100,000 בעלי לקויות ראיה חמורות המצויות בשולי הגדרת העיוורון על-פי החוק. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד אורון שוורץ, יוגב נרקיס ואופירה סמבל, וטרם הוגשו כתבי הגנה.
שביתת האזהרה בחברת אגד תעבורה שהייתה מתוכננת למחר, הושעתה. הנהלת החברה ביקשה לפגוש אתמול את נציגי הוועד לישיבת משא ומתן דחופה שנמשכה שעות אחדות. הוועד דיווח על התקדמות חשובה בעמדות של ההנהלה, וכי השבוע תתקיים פגישה נוספת.
רכבת ישראל מציינת את היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות וגאה לדווח על שיא של כל הזמנים במספר הנוסעים עם מוגבלויות המשתמשים ברכבת - 52 אלף נסיעות של בעלי מוגבלויות (נכה במעלון בדרך לקרון [צילום: רכבת ישראל])
בית המשפט המחוזי בת"א אומר כי שאלת המידתיות של קווי השבת שמפעילה עיריית רמת גן יכולה להשפיע על שאלת החוקיות שלהם. במהלך הדיון המקדמי (יום ב', 2.12.19) קראה השופטת רחל ברקאי לצדדים לבוא בדברים ברוח הדברים שהושמעו בדיון ולייתר את המחלוקת ביניהם, וככל שתגובש הסכמה יודיעו עליה הצדדים לבית המשפט. העותרים השיבו שהם פתוחים להצעות.
פעולתן של עיריות למען תחבורה ציבורית בשבת, באמצעות הפעלת מערך הסעים, שכביכול אינו חוסה בהגדרת "קו שירות", ולו בשם העובדה שאין גובים תשלום מכל נוסע, כנראה לא הייתה יכולה להתקיים בעבר.
ה-OECD פרסם (יום א', 1.12.19) דוח חדש העוסק בדרכים להפחית גודש תנועה בישראל. מומחה מהארגון הציג את הדוח בכינוס בתל אביב שיזמה פיוצ'ר מוביליטי (Future Mobility IL), מטרת הדוח היא לשתף עצות ודרכים יעילות לסיוע בפתרון בעיית הפקקים המחריפה בישראל.
מיום ראשון הקרוב (1.12.19) תרחיב רכבת ישראל את מערך ההסעים המופעל למען חיילי צה"ל. הסעים אלה ייצאו מדי יום ראשון, ישירות מתחנות רכבת נבחרות אל פתח בסיסי קריית ההדרכה של צה"ל, "עיר הבה"דים".
חבר הכנסת משה ארבל טוען כי למרות התשובה אותה נתנה המדינה לבית המשפט, לפיה קווי השבת שמפעילות העיריות אינן מוגדרות כקווי שירות מאחר שהנסיעות בהן חינם, יכול שר התחבורה למנוע מהעיריות להפעיל קווים אלה בשבת.
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...