|   15:07:40
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הקפאה זה אצל ברק

בניגוד להבטחתו המפורשת של ראש הממשלה ושר החינוך, מקפיא משרד הביטחון בראשות השר אהוד ברק את בניית מוסדות חינוך חדשים ביו"ש פניות ללשכתו של נתניהו נענות בהתחמקות
15/01/2010  |   סופיה רון-מוריה   |   מאמרים   |   מקור ראשון   |   תגובות
השוטר הרע. ברק [צילום: אריאל חרמוני]

בישיבת סיעת הליכוד ביום שני קבלו שני שרים, השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן ושר התחבורה ישראל כץ, על המחדלים שנגרמים לעבודת משרדיהם עקב הפרשנות שנותן שר הביטחון לצווי ההקפאה. שעה קלה קודם לכן התברר שמלבד הפגיעה בתפקוד משרדיהם של השניים, מדובר בפגיעה, אולי משמעותית בהרבה, בתפקודו וביוקרתו של משרד החינוך.

בישיבת ועדת הכספים שנערכה באותו בוקר הודיע עו"ד אחז בן-ארי, היועץ המשפטי של משרד הביטחון, שלא ייבנו ביו"ש כיתות לימוד וגני ילדים. אורי אריאל מיהר לציין שההודעה נוגדת את הבטחתו המפורשת של עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות, איתן ברושי, שהתחייב לפני כחודשיים בישיבת ועדת החינוך של הכנסת, שבכפוף לאישורים שבדרך לא תהיה הגבלה על בניית כיתות לימוד ביו"ש. אלא שעם כל הכבוד לברושי, האמירה נוגדת בראש וראשונה את דבריו של ראש הממשלה. במסיבת העיתונאים המאולתרת שערך נתניהו לאחר שהקבינט קיבל את ההחלטה על הקפאת הבנייה ביו"ש, הוא התחייב מפורשות: ההקפאה לא תחול על מבני ציבור ועל מבני חינוך.

ביום רביעי שיגר אריאל מכתב לראש הממשלה תחת הכותרת "אי-אישור בניית כיתות לימוד ביישובים מאושרים". כלומר, הוויכוח כעת אינו סביב יישובים דוגמת רחלים או ברוכין, שבינתיים אין להם רישום בטאבו, אלא לא יינתנו אישורים כלל.

פניתי למשרד ראש הממשלה וביקשתי הבהרות. התגובה הייתה שטעיתי בכתובת. עליי לפנות למשרד הביטחון, שלו הסמכות בעניין. אשר למדיניות הממשלה בנוגע לבניית כיתות לימוד ביו"ש, היא נשארה כפי שהייתה. אבל שוב, הכתובת היא משרד הביטחון. לשם הועבר גם מכתבו של ח"כ אורי אריאל. בקיצור, החתול ישמור על השמנת.

אריאל אומר שהתשובה היא התחמקות. "כיוון שראש הממשלה הודיע בעבר שמבני חינוך לא ייפגעו, וכיוון שהוא מודע למציאות שבה שר הביטחון לא מאשר, וכיוון שבהתאם לבקשתי פנה אליו שר החינוך והדבר מונח לפתחו - ראש הממשלה הוא שאחראי ב-100 אחוז. הוא צריך להשתמש בסמכותו ולדאוג שלא ייפגעו ילדים ביו"ש".

הודעת משרד הביטחון, שנראית כהפרת הבטחתו של ראש הממשלה, מעוררת זעם במועצת יש"ע. גם ראש המועצה דני דיין קובע באופן חד-משמעי שהאחריות היא על ראש הממשלה. לדבריו, מדובר בשערורייה: מאחורי הקלעים, בניגוד להבטחות שהושמעו, הובטח לאמריקנים להגביל את מספר מבני החינוך ל-28 לכל היותר. אפשרו להם להחליט למי מהילדים ביו"ש זכות לימוד ולמי לא. ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, מתבטא באותו אופן: "יצא המרצע מן השק. אנו רואים בראש הממשלה אחראי בלעדי להתעללות בילדים, ודורשים ממנו להפסיק להסתתר מאחורי שר הביטחון".

לפני כחודשיים אמר שר החינוך גדעון סער ל'מקור ראשון' שסוכם עם האמריקנים שההגבלות לא יחולו על מבני חינוך ביו"ש. בחינוך ביו"ש, אמר, לא תהיה הקפאה.

נתניהו משחק לאורך כל הדרך בשוטר טוב ושוטר רע, כשהשוטר הרע הוא שר הביטחון. כעת מדובר בנקודת משבר שבה מונחת על כף המאזניים אמינותו של ראש הממשלה, שהצהיר קבל עם ועדה שההקפאה לא תחול על מבני ציבור ומבני חינוך, ויוקרתו של שר החינוך, שהודיע שעל-פי הסיכום, הקמת כיתות הלימוד ביו"ש לא תיפגע. נקודה שבה אין מקום לעמעם את העמדות.

מלשכת שר החינוך נמסר בתגובה שאמנם קיימים חילוקי דעות בין שר החינוך לבין שר הביטחון בעניין, ושנקבעה ישיבה בנושא בהשתתפות ראש הממשלה ושר הביטחון.

דו-קרב או מלחמת התשה
תביעתו של מופז להקדמת הפריימריז בקדימה מצטלבת עם אינטרסים אחרים של גורמים שאפתניים בקדימה דיכטר, רמון וצחי הנגבי הם רק חלק מהשחקנים
▪ ▪ ▪

נתניהו לא פילג (נכון להיום) את קדימה, אבל פתח בתוך המפלגה היריבה את תיבת פנדורה. לא מן הנמנע שזו הייתה נפתחת בכל מקרה, במוקדם או במאוחר. רבים שמו לב לעובדה שהיא נפתחה, אך רק מי שמתבונן מקרוב מבחין כי לתיבה תחתית כפולה. בעצם, לתחתית מספר שכבות.

אמש הופיע שאול מופז בכינוס פעילים בקריית מלאכי. הכינוס נועד לחזק את תביעתו של מופז להקדים את הפריימריז על ראשות המפלגה. הכותרת הייתה "פריימריז בשנת 2010".

מופז תבע תחילה פריימריז תוך שלושה חודשים. השבוע העלה עתניאל שנלר הצעה שהוצגה כהצעת פשרה: פריימריז בעוד חצי שנה. ביום חמישי הבא מתכנסת ועדת המפלגה בראשות צחי הנגבי. על סדר יומה, בין היתר, שני נושאים: חידוש המפקד והתביעה להקדמת הפריימריז.

כאן מתגלה התחתית הכפולה והמכופלת של תיבת פנדורה המפלגתית, שכן שאלת הפריימריז ושאלת המפקד הן בבחינת כלים שלובים. לכאורה, רק למופז עניין להקדים את הפריימריז או להעמיד פנים שהוא רוצה להתמודד כבר היום על ראשות המפלגה. אלא שהסיפור מורכב בהרבה: מספר חברי סיעה, כולל בכירים דוגמת אבי דיכטר, מגלים עתה עניין בהקדמת הפריימריז, כשהמטרה היא למנוע שינויים דרסטיים בגוף הבוחר, כלומר בקרב מתפקדי קדימה.

"טעיתי כשהסכמתי למינויו של רמון ליו"ר מועצת קדימה", הודה השבוע אבי דיכטר בשיחה פרטית עם אחת מחברות הסיעה. בת שיחו, שלאו-דווקא נמנית עם תומכי מופז, נמנית עם קבוצה הולכת וגדלה של חברי סיעה שיוזמותיו ופעילותו של רמון מדליקות אצלם לאחרונה נורה אדומה. רמון יודע רק להרוס, אומרים בסביבתו של מופז. הוא יהרוס את קדימה כפי שהרס את העבודה. גם מחוץ למחנה מופז ההתמרמרות נוכח המהלכים של יו"ר המועצה מקבלת לאחרונה ביטוי מוחשי ביותר.

ביום שני בשבוע שעבר, כשתבע מופז להקדים את הפריימריז, הציעה לבני לערוך הצבעה בסיעה כשהיא בטוחה לחלוטין שידה על העליונה. מי שמנע את ההצבעה היה זאב ביילסקי. ביילסקי ידע לקרוא את המפה ונזהר משבירת הכלים. במצב הרגיש שבו מצויה היום קדימה, הכרעה שרירותית עשויה לשמש עילה לפרישה של ח"כים ממורמרים, עם מופז או בלעדיו.

השבוע לא נידונו בישיבת הסיעה שאלות פוליטיות. הישיבה התנהלה בשקט מתוח, כשהוויכוחים נשארים מתחת לשולחן. אבל כלל לא בטוח, אומר אחד מהח"כים, שהשבוע הייתה הצעתה של לבני שלא להקדים את הפריימריז זוכה לרוב גורף. בינתיים נפלו כמה דברים בקדימה. נפתח הדיון על המפקד.

ללבני גרעין חזק שכולל את רוני בר-און, גדעון עזרא, צחי הנגבי, שלמה מולה, רחל אדטו, אורית זוארץ, וכנראה גם יואל חסון. יוחנן פלסנר, שנמנה אף הוא בדרך כלל עם הגרעין, צוטט השבוע כמי שנוטה לשקול פשרה מחשש לפילוג, כשהפשרה היא פריימריז במהלך 2010. דליה איציק, רוחמה אברהם, זאב ביילסקי, נחמן שי ומרינה סולודקין נוטים לשמור על ניטרליות. ואילו מספר שקול של חברי סיעה - לא רק ח"כים שהוזכרו כמועמדים להתפלג (שנלר, תירוש, חרמש, שמאלוב ברקוביץ, אריה ביבי, אלי אפללו), אלא גם בכירים דוגמת דיכטר, שטרית ובוים - מגלים עניין בהקדמת הפריימריז. כמותם גם ישראל חסון, יעקב אדרי (שדווקא ניהל מו"מ על פרישה) ורוברט טיבייב. הסיבה, כאמור: חשש משינויים דרסטיים בגוף הבוחר. אם עורכים פריימריז תוך חצי שנה-תשעה חודשים, הן ייערכו על-ידי הגוף הבוחר הנוכחי. אין זמן לערוך מפקד מחודש.

רמון, כמו רמון, מריץ שלל רעיונות חדשים. החל במפקד שיתבצע אך ורק דרך האינטרנט באמצעות כרטיסי אשראי, וכלה בביטול הפריימריז. שינויים בגוף הבוחר עשויים לפגוע למשל בדיכטר ובשטרית, שלהם תשתית חזקה בשטח. גם אריה ביבי הביא איתו מתפקדים. הכוונה של רמון היא לכאורה למנוע מפקד ארגזים. אבל מה שמסתתר מאחורי הרעיון, טוענים במחנה מופז, הוא ניסיון לבלום את יוצאי הליכוד שהביאו פעילים ומתפקדים. רמון רוצה לבנות מפלגה של מרכז-שמאל שתחליף את מפלגת העבודה. למנוע מראש את התפקדותם של אנשי שטח מבוגרים שלאו-דווקא גולשים באינטרנט, וגם אם כן, חוששים מלשלם באמצעותו בכרטיסי אשראי. מתנגדי ההצעה נמנעים מלקרוא לילד בשמו, אבל הרמז ברור: רמון רוצה, להערכתם, לחסום מזרחים. להרחיק את אלה הימניים יותר, המזוהים פחות עם לבני, הזועמים על סירובה להקים קואליציה עם ש"ס.

רמון, אמרו לי השבוע שני חברי סיעה, מכין אמבוש לציפי. היא כהרגלה תתעורר מאוחר מדי. אסור היה להפקיד את המועצה בידי מי שמעוניין להתמודד על ראשות המפלגה. הוא בונה את המערך בהתאם. אוגר כסף להתמודדות, דבר שנמנע מח"כים מכהנים. הוא עוד יפתיע את לבני ויאלץ אותה לסגור אתו דיל כשהוא מספר שתיים חזק מאוד. או שיתבע שהיא תהיה מספר שתיים.

וישנו גורם נוסף - צחי הנגבי. במרס צפויה הכרעה במשפט שמתנהל נגדו. הנגבי כבר הודיע שאם יזוכה, הוא ישקול להתמודד. אין לו עניין אפוא להקדים את הפריימריז כל עוד ההכרעה לא נפלה.

ביום חמישי הבא, הוועדה ככל הנראה תחליט שלא להחליט. תמסמס. תקבע דיון ועוד דיון, כשמשמעות הדבר היא שאין פריימריז תוך חצי שנה. שאלת המפקד תישאר פתוחה.

מופז תובע דו-קרב, אך הוא יקבל מלחמת התשה. במלחמת התשה מנצח לרוב מי שמחזיק בידיו את הקלפים. במקרה של קדימה, את המנגנון המפלגתי. אמנם, מלחמות התשה מקיזות דם רב בשני הצדדים.

מופז, אומרים בסביבתו, ישקול את צעדיו אם יתברר שלא ייערכו פריימריז ושלבני מקדמת מפקד חדש על-פי מתווה רמון. ייתכן שייסוג ויתקפל (ואז יחוסל פוליטית). בינתיים, המשבר בעיצומו.

כמה מילים על סגנונות פרידה

המערכת הפוליטית נפרדה מאופיר פינס בצורה מכובדת. על פורש, כמו להבדיל על המת, אומרים או מילים טובות או כלום. למה לתקוף את מי שכבר אינו מפריע?
בימין נפרדו השבוע מפנחס ולרשטיין, שנמנה במשך 35 שנה עם ראשי מועצת יש"ע. להלן שתי תגובות שלהן זכה המנכ"ל הפורש בפלגים השונים של הציונות הדתית.

אורי אורבך: "תרומתו של ולרשטיין למפעל ההתיישבות תיזכר לדורות. במקום צעקנות וולגרית ופרובוקטיבית הוא העדיף תמיד עשייה שקטה ומעמיקה. אני מקווה שמועצת יש"ע תשכיל למצוא לו תחליף ראוי".

יעקב כץ: "פנחס וולשרטיין פעל רבות למען עם ישראל וארץ ישראל, אבל אין אדם שאין לו תחליף. בשנים האחרונות, יותר משייצג את הציבור ביש"ע, הוא ייצג את הגורמים הממשלתיים שהתעמתו עם תושבי יש"ע. לכן הכותרת של עזיבתו היא שאסור לפגוע בצה"ל ולא על הפגיעה שישנה התיישבות. עכשיו הוא בטח יקבל תפקיד בממשלה, שם יוכל לומר זאת כל היום... ולרשטיין הזדהה יותר עם העוקרים מאשר עם העקורים, מתוך ממלכתיות. הוא מייצג קו פחדני, עלוב ומתרפס שהשתמשו בו הרבה בגוש קטיף. המהלך שהוא התפטר, הוא מהלך נכון... טוב שהוא הלך, טוב שהוא היה ואנחנו מאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו".

ברק נשם לרווחה עם עזיבתו של פינס, אבל נמנע מלהצהיר בפומבי "טוב שהוא הלך".

נא להכיר: עינת וילף-שמחון
בישיבת הסיעה הראשונה שלה הביעה חברת הכנסת החדשה בעבודה נאמנות מוחלטת למפלגה
▪ ▪ ▪

בשונה מציפי לבני, אהוד ברק יכול לנוח על זרי הדפנה באשר להתמודדויות הפנים-מפלגתיות. אופיר פינס העניק לו בשבוע שעבר מתנה יקרה עם פרישתו. נסתם הגולל על אופציית הפילוג בסיעת העבודה. המורדים הפסידו.

עינת וילף, שהושבעה השבוע כחברת כנסת במקומו של אופיר פינס, היא קודם כל, חייבים לציין, חברת כנסת איכותית. בעלת רקע אקדמי מרשים: דוקטור למדעי המדינה עם תואר ראשון מאוניברסיטת הרווארד, תואר שני מאוניברסיטה צרפתית ודוקטורט מקיימברידג'. אמריקה, צרפת, אנגליה, מוסדות יוקרתיים. היא ילידת 1970, וכבר הוציאה שני ספרים והספיקה לשמש יועצת מדינית של שמעון פרס. הוא כתב הקדמה לאחד מספריה - 'מקימים, לוחמים ואנחנו'. וילף שימשה יועצת של פרס בקדנציה השנייה של שרון. פרס עזב לקדימה, וילף נשארה בעבודה והתקדמה יפה. הניסיון הראשון שלה להתמודד לכנסת לא הוכתר בהצלחה. ב-2006 הגיעה למקום ה-35 ברשימה. לפני הבחירות האחרונות התקדמה למקום ה-14, שעתה הפך לריאלי. וילף הועסקה בכמה פרויקטים אצל פרס, אבל חזון המזרח התיכון החדש ומהלכים מדיניים הם לאו-דווקא בראש מעייניה. לפחות בינתיים. ייתכן שבתור מומחית למדעי המדינה היא מודעת לגבולות הכוח של חבר כנסת מתחיל. בכל מקרה, יש לה אג'נדה חינוכית. נאום ההשבעה שלה השבוע הוקדש רובו ככולו לבעיות החינוך שבהן היא מתכוונת לעסוק.

ברק חיכה לכניסתה של וילף לכנסת בכיליון עיניים, ולא התבדה. בישיבת הסיעה ביום שני, שבה השתתפה לראשונה כחברת כנסת, הביעה וילף מחויבות מוחלטת למפלגה ואף הבטיחה שתעשה הכל על-מנת להחזיר הביתה את שני המורדים. בסיעה היו שהעירו, בנימת מה של ארסיות, שניתן לשנות את שמה ל"וילף-שמחון", בשל הלויאליות המוחלטת ליו"ר המפלגה, כפי שנוהג לאורך כל דרכו הפוליטית שר החקלאות.

פינס הנחית על מורדי העבודה מכה קשה. כעת כבר לא רלוונטית השאלה מה היה אילו, והאם דניאל בן-סימון אכן הביע נכונות להצטרף לארבעה ולאפשר את פילוג הסיעה. בסביבתו של ברק מבהירים עכשיו שכבר לא יהיה שום פילוג בהסכמה. שום גירושין מרצון. מה גם שלמורדים אין אופק פוליטי: הממשלה לא נופלת בטווח הקרוב.

השאלה האם פינס יחזור לפוליטיקה לקראת הבחירות הבאות נותרה פתוחה. בשונה מיצחק הרצוג, שאיתו זינק ביחד לעמדות הבכירות ביותר במפלגה לפני הבחירות הקודמות, פינס הוכיח חוסר יכולת לקבע את מקומו בצמרת הפוליטית. יש מי שיגיד בגלל נאמנות עקבית לעקרונות; יש מי שיגיד בגלל היעדר נשימה ארוכה דוגמת זו שמאפיינת את שמעון פרס. בכל מקרה, פינס ביטל את חברותו במפלגת העבודה. אם יחזור, ישתלב בגוף חדש כלשהו שעתיד אולי לקום לקראת הבחירות הבאות. אולי ינסה לשפץ מחדש את מרצ ולעמוד בראשה, אף שכל הניסיונות הקודמים להחזיר את המפלגה המצומקת הזו לחיים, כשלו. היא בקושי נושמת.

בינתיים, ממתינה לברק מתנה פוליטית נוספת. בעבודה מעריכים שיולי תמיר צפויה בתוך חודש להתפטר מהכנסת ולהתמנות לראש מכללת ספיר. במקומה ייכנס הבא בתור, ראלב מג'אדלה. אף הוא לויאלי לברק.

האם משמעות הדבר היא ששר הביטחון יעדן מעתה את צעדיו, שכן סר מעליו מורא המורדים והוא אינו מחויב להפגין חדשות לבקרים שהוא שובר שמאלה? ימים יגידו.

פורסם במקור: עיתון מקור ראשון
תאריך:  15/01/2010   |   עודכן:  21/01/2010
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקפאה זה אצל ברק
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישמעאל
16/01/10 11:48
2
sailor
16/01/10 23:52
3
כתבנו בדרום
17/01/10 09:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהירות + פטפטת רווית כוחנות אוילית = דני אילון. הסנשו פנשו של השר לעניני הכל , רק לא מדיניות חוץ , לא פעל כדיפלומט, אלא כל פעולה שלו הייתה מכוונת לקהל הפוטנציאלי, שביום הבחירות יצביע בעד "ישראל ביתנו".
15/01/2010  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
מספרים על הלל הזקן, שטבל רגליו בנהר ולפתע ראה גולגולת צפה על המים. אמר לה, "על דאטפת יטופוך וכל מטיפייך יטופון".
15/01/2010  |  עמוס שריג  |   מאמרים
מה באמת קובע את מידת ההצלחה שלנו בתחומים השונים? יופי? חוכמה? טוב לב? ככל שנעמיק נגלה שמה שקובע את נתיב חיינו, את היכולות והכישרונות, את ההצלחות והכישלונות הוא מה שמוטמע בנו מבלי ששלטנו על כך - הזיכרון הרגשי הלא מודע שלנו. אנחנו לא מודעים אליו אך הוא מנהל את חיינו! כפי שנראה יש עיקרון הישרדותי גם מאחורי רגשות כאובים שמכשילים אותנו. והכי חשוב נראה שלא מדובר בגזירת גורל. אפשר לשנות!
15/01/2010  |  קרן אלמוג  |   מאמרים

15/01/2010  |  ציפי לידר  |   מאמרים
ליקוי חמה הבוקר, יום שישי, ה-15.1.10. העצה שנכתבה כאן במדור היא להימנע מהתחלות חדשות או מקבלת החלטות לפני הליקויים, מאחר שאחר-כך הדברים ייראו באור שונה, או יתפתחו באורח שונה משציפיתם. ההמלצה הייתה לפרק הזמן שבין התאריכים 31.12.2009 ועד ל-16.1.2010, וקשורה לליקוי הלבנה שהתקיים בתאריך 31.12.09 ולליקוי החמה שמתרחש היום. זיכרו שהאירועים שמתרחשים ביום הליקוי הם גורליים יותר, לכן שימו לב לתוכניות שלכם. בתאריך 15.1, גם כוכב מרקורי נעצר וחוזר למסלולו, כך שאפשר לצפות לחדשות מפתיעות. למעשה, כל דבר שהחל כשבוע לפני התאריך 31.12.2009 עד אחרי התאריך 15.1, עלול שלא לענות על הציפיות ובמקרים מסוימים, עלול גם לחזור אליכם כבומרנג.
15/01/2010  |  טובה ספרא  |   מאמרים
נתניהו מתמהמה נוכח הנצחת המחבלת ממישור החוף  /  אסף גבור, סופיה רון-מוריה
שיאן הגירושין: התגרש 11 פעמים  /  אורי פז
זמן קסם  /  בן עמי פיינגולד
הפלות ועיכוב הגאולה  /  הרב ש. ריינר, ד"ר ח. קטן, הרב ג.מ. שמחוני
סכנה, כאן בונים  /  דוד שריקי
בני נוח בדורנו  /  מ. ברוד, מ. עמיאל, ש. סלוטקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il