חברת הוט מובייל, זרוע ה
סלולר של קבוצת הוט, מבקשת (29.11.22) מבית המשפט המחוזי מרכז לקבוע שהיא הזוכה במכרז הרכבת למתן שירותי סלולר ולבטל את זכייתה של פלאפון במכרז זה. לטענתה, פלאפון מסרה מידע שאינו נכון באחד מסעיפי הצעתה, ולנוכח הפער הקטן בין הצעותיהן - די בכך כדי להפוך את התוצאות.
הציון במכרז כלל 70 נקודות בצד הכספי ו-30 נקודות בצד הטכני, מתוכן שמונה נקודות על מספר תחנות השירות שמפעילה המתמודדת. תחנת שירות הוגדרה במקום בו ניתנים שירותים של "החלפת מכשירים עם תקלות ו/או חלפים אחרים, הגדרה, צריבה וכל שירות אחר הנדרש עבור המכשיר". פלאפון קיבלה שמונה נקודות בסעיף זה, לעומת 1.57 בלבד שניתנו לחברת הוט; פלאפון זכתה במכרז עם 92.75 נקודות לעומת 91.80 נקודות שקיבלה הוט.
פלאפון הצהירה במכרז, כי היא מפעילה 117 תחנות שירות - נתון שלדברי הוט עורר את פליאתה. בדיקה ראשונית העלתה ש-11 תחנות הן חנויות פרטיות (שאינן בבעלות פלאפון) שאינן מעניקות את כל השירותים הנדרשים במכרז; ובדיקה מעמיקה יותר מצאה שזהו המצב ב-87 מבין 117 התחנות. הוט הפנתה את תשומת ליבה של הרכבת לעובדה זו, אך לדבריה הרכבת בדקה רק את 11 החנויות שציינה תחילה ולא את כל ה-87 ובסיום הבדיקה הפחיתה רק 16 תחנות מתוך כל ה-117.
בעקבות זאת העלתה ועדת המכרזים את הניקוד של הוט, אך פלאפון נותרה הזוכה. לדברי הוט, לאור זאת ברור, כי אם הרכבת הייתה בודקת את הרשימה המלאה, תוצאות המכרז היו מתהפכות. משמעות הבדיקה היא שהתצהיר של פלאפון הציג תמונה שאינה נכונה, בלשון המעטה, דבר שבפני עצמו מחייב את פסילת ההצעה - טוענת הוט. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד
יצחק פינק וטרם הוגשו תגובות הרכבת ופלאפון.