|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

שרון: הגרעין האירני - "ישראל אינה חסרת אונים"

ממשלה עם הליכוד? - לפי מצע קדימה

פרס "אדם מוכשר מאוד" על הליכוד: איני מתערב בפריימריז מדגיש: ההינתקות - מהלך חד-פעמי על התקשורת: "לא יצאתי במחולות כשהפכתי לאתרוג"
01/12/2005  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   בחירות 2006   |   תגובות
גלית יצחק
מופז: הליכוד לא יילך בדרכה המדינית של קדימה

ראש הממשלה אריאל שרון נפגש בצהריים, בבית סוקולוב בתל אביב, לפגישה פתוחה עם ועדת העורכים לרגל כ"ט בנובמבר. במעמד זה התייחס לנושאים רבים ולשאלות שהוצגו בפניו. שרון התייחס לעניין הגרעין האירני, להרשעת בנו עמרי, למהלכים שהוא עומד לנקוט מול הפלשתינים, לפרישתו ממפלגת הליכוד, להקמת מפלגת קדימה וליחסיו עם שמעון פרס.

שרון נשאל, האם העובדה שבנו הורשע בעבירות הנוגעות אליו – לראש הממשלה, האם עובדה זו אינה דוגמא רעה. שרון גם התבקש להתייחס ליחס האוהד שלו הוא זוכה מהתקשורת. על כך אמר: "קשה לי לומר. אני אצטרך לעבור לתקשורת... וזה הפך להיות דבר מקובל. לא הזלתי דמעות ולא כיסיתי ראשי בעפר בזמן שהייתם תוקפים אותי בצורה הכי פראית שיכולה להיות. בכל המקומות וקטעים שכתבתם עלי – לא בכיתי אז, ולא יצאתי במחולות כאשר הפכתי אצלכם לאתרוג. יש לי בעיה אחת: לי חשוב שהדברים יהיו אמיתיים ונכונים. תכתבו את האמת, זה הכל".

באשר להרשעתו של עמרי שרון, אמר: "עמרי – הוא בתוך התהליך הזה. הייתי אומר שאני בטוח שהוא ינהג על-פי החוק. עמרי הוא בני, ויחסי אליו הוא כמו אל בן, ואני מעריך אותו ואוהב אותו, ואני לא חושב שהוא לא יעשה דבר שאינו על-פי החוק. כבר מזמן הוא הודיע על ביטול על חסינותו, ואני משוכנע שיפעל לפי החוק".

שמעון פרס: "מוכשר מאוד"

"אני מכיר את שמעון פרס שנים רבות... מדובר באדם מוכשר מאוד, בעל חזון, שכל מפלגה, ואני מעריך לגבי כל מדינה, היתה שמחה שהוא יכהן בשורותיה. אני עבדתי איתו לא אחת. העבודה איתו היתה תמיד בצורה שוטפת. ביחסים מאוד הדוקים, ואני בטוח שגם בפעילות שלנו בעתיד, כך יהיו הדברים".

שרון אמר דברים אלה כתגובה ראשונה להודעת שמעון פרס, לפיה הוא פורש ממפלגת העבודה ומצטרף לתומכים בו. שרון הביע שביעות רצון מהצטרפות פרס, והוא מייעד לו תפקיד בכיר בממשלתו החדשה, אם אכן יקימה אחרי הבחירות.

ההבדל בין קדימה לליכוד

שרון נשאל מה מבדיל בין מפלגת קדימה למפלגת הליכוד, ועל כך השיב: "היתה לי הזכות להקים את הליכוד לפני שנים רבות. עשיתי זאת אחרי שסיימתי את שירותי הצבאי כאלוף פיקוד הדרום. עשיתי זאת על-ידי חיבור של חמש מפלגות. אני חושב שהיתה תנועה מאוד גדולה. הנהיגה את המדינה במשך שנים רבות. הסיבה שאני החלטתי לעזוב שם, היתה בגלל העובדה שאני מסתכל קדימה עכשיו, ואני רוצה להגיע להסדר מדיני, ובעזרת השם, בהמשך, גם לשלום. לא ראיתי את הנכונות הזו בגוף שעמדתי בראשו במשך שנים רבות. ויחד עם זאת, היה לי נראה כדבר בלתי מתאים לבטל את זמני וגם לעשות מאמצים כל כך גדולים כדי לטפל בכל מיני בעיות אישיות וחילוקי דעות של מורד כזה או מורד אחר. לכן הגעתי למסקנה שצריך ללכת בדרך אחרת, כדי באמת להגיע לאפשרות של מתן פתרון מדיני".

שרון נשאל באשר למהלכים שבדעתו להוביל מול הפלשתינים. "אני מקווה שהפלשתינים גם כן למדו", אמר, "והם מבינים שצריכים להפסיק את אותה מדיניות שהם ניהלו במשך שנים רבות, שכתוצאה ממנה לא הגענו אף פעם להסדר. ואני מציע לפלשתינים שצריכים לעשות מאמץ וללכת קדימה".

האיום האירני: הבעיה מורכבת ומסוכנת

שרון התייחס לאיום הגרעין האירני, והדגיש כי רבים, ובהם ישראל, "אינם יכולים לקבל מצב שבו אירן תהיה בעלת נשק גרעיני. הדבר הזה ברור לנו, ידוע לנו, וגם אנחנו עושים את כל ההכנות הדרושות כדי להיות מוכנים למצב מסוג זה. ישראל איננה חוד-החנית של המאבק הזה. הסכנה אינה רק לישראל, אלא גם למדינות רבות בעולם. לכן, המאמץ שנעשה היום בהנהגתה של ארה"ב הוא מאמץ שבו צריכות להיות שותפות מדינות חופשיות שמבינות את הסכנה הנוראה הזו".

שרון מדגיש, כי תוכנית הגרעין האירני אומנם מדאיגה את ישראל, אבל, "ישראל לא צריכה להיות בחזית... ישראל עומדת בקשר הדוק מאוד עם מדינות שעומדות בראש המערכה הזו. אני מקבל את מה שאמר נשיא ארה"ב, שנושא - אירן גרעינית, אינה יכולה להיות מוסרת מסדר היום. היא נמצאת על השולחן. ואני מקווה שלפעילות הזו, גם להבאתה של אירן למועצת ההביטחון, יהיה טיפול". שרון ציין: "ישראל אינה חסרת אונים, היא נוקטת בכל הצעדים הדרושים וכך צריך לנהוג". בהמשך אמר עוד, בנושא זה: הבעיה מורכבת ומסוכנת".

ההינתקות - מהלך חד-פעמי

שרון נשאל האם בכוונתו לבצע מהלכים נוספים, לרבות פינוי שטחים נוספים. על כך אמר: "אנחנו איננו רואים היום מהלך נוסף מסוג זה שביצענו לאחרונה כתוכנית ההינתקות. תוכנית ההינתקות היתה בנויה למהלך אחד בלבד. מעבר ליתרונות רבים שהיו לה, היא נועדה לסלול את הדרך לאפשרות של פתרון מדיני. הפתרון המדיני - מקובל עלינו רק פתרון אחד. אין שום כוונה לבצע מהלך נוסף, מסוג זה שביצענו, אלא ללכת לביצוע של תוכנית מפת הדרכים עם כל מה שמשתמע ממנה".

שרון ציין, כי בקעת הירדן היא בתחום אזורי הביטחון של ישראל "ועמדתי לא השתנתה". שרון אמר, כי נעשים מאמצים ליישב את המפונים. "גם היום, אחת לשבוע, אני יושב בראש ישיב, בראש דיון העוסק ביישובם מחדש של המפונים. המגמה והיעד הם לשמר את הקהילתיות של היישובים האלה. הפעולה היתה קשה למתיישבים, והיתה קשה גם מבחינת ביצוע. עשינו מאמצים שהדבר הזה, וכל מה שליווה את הנושא הזה, שהפעולה הזאת תיעשה בצורה שקטה ככל הניתן, ואכן כך היה".

שרון ציין, כי המהלכים ליישוב המפונים החלו "רק כשאנשים הבינו שאכן גמלה בליבי ההחלטה לבצע. רק אז התחילו המגעים האמיתיים, ושהופיעו אצלי ראשי היישובים מגוש קטיף, וביקשו לשמור על המסגרת הקהילתית הלכנו לתוכנית מחדש. יש הרבה מאוד דברים שכבר נפתרו, יש גושי התיישבויות חדשים. בחבל שלום שם כבר מכינים את החממות למתיישבים, וגם בחבל ניצנים ששם חלק לא קטן של המתיישבים הגיעו לשם. גם לאנשים עצמם היה קשה לקבל החלטות לאן הם רוצים ללכת. אבל אני מעריך שחלק גדול שיושבים בבתי מלון כבר עזבו. המגמה שלי היתה לעשות כל דבר כדי לשמור על הקהילתיות שהם רצו לשמור עליה".

המהלכים המדיניים - במסגרת מפת הדרכים

שרון אמר כי בכוונתו להמשיך את התהליך המדיני. "אני בהחלט מתכוון לעשות כל מאמץ כדי לקדם את תהליך השלום. מתחיל את זה בהסדר מדיני. אבל אין שינוי בכל הדברים שקבענו ושקבועים במפת הדרכים. שם נאמר בצורה מפורשת - אני לא חשוב שישראל יכולה לוותר על הצעדים הביטחוניים הדרושים. אני הייתי מוכן לעשות צעדי פשרה מכאיבים כדי להגיע בהמשך הדרך לשלום אמיתי לדורות. לא הייתי מוכן, ועמדתי לא השתנה, כשמדובר בנושאי ביטחון. הדברים הועברו לארה"ב, לרוסים ולקהילה האירופית. אני הבהרתי שבנושא הביטחון לא תהיה פשרה כלשהי, וישראל היא זאת שתקבע מהם הצרכים הביטחוניים הדרושים להגנת אזרחיה וקיומה של המדינה".

שותפות עם הליכוד - בהתאם למצע של קדימה

שרון אנו פוסל שותפות עם הליכוד, בהמשך הדרך. "הליכוד עשה הרבה דברים, זה גוף גדול" אמר. "אם אני אקח את המצע, שהוא ברור מאוד, אם הליכוד יאמץ את המצע הזה בדיוק כפי שהוא מופיע שם, הוא יכול להיות שותף מלא להמשך הדרך. יש שם נושאים שנוגעים לנושאים מדיניים וביטחוניים, ונושאים חברתיים – חינוך ונושא של ביטחון פנים. אם הליכוד היה מאמץ את הנושאים האלה, היה אפשר ללכת איתו כבר עכשיו, אבל לביצוע מלא כפי שמופיע".

לשאלה האם בכוונתו למנות שר ערבי, לממשלה הבאה, אמר: "אין לי שום התנגדות למינוי שר. אני בעד שכולם יהיו שותפים. לא קיבלנו שום החלטה בנושא. אבל האוכלוסיה הערבית בהחלט צריכה להיות שותפה מלאה תוך שיווין מלא".

שרון נשאל על מה שנראה כניהול לקוי של המפלגה, כבר בימיה הראשונים, ועל-כך שטרם הוטלו משימות על בכירים במפלגה. "אני הקמתי את קדימה לפני 10 ימים", אמר. "לא יישאר אף אחד שלא ידע מה הוא יעשה בדיוק ואיך הוא יתרום את תרומתו. גם על הדבר הזה נתגבר. פשוט, חלפו רק 10 ימים. לגוף הזה אין סניפים או משרדים. רק עכשיו נפתח המשרד שלנו. מצד שני, יש הרבה תומכים. אני בטוח שנתגבר על העניין הזה. אני גם מאוד מעודד מתמיכה של רבים מראשי הערים והמועצות, ואני מאריך שנתגבר גם על הנושא הזה".

ראש הממשלה דחה את הדיבורים ואת הטיעון של שר הביטחון, שאול מופז, כאילו שרון הקים "מפלגת אוסלו". על הטענה כאילו הוא ואנשיו מתערבים בפריימריז בליכוד, אמר: "איני מתערב בבחירות שקורות בליכוד. הייתי שם הרבה שנים, איני מתערב בבחירות, ולא חושב שמישהו קיבל הנחייה כלשהי להתערב. אין לי שום כוונה לתמוך במישהו כזה או אחר... אין לי שום העדפה לגבי אף אחד.

שרון ציין, כי אין שום מניעה משרי הליכוד להישאר בממשלה עד הבחירות. לדבריו, עכשיו ישנם תיקים רבים פנויים, ואלה יאויישו כפי שמאפשר החוק במסגרת ממשלת מעבר. עד ה-8 בחודש אין אפשרות למנות שרים נוספים. "אז באותו תאריך אפשר למנות, ואז ימונו שרים נוספים. לגבי אותם המשרדים – התיקים יחולקו לשרים עד הבחירות שתהיינה בעוד כארבעה חודשים".

הברחות דרך רפיח, בקעת הירדן

שרון אמר, כי על המצרים והפלשתינים לעשות את כל הדרוש כדי למנוע הברחות נשק ותחמושת לשטחים, ועל כך עמד גם בביקורו במקום. "הכרחי לעשות מאמץ גדול כדי למנוע את החדירות מסיני לנגב, ומשם, גם לעיתים שזאת המטרה, להגיע ליהודה ושומרון תוך הברחות נשק והברחות אחרות ולצורך שליחת מומחים או מפקדים לארגוני טרור ". אין לעשות הפרדה בין הברחה לטרור או יעדים ביטחוניים לבין הברחות אחרות מכל סוג - של סמים, הברחות כלכליות וכו', אמר. "הדברים לא מופרדים. הדבר הזה חייב להיעצר. זאת הייתה הנחייתי הברורה בביקור הזה. אנחנו סיכמנו שנעשה צעדים, ולא רק גדר. יהיו חלקים שיהיו בהם שיטות אחרות אבל את הדבר הזה חייבים להפסיק". שרון מתריע, כי "אם יתברר שאין לנו מעקב בזמן שהדברים מתרחשים - מי נכנס לתוך השטח פנימה לישראל", המעברים ייסגרו.

באשר לבקעת הירדן, אמר, "היא באזור ביטחון של ישראל, ודינה יהיה כמו כל אזור ביטחון אחר. אני לא חושב שנבנה גדר מזרחית בין גב ההר לבקעת הירדן, כי הנושא הזה הוא בעייתי מבחינת ישראל. אין לנו היום אפשרויות אחרות. לא ניתן להיכנס למערכת של קונפליקטים בנושא הזה".

השתתפות החמאס בבחירות

עמדתנו בבחירות ברשות הפלשתינית, אמר שרון – "זה לא טוב להתערב בבחירות של אחרים. אבל יש את הנושא של החמאס: זה ארגון מזויין שחוזר ומודיע על יעדיו ומטרותיו לפגוע בישראל. גם אם ישראל היתה נסוגה לגבולות 67', הם היו ממשיכים בלחימה. מדובר בארגון חמוש, עוין לישראל, שגם פועל נגד ישראל. הדבר השני: אמנת החמאס הקוראת להשמדת ישראל. אם הם היו מתפרקים מנשקם ומשנים את האמנה – הדברים האלה לא קוראים, ולכן ישראל מתנגדת להשתתפותם בבחירות. אנחנו לא מתאמים את הנושא הזה של הבחירות עם הרשות הפלשתינית. איש חמאס שיעבור בנקודת ביקורת, ייעצר מיד.

שרון אמר, כי להערכתו - הרשות לא תתחזק מכך שהחמאס משתתף בבחירות, וזאת כל עוד החמאס לא שינה את האמנה. "אנו עומדים על התנגדותנו לנושא הזה. זהו גוף טרור שרואה לנגד עיניו את השמדת ישראל ואנו לא רואים בו שותף כל שהוא למגעים עם ישראל". עם זאת אמר: "לדעתי, זה לא ישפיע על המגעים עם הפלשתינים. גם היום יש קשר קבוע בין הלשכה שלי ללשכתו של אבו מאזן... הטעות הגדולה שלהם, זה ההסכם שלהם עם החמאס וארגוני טרור אחרים – זה מחליש את הרשות ולא מחזק אותה".

המלחמה בעוני וניהולה בידי שר האוצר

שרון הדגיש את פעולות הממשלה בראשותו, לצמצום העוני. "אני חושב שהיו בהחלט הרבה מאוד פעולות נכונות שבוצעו, הן על-ידי שר האוצר בנימין נתניהו, והן על-ידי שר האוצר ממשיכו, אהוד אולמרט. ואציין שפעולות אלה התחילו עוד שסילבן שלום היה שר האוצר. כך שאני חושב שהיו הרבה הישגים, אנחנו עמדנו במצב קשה, וננקטו צעדים קשים בשנת 2004. בשנת 2005 - אני עצמי גם פעלתי להכנסת חמלה בנושא של סיוע לחלשים. המדיניות הזאת תימשך. אני רואה אפשרויות של שינוי במצב הזה. אפשר להכריז הכרזות, אני שומע את ההכרזות האלה, כאלה שחושבים שבידם פתרון לכל בעיות העוני בישראל. אך לא מספיק לבוא בהכרזה. צריך דברים ריאליים. הדברים לא נפתרים בן-יום. זה תהליך. אני אשב בימים הקרובים שוב על הנושא של התקציב לשנה הבאה. הפעם, כל הנושאים, כולל נושא החברה, גם פה היעדים שיקבעו יהיו יעדים ברורים ומוגדרים. צריך תוך 5 שנים להשקיע 7 וחצי מיליארד ש"ח לשינוי המצב, וזה יהיה ברור ומוחלט למה הכסף הזה יושקע. אני לא מוכן לקבל אמירות כלליות לטפל בעוני או בזקנים, אלא אמירה ברורה מה הולך להיות מושקע בכל אחד מהסעיפים האלה. ועל זה יש ויכוח על ביצוע הדברים, ולכן לאמירות כלליות אני לא מתייחס".


שרון התייחס בנוסף לשורה של נושאים. נביאם כאן, בקצרה:

- גיוס הקול הרוסי - מרינה סולודקין, אמר שרון, היא סגנית שר הקליטה. היא מאוד פעילה ויעילה. ופרופ' מיכאל נודלמן - "גם הוא נמצא איתנו". אני מכיר את גדולי רוסיה, כמי שיצא לו לטפל בקבוצה הזאת שתרמה הרבות לישראל. זהו גל העליה הגדול ביותר שהיה. אני לא מתכוון לזנוח את העניין הזה. יש לנו תמיכה גדולה בתנועה שהקמתי ואני רוצה לשמור את התמיכה הזאת גם לשנים הבאות.

- הדרישה לשחרר את ברגותי – "הנושא לא עומד על הפרק".

- רון ארד - לא הפסקנו את הטיפול בנושא הזה, ולו יום אחד. אין חדשה בנושא הזה. גם הגרמנים פעלו כל הזמן, והטיפול נמשך. לצערי, אין היום תשובה נוספת, ברורה, או אפילו רמז יותר ברור למה שקורה. הטיפול בנושא הזה לא נפסק. אבל המאמץ יימשך.

- פולארד – גם בביקורי האחרון, בעת שהייתי בארה"ב ובאו"ם, הנושא הזה עלה בשיחותי עם נשיא ארה"ב וגם בשיחות קודמות עם גורמים אחרים בנושא. עד היום לא היתה תזוזה בנושא. אני רואה את ההפגנות והקריאות. איני חושב שיש כאן מישהו שהנושא הזה מטריד אותו יותר מאשר הוא מטריד אותי. אנחנו עושים בנושא הזה מאמץ מאוד גדול.

- גיל 78, התחלות חדשות? – הבחירות, אמר שרון, הן במרס. אני אזכה בבחירות האלה, וזאת תשובתי. בעוד ארבעה חודשים, בזמן הבחירות, אני אהיה בן 78. ואני חושב שזה הגיל המתאים להתחיל ולרוץ קדימה.

- סל הבריאות - הנושא הזה עלה כבר בעבר. עמדתי היתה אז מנוגדת לעמדת האוצר, ואני הבאתי להגדלה מאוד גדולה בנושא התרופות. הנושא לא הסתיים, ואני מתכוון גם עכשיו לטפל בסוגייה הזאת. העובדה שיש כל הזמן תרופות חדשות, וזה נותן תקווה לאנשים לחיות. הנושא הזה בעיני חשוב, ואני עוקב אחר עבודת הוועדה הקיימת, ומיד בודק מה קורה בנושאים האלה. המצוקה הזאת היא ברורה לי, ולכן קל לי כבר לומר שכבר עשיתי. הבאתי לתוספת של מאות מיליוני שקלים שהתכוונו לתת.

- העלאת שכר המינימום וחברות כוח אדם - שכר המינימום – אני חושב שיכול להיות שניתן להעלות שכר מינימום באופן הדרגתי, אבל האמירה הזאת היא אמירה ללא בדיקה. לדעתי, זאת אמירה והכרזה שאין מאחוריה שום דבר. אפשר בהדרגתיות להעלות את שכר המינימום, ותוך מעקב שהדבר לא ישפיע על פיטורי עובדים וכל מיני תופעות של מעבר ייצור למדינות אחרות וכו'. אנו נשב בשבוע הבא בנושא התקציב ואז ידונו כל הנושאים.

- שינוי שיטת המשטר - הדבר הזה צריך לעבור בדיקה יסודית. הנשיא מינה ועדה בודקת, שאנשיה עושים עבודה יסודית. המצב הנוכחי לדעתי לא יכול להימשך. ואני מתכון לעסוק בנושא זה בצורה רצינית, ולנסות להגיע לשיטה שמתאימה לנו ונותנת אפשרות לנהל חיים פוליטיים בתוך ישראל, בצורה נורמלית.

- מאבק בשחיתות - צריך לעשות פעולות בתחום הזה. לא הייתי מציג את ישראל כמקום הכי מושחת בעולם. בבעיות צריך לטפל, ואני מתכוון לטפל בנושאים האלה בצורה הכי רצינית.

תאריך:  01/12/2005   |   עודכן:  01/12/2005
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שימוש "כבד" במריחואנה עלול להעלות את הסיכון לסכיזופרניה אצל מתבגרים הרגישים להפרעה, כך קובע מחקר אמריקני חדש.
01/12/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
האו"ם מבקש תקציב של 4.7 מיליארד דולר כדי לסייע ללמעלה מ-30 מיליון קורבנות מלחמה, רעב ואסונות טבע.
01/12/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
כמעט אחד מכל חמישה הריונות מסתיים בהפלה, תוצאה הרסנית להורים העתידיים ולמשפחתם.
01/12/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
יש מדינות שבהן המבטא שונה מאזור אחד לאחר. בבריטניה, למשל, מי שמבין את האנגלית הבריטית לא בהכרח יבין את האנגלית הקוקנית, או את המבטא של האנגלים במנצ'סטר. כך, גם אצל הקופים...
01/12/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
חברת אינטל הודיעה היום במסיבת עיתונאים שערכה (ה', 1.12.05) על תוכניותיה לבנות מפעל ייצור חדש של פרוסות שבבים 300 מ"מ באתר שלה בקריית גת.
01/12/2005  |  ענבל אביב  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il