w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
חיים רמון
חיים רמון
שר הביטחון והמטכ"ל מפחידים את הציבור תוך שימוש פסול בתקשורת    כל התוכניות ההזויות שפרסם גלנט לניצחון ברצועה ולהקמת שלטון חדש ברצועה במקום חמאס, התפוגגו בלי שום הישג, וזה עדיין לא מ...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על "החשבון" עם פולין
מאת: רפי לאופרט  |  05/07/2021
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
למה אתה מוציא את דיבת הפולנים?
  היסטוריון חובב   5/07/21 18:51
להזכירך, ראש ממשלת ישראל הנצחי והיחיד ירום הודו חתם בשם מדינת ישראל על הסכם עם ממשלת פולין שמכחיש את רצח מאות אלפי היהודים בידי פולנים. מכאן, שאתה מוציא את דיבת הפולנים! מהו ויתור על רכוש בנוסף לכבוד העצמי של מדינת ישראל בכדי לשמור על מי שהמנהיג העליון הגדיר כ״בעלי הברית האידאולוגיים״ ש(לא)במקרה הם אנטישמים. בעלי ברית נוספים: אורבן, אלטרנטיבה לגרמניה, טראמפ, בולסנרו ודוטרטה שכל אחד מהם הפליא בנו ממשנתו שונאת היהודים תחת הכשר ועידוד של מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- היסטוריון חובב
כהיסטוריון חובב לא עשית
  רפי לאופרט   7/07/21 08:32
שעורי בית כהלכה. ההסכם קבע שהפולנים לא היו אלה שהקימו את מחנות הריכוז וההשמדה בימי מלחמת העולם השניה. וזו עודה נכונה, לפחות בכל הנוגע לייזום. הם הועסקו כעובדי כפיה בהקמתם, במדינה שהייתה כבושה ע"י הנאצים - גם זו עובדה. בין הפולנים היו אלפי חסידי אומות העולם - גם זו עובדה. על עובדות אחרות עמדתי במאמר. יש לישראל אינטרס מדיני לשמר יחסים סבירים עם הפולנים, אבל לא בכל מחיר. בימי השלטון הסובייטי, כמו גם בימי השלטון הנאצי, היו לא מעט פולנים רצחניים, וגם זו עובדה. לכן, את אשר למלך - למלך; ואת אשר למולך - למולך!! גם כיום קיימים אינטרסים פולניים שלא כולם עולים בקנה אחד עם אלה שלנו, אבל אין מניעה לנסות ולעצב הסכמות עם גבולות גזרה מוגדרים, במקום להתפלמס בתקשורת פולמוסי סרק. נתניהו שגה כאשר התמקד "בתעכל'ס בלבד, אבל כוונתו הייתה טובה. עתה הגיע הזמן לתקן את הליקויים כפי שעושים "ילדים גדולים"...
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
2
נניח שאתה צודק
  עופרס   7/07/21 21:35
נניח שאתה צודק בתאור ההסטוריה. החוק המדובר קובע התיישנות על תביעות. האם אתה תומך באונס ? כי במדינת ישראל יש התיישנות על עבירת אונס. כי אם אתה נגד סעיף התיישנות על עבירות אתה צריך לשנות את כל העולם, כולל ישראל. מאז 1945 היו כ 45 שנה להגיש תביעות נגד הסובייטים ששלטו בפולין ועוד כ 30 שנה נגד פולין החופשית. האם אתה טוען שבמקרה של היהודים יש לחכות לנצח ? אפילוי קלגסי מס הכנסה ומשטרת ישראל מיישנים עברות בלתי מוסריות בעליל אחרי 7 שנים. היה לכם זמן - נגמר. יש פה מדינה לנהל. חורבות מתקופת מלחמת העולם תוקעות פיתוח במקרים רבים. כל העולם חייב לכם בזמן שאתם לוגמים קפה בעין-כארם או מבקרים בגלריה בעין הוד - יש מצב שצאצאי הערבים יקבלו חזרה את הרכוש? האם אתה מקדם פה מוסר כפול. אז אתה צודק, אנחנו הפולנים ממש חלאות והרגנו אותכם לפני קרוב ל 100 שנה. חטאנו הגדול הוא שלא תרמנו להקמת מדינת ישראל ושאנחנו לא בונים לכם צוללות. אז כאמור, נניח אולי שאתה מדייק. פולין נחרבה, נאנסה ונהרסה במשך עשורים רבים. היה לכם זמן לתבוע. לא עשיתם זאת. נגמר - יש לנו מדינה לנהל ולא - לא אכפת לנו מהיהודים, מה לעשות.
כתוב תגובה ל- עופרס
אולי אינך שווה מענה בגלל
  רפי לאופרט   9/07/21 16:22
סיגנונך, אבל הסוגיה רצינית מספיק כדי שאתייחס אליה בכובד ראש. הקלגסים היחידים שאני מכיר היו הנאצים, האנטישמים (כן, גם פולנים) האימפריאליסטים ומי שרדפו את זולתם מפני שביקשו לרשת אותו. יהודים מעולם לא היו קלגסים, גם כשהיו כובשים. טענת הסרק שיש פה מדינה לנהל היא כאמור טענת סרק. זכויות היהודים לא הפריעו בעבר ואינן מפריעות גם היום לנהל אף מדינה בעולם ופולין בכללן. מה שהפריע הוא חמדנות – הרצון לרשת את היהודים בחייהם ואם לאו, לרשת את יורשיהם החוקיים בחייה, בטרם יתפכחו להבין מה קורה אותם. צאצאי הערבים לא יקבלו חזרה רכוש משום שרוב תביעותיהם אינן מוכחות. ומשום שיהודי מדינות ערב ואירופה גם הם לא קיבלו את רכושם. יתר על כן, יהודי פולין מעולם לא תקפו את פולין. הערבים גרשו את היהודים ממדינותיהם או תקפו אותם במדינתם – על כך לא מגיע להם שום ושום החזר. (החשבון בשאלת חלוקת הטריטוריה של ארץ ישראל בין התנועה הלאומית הערבית לתנועה הלאומית היהודית עדיין עומד על יחס של 78% לערבים (כולל ירדן) מול 22% ליהודים. אני מוכן בכל רגע לחלוקה שווה בין שני הצדדים. העולם חייב לנו במובנים רבים, אבל זה איננו הדיון שעל הפרק. פרט לשנאת חינם עדיין לא העלית נימוק רציני אחד להצדקת טיעוני הפולנים. חטאיכם מספיק חמורים גם מבלי שתתנדבו לפצות את היהודים במה שמעולם לא נדרשתם לעשות. די יהיה אם תנהגו בנו בהגינות, כדי שההיסטוריה לא תצרף אתכם לגרמניה, לרומי, לאינקוויזיציה של ספרד, לפורעי הקוזקים ברוסיה הלבנה ואוקראינה ולרבים אחרים שמומחיותם בהרג יהודים נפלה אך במעט משלכם. השאלה איננה כיצד להחזיר את הגזילה, אלא תחילה עצם ההכרה בעובדה. לאחר שתכירו בזכות, יקל לישב את הדרך למימושה. מזכיר לך שהעם היהודי יושב בגלות כ- 2000 שנה בפעם השניה. (כן, גם האשורים, הבבלים, הרומאים והיוונים שיתפו בכך פעולה, וגם הם שדדו מהעם היהודי נכסים רבים – אבל אלה פרשיות אחרות. איננו מערבים אתכם בהן. נסתפק אם תתקנו מה שקילקלתם במו ידיכם או נמנעתם מלתקן עד כה מפני חמדנות יתרה של חלקים בכם. גם במאזן הסבל ההיסטורי, העם היהודי יכול ללמדכם פרק נכבד מאוד, אל תנסו להתמודד עימנו בכגון אלה. הטיעון כאילו טיפול בזכויות היהודים מפריע לכם לשקם את פולין, הוא שקר מוחלט. רוב המידע הקשור לתביעות היהודיות מצוי בארכיונים שהשאירו לכם הגרמנים, או שערכתם בעצתכם בתקופה הסובייטית ולאחריה. שהאלה האמיתית היא: זו שהציג הנביא אליהו לפני המלך אחאב, לאחר שזה שלח את נבות היזרעאלי למות במשפט מבויים, בכדי שיוכל לרשת את כרמו: "הרצחת וגם ירשת?" (מלכים, א' – כ"א) האם אתם מבקשים להתעלות על השחיתות שהפגנתם עד כה ומחפשים לכך טיעוני שווא?? לא תמצאו, מפני שאין כאלה. לא במקרה מטפל התנ"ך בסוגיית נבות ואחאב במפורש ובפרוטרוט – "הרצחת וגם ירשת? היא מהסוגיות המוסריות הבסיסיות ביותר אצל המין האנושי. היכן אתם מתכוונים להיות בשאלה זו? הצעתי במאמר פתרון מעשי. אני סבור שהוא גם הפתרון ההגון היחיד האפשרי כיום.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
תודה על תשובתך המנומקת
  עופרס   10/07/21 15:48
תודה על תשובתך המנומקת למרות סגנוני. אתה צודק, אני לא שווה תגובה. אני זבל. אכן רשימה ארוכה של מחוללי עוולות כפי שציינת. "האשורים,הבבלים,יוון, גרמניה, רומי, ספרד, רוסיה ואוקראינה ורבים אחרים שמומחיותם בהרג יהודים נפלה אך במעט משלנו". אך לא התייחסת לסוגייה העקרונית האוניברסאלית שמאחורי חוקי התיישנות. אם לא תיתכן התיישנות על עברה אנא פנו לבית הדין ותבעו את ממשלת איטליה על חורבן בית המקדש ועל גרימת שרשרת הנסיבות שהביאה אסונות רבים כולל השואה (אתה ציינת אותם ברשימה.. ).אם כן יש לגיטימצייה לחוקי התיישנות כפי שהם קיימים בכל מקום כולל ישראל, אנה ציין איזו תקופה מקובלת עליך ? עולה מן הדברים ש 75 שנה בעליל אינם זמן מספיק. אז כמה ? 100 ? 400 שנה ? ושוב - בסגנוני הדוחה והנלוז איני מתווכח עם כל האשמה הסטורית אשר תהה. איני קורא תגר על תפיסות מוסר ומצידי תבטלו את שדרת חסידי אומות העולם ביד ושם. אנחנו הפולנים זבל ! קיבלת. אך שוב, אינך מתייחס לסוגייה של הלגיטימיות מאחורי חוקי התיישנות. קטונתי אל מול הנביא אליהו ששאל את אחאב. ולכן אחדד את שאלתי : האם העקרון המשפטי שבבסיס התיישנות על עבירות אינו תקף לגבי רכוש יהודי. ואם אני שונא חינם או לא זה רלוונטי בערך כמו האשורים והנביא אליהו.
כתוב תגובה ל- עופרס
אולי כדאי שנדבר לעניין
  רפי לאופרט   11/07/21 09:06
מאחר ויש הרבה מאוד חוקי התיישנות ולכל אחד סיבותיו מניעיו ומשך הזמן הקבוע בו לכניסת התיישנות לתוקף, אני מסיק מכל שהתיישנות איננה מתמטיקה, אלא שכל ישר במקרה החיובי ואינטרסים צרים במקרה הפחות חיובי כמו זה של פולין. אינני רואה שום סיבה לוותר על זכויות יהודים שנושלו בזמן רלוונטי לזמננו אנו, רק מפני שזה נוח למנשלים. אינני מתנגד להסדר שבו יקבע גם תאריך התיישנות למקרה היהודי פולני, אם השיקול יהיה הוגן, כלומר ישקלל אינטרסים לגיטימיים של שני הצדדים לאחר שיח הוגן ביניהם ולא יקבע חד-צדדית ע"י צד אחד על פי האינטרס שלו בלבד. הדוגמאות ההיסטוריות ברובן אינן רלוונטיות מסיבות מובנות (אני מניח שאינני צריך להסביר) אבל למשל בעניין חורבן הבית הראשון, אם יש ממש בטענה שכלים מבית המקדש שהחריב טיטוס נמצאים מוסתרים בגנזי הכסיה הקתולית ברומא - על כך אין מקום להתיישנות, חרף הזמן שחלף. האם אתה סבור שתוכל לעכל רעיון מורכב זה?!
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
שוב, תודה על תשובתך המעניינת
  עופרס   11/07/21 19:21
אכן דברים מורכבים. עלי להודות שפחות להג הכולל את אשור, אנטיוכוס ואחאב, סייע לי להתמודד עם המורכבות. אני, מה לעשות, איני עשוי מהחומר הגנטי המצוי בזוכי פרס נובל ובממציאי עגבניות שרי. תודה על רמיזתך, ולא - אין ויכוח. אני גם לא שווה תגובה וגם אידיוט. אך הוקל לי לדעת שבעקרון אינך נגד חוקי התיישנות. משעשע לראות את הצורך הציוני בשנאה. כיצד אתם מחמירים עם פולין בעוד אתם מקלים עם גרמניה. ללא מפעל ההנצחה המתחיל במילים "פולין 1939" עליו גדל רוב ציוני מצטמק במדינה בה קרוב לחצי התושבים (ערבים ואורטודוקסים) אינם ציונים, כאשר הנותרים מגדירים אחד את השני כצ'חצ'חים ולחילופין אשכנזים מלוכלכים. מעניין לראות איך אתם מנפנפים בספרי לימוד רוויי אי דיוקים ושנאה של הראשות הפלסטינית כאשר ספרי הלימוד שלכם מלאי הטיות. מעניין לקרוא את הצעתך לוועדות בינלאומיות שונות כאשר ישראל נחושה נגד תיווך בינלאומי. מעניין שבזמן שאתם מציינים ובצדק פשעים איומים שבוצעו על אדמת פולין נגד יהודים - כן - גם עלידי פולנים, אתם מכלילים ומונעים טיפת אמפתייה ממליוני הרוגים ונרצחים מקרבינו. מסבל והרס בל יתואר לאורך שנים שהחריב את המדינה. כל שנה באחד באוגוסט ביום מרד וורשה בו נהרגו מאוד אלפי פולנים במלחמה הירואית נגד הנאצים אני מחפש ולו זר פרחים אחד ממשלת ישראל. לעומת זאת ביום הזיכרון למרד גטו וורשה, אין סוף לנציגות השלטונית והארגונית בחזית מוזיאון פולין שם מתקיים הטקס המרכזי. יודע אני כמה מעליב הדבר שישראל מוחזקת כ"עם כובש, רוצחי תינוקות, מדינת אפרטהייד, נאצים" ועוד מיני מחמאות. אם רק היו טורחים להכיר אתכם היו רואים כמה הדבר לא נכון. אך איש לא טורח. אך "ציוצים" שטחיים נגד פולין זה דבר שבשגרה. אתם חוטאים בדיוק כפי שחוטאים לכם. אתם מונעים רצון טוב בסיסי החיוני לתהליך העוסק בהשבת רכוש.האם אתה סבור שתוכל לעכל רעיון פשוט זה?! לבסוף כדי להראות שאיני מריר לגבי רמיזותיך לגבי מנת המשכל שלי, מאחר ושמעתי ששורפים את שדותיכם, שפרעות של ממש התרחשו בארציכם. ששרפו בתי כנסת, ששמו למטרה רכוש של יהודים ושבוצעו מעשי לינץ' כנגד יהודים. שמעתי שיהודים אינם יכולים לנוע בחופשיות ושאינם יכולים לגור בכל מקום בארצם. אפילו להתפלל בהר הבית זה סיפור לא פשוט. לאור כל אלו אני מזמין אותך לנוח בפולין.
כתוב תגובה ל- עופרס
האם אתה אוהב לטחון מים?
  רפי לאופרט   12/07/21 10:47
נו, במקום להשתפר, אתה בנסיגה מתמדת, חבל. אל דאגה, לפולין ממתיו גורלה מימים ימימה – הפעם, מקדם האקטואליה מלמד ששוב יהיו אלה הרוסים. הם מבינים מצויין את המנטליות הפולנית, והוכיחו שהם יודעים לטפל בה היטב. ככל שסין תתחזק וארה"ב – המטריה הנא"טואיסטית הקבועה מאז אמצע המאה ה- 20 ההולכת ומתנדפת תיחלש, משום שכמו פולין היא מכורסמת מבפנים, יגדלו סיכויי המימוש. פולין, לפי שעה נזהרה ממוסלמים (חלילה לא בגלל אפליה גזעית, פשוט משיקולים כלכליים ולאומיים) אבל כל חברותיה ל"אחוות העמים" לא נהגו כמותה, והאסלאם הקיצוני כאימפריאליזם ארסי עולמי, מבין מצויין היכן מצוי הטרף הקל... אני מעריך שרשע מזמין רשע ופולין שאתה כה טורח להגן על פרוותה, היא אותה גברת של פעם באותה אדרת ישנה... אינני מוטרד מהאינטליגנציה שלך. זו מעולם לא הייתה הבעיה האמיתית של העולם או של פולין. הבעיה האמיתית הייתה ונותרה בתחום המוסר; והעדר מוסר הוא בומרנג שחוזר ופוגע בחסידיו. אבל כאשר אני קורא שטויות, אני אומר זאת בפה מלא לא באמצעות פסבדונים. אפרטהייד שמפרטהייד; אינך מבחין בין גזע לעם, בין צבע עור למסורת לאומית ועוד; אבל על כך כבר הסכמנו. העובדה שהערבים חושבים שהם המציאו את א"י, אינה מטרידה אותי ועל יהודים וזרים שמגלים אותן הבנות היסטוריות, כבר דיברנו... אתה מצפה שנודה לפולנים על שניסו בחוסר הצלחה להיאבק בגרמנים נגד כיבוש ארצם ב- 1939? אילו התכוננו כהלכה ושיתפו פעולה עם אנגליה וצרפת, היה מצבם טוב הרבה יותר. על כישלונות אסטרטגיים ושנת חורף מיותרת, משלמים מחירים קשים. אתה רציני?! מרד ורשה היה ניסיון פתטי. העובדה שחזרו על שגיאתם מ- 1939 ושוב לא שיתפו פעולה עם מי שיכולים היו לעזור להם והיו מוכנים לכך, שלא לדבר על רדיפת פרטיזנים יהודים ביערות פולין – הגיע להם עונש; וההיסטוריה יודעת חשבון... על נושא הרכוש היהודי כבר דיברנו. אשר לערבים וזכויותיהם, מציע שתלמד את ההיסטוריה של ארץ ישראל מ- , הצהרת בלפור1917; עד אז הייתה מחוז צדדי באימפריה העותומנית, והערבים שוטטו על גמלים במדברות ערב בסעודיה ד'היום. אני שמח לבשר לך שאינך צריך לדאוג לשדותינו וביטחוננו. מלחמות העבר הוכיחו שלמדנו את המלאכה, גם אם איננו ששים לבצעה. אך אם יכפו זאת עלינו, נדע לטפל היטב בסוגיה ואם תגלו אנושיות, שלם שינוי, תוכלו להציע למי שהעז מקט מדיני... יהודים נעים בחופשיות וימשיכו בכך, היה סמוך ובטוח. דומני שמיצינו את הנושא. במקום לחשוב עלינו, חשוב על הפולנים, כיצד יראו הם, אם יסופר הסיפור היהודי פולני במלואו...
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
אבוי - נסוגותי
  עופרס   12/07/21 14:16
אז שנבין - מרד ורשה היה ניסיון פתטי ראוי לבוז ואילו קבוצה איזוטרית של יהודים שהתמרדו בגטו היו גולת הכותרת של העוז האנושי - מעניין. נכון - רוסיה היא נושא לדאגה, אין ויכוח. אך האיסלאם הקיצוני ? איבדת אותי קצת עם "האסלאם הקיצוני כאימפריאליזם ארסי עולמי". אנחנו דואגים כעת לעולם ? או שזוהי נבואת זעם לגבי גורל פולין ? כי אם צריך לבחור בין הבעיות שאכן קיימות באירופה עם מוסלמים לבין חיים בין חמאס, חיזבאלה, התנועה האיסלאמית, 20% מוסלמים, טרור, מלחמות בלתי פוסקות (סליחה, מבצעים) רקטות, בלוני תבערה ובאמת שקצרה היריעה... גולת הכותרת היא שכעת יש מספיק ערבים כדי להיות ממליכים בבחירות האחרונות. אולי זה הזמן לברך אתכם על כל האזרחים החדשים שתקבלו בהעדר חוק האזרחות. אבל עזוב, מספרים זה לא חשוב כאשר יש להט אמונתי - הידד. חצי העם היהודי אינו בוחר לשבת בציון. בציון עצמה, חצי אינם ציונים. וכעת גם המזרחים החלו לאסוף דרכונים פורטוגלים. טעיתי לגבי חוסר היכולת של יהודים לנוע בארצם. סליחה.אם רק תשתדל להימנע מיפו, לוד, רמלה, חצי ירושלים, ואדי ערה, שטחי אש, שטחי אימונים, שטחי הראשות, שטחי ארסים, בטוח שתוכל להגיע לכל מקום.איכשהו לא נראה לי שישראל היא המקום להימלט אליו מאימתו של האיסלאם אך אולי אני טועה. ממששים לכם את התיקים, אתם חיים בתוך מגנומטרים, כל טיול של כיתה ג' מקבל אבטחה אבל האיסלאם הקיצוני הוא בעיה באירופה. וכן - תענוג לטחון מים אבל רק כשיש שותף כמוך לטחינה. על כך תודה. אאחל לך רק בריאות ואל תשכח - בהישמע אזעקת צבע אדום, כנס לממד ותן לצה"ל לנצח - שוב !
כתוב תגובה ל- עופרס
שוב?1
  רפי לאופרט   12/07/21 23:25
אתה צודק; מרד ורשה היה ניסיון איזוטרי, כשם שהמרד היהודי נגד הרומאים היה ניסיון איזוטרי – שניהם הסתיימו באותה תוצאה בקרוב, מפני שנוהלו עפ"י אותו היגיון. האסלאם הקיצוני הוא אכן איום על המערב. אם אתה מכיר בכך או לא – אינו נחשב מול העובדות וההתפתחויות של הדור האחרון. ההבדל בין ישראל לפולין הוא שלפולין יש ברירה וישראל נמצאת במזרח התיכון... מחצית העם היהודי זה הרבה מאוד. כאשר קמה המדינה חי בה רק כ- 5.4% מהעם היהודי, אחרי שכשלי ממנו הושמד בשואה. לפי קצב ההתבוללות בארה"ב, בעוד כ- 70 שנה יוותרו בעולם מחוץ לישראל רק כ- 10% – 15% מהעם היהודי. אינני מרוצה מצפי זה, אבל שמח על כך שהציונות מוכיחה עצמה כפתרון ריאלי... אולי לא שמת לב, כי קשה להבחין בעובדות בעיניים מצועפות משנאה עיוורת, אבל העם בישראל נמצא במקום ה- 13 בעולם (אם אינני טועה) ברמת תחושת האושר מתוך למעלה מ- 200 מדינות. נסה לברר היכן נמצאת פולין... חבל שאינני יכול להשיב לך באותו מבע כשלך על עניין ההנאה שלי מטחינת מים. מה שמעודד מעט הוא שגם הפעם לא הפתעת, ושוב טחנת מים... אות אזעקה איננו אסון. אולם כאשר האזעקה באה לאחר שהמדינה נכבשה כבר ע"י האויב, כפולין ב- 1939 – זה אסון ממש!!
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
מילותיך פוצעות כסכין חדה
  עופרס   13/07/21 00:38
אכן נוראה היתה האזעקה ב 1939 אך אזעקותיכם נשמעות ב 2021 אם טוב לך עם זה, אני שמח בשמחתך ואני מפרגן לך גם את האזעקות שתשמע בעתיד. אכן אתם חזקים במדד האושר אין ויכוח. כמובן שתנצחו בסופו של דבר. עוד מעט 100 שנה שאתם כל הזמן מנצחים. מאחל לכם שתמשיכו לנצח, שוב ושוב ושוב , עוד מלחמה ועוד סכסוך ועוד מבצע. עוד ניצחון ועוד ניצחון כי אחרי כל העצמאות והניצחון, הקורבנות והנרטיב הציוני אתם נשארים קבוצה גדולה של יהודים, תקועה בשטח קטן מוקף חומה וצבא. ואכן, עקב ההתבוללות בארה"ב כמות היהודים היחסית בישראל עולה. נפלא - לפי הגיון זה בוא נהרוג את כל היהודים שלא בישראל, כתוצאה, 100% מיהדות העולם תחייה בישראל ובא לציון ולציונות גואל. ממש קומפלימנט. כבר עכשיו אתם מקוששים יהודים מוטלים בספק באתיופיה, מה הלאה ? תגלו שבטים אבודים בצפון קוריאה כדי לחזק את מעמדכם הדמוגראפי המידלדל? ואם אני טוחן מים מדוע אתה מתעקש להשיב לי ? וזכור - סיכמנו כבר מזמן שאני זבל שלא שווה תגובה, אז חוץ מקללות תעשה מאמץ גדול יותר להעליב אותי, להראות לי מה זה.
כתוב תגובה ל- עופרס
אני מתנצל, הגזמתי
  עופרס   13/07/21 01:00
עברתי את גבולות הטעם הטוב ועל כך התנצלותי. אכן אני שונא את ישראל ואכן אני חולק על תפיסותיך אבל הגזמתי. סליחה. מזמין אותך אלינו לוורשה לעשות איתנו "ראשון". אחרי שנחזור מהכנסייה, נאכל מאכלי "ראשון" ונשיר זמירות "ראשון", אולי כמה פרקים מהברית החדשה ותוכל לראות שאנחנו לא כל כך רעים - קירוב לבבות.
כתוב תגובה ל- עופרס
הייתי לא מכבר,
  רפי לאופרט   13/07/21 20:20
אינני מרגיש שיש סיבה טובה כיום לבקר שוב. אגב, לא הגזמת. אתה כנראה פשוט מייצג ענף רקוב של האנושות, ששנאה עיוורת, במיוחד של יהודים ושל הצלחה יהודית, היא מרכיב בסיסי בהווייתו. אתה אומנם במיעוט, אבל במיעוט לא מספיק קטן.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
דעתך האישית לגיטימית
  עופרס   14/07/21 00:54
דעתך האישית לגיטימית אך היא אישית ואינה מייצגת אמת מוחלטת. הדבר נכון גם לגבי דעותי. רק תיקון קטן - אין לי דבר וחצי דבר נגד יהודים. אך הישראלים הם דבר אחר. רק בתפישת עולם ציונית משחיחית יש קשר הכרחי בין יהודים וישראלים. אנא חסוך בעלבונות. אם אני שייך לריקבון או לא זה עניין סובייקטיבי אבל שיהודי הוא לא בהכרח ישראלי, זאת עובדה פשוטה. אין שום דבר עיור בשנאה לישראלים. אחסוך ממך את רשימת הגידופים פשוט כי אני לא זקוק לזה בניגוד אליך עם היומרנות התרבותיות והציטוטים מהתנ"ך אתה לא מסוגל בלי לקרוא לאנשים רקובים ועוד מחמאות. אם לחזור לנושא הרכוש היהודי מצאתי עניין בשאלה, מדוע אנשים כמוך כל כך בהסטריה מנושא שהוא בעקרון עניין פרטי של אנשים אחרים ? האם מדובר בקבלת אחוזים ? מן הסתם לא. האם מצבה הכלכלי של ישראל ישתנה כתוצאה מגביית מס כזאת או אחרת ? כנראה שגם לא. אז בכל זאת מאיפה הלהט וההתבכיינות כאילו אתמול יצאת מתאי הגזים ? אז הנה התשובה : עם שחר התנועה הציונית, מנהיגיה הלכו וחיזרו על הפתחים הבינלאומיים. אנשים כמו "ויצמן" והרצל" מפגישה לפגישה, ממאמץ למאמץ, תכלס ללא הצלחה. והנה - הגיע השואה ! פוגרום אבל על סטרואידים. לא סתם רצח שגרתי. ועכשיו היה לכם קלף מנצח. השואה תרמה - ההצבעה באום עברה, ובום - קיבלתם מדינה. איזה יופי. בניתם, יזמתם, הפרחתם את השממה. נס של ממש - אך ראה זה פלא. למעלה משבעים שנה אחר כך. ירושלים הקדושה אינה מוכרת כבירתכם. אין לכם גבולות ברורים. אלימות אין סוף היא מנת חלקכם וגולת הכותרת של הזמן האחרון - בתי כנסת שרופים ולינצ'ים ביהודים. חיל האויר הטוב בעולם מעצמה של מה לא, ותכלס בגדול אתם באותו מקום. מוטה-גור אומר בקשר "הר הבית בידינו" הוא דוגמה להישג שהוא לא הישג שכה מאפיין אתכם. כי הר הבית לא באמת בידיכם. אתם מדינה לא לגיטימית ובעוד שאתם מנצחים בהתמדה אתם נלחמים בכל יום שעובר, מנצחים בגזרה הצבאית אך בגזרה הרחבה - זאת שהיתה גורמת לעולם להכיר בבירתכם - אתם רחוקים מניצחון. כך שרפלקס הבכי לא עבר. מטוסים לחוד ודיפלומטיה לחוד. אם כל הצבא שלכם אתם עדיין ניצולי שואה שבוכים על אנטישמיות ורכוש וחוסר צדק. עם מופלא שמשלח לוויינים לחלל אך לא מצליח להקים תחבורה ציבורית. כולכם שם משננים את דוקטרינת פרסי הנובל כאשר בפועל, היהודים מככבים בפרס ולא הישראלים. בניתם מהר את הבית הלאומי וככה זה נראה. אחרי למעלה משבעים שנה אתם עדיין מתקשים עם הקונספט של לעמוד בתור או להשתמש בפח זבל במרחב הציבורי. הקיבוציניקם הם כבר לא. האשכנזים הם כבר לא. לשיטתכם יש ערבי נוצרי ויש ערבי מוסלמי. אז למה אין ערבי יהודי ? ברור שיש ! אז אם נשאל, לא כמה יהודים יש שם אלא , כמה "לא ערבים" יש בישראל, או אז תקבל תמונה אחרת לגמרי. כי חווה אלברשטיין ירדה מישראל מזמן וערבים יהודים הם התרבות שלך. את צוקרמן ופרלמן כבר לא תייצר , בדרבוקות אתם חזקים זה כן. אז אתה יכול לנפנף במדד האושר אבל "התקוה" בסלסולים אני מתערב שזה לא הטעם שלך. מעצמת הייטק עלק, אני גר בוורשה כבר שנים ופעם אחת לא היתה הפסקת חשמל - ופה יורד גשם בעוצמות בלתי נתפסות כל השנה, שלג ומה לא. אבל באומת המחוננים, כן, זאת שמאירה לגויים, ארבע טיפות גשם, כולכם מתגלצ'ים, הביוב עולה על גדותיו. עכברושים נשטפים לחוף. מחלצים זקנות עם קייקים באשקלון ועצים מתמוטים בהרצלייה - אה וכמובן ! הפסקות חשמל. כל הכבוד ! אתם מובילים במדד האושר. אני מקווה שאני לא מעמיס - כי גם ככה יש לכם עומס בכבישים, עומס ברכבת, עומס בחופים, עומס בשמורות הטבע והגנים, עומס בפארקים,
כתוב תגובה ל- עופרס
3
המשך (קצת)
  עופרס   14/07/21 01:22
עומס על הגנראטרים של חברת החשמל, עומס על הרופאים והאחיות. אתם מסוגלים להכניס טיל לחלון בדמשק, אבל פחד לחיות באזור השרון. אתם מטפלים באיראן המרוחקת ודרום ישראל הוא שטח נטוש נשלט ע"י בדואים אך והאדיוט הממצוע שחי שם כמו בבנגלדש משנן שהמצאתם את "וויז" ושכיפת ברזל היא המצאה מופלאה - נכון, אבל לא קונים במכולת עם גאווה. היפנוזה להמונים - אז אחרי שתגמור לקלל ולהודיע לי שאני רקוב - ואחרי שתנצח את "איראן" בוא ותכבוש את פולין כי כנראה זאת הדרך היחידה שתקבלו רכוש. סע לשלום - ואל תשכח "יש לכם ארץ נהדרת !"
כתוב תגובה ל- עופרס
למה בעצם התכוונת?
  רפי לאופרט   14/07/21 16:57
לא הבנתי מה רצית להראות באוסף ניבולי הפה וסיפורי המעשיות שליקטת בשתי תגובותיך האחרונות. שיהודים הם בני אדם ולא מלאכים? שמדינה בת 73 שנים השיגה בחלק גדול מהנושאים של העידן המודרני יותר ממדינה בת 700 שנים ויותר? שיהודים שחיו בגלות ונרדפו רוב חייהם ע"י עמי אירופה הנאורים, היו מוצלחים יחסית הרבה יותר מהרודפים שבקירבם חיו? שהיהודים הם היחידים שהצליחו להחיות שפה מתה בעוד מרבית שונאיהם הצליחו להרוג שפות חיות למכביר? שיהודים לא רק מדברים על קליטת מהגרים, הם גם עושים זאת טוב יותר מכל מקטרגיהם? שבן גוריון צדק כשאמר שלא חשוב מה יגידו הגויים אלא מה יעשו היהודים... ודבר זה מוכח על כל צעד ושעל? שאיש בישראל אינו מתיימר להיות אלוהים, אבל בפולין כל אדם שני סבור שהוא ישו ומטיף מוסר לאחרים, גם כשהוא יהודי ("מלוכלך?"), מתבולל, נוכל או תומך בנוכלים? שפולנים הרגו בדם קר יהודים במשך מאות בשנים, אבל כיום הם נאבקים על כך שלא יזכירו להם את העבר, שפרט לחריגים כשופן, מיצקביץ' וסנקביץ', הוא ממאפייניהם הלאומיים החשובים ביותר? עד היום אתה מוצא בכל הערים הראשיות של פולין את סימני הקדמה והעושר שהביאו לה יהודים במשך מאות בשנים, עד אשר רצחה וירשה אותם, או סתם בנבזות טיפוסית החרימה את רכושם ומה שלא הספיקה לעשות אתמול היא מתאמצת ומקפידה לעשות כיום? אני שמח לשמוע שפולנים אינם נמסים בגשם ויודעים לחיות גם בשלג. אבל אני יודע שיש מיליארדי אנשים אחרים שטובים בכך לא פחות מהם... אז מה הואילו חכמים בטענתם?! בקיצור: לא באתי להתחרות בהיסטוריה הפולנית הלאומית – היא תפסיד בוודאות מול עם עם וותק של 3500 שנים לפחות. אני מסתפק בשלי, גם אם לא כל מה שיש בנו היהודים הוא לרוחך. תמיד אהיה מוכן ללכת לאולימפיאדה לאנושיות, הומניזם ומוסר ולהתחרות בה מול הפולנים כקולקטיב... במקום כלשהו עוד ניפגש או יפגשו ממשיכי דרכינו בעוד 100 או 200 שנים; או אז נראה מה השיגו העמים זה מול זה. בין מי שכתב את התנ"ך ומי שגנב אותו, קורא לו הברית החדשה והפך אותו למליץ היושר המוסרי לפשעיו נגד האנושות, אעדיף תמיד להיות בצד המקור ולא בצד הנוחל במרמה מה שאינו שלו. יהודים בישראל ולא בישראל הינם יהודים לא מפני שהם יושבים בגלות או מדברים פולנית או מטיפים מוסר לאחרים, אלא מפני שהם ממשיכים את היהדות – חלקם כלאומיות ואחרים כדת או כשני הדברים גם יחד. אילמלא חיו היהודים בגלות 2000 שנה, היו מונים כיום כ- 180 מיליון נפש - חשבון דמוגרפי פשוט מוכיח זאת. העובדה שחיו בגלות ובכל זאת שבו לבנות את ארצם וכי כמחצית העם חיה כיום בישראל לעומת כ- 5.4% עם קום המדינה, שקולה בעיני יותר מכל יפי הנפש, אלופי הספר, המוסיקה והאמנות של אירופה האנטישמית. לכן, אמשיך לעמוד על זכויות העם היהודי גם מול צבועים וחמסנים מפולין או מכל מקום אחר... אני סבור שמיצינו מאת הנושא. לא אתייחס יותר לחשבון הביבים הפולני...
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
כל הכבוד - עמדת בפרץ
  עופרס   14/07/21 21:31
ייצגת נאמנה - כל הכבוד !
כתוב תגובה ל- עופרס
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il