בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
צופים הכנסות של מיליארדי שקלים
|
|
|
תביעה: בן-משה מנשל את שותפיו בקבוצת התחבורה
|
בעלי מניות המיעוט בקבוצת אקסטרה, המפעילה אוטובוסים בנתניה ובירושלים, מבקשים מבית המשפט לכפות היפרדות בינם לבין רבוע כחול
|
מוטי בן-משה, בעל השליטה בקבוצת רבוע כחול, פועל במכוון לנשל את שותפיו בקבוצת חברות התחבורה הציבורית אקסטרה - טוענים השותפים, בתביעה שהגישו (31.5.23) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. הם מבקשים להורות על היפרדות בינם לבין רבוע כחול. התובעים הם מאיר רוזנברג, כפיר צדיק וזוהר צדיק - בעלי חברות פסגות ניהול תחבורה וציר הסעות ותיור. חברות אלו הן בעלות 40% ממניות אקסטרה תחבורה ציבורית, אקסטרה תחבורה ציבורית ירושלים, אקסטרה טרייד סחר וליסינג והשותפות המוגבלת אקסטרה טרייד; רבוע כחול היא הבעלים של 60% בחברות אלו. בתביעה נאמר כי התובעים הם שיזמו את הקמת חברות אקסטרה ובן-משה הצטרף אליהם כשותף פיננסי, על-מנת לעמוד בתנאי הכשירות הכספיים במכרזי משרד התחבורה להפעלת קווי אוטובוסים. התובעים מציינים, כי הם השקיעו בקבוצה 42 מיליון שקל, בעוד רבוע כחול השקיעה 62 מיליון שקל. השותפים התמודדו ב-2020 על מכרז האוטובוסים בבית שמש, לא זכו בו והחליטו להתמודד על מכרזים בנתניה ובירושלים. באפריל 2021 זכתה הקבוצה במכרז בנתניה, ובספטמבר של אותה שנה - במכרז בירושלים. על-פי הצעתו של בן-משה, הקימו הצדדים את חברת אקסטרה טרייד לצורך רכישת האוטובוסים, וכיום יש בה עודפים של עשרות מיליוני שקלים. אולם, טוענים התובעים, בן-משה גרס שניתן להשתמש בעודפים אלו רק לצורכי אקסטרה ירושלים, וכך ניסה לאלץ אותם להזרים כספים לאקסטרה נתניה - בה יצר במכוון גרעון. לדבריהם, בן-משה מתכנן לשחרר את העודפים הכלואים בחברת הסחר, וכך להחזיר לעצמו את הלוואות ההון שהזרים לה ולגרוף לכיסו את היתרה. לדברי התובעים, בן-משה פעל באקסטרה נתניה בלא לדווח להם ומאחורי גבו של מנכ"ל החברה, ובין היתר רכש 12 אוטובוסים חשמליים שאינם נחוצים ומנע רכישת 27 אוטובוסים שהיו נחוצים. הוא הורה להנהלת החברה לגשת למכרז להפעלת אוטובוסים באשכול השרון, וכאשר התובעים הטילו וטו על כך - הוא הגיב בזעם. בהמשך הועברו 13.3 מיליון שקל מקופתה של אקסטרה לרבוע כחול, לכיסוי הפסד בעסקת גידור פרטית שביצע בן-משה.
|
בנובמבר 2022, ממשיכים התובעים, דרש מהם בן-משה להזרים הון לאקסטרה נתניה, וכאשר סירבו - העביר חודש לאחר מכן באסיפה הכללית של החברה החלטה על הזרמה מיידית של 8.5 מיליון שקל. בינואר השנה נערכה אסיפה נוספת, בה דחו התובעים את דרישתו של בן-משה להזרים עוד הון - אך בפרוטוקול שלה נכתב כאילו אושרה הזרמה של 12.4 מיליון שקל. מאחר שרק רבוע כחול הזרימה את חלקה, הם טוענים, המשמעות היא דילול שלהם וביצור שליטתו של בן-משה בקבוצת אקסטרה, וזאת לצד הכרזתו החד-צדדית על עצמו כיו"ר משותף יחד עם המנכ"ל מטעמו, ציון פת (אשר מונה לאחר שבן-משה הדיח את רוזנברג). במרס השנה, נאמר בתביעה, נישל בן-משה את התובעים מזכויות החתימה שלהם בקבוצה ומנע מהם גישה לחשבונותיה. הם פנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב, ועל-פי המלצתו הציעו לבן-משה לפנות לבוררות. אולם, בן-משה ניסה בחודש אפריל לאשר במחטף את הדוחות של אקסטרה, אשר כללו את הגדלת גרעונה של אקסטרה נתניה. בישיבת הדירקטוריון לאישור הדוחות הוא הטיח עלבונות בתובעים, מנע מעורכי דינם להשתתף והדוחות אושרו בשל כוחו העודף של בן-משה. במצב זה, טוענים התובעים, אין מנוס מהיפרדות במנגנון שיקבע בית המשפט. התובעים מציינים, כי ההכנסות השנתיות מהפעילות בנתניה צפויות להסתכם ב-200 מיליון שקל במשך עשר שנים, אקסטרה קיבלה מימון בנקאי של 450 מיליון שקל והיא תפעיל מאות אוטובוסים ומאות נהגים. הפעילות בירושלים צפויה להכניס 400 מיליון שקל בשנה לאורך עשור, המימון הבנקאי הוא 700 מיליון שקל וגם כאן יופעלו מאות אוטובוסים בידי מאות נהגים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד ישראל פפר, רועי בר ותמר רז-וייסבך, וטרם הוגש כתב הגנה.
|
|
תאריך:
|
31/05/2023
|
|
|
עודכן:
|
31/05/2023
|
|
איתמר לוין
|
+ארבע קבוצות מתמודדות על הקמת רק"ל נופית
|
02:18 01/06/23 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
ארבע קבוצות בינלאומיות וישראליות הגישו הצעה למכרז הרכבת הקלה שתחבר בין חיפה לנצרת ▪ הקבוצה הזוכה תממן ותתכנן את הפרויקט - ולאחר מכן תפעיל אותו במשך 25 שנה
|
|
|
|
הדמיית תחנת ריינה [in3D]
|
|
|
|
+הסעיות מחליפות את רכבות הלילה בין ת"א לנתב"ג בשל תקלה
|
00:24 01/06/23 | עידן יוסף |
בשל תקלה ברשת החשמל הרכבתית הופסקה תנועת הרכבות בין ת"א ונתב"ג והסעיות הוזמנו לתחנות עבור נוסעי רכבות הלילה שיעדם או מוצאם הוא נתב"ג. רכבות הלילה שבין תחנות ירושלים יצחק נבון ונתב"ג תופעלנה כסדרן.
|
|
|
|
תביעה: בן-משה מנשל את שותפיו בקבוצת התחבורה
|
|
רווחיה של רכבת ישראל צנחו ברבעון הראשון של השנה ב-76% והסתכמו ב-2.9 מיליון שקל בלבד. זאת, למרות גידול של 13% בהכנסות, אשר הגיעו ל-781.5 מיליון שקל. כך מוסר הדוח הרבעוני שמפרסמת הרכבת (29.5.23).
|
|
|
שלב נוסף באשכול צפון ירושלים. מ-2 ביוני 2023 (יום ו') יעבור קו 3 בירושלים מחברת אגד לחברת אקסטרה. הקו יופעל באמצעות אוטובוסים מפרקיים חדשים, שיאפשרו קליטה גדולה של ציבור נוסעים. למעט שינוי זהות מפעיל התחבורה הציבורית, תדירות הקו ומסלולו לא ישתנו.
|
|
|
בסוף חודש אפריל החל משרד התחבורה במיזם להנגשתם של 19 קווים בין-עירוניים בכמה רשויות. בין היתר מופעלים קווים מונגשים לישובים: אילת, דימונה, ערד, אפרת, בית שאן, שפרעם, כסייפה, טבריה וצפת. אולם בד-בבד, עם הנגשתם הפיזית, לא פעל משרד התחבורה להנגשת המידע על קווים אלה.
|
|
|
שוטרי תחנת לוד ויחידת הכלבנים של מחוז מרכז חשפו חלקי מטען חבלה שהוסלקו בשטח פתוח סמוך למסילת הרכבת בעיר. ככל הנראה אין מדובר בכוונה לפיגוע על רכבת שתעבור על הפסים אלא בפשיעה פלילית שעניינה הסתרת אמצעי הלחימה.
|
|
|
שני בני אדם נפצעו באורח בינוני ועשרה באורח קל בתאונת אוטובוס שאירעה (יום ב', 22.5.23) בחיפה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לפצועים טיפול רפואי ופינה אותם לבתי החולים בני ציון, רמב"ם וכרמל.
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
|
|
|
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
|
|
|
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|