|
יוסף אליעז
השנה יום הזיכרון כואב יותר מכאב ימי זיכרון אחרים - מספרם העצום של הנופלים והנרצחים בשביעי לאוקטובר האחרון, כאשר כה רבים חוו גם אישית את כאב האובדן,
|
|
|
דן מרגלית
ראיתי בגיליון של "מקור ראשון" לרגל יום העצמאות כי גם סיעת הדתיים הלאומיים שותפה לעמדתנו, על החרדים לשרת כך גם הדתיים הלאומיים ואחים לנשק
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
חמאס סופר באבידות גם כאלה שנפגעו מנפילות של רקטות שלו ושל הג'יהאד האיסלאמי בתוך עזה, כמו בכישלון השיגור של רקטה מידי הג'יהאד שנפלה במגרש החניה של בית החולים אל אהלי
|
|
|
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מגישה, עיתונאית ושחקנית לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
|
|
|
|
|
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
|
|
|
|
|
כדורסלן דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
ע_הראל |
|
18/07/16 03:37
|
|
|
|
זו לא פעם ראשונה ששמעון אפנדי החילוני הריק מכל השכלה או השגה דתית, מתנשא ומתנפח מחשיבות עצמית על חשבון דתיים וחברה דתית, ולמעשה הופך את עצמו בלי משים לשופר תעמולה סמי-אנטישמי!
§¥§¥§
צר לי שנאלצתי להצביע עליו ולהשוות אותו עם הפסוק הנ"ל מתהילים, משום שאני נדהם בפה פעור מחוסר ההבנה המשווע שלו בהוויה הדתית, שכמעט ומעבירה אותו לשורות המחנה של שונאי ישראל.
§¥§¥§
שמעון זיו והרבה חילוניים שמבלבלים במוח במרשתת - נמצאים בנחיתות תרבותית, ואינם מסוגלים להבדיל בין פסיקת הלכה למעשה (לביצוע בפועל) ביום יום, לבין שאלות תיאורטיות (ויכוח אקדמי) מסוג השאלות שנשאל הרב קרים במרשתת בזמנו - בד"כ ע"י תלמידי ישיבה "חופרים", אשר פועלים לפי הכלל "דרוש וקבל שכר", לכן גם התשובות שקיבלו הן תיאורטיות בהחלט - אשר אינן מחייבות איש, לא את השואל ולא המשיב!
§¥§¥§
אתחיל בשאלה תיאורטית משלי להמחשה "אקדמית", מדוע אסרה התורה בשר בחלב? שימו לב חילוני הדור, לא שאלתי האם חלה עלי מצווה להימנע מבשר בחלב - והאם מומלץ השימוש בכלים נפרדים, אלא מה טעם מצאה תורה לאסור זאת, או מהו ההיגיון באיסור הזה?
§¥§¥§
ובכן לשאלה התיאורטית הזו ייתכנו עשרות תשובות תיאורטיות גם כן (ברמה האקדמית בלבד), ואשר לא מחייבות איש - לא את השואל ולא הנשאל (כולל גם את התשובה הטריוויאלית שאין לנו אף תשובה)! והרי עלינו לקיים את כל המצוות מתוך אמונה בלבד - כי כך ציווה השם, ואין חשיבות לשאלה למה ציווה כך השם!
§¥§¥§
ובכן כל התשובות המיוחסות לרב קרים היו תיאורטיות כנ"ל - ולא מחייבות איש (משום שאין בזה שום פסיקת הלכה למעשה); מדוע מצאה התורה לנכון לאסור בשר בחלב, ומאידך איזה היגיון מצאה תורה בלהתיר "אשת יפת תואר" במלחמה (אשר לאחר המתנה של חודש והכנות נוספות, היא תינשא ללוחם בתור אישה נוספת אך כפילגש ללא כתובה); ובכן התשובה התיאורטית (שכאמור לא מחייבת איש) היא שהתורה רצתה דווקא להרחיק את הלוחם מהפשע החמור של אונס חלילה - משום שעליו לרסן את עצמו ולהמתין חודש! המתנה זו מועילה גם לצימצום הפגיעה בזכויות אדם של האישה, שלא תרגיש כשבויית חרב אשר מיועדת ללוחם מסוים כאילו בניגוד לרצונה - אלא תרגיש כמו כלה ממוצעת, אשר במשך חודש מכינה יפה את עצמה ליום חופתה.
§¥§¥§
כלומר אם יש פגיעה כלשהי בזכויות אדם במקרה כזה, הרי היא קטנה יחסית ומידתית בוודאי בתנאי מלחמה!
§¥§¥§
וכן לגבי שירות בנות בצבא, יש בעיה לשמעון החילוני לשמוע בדיוק מה אומר הרב! כי הרב קרים רק אמר כי בתנאי מתירנות (כפי שכולנו יודעים את המצב היום), אין הצדקה לגיוס בנות בהיעדר פיקוח נפש! לפי זה אין בעיה בשירות בנות דתיות בצבא, משום שהן נמצאות במסגרות חברתיות אשר מרחיקות אותן ממתירנות!
§¥§¥§
מאידך בנות חילוניות די עושות מה שהן רוצות בצבא, וממילא אינן נשמעות למרותה של הרבנות הצבאית; וממילא אין סמכות לרבנות לקבוע האם יש פיקוח נפש עדיין בדורנו כן או לא, כזה שיצדיק גיוס בנות בתנאי מתירנות כן או לא!
§¥§¥§
הבאתי שתי דוגמאות מרכזיות לבילבול המחשבה של שמעון החילוני, והצורך שלו בתיקון אישי ומחשבתי - נוכח העמידה בפני תלמיד חכם מופלג כמו רב קרים.
§¥§¥§
|
|
כתוב תגובה ל-
ע_הראל
|
|
|
|
|