רשת המרכולים יוחננוף מדווחת (31.5.23) על רווח נקי של 32.2 מיליון שקל ברבעון הראשון - פי חמישה מאשר ברבעון המקביל אשתקד, בו רשמה הפרשה של 18 מיליון שקל בשל שערוך של נדל"ן. בנטרול הפרשה זו, הרווח השנה גבוה ב-37% מאשר ברבעון המקביל.
הרשת נמצאת בשליטת בני משפחות יוחננוב ויוחננוף בראשות יו"ר החברה, מרדכי יוחננוב, המחזיקים ב-68% ממניותיה; היא נסחרת בשווי שוק של 2.5 מיליארד שקל. הרשת כוללת 41 חנויות של יוחננוף, לצד 81 חנויות של זול סטוק. ההכנסות עלו ברבעון הראשון ב-10% והסתכמו ב-986 מיליון שקל, בעוד הרווח הגולמי עלה ב-8.5% ל-267 מיליון שקל. לדברי החברה, שיעור הרווח הגולמי מן המכירות נמוך מאשר אשתקד, בין היתר בשל מבצעי מכירות והקפאת מחירים.
לדברי יוחננוף, "סביבה אינפלציונית עשויה להביא להאטה במשק ולצמצום של סל הקנייה של האזרח הממוצע בכלל, ובחנויות החברה בפרט. בנוסף, גידול משמעותי של אינפלציה ועליות מחירים מחדש את הדיון הציבורי המתמשך סביב
יוקר המחיה ורמת מחירי המזון. כלל הגורמים האמורים לעיל עשויים להביא לצמצום ברווחי החברה.
"אין בידי החברה היכולת להעריך האם תחול התייקרות מהותית
נוספת בעתיד ואת השפעתה על תוצאות החברה. עם זאת, ונכון למועד זה, החברה אינה צופה פגיעה משמעותית בתוצאותיה בשל סביבה אינפלציונית הואיל והחברה מוכרת מוצרי צריכה בסיסיים
אשר מרביתם הינם מוצרי מזון הנצרכים באופן שוטף על ידי כלל הציבור". היא גם אינה צופה השפעה מהותית של עליית הריבית, שכן היא הביאה בחשבון ריבית גבוהה עוד יותר.