|   15:07:40
  שולמית קיסרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הרכבת לאילת: עוד כישלון בדרך?

חמישה שרים מתוך ועדה ממשלתית אישרו את הפרויקט הסודי למחצה של סלילת רכבת לאילת. ההפסדים של הפרויקט הבא הם על חשבוננו האזרחים הפשוטים
09/10/2013  |   שולמית קיסרי   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
בסוף אנחנו נשלם את המחיר הגבוה של המחדל [צילום: יח"צ]

נסעת - וידעת
כל אזרח יודע כמה "נוח" לנסוע ברכבת ישראל, יודע כמה פעמים הגיע לתחנה ואין רכבת ועוד שלל נסים ונפלאות. בקיצור, כל אזרח יודע שתחום התחבורה מפגר אחרי כל העולם בחמישים שנה לפחות!!!

עמירם ברקת
למה הקו לאילת עלול לעלות 20 מיליארד ש'?

לפרויקט הרכבת לאילת, הנתמך על-ידי ישראל כ"ץ ובנימין נתניהו, יש מתנגדים רבים, לדוגמה: "אורי אדירי מאגף התקציבים באוצר: קו הרכבת לאילת נבדק ב-19 תסריטים, החל מתחזיות שמרניות ועד לתחזיות מאוד מרחיבות לגבי כמות הנוסעים והסחורות. בכולם הקו נמצא לא כדאי למשק" (ynet).

בעמימות ובלי שהמדיה מבליטה את הנושא, אישרו חמישה שרים מתוך ועדה ממשלתית, את הפרויקט הסודי למחצה של סלילת רכבת לאילת. פרויקט ש"יימשך חמש שנים ויעלה 7 מיליארד שקל" - זה למי שמאמין. למי שלא מאמין, זה יימשך זמן בלתי ידוע ויעלה מעל 30 מיליארד שקל. וקרוב לוודאי שייתקע באמצע הדרך וכל הכסף ילך לטמיון. כך קרה עם הרכבת הקלה בגוש דן - פרויקט שהיה במהלך הקמתו ובוטל אחרי שנות עבודה ובזבוז של מיליונים והפרת חוזה על-ידי משרד התחבורה לחברת בומברדייה הקנדית כולל קנסות ששילמה ישראל לחברה.

השר כ"ץ ומפעלותיו

בנוסף לכישלון ולבזבוז הכספים של הרכבת הקלה, שהתחלות הבנייה שלה היו בזבוז מיליונים, שהיא כישלון שחזר על עצמו, כישלון התובע כספים מכיסינו ואחראי בין השאר למיסים הכבדים שאנחנו משלמים (על חובות המדינה) ועוד נשלם ללא סוף.

בזבוז כספים מהדהד וחוצפה שאין להבינה הוא פרויקט רכבת תל אביב-ירושלים, פרויקט משרד התחבורה שהתנהלותו משתווה בעלויות כמעט לפרויקט של בניית טיל לנחיתה על המאדים. גם זה פרויקט שאף אחד לא יודע כמה שנים יימשך, כמה כסף זה עוד יעלה... לאחרונה נעצר הפרויקט בגלל טעות בעבודות המתווה ושוב, קו רכבת זערורי של 37 ק"מ בסך-הכל, שהתחיל בשנת 2005 ותאריך הסיום הוא 2017 וכבר עלה הון תועפות ללא קשר לעלות נורמלית של פרויקט קטן מסוג זה, נמשך לאין סוף וחורג מהתקציב המתוכנן.

בשתי הקדנציות של השר כ"ץ נבנו כבישים שאף הם עלו מעל ומעבר לעלותם הריאלית, בשל רשלנות וחוסר מקצועיות. כל אזרח יודע כמה "נוח" לנסוע ברכבת ישראל, יודע כמה פעמים הגיע לתחנה ואין רכבת ועוד שלל נסים ונפלאות. בקיצור, כל אזרח יודע שתחום התחבורה מפגר אחרי כל העולם בחמישים שנה לפחות!!!

הפוסט של ח"כ איתן כבל בפייסבוק מתאריך 6 באוקטובר 2013:

"הממשלה אמורה לאשר היום את הפרויקט הרכבת לאילת. פרויקט עצום בסדר גודל ישראלי, שעבר מתחת לראדאר הציבורי ללא דיון רציני וללא ששאלו שאלות חשובות כמו: מה יהיה התוואי של הרכבת? מי יבנה אותו? כמה הוא יעלה למדינה? האם יגרום לנזקים סביבתיים ואם כן לאיזה?

"אי לכך יזמתי הבוקר דיון דחוף בנושא בוועדת הכלכלה, של הכנסת. אני לא מתנגד לרכבת לאילת. אבל אני גם לא יכול לתמוך בה, לפני שאני והציבור כולו, נקבל את מלוא המידע. ראוי שאת התשובות לשאלות הרבות שעולות מסביב פרויקט זה, נקבל בטרם יצא הפרויקט לפועל על-מנת למנוע ועדת החקירה הבאה, שתבחן, כיצד התקבלו ההחלטות בנושא?".

שאלות לשר כ"ץ, לשר האוצר ולראש הממשלה:

  • מדוע, שוב, מאשרים פרויקט בחוסר שקיפות? כפי שאומר איתן כבל, "מתחת לראדאר"?

  • מי משתף פעולה עם השר באישור הפרויקט ללא מחקר רציני על ההתנהלות העתידית של פרויקט ברמה כזו? ולמה?

  • איפה שר האוצר? האם הוא מיודע בנושא הרכבת או שזה עוד דבר שהוא יגלה יום אחד בדה-מארקר, או בפייסבוק, או מי יודע איפה?

  • האם ועדת השרים שהצביעה בעד הפרויקט יודעת מאין יבוא הכסף? כמה כסף יעלה הפרויקט? מי יבצע את העבודות? כמה זמן אלו יימשכו? מי ישלם עבור הגירעונות והעיכובים שחוזרים על עצמם אצלנו בכל תחום? מדוע כל מה שקשור לפרויקט הזה סמוי מעינינו?

אזהרה למעמד הביניים

כמו עד היום, ולאחרונה במיוחד, מעמד הביניים משלם מכיסו את כל כישלונות השלטון. המיסים כבדים והחיים נעשו בלתי נסבלים לחלק לא קטן של משפחות בישראל. שר האוצר החדש, האיש שאמור היה לשפר את מצב האזרח ממעמד הביניים, ממשיך במדיניות הישנה. העתיד מסתמן ללא שינוי ועם סבירות גבוהה שהמיסים ימשיכו להכביד יותר ויותר על הכיס המצומק של האזרח העובד.

אם פרויקט הרכבת לאילת אכן יצא לדרכו ולפי "מבחן התוצאה" של הפרויקטים של משרד התחבורה, בחמש השנים האחרונות - ראו הוזהרתם - ברמת התפקוד של הפרויקטים: רכבת ישראל, הרכבת הקלה, הרכבת מתל אביב לירושלים והרמה הכללית של מצב התחבורה בישראל - ההפסדים של הפרויקט הבא הם על חשבוננו. המיסים הבאים צפויים לנו יחד עם ועדת החקירה שתחקור - ללא תוצאות - את הכשלים של הרכבת לאילת.

מכיוון שזה הפרויקט הגדול ביותר בתחום התחבורה העתידית בארץ (זאת לפני ששופרו אמצעי התחבורה הנוכחיים ברחבי הארץ שאינם נותנים מענה לצרכי אזרחי המדינה), מן הראוי שראש הממשלה ושר האוצר ידווחו לאזרחים העלובים מהי התוכנית ואת כל הפרטים הכלכליים והטכניים של הפרויקט הענק הזה. כך עושים במדינות דמוקרטיות.

תאריך:  09/10/2013   |   עודכן:  09/10/2013
שולמית קיסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרכבת לאילת: עוד כישלון בדרך?
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע.א.
9/10/13 21:40
2
אביתמר
9/10/13 22:25
 
לאביתמר
10/10/13 11:20
3
הדמוקרטור הקטן
10/10/13 22:41
4
ידידי
11/10/13 03:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
תאגיד 'אלסטום' הבינלאומית הוא הזוכה במכרז הענק, בהיקף כספי של כמיליארד וחצי שקלים, לתחזוקת צי הקרונועים של רכבת ישראל למשך 15 שנה. זו הפעם הראשונה בה תבוצע תחזוקת צי נייד על-ידי גורם בינלאומי.
09/10/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
החל מיום ה' 10.10.13 בשעה 21:00 ועד יום א' 13.10.13 בשעה 05:00, תיסגרנה תחנות לוד גני אביב וכפר חב"ד (ומקטע המסילה שביניהן) לצורך עבודות לתחזוקת תשתיות הרכבת. לרשות הנוסעים יועמדו שירותי הסעות בין תחנות לוד גני אביב וכפר חב"ד לבין תחנת לוד.
09/10/2013  |  שחר וייסמן  |   הודעות כלליות
צו סעד זמני חריג נגד החברות המפעילות את התחנה המרכזית בירושלים ונגד אגד ניתן (יום ג', 8.10.13) על-ידי שופט בית משפט השלום בירושלים אברהם טננבוים.
08/10/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחר שנתיים ורבע בתפקיד, הודיע מנכ"ל חברת נ.ת.ע, נתיבי תחבורה עירוניים, האחראית על פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, כי הוא מתפטר בשל סיבות אישיות. הוא לא פירט.
08/10/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה דחה (2.10.13) תביעה בסך שני מיליון שקל שהגישה גילה אדרעי, לשעבר יו"ר עובדי הרכבת, נגד רכבת ישראל. השופט אלכס קוגן מותח ביקורת חריפה על התנהלות שני הצדדים.
07/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
סידורי תנועה לקראת הלוויה  /  עידן יוסף
ראובן קוגן מונה לסמנכ"ל ברכבת ישראל  /  עידן יוסף
דליקה בקרון נוסעים שנסע לבאר שבע  /  עידן יוסף
הבאג של אגד  /  עידן יוסף
נתיב מיותם  /  עידן יוסף
מה פשר מצלמות האבטחה בקו 400?  /  אלי אלון
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il