s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
 מערכת הטילים הטקטיים של הצבא האמריקני (ATACMS) [צילום: אנדרו דיקסון/צבא ארה"ב/AO]
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האסטרטגיה העברית (ד') ב"ג: "הכל יוכרע בכוח"
מאת: אורי מילשטיין  |  27/10/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
עצם המינוח "הבלגה" מצביע
  ראומה   27/10/17 09:32
על כך שרוב מנהיגי הישוב לא הבינו א אופי התרבות הערבית. המחשבה שאם אנחנו נהיה "ילדים טובים" הערבים יהיו "טובים" גם כן, טפחה על פניהם, ונדרש להם זמן לא מועט לנהל א המאבק בהתאם למציאות ולא לפי משאת נפשם.
כתוב תגובה ל- ראומה
"ראומה " תמיד מגיבה ראשונה
  נחשון הצעיר   27/10/17 10:27
ומה הפלא, שהרי היא יושבת לצידו של מילשטיין בביתו, כאשר המאמר השבועי שלו עולה.... וקוראים לה גם "כנרת",אבל שמה האמיתי הוא בכלל שפרה מילשטיין...ןסיפר לי סבי שעד לפני כשלוש שנים היא הייתה מגיבה כאן בשמה האמיתי, אבל בהתייעצות משפחתית הוחלט שזה לא נראה טוב [הטייה גסה מידי..].נו, מילשטיינים, אתם מגוחכים. קדימה אורי, שלוף את המגיבים האידיוטים מיגור="חבר קיבוץ יגור" א', ב', ג' ן-ד'.....זה משעשע.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
הרבה פעמים אתה מגיב
  ראשון   27/10/17 15:36
כתוב תגובה ל- ראשון
כיום השמאלנים אימצו את ההבלגה
  מקס פאואר   29/10/17 08:00
לא מטעמים אידיאולוגיים, אלא כדי שיזמינו אותם למסיבות באירופה, ושהקרן החדשה להשמדת ישראל, תמשיך להזרים להם כספים לחשבון הבנק.
כתוב תגובה ל- מקס פאואר
על כך שולם מחי כבד
  אורי מילשטיין   27/10/17 10:57
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
גם היום "השמאל"לא מבין את
  חבר קיבוץ יגור   27/10/17 14:14
התרבות הערבית ,ראי הסכמי אוסלו -מזרח תיכון חדש וההתנתקות (אמנם אמנם נעשתה כדי ל"מתן"חקירות פליליות פרסונליות של שרון אבל התקבלה במחיאות כפיים ע"י "השמאל")
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
מילשטיין מילא את בקשתי
  נחשון הצעיר   27/10/17 16:15
ושלף עוד אידיוט נוסף מקיבוץ יגור. עד עתה היו שישה מתחזים, והפעם הופיע" חבר קיבוץ יגור" זין [מס' 7],שכתובת ה-ip שלו=192.116.177.170. יפה אורי.מה עם אופירה? לא היה עוד כנס של "העתיקים " בלוד?
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
{{{רק בזכות ההתנתקות יש רק....
  4מליון ערבים ולא6   27/10/17 18:02
בישראל בין הים לירדן יש 6מליון יהודים ו4 מליון ערבים=עובדות.
רק בזכות ההתנתקות נפרדנו מ 2 מליון ערביי עזה.
כל טמבל יכול להבין את זה .
כתוב תגובה ל- 4מליון ערבים ולא6
טמבל-מה התנתקת ,הם בים ?
  חבר קיבוץ יגור   27/10/17 20:36
הם ירדו לדרום אמריקה ? הם נעלמו ונמוגו ? עכשיו אתה גם לא "בעל הבית" וגם אחראי עליהם (חשמל/מים /ביוב)והם יורים עליך מתי שהם רוצים. כאמור,הבנת תהליכים זה לא הצד החזק של "השמאל" אבל עוד דונם ועוד עז ,יחד עם טיפוח מורשת מנגלה והסלקציות של ילדי תימן והבלקן.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
עוד פיק ניוז של השמאלנים
  מקס פאואר   29/10/17 13:22
אין ארבע מיליון ערבים ביו"ש ועזה, בעזה יש 800.000 מחבלי מחמד של השמאלנים, וביו"ש יש פחות ממיליון מחבלי מחמד של השמאלנים, אלה אם אתה סופר את השמאלנים כערבים? אז המספרים שלך נכונים.
כתוב תגובה ל- מקס פאואר
קראתי פעם ספר על סיירת שקד..
  גלילי   29/10/17 07:45
בספר הובעה התיזה לפיה העיקרון של פעולות תגמול לעומת פעולות המנעה דרדר את ביטחון ישראל. המנעה היא ניסיון למנוע פעולות של האויב באיבן תוך הבלגה על אותן פעולות אויב שכן הצליחו על מנת למנוע סחרור שעלול לשרת דווקא את האסטרטגיה של האויב. את הספר כתב אחד אורי מילשטיין
כתוב תגובה ל- גלילי
מה קשורה תזה (שאפשר להתווכח
  חבר קיבוץ יגור   29/10/17 12:00
עליה),לתאור העובדות שקשורות למלחמת השחרור או פרשנות למהלכים שננקטו או לא ננקטו אז ובכלל
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
שאל את מילשטיין...
  גלילי   29/10/17 15:37
כתוב תגובה ל- גלילי
{{{המון סהרוריים מצליח לעורר..
  מרצה מלטביה   29/10/17 23:18
המוני סהרוריים מצליח המרצה המפורסם מאוניברסיטת לטביה לעורר כאן להגיב.
כבוד למרצה מאוניברסיטת לטביה ולמגיבים נטולי המוח והיכולת להפנים שרק השמאל יצר את מדינת היהודים.
כתוב תגובה ל- מרצה מלטביה
הקים את המדינה עם סזון,אלטלנה
  חבר קיבוץ יגור   30/10/17 05:06
ו6000 הרוגים (אחוז אחד מהאוכלוסיה)בגלל עיוורון אידיאולוגי קרי "אחוות עמים"-אז כפיים בבקשה לסוציליזמוס ההזוי.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אני שואל אותך, אתה העלת הנושא.
  חבר קיבוץ יגור   30/10/17 00:52
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אני מנסה להבין את חוסר העקביות
  גלילי   30/10/17 08:27
בספר הנ"ל מילשטיין מצטט (במגמת תמיכה בדברים) את ירקוני שטען שהיהודים לא מבינים את הערבים ולכן במקום לפעול למנוע פעולות איבה מצידם העדיפו לנקוט בפעולות תגמול שרק דרדרו את המצב. לי נראה שזאת בדיוק הייתה המגמה של בן גוריון ואנשיו בתחילת מלחמת העצמאות- להתמקד במניעה ובהכלה של אלימות הכנופיות הערביות במטרה לצמצם את האירועים האלימים, לפחות עד שהבריטים ייצאו מהארץ. פעולות התגמול השונות שננקטו באותם ימים סתרו את המגמה הזאת, שהיה בה הגיון, וחיבלו בה. ואכן, הפעולות חסרות ההבחנה נגד כפרים ערבים ונגד מטרות עירוניות גרמו לכך שערבים רבים שקודם היו אדישים הצטרפו לפעולות האלימות נגד היהודים ובסופו של דבר גררו גם מדינות ערביות לפלוש למדינה שרק הוקמה למרות שלא באמת רצו בכך (לא מציונות אלא משום שלא היו מוכנים למלחמה והיה להם הרבה מה להפסיד).
כתוב תגובה ל- גלילי
{{{הכל פוליטיקה של מרצה מלטביה
  מובן מאוד.   30/10/17 10:10
נראה כמו פיק ניוז היסטוריים של המרצה מאוניברסיטת לטביה שמביאה נטולי מוח
שמציגים עצמם כחברי קיבוץ להגיב באופן שחושף את עליבותו של הציבור בישראל.
כתוב תגובה ל- מובן מאוד.
כמובן שאתה {{{ לא עלוב ,אלא
  חבר קיבוץ יגור   30/10/17 18:08
נזר הבריאה,שחכמתו של סטאלין שמש העמים שורה עליך בכל מעשיך כולל הצדקת הסזון,אלטלנה,הפנקס האדום וכמובן השיא בסלקציית יהודי תימן,אשריי העם שאתה מגדולי בניו,כן ירבו כמוך בישראל סבא.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אם אתה מאמין שפעולות היהודים
  חבר קיבוץ יגור   30/10/17 18:02
אחרי כ"ט בנובמבר הם שדירדרו את המצב למלחמה כוללת ופלישת מדינות ערב גם כתוצאה מכך ,זאת זכותך.כי גם בפרק על שיירת חולדה ד"ר מילדטיין כותב שההידרדרות לתקיפת השיירה הייתה בגלל הירי על האוטבוס הערבי.אז מה הרבותא ?אולי עצם שיבת היהודים לפלסטינה (א"י),היא היא הגורם ???
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
לא צריך להגזים. החיים מורכבים
  גלילי   31/10/17 07:51
אני ממש לא חושב שהיישוב היהודי היה אחראי למלחמה או להדרדרות. ה-אחראי הוא ללא ספק הצד הערבי. לצד זאת, אני טוען שלצעדים מסויימים שננקטו הייתה תרומה שלילית ומה שיכלו להיות כיסי לוחמה מוגבלים שניתן בקלות יחסית להתגבר עליהם לאחר יציאת הבריטים, הפכו לזירת לימה הרבה יותר נרחבת וקשה עם ההשלכות בכל הקשור לאבידות ווכו'. את זה גם אמרו בזמן אמת וגם כפי שאתה כותב נכונה, מילשטיין עצמו כתב זאת במספר מקומות. אלא שאיכשהו הוא בכל זאת יוצא נגד האסטרטגיה הפיבאנית (כביכול) של בן גוריון. כל מה שאני אומר הוא שלאסטרטגיה הזאת היה הגיון גם לפי מילשטיין עצמו.
כתוב תגובה ל- גלילי
"מגמה עם היגיון", האומנם?
  ב_שמואל   30/10/17 18:29
גלילי, כתבת: "המגמה של בן גוריון... להתמקד במניעה ובהכלה של אלימות הכנופיות הערביות במטרה... פעולות התגמול השונות שננקטו באותם ימים סתרו את המגמה הזאת, שהיה בה הגיון, וחיבלו בה". גלילי, מה היה ההיגיון במגמה הזו? איך ניתן להעריך את ה"מגמה" אם לא נקבעה מראש "המטרה"? כשאתה רוצה מדינה דו לאומית, חשוב מאד לשמור על יחסים ידידותיים מאד עם הערבים, גם על חשבון חיי יהודים. אך אם הכוונה לסלק את הערבים מהארץ הכבושה, אין מנוס אלא לנצל כל נשק וכל אמצעי כדי לקדם את המטרה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
השאלה שלך בהחלט במקום
  גלילי   31/10/17 08:07
ראה, בשלב הנידון המטרה הייתה ברורה: מדינה יהודית-ציונית שמשתרעת לכל הפחות על השטח שהקצה האו"ם למדינה היהודית. מדינה דו לאומית וודאי לא הייתה משהו שבן גוריון או מישהו ממפלגתו (או אפילו הרוב במפ"ם) ראה כרלוונטי. השאלה הייתה איך מתמודדים עם האלימות הערבית שהופיעה. בסופו של דבר, אותה אלימות רצחנית הופעלה על ידי מעט מאוד ערבים בישראל (מילשטיין פעם הפליג בהגזמה וטען שהיו בסך הכל 300 מגוייסים ערבים מתוך כלל הערבים בארץ). הרוב היה אדיש לגמרי, או לפחות אדיש בפועל ולכל היותר היה מוכן להצטרף ל"פזעות" מקומיות. גם לא היה ברור האם מדינות ערב ינסו לפלוש אחרי צאת הבריטים (ואפילו לגבי השאלה האם הבריטים באמת ייצאו ומתי הייתה בהתחלה מחלוקת). לכן הדילמה הייתה איך מתמודדים עם אותן פעולות רצחניות של הערבים. אפשרויות התגובה היו או מניעה והכלה, או פעולות תגמול נרחבות. שתיהן לא היו אידיאליות, כמובן. אי אפשר למנוע לחלוטין, והסתבר עם הזמן שכשמדובר בפיגועים על צירי התנועה אז אי אפשר בכלל. הכלה היא בעייתית גם מבחינת תחושות הנקם וחוסר האונים (המוצדקות) בצד שלך וגם בגלל שבכל זאת אתה רוצה שתהיה לך הרתעה. מצד שני, פעולות תגמול נרחבות יגרמו בהכרח לפגיעה בבלתי מעורבים וכך יעודדו רבים שקודם לכן היו אדישים להצטרף ללחימה נגדך. מה שניסו לעשות, אם כך, היה איזושהי סינתזה- תגובות מצומצמות יחסית המכוונות נגד הכנופיות ונגד כפרים שהיו ידועים כעויינים. בפועל, זה לא ממש עבד. הותקפו גם כפרים ומשפחות שלא היו מעורבים. נגרמו הרבה אבידות לבלתי לוחמים בצד השני ובסופו של דבר זה תרם לכך שהלחימה התפשטה ויצר לחץ על השליטים החלשים של המדינות הערביות לפלוש על מנת "להציל" את הערבים בארץ ישראל. פארוק, למשל, ממש לא רצה במלחמה, ובצדק. הוא ידע שצבאו חלש ושכישלון עלול לעלות לו בכסאו (מה שאכן קרה). עכשיו, אני לא שופט את המנהיגות הצבאית והמדינית דאז משום שצריך לזכור שגם היום אין פתרונות טובים לדילמות הללו ומשום שלהם לא הייתה הוודאות שיש לנו היום במבט לאחור. אני גם מניח שאילו חייתי אז הייתי תומך בגמול קשה על פעולות רצח של יהודים גם אם אין בכך בהכרח תבונה אסטרטגית. מה לעשות, זה טבע האדם.
כתוב תגובה ל- גלילי
גלילי,מאוד התרשמתי מהתגובה
  חבר קיבוץ יגור   31/10/17 15:39
שלך.סה"כ אני רוצה ללמוד מה היה ולמה קרה כך ולא אחרת.הבעיה היא שחלק מהקוראים כאן (אני לא מדבר על אידיוטים)לוקחים את הגילויים ואו העובדות שמתפרסמות כאן,כפגיעה בציפור נפשם האידאולוגית כגון מי שמתקרא {{{ או פועה שרוצה רק להוכיח שהיא קיימת כשאף אחד לא מבין מה היא רוצה.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
גלילי, תודה על התשובה ההגיונית
  ב_שמואל   31/10/17 16:28
גלילי, תודה על התשובה ההגיונית. כתבת: "מדינה דו לאומית וודאי לא הייתה משהו שבן גוריון או מישהו ממפלגתו (או אפילו הרוב במפ"ם) ראה כרלוונטי". הבעיה הזו קיימת עד הזמן הזה כשהשמאל הגזעני דורש להיפרד מהערבים כדי לשמור על המדינה היהודית, למרות שברור לכולם שמיעוט של 25 אחוז ערבים הופך את מדינת ישראל למדינה דו לאומית (הרי לא ניתן לדרוש מהם לכבד את יום העצמאות). איך בן-גוריון חשב לשמור על היתרון של היהודים בשטח גבולות החלוקה - כאשר מספר הערבים החיים בשטח הזה קרוב למספרם של היהודים?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
2
כשאין דרך, אין מה לאבד
  בת האיכר   27/10/17 17:01
את מה שלא היה מלכתחילה. בסך הכל חבורה של רשעים וצבועים, היו ונותרו כאלה!
כתוב תגובה ל- בת האיכר
3
כשאין דרך, אין מה לאבד
  בת האיכר   27/10/17 17:01
את מה שלא היה מלכתחילה. בסך הכל חבורה של רשעים וצבועים, היו ונותרו כאלה!
כתוב תגובה ל- בת האיכר
היתה דרך אבל אוטופית
  אורי מילשטיין   28/10/17 10:27
ואוטופיה, כמו ברוסיה הקומוניסטית, אינה יכולה לשרוד,
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
יש כאן מגיב {{{ שאצלו האוטופיה
  חבר קיבוץ יגור   28/10/17 14:01
כן הצליחה ועד היום הוא חי בבועת "ההצלחה" -רק שישאר בריא.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
4
"הכרעה בכוח" אינה אסטרטגיה!
  פועה   28/10/17 10:55
כשם שההבלגה וההגנה לא הייתה אסטרטגיה. שניהם היו הסקה מפוכחת של המציאות והשתנותה. בדיעבד אפשר לטעון ועוד כנראה ייטען שמבצע "צוק איתן" היה במסגרת אסטרטגיה שהייתה לממשלת נתניהו. וכך גם "לבנון השנייה" כי אף ששניהם היו אלתור מתגלגל מרובה כשלים וטעויות הם השיגו את יעדיהם. "האסטרטגיה" היחידה שהייתה משותפת לשניהם וגם לבן גוריון ב-48 זה השאיפה למנוע הסלמה והידרדרות בלתי נשלטת. ההבדל בין ב.ג. לפני הכרזת המדינה לב.ג. אחרי הכרזת המדינה, שלפני, היה כאן שלטון בריטי וחשש מהידרדרות למלחמה, ואחרי, לא היו בריטים, הייתה מדינה, והייתה מלחמה שלפחות בתודעה נכפתה עליו מבחוץ.
כתוב תגובה ל- פועה
שוב פעם הבלים פועה ?אנו יודעים
  חבר קיבוץ יגור   28/10/17 13:55
שאת קיימת,לא צריך להכריז על על מה שאין בקודקוד בראש חוצות.עדיף להשקיע בעידון תיסכולים ממין אחר ולא בהתנצחות עקרה שלא משכנעת איש. חבל !
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
שיא בפיצול האישיות-סכיזופרניה
  נחשון הצעיר   28/10/17 15:48
ידענו שמילשטיין לוקה במחלה הנ"ל,אך השבוע הוא שבר שיא ארצי. דמותו הפיקטיבית "חבר קבוץ יגור", החלה להגיב בפיצול שביעי במספר[יגור ז']= מכתובת ip חדשה 192.116.177.170...... ראוי שמר מילשטיין הסובל יתאפס ויחליף לקיבוץ אחר.הכי מתאים לו "חבר קיבוץ מזרע". במפעל שם עוסקים בחומר חזירי, לא כשר, כמו החומרים של מילשטיין.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
5
4. סילוף בהמצאת אסטרטגיה לב.ג.
  פועה   29/10/17 15:50
אם לב.ג. באמת הייתה "אסטרטגיה של א"י השלמה בשלבים" הוא לא היה ממהר להכריז ב-1968 שיש להחזיר את כל השטחים בתמורה לשלום. זה פשוט מנוגד "לאסטרטגיה" לוותר בקלות דווקא על השלב האחרון "החשוב ביותר" שלא התממש בתש"ח... אין מה לעשות ב.ג. לא חלם כמו בגין, לא חשב כמו בגין ולא נהג כמו בגין.
כתוב תגובה ל- פועה
פועה יקירה ,קצת מחשבה לא
  חבר קיבוץ יגור   29/10/17 18:43
תזיק.יש הבדל בין 48 ל 67 ב 48 מטרת המלחמה ברגע שהיוזמה עברה לצד שלנו היתה, "תפוס כפי יכולתך".ב 67 הרעיון היה "שטחים תמורת שלום".אבל מה ניתווכח איתך? רק בריאות !
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אינך מבין את מילשטיין ולא אותי
  פועה   30/10/17 08:22
ראשית גם ב-1967 למרות שהמטרה הייתה מראש מוגבלת היא שונתה ע"י הצבא "לתפוס כפי יכולתך". ורק אחר כך התוצאה תורגמה "לשטחים תמורת שלום". ב-48 הדינמיקה הצבאית הייתה "תפוס כפי יכולתך" למעט הגדה המערבית כדי לא להתנגש עם הבריטים ולמעט סיני הצפון מזרחי שנכבש עד אל עריש אבל מיד פונה בהוראת ב.ג. זה רק מוכיח שוב את הטעות של מילשטיין: שלא הייתה לב.ג. אסטרטגיה של א"י השלמה בשלבים!
כתוב תגובה ל- פועה
פועה-הניאנדרטל מיגור זה אורי
  נחשון הצעיר   30/10/17 13:02
מילשטיין שמגיב משבע כתובות 1p שונות בכינוי ="חבר קיבוץ יגור".... הצעתי לו שם לחדש " חבר קיבוץ מזרע" גם חזירי,וגם לא כשר.. מרוב פיצול אישיות הוא מתבלבל וסותר את עצמו.... .
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
זה לא משנה. אתה מחמיץ את העיקר
  פועה   31/10/17 08:14
אני מתייחסת לדעה המוצגת. לא מעניין אותי ולא חשוב בעל הדעה.
כתוב תגובה ל- פועה
אני כנראה מדבר לקיר,הסברתי
  חבר קיבוץ יגור   30/10/17 18:14
לך מה שאף ב.ג (כפי שאני מבין מהמקורות המוצגים לנו) הן ב 48 אחרי התייצבות החזיתות והן בעקבות 67,אבל את בשלך עם אידאה פיקס ושום דבר לא יזיז אותך מאידאה זאת,אז תהיי בריאה.הדגש כמובן על "התייצבות" ו "בעקבות".בתקווה שאולי תביני
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אז איזה מילשטיין אתה? חופר?
  נחשון הצעיר   30/10/17 19:27
טוחן שכל? מילשטיין א'?ההומו מיגור? או מילשטיין ז'=הכלאה של מילשטיין וטפר?
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
יש להניח שב"ג שאף לכל מה שאדם
  ב_שמואל   30/10/17 19:31
יש להניח שב"ג שאף לכל מה שאדם נורמלי שואף במצבו. כלומר: שליטה על כמה שיותר שטח שניתן להשתלט ולהחזיק בו. כל שנדרש מאתנו זה לדעת אלו עקרונות עמדו בפניו: ב"ג לא הושפע מהרעיונות המעוותים ומשיחיים של השומר הצעיר למדינה דו לאומית, וידע שלא ניתן לקיים דמוקרטיה במדינה דו לאומית כשהערבים מהווים 70 אחוז מהאזרחים. ולכן הוא תכנן את הקמת המדינה בשטח המוגבל לגבולות החלוקה. הישובים המרוחקים היו מיועדים לשמש גורם לניהול משא ומתן בעל פוטנציאל להרחבת גבולות המדינה היהודית (דומים לזה הפלסטינים המכונים "יש עם מי לדבר"). כמו-כן, היה חשוב לו להרחיק את היהודים מהמקומות הקדושים ליהודים כדי למנוע מהיהדות להתבסס ולהמשיך את קיומה. ההסבר שניתן לגבי הוויתור של ב"ג על ירושלים - כבר אז היה - שכל העולם המוסלמי יקום נגד ישראל, למרות שאנו יודעים שעד לבגידה של רבין בהסכם הכניעה עם ירדן, ישראל יכלה לעשות כל מה שרצתה בלי שהעולם המוסלמי יעשה פעולה כלשהי משמעותית. דבר נוסף שיש להכניס למשוואה: גם ב"ג היה מושפע מהרעיון המעוות ש"זו תהיה המלחמה האחרונה". ובכך הוא פתר את עצמו מהתלבטות (וכתוצאה מכך הוא לא נערך לפתרונות מתאימים) למצב החוקי של הכיבוש היהודי על חשבון הערבים (בתוך גבולות המדינה בגבולות החלוקה). השקרים שהיהודים נתנו (רק לעצמם, אחרים לא התרגשו מההסברים המטומטמים של היהודים) לא מסדו את הזכות של היהודים על השטחים הכבושים בגבולות החלוקה (במגילת העצמאות נאמר: "זכות זו הוכרה בהצהרת בלפור מיום ב' בנובמבר 1917 ואושרה במנדט מטעם חבר הלאומים". על זה נאמר: האו"ם נתן והאו"ם לקח, יהיה שם האו"ם מבורך", כלומר: אין לדבר הזה שום חשיבות משפטית). זהו בן-גוריון מלוא הגובה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il