w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אומץ ליבה, דבקותה באדמתה, גאוותה הלאומית, אפילו שלוותה של אורה חתן, אכן מעוררים השתאות, קרן אור בצפון המופגז    "מרוב שאני עסוקה בעניינים שלי, לא תמיד אני שומעת את הבומים. אין לי זמ...
דן מרגלית
דן מרגלית
מי לא בא לרקוד עם הניצולים בשדה התעופה ולא עשה מן המבצע הון פוליטי? מי שהחליט עליו - יצחק רבין
רון בריימן
רון בריימן
תזכורת לבני גנץ: מצב החירום עדיין קיים, ואף מחמיר    מכתבי ההתפטרות של שרי המחנה הממלכתי צפויים להיכנס לתוקף רק למחרת חג השבועות    אם כך, עדיין לא מאוחר מדי לנתניהו ולגנץ - ולא רק ל...
עידן יוסף
עידן יוסף
רשתות הפארם הגדולות שולטות בחלק גדול מהקניונים המרכזיים דרך חנויותיהן ובעלות משותפת עם רשתות השיווק    הצעת חוק חדשה מבקשת להגביל פתיחת חנויות פארם חדשות בקרבת מקום לחנויות קיימות כ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איך זה שחייל אחד לבד מעז
מאת: בעז שפירא  |  03/08/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אין לדעת מה תהיינה תוצאות
  נתין המדמנה   3/08/16 09:52
המשפט לגבי אלאור. "כבוד המערכת" מאז ימי היועה"מ חיים כהן, שעמד נגד הצדק, שהציע לשָפוט החף מפשע עמוס ברנס, לבקש חנינה ולא משפט חוזר, רק התעצם. המערכת נגד הצדק! אני מתקשה להאמין שאלאור ייצא זכאי, אחרי שפסק דינו כבר ניתן ע"י הרמטכ"ל ושר הבליטחון המפוטר- יעלון. זה שכרמטכ"ל העצים את שליטת השמאל הפוסט מודרני/פוסט ציוני, בצבא, בחסות הקרן לישראל חדשה.
כתוב תגובה ל- נתין המדמנה
2
When the shit hits the fan
  מגיב ותיק   3/08/16 09:55
When the shit hits the fan, some guys stay and some guys run

Lt. Col. Frank Slade

ונראה כי רוב קציני צה"ל בורחים.

בושה
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
3
חינוך בארה"ב
  זה למה !   3/08/16 10:00
הדרג הבכיר של צה"ל מבקר בארה"ב ומקבל "חינוך" כמו הדרג הבכיר של המשטרה ! צריך להפסיק עם זה וכמה שיותר מהר !
כתוב תגובה ל- זה למה !
4
נעשות ע"י רופאים
  טעויות רבות בבי"ח   3/08/16 10:06
האם הנהלת בתי החולים מפקירה את הרופאים ??? וודאי שלא ! היא תיקח עו"ד ותגן על הרופאים שהיא אחראית עליהם ! ומה עושה צה"ל עבור חיל שהיא אחראית לו ושטעה ? היא מזמינה עו"ד כדי לתקוף את החייל ! ! ! העם צריך להתעורר ארה"ב בוחשת בתוכינו ובעיקר נגדינו ואנחנו עושים כלום ! ת ת ע ו ר ר ו !
כתוב תגובה ל- טעויות רבות בבי"ח
5
הפוך,גוטה!
  הפוך !   3/08/16 10:13
רשע גמור,בעל ערכים מעוותים,שגדל בבית מעוות.חומץ בן חומץ(ולא חומץ ביתי/מתון- חומץ 100%), "זכה" להגשים את משנתו המטורפת.וכמובן זוכה לאהדה של מיעוט(!!!)קטן,צעקני,ומעוות כמוהו.
כתוב תגובה ל- הפוך !
של נעליך!חובש מצטיין החייל!!
  די לעלילת הדם!   3/08/16 13:27
כתוב תגובה ל- די לעלילת הדם!
6
לא יהיה משפט צדק!
  akdib   3/08/16 10:18
ביה"ד הצבאי הכפוף לרמט"כל ולמערכת הצבאית - לא יעז "להמרות את פיה" - ולבטח שהחייל יורשע!
אין לו סיכוי קל שבקלים לצאת זכאי.
פשוט אין לו.
לא רוצים שפוליטיקאי יוכל לפטר את מנהל התאגיד המקצועי
אבל מאידם, משאירים את הכוח
להעניש" בידי הרמטכ"ל.
כתוב תגובה ל- akdib
7
המקרא לכאורה פשוט
  ישראל עם רם   3/08/16 10:59
אבל התרגום קצת יותר מורכב. להלן סיכום מה שכתבתי בתגובותי מתחילת גל הפיגועים האחרון כולל הארוע המדובר במאמר.
1. זירות הפיגוע מבורדקות ומנוהלות ללא פיקוד ברור. הפיקוד על הזירה צריך להיות של מפקד הסיור/מחסום אשר ניהל ופיקד על האירוע בשטח. כל מי שמזדמן לאזור - אזרחים וחיילים כאחד - כפופים למפקד הזה בלבד ויורים אך ורק לפי פקודות והנחיות שלו. הן הצבא והן המשטרה לא השכילו עד היום להגדיר בצורה ברורה את חלוקת האחריות והסמכויות בזירות פיגוע, וכך קורה שמסתובבים אנשים בין הרגליים, חוצים קווי ירי ותוך כך פוגעים ונפגעים גם ומאש כוחותינו.
2. אחריותו של המפקד בנוגע לירי בגזרתו כפולה: הן במתן הפקודה ״אש״ והן לפקודת ה ״חדל אש״ בגמר האירוע. לאחר פקודת החדל, אין שום ירי בזירה, ומי שחושב שישנה סכנה צריך לפנות למפקד.
3. כאשר ישנו חשד למטען על גוף מחבל, הזירה צריכה להיות מפונה מאנשים, ואם אפשר גם מרכבים. יש צורך לבודד את הזירה ולהמתין עד תום בדיקת החבלנים, ממש כפי שנעשה במרכזי הערים, ומי שהיה כאן ב 20 השנה האחרונות יודע בדיוק במה דברים אמורים.
4. דקות ארוכות מתום אירוע, ומשנשללה אפשרות המטען, כל דריכת נשק בזירה צריכה להקפיץ את המפקד (ובוודאי את מפקדיו שבינתיים הגיעו לזירה) כאילו נשמעה ירייה. אין מצב שבלב אזור מיושב, בזירה עמוסה בתנועת אנשים ורכב תעבור דריכת נשק ללא בירור מיידי למקורה. ערנות המפקדים לדריכת הנשק של אלאור היתה יכולה למנוע ממנו את הירי וממילא את הסאגה שאליה קלע את כולנו.
5. במקרה הנדון ראינו כולנו הוצאה להורג של אדם בירייה בראשו. איך ביבי אוהב לומר: אם זה הולך ומגעגע כמו ברווז.. ואידך זיל גמור.
הרמטכ״ל לא צריך להמתין לתוצאות הליכים משפטיים, הוצאות להורג בנסיבות כאלו ששררו בזירה הנדונה אסור שיהיו מקובלות בצה״ל. מי שסבור אחרת - זכותו, אבל בינתיים לצבא יש מפקד אחד והוא אחראי בלעדית על דמותו המוסרית והערכית של הגוף עליו הוא מופקד. למעשה, לטעמי אלאור עזריה היה צריך להיות מודח לאלתר משירות צבאי ולעמוד לדין על מה שנראה כהריגה.
6. הממשלה, פיקוד צה״ל והמשטרה חייבים להוציא נהלים ברורים של אחריות וסמכויות בזירות אירוע מעורבות, ולהשליט סדר בבלגן. כל עוד זה לא נעשה, יחד עם החייל עומדים גם הגופים האלה למשפט הציבור, על שבמחדליהם הם קולעים את החיילים בשטח למצבי עמימות וחוסר וודאות שבהם, כידוע, איש הישר בעיניו יעשה.
לסיכום:
הסוגיות הללו הרות גורל מידי מכדי לנהל אותן במונחים של תבוסתנות השמאל אל מול ג׳דאיות הימין. לא תמיד קול המון כקול שדי, אלא יותר כמו eat shit, a bilion flies can't be wrong
כתוב תגובה ל- ישראל עם רם
תשובה לעם רם
  בעז ש   3/08/16 11:43
קראתי בעיון את המשנה הסדורה אותה פרשת בתגובתך. עם חלק גדול מהכתוב הייתי נוטה להסכים שכן ראוי ש"יהיה סדר" בזירה, בלי מירכאות ... יחד עם זה, מעשי הטבח והרצח של יחידים ושל רבים אותם מבצעים הערבים הניאו נאצים של דורנו הם כאלה מבחינת המיקום, ההפתעה,העיתוי והנסיבות - אשר לא תמיד מאפשרים ניהול סטרילי כבתנאי מעבדה. יש פינוי פצועים והרוגים,טיפול בשטח, לעתים מרדף או קרב מתנהל וכל הסכנות הנלוות למצב. מסקנתך כאילו אלאור אזריה רצח את הרוצח בפוטנציה היא נמהרת, בלשון המעטה, הרי על זה מתנהל המשפט. כתושב קרית ארבע היא חברון אומר לך שרצף האירועים כאן, מעשי הרצח המזוויעים והסכנות הם בקצב מטורף שאולי לא מוכר במחוזות אחרים. ולסיכום- נניח לרגע לצורך הדיון שהחייל טעה- יש דרכים לטפל בטעות מבצעית- בירור וחקירה, העמדה לדין משמעתי ואמצעים מוכרים נוספים. חריצת הדין על ידי יעלון והרמטכ"ל היו בלשון המעטה לא הולמים.
כתוב תגובה ל- בעז ש
8
אזריה לא לבד
  הירונימוס   3/08/16 11:37
עוד עשרות חיילים, שוטרים ואזרחים רצחו, רוצחים וירצחו פלשתינאים בשטחים הכבושים בלי פחד ובלי חשבון. את המחיר נשלם כולנו
כתוב תגובה ל- הירונימוס
הירוני,היהודים נרדפים היסטורית
  ואתה מלבה שינאה.   3/08/16 13:32
כתוב תגובה ל- ואתה מלבה שינאה.
9
תא"ל, אל"מ, סא"ל נגד סמל מסכן
  מב"י   3/08/16 14:51
שימו לב את מי גייס צה"ל נגד סמל בן 18, כאילו הוא בוגד שפל! שימו לב במי בחר צה"ל "המוסרי" "הליברלי", כדי שיילחמו בסמל (שלושה סמרטוטי בד על שרוולו): תת אלוף שרון אפק הפרקליט הצבאי הראשי (צלב עלה זית + חרב) אלוף משנה - מאיה הלר, ראש הרכב השופטים ( 3 עלי תאנה). סגן אלוף - נדב ויסמן - עו"ד אזרחי מנוסה שגוייס למילואים כדי "לשבור" חייל מסכן אחד (2 עלי תאנה). הרבה ברזל על כתפיהם נגד 3 סמרטוטי בד על שרוולו של החייל כ ו ל ם נ ג ד ח י י ל א ח ד כאילו צה"ל הזניק 4 טייסות קרב נגד יתוש... ספק גדול אם יצליח מישהו להחזיר לצה"ל את השפיות שאבדה, את ההגיון שנעלם ואת התבונה שנמוגה!
כתוב תגובה ל- מב"י
יפה, אדוני, כתבת. גם השכלת
  למב"י   3/08/16 18:13
אותנו ועשית סדר בעומסי הברזל הכבדים כנגד הסמרטוטים שעל זרוע החייל. תאור נאה. גם לא כולם יודעים שויסמן גוייס למילואים כדי לנגח את החייל האומלל. ממש בושה וכלימה! נראה שאין בתבל אף צבא משונה כזה, הרודף כבר חודשים חייל שבסך הכל הרג אוייב שדקר 2 חיילים. יש תרעומת כה רבה בעם למול ההצגה התמהונית הזו של צמרת צה"ל. האם איסוף התרומות הנכבד שנעשה לפני שבועות אחדים יסייע לחייל? יביאו לזיכוי? מי יתן.
כתוב תגובה ל- למב"י
10
לא מעז ולא בטיח, רק נתפס.
  אלטע קאקער   3/08/16 17:14
עזריה בסך הכל מוכיח בפעם המיליון שהילידים הפרימיטיבים במזה״ת הורגים אחד את השני וזה אמנם עצוב אבל ככה זה בתרבויות בלתי-מתורבתות. האירוניה היא ש״גיבורים״ מסוגו של עזריה טיפלו בדיוק כך באיום היהודי על הנצרות והאסלאם ב-2,000 השנים האחרונות ובהגנתך עליו אתה מצדיק אותם.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
אדוני, כשמך כך אתה ודעותיך.
  למגיב   3/08/16 18:19
כתוב תגובה ל- למגיב
11
למגיב 7
  ר.א.   3/08/16 19:04
מחפשת הגיון בדבריך:אם "הרמטכ״ל לא צריך להמתין לתוצאות הליכים משפטיים", אז למה משפט? אלא אם כן השופטים יהיו חייבים לאשר את מה שפסק ללא משפט. אבל לא רק הרמטכ"ל לא ממתין, גם לא אתה. וכבר פסקת (מי אתה לפסוק בלי לשבת בדין?) כי אלאור עזריה היה צריך להיות מודח לאלתר משירות צבאי ולעמוד לדין על מה שנראה כהריגה. כבק קבעת שהייתה הוצאה להורג. אגב, טעות בידך, וזאת הסיבה למלחמה המתמשכת בינינו לבין הניאו נאצים הערבים: הרמטכ"ל אינו אחראי על דמותו המוסרית והערכית של הצבא. הרמטכ"ל אחראי על צה"ל שייעודו הוא כפי שכתוב רשמית: "ייעוד צה"ל:להגן על קיומה של מדינת ישראל, שלמותה ריבונותה ושלום תושביה, ולסכל מאמצי אויב לשבש את אורח החיים התקין". איש לא הגדיר מהו "מוסר" בכלל ומוסר לחימה בפרט. בינתיים אפילו אויב אינו מוגדר באזורנו, וכדי לא לחסלו המציאו לו פוסט-מודרניסטים מטעם כינויים כגון- מקביל, עמית, אח"מ (לרוצח ילדי מעלות וספורטאינו במינכן!), ולמלחמת ההשמד שלו - "סכסוך".
כתוב תגובה ל- ר.א.
תדע כל מגיבה עברייה
  ישראל עם רם   3/08/16 22:25
שבשום שלב במסלול ההכשרה של לוחמי צה״ל אין שיעור ״הוצאה להורג״. בתרגולות הצבאיות ישנם מצבים בודדים בהם חלק מהתרגולת כולל וידוא הריגה. איני רוצה להיכנס לפרטים, אבל הסיטואציה באירוע הנדון אינה כלולה בהן. אדרבא, התרגולת מבחינתו של אלאור עזריה, כחובש פלוגתי היתה בדיוק להיפך: להגיש לו עזרה רפואית. בדיוק מה שאת שומעת. כך נהגו החובשים והרופאים תחת פיקודי, כך נהג בני בבוא זמנו כששירת באותו תפקיד בחומת מגן.
כל מפקד אחראי על רמתם המוסרית של חייליו, והנטל הזה הולך וכבד כלפי מעלה. כך שהרמטכ״ל באבו אבוהה אחראי על רמתם המוסרית של חייליו. מי שרוצה לפקד על כנופיה של דאעש - יתכבד וילך מזרחה, וימצא פורקן ליצריו הפליליים. אנחנו, מפקדים בעבר ובהווה רוצים חיילים מקצוענים מאחורינו, והוצאה להורג של איש אויב חסר ישע אינה כלולה בסל המיומנויות של חייל מקצועי. כך גם שנאה לאויב, כך גם מלחמת מצווה ושאר הזיות שמקומן אינו בשדה הקרב, ואפילו בתנכ״י כבר עוררו מחלוקת, כמו במקרה שמואל ושאול במלחמת עמלק.
לכן, אם חפצי חיים אנחנו, עלינו להתרחק כמו מאש מהסטנדרטים של הסוציופטים שהמזרח התיכון משופע בהם, ושהאש הזרה שלהם כבר לוחכת את שולי גלימתנו.
כתוב תגובה ל- ישראל עם רם
לא ישראל לא עם ובטח שלא רם.
  עוז   5/08/16 11:12
חלם !
ראית פעם שופטים הכפופים לתובעים ? שגם קידומם עומד ותלוי באותם תובעים .
ראית פעם במשפט פלילי שנאשם הורשע עוד בטרם נפתח משפטו
והשופטים בעצם כפופים להם ?
ראית פעם או שמעת פעם על עדים מתודרכים במשפט פלילי ?
ראית פעם עדיי שקר מגוייסים ?
ראית איזה עורך דין מגוייס ( ששנינו משלמים עליו אלפיי שקלים)?
היית םעם נוכח בדיונים של אזריה ?
קראת פרוטוקולים?
בעצם , על מה אתה מחווה דעה ?
אתה בטח מרגיש אדם נאור , הלוא כן ?
אגיד לך/לך משהו
ניראה לי שאתה הוא את
כניראה שאת ,זקנה זבת חוטם שרוצה להגיע לכיכר העיר
כדי לראות יחד עם כל הדומים לך , כיצד תולים את המכשפה (אלאור אזריה) בכיכר העיר .
בקיצור
את סתם זקנה פלצנית .
כתוב תגובה ל- עוז
יפה דיברת בשם העם ההוא
  ישראל עם נחות   5/08/16 18:08
אני דיברתי בשם העם הרם שאנחנו מתיימרים להיות.
לגופו של ענין: לא דיברתי על המשפט עצמו. אם נעשים בו דברים לא כשורה - אדרבא, תציף אותם במקום שצריך, שאיננו בימה זו.
שבת שלום
כתוב תגובה ל- ישראל עם נחות
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il