|
הרצל חקק
זו שירת הוקרה לינון ביילין, שהיה ראש השירות הבולאי של דואר ישראל במשך כשני עשורים. ביילין קידם את הבולאות העברית כמנהל השירות עד 2002 תקופתו בשירות הבולאי הייתה תקופה מכוננת, חשנ...
|
|
|
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
|
|
|
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
|
|
|
אלי אלון
דן הדני עלה לישראל ב-1948, סיים קורס חובלים ושירת בחיל-הים כקצין בשירות קבע בשנת 2016 מסר דן הדני את אוסף תצלומי העיתונות שלו שכלל כמיליון צילומים לספריה הלאומית
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מגישה, עיתונאית ושחקנית לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
|
|
|
|
|
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
|
|
|
|
|
כדורסלן דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
שלמה המגיב |
|
18/12/21 23:07
|
|
|
|
שימו לב , איך קלינסקי מתאר את פרוץ מלחמת העצמאות , שבה הותקפנו בברוטליות ע"י הערבים , לאחר החלטת האו"מ לחלק את הארץ לשתי מדינות לשני העמים , ואנו הסכמנו לחלוקה והם לא הסכימו שתהיה גם לנו כאן מדינה ותקפו אותנו , והרגו בנו 6000 איש ואישה , אחוז שלם מכל אוכלוסית היהודים אז בארץ ישראל !!. קלינסקי לא רומז אפילו , לאילו שאינם בקיאים בהיסטוריה של אותה תקופה , מי תקף את מי , ומי האשם במלחמה ומי כאן הצודק ומי כאן התוקפן , אלא פשוט זו היתה "מלחמה שנכפתה עלינו" , מסביר גונב הדעת הזה , קלינסקי את הגורם למלחמת העצמאות של מדינת ישראל וכך גם נותן להבין , את הגיון הנרטיב של קלינסקי , שמגיע לפלשתינאים "זכויות" ואנו עשינו להם "עוול" , כי הם בכלל לא אשמים במלחמה , אלא זו מלחמה "שנכפתה עלינו" ואין כאן שום אבסורד בתובנה של קלינסקי , שדורש ממי שהותקף ללא הצדקה , שיתן "זכויות" למתקיף אותו. טוב , על פי הסגנון התעמולתי המניפולטיבי והמטעה הזה , של קלינסקי , אזי הוא יתאר את מלחמת העולם השניה "כמלחמה שנכפתה "על אירופה , ואין בה מתקיף ללא הצדקה את המותקף , ולכן היתה "על פי הראש " של קלינסקי , זכות לגרמנים שהובסו , לדרוש מבנות הברית את "זכויותיהם" בתנאי הכניעה. זהו , קלינסקי , זה רק "מלחמה שנכפתה" , ולכן ראוי שבסופה , יכול התוקף להציג דרישות למותקף , ולקבוע היכן יעבור הגבול בין הצדדים ומה צריך אופי הממשל ( עצמאות , אוטונומיה , קונפדרציה , סיפוח למדינת ישראל ) של הצד שהתקיף והובס. נו , צדק נוסח קלינסקי , שמדברר שוב ושוב את הנרטיב הפלשתינאי ומנסה לשכנע את הקוראים בצדק ובהגיון שבו.
|
|
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב
|
|
|
|
|
|
|
שלמה המגיב |
|
19/12/21 07:31
|
|
|
|
קלינסקי מטיף לעם ישראל , על "חובתנו המוסרית והאנושית , לתת לאזרחים ( ערביי ארץ ישראל שתקפו אותנו ב 1948 ) שנטשו בית ושדה , לשוב לאדמותיהם " !. נו , קלינסקי מצדד בנרטיב הפלשתינאי של "זכות השיבה" , וזה "המוסר האנושי " וגם "חובה" (!) , של צד שהותקף ע"י מי שפתח במלחמה ורצה להשמידו , מלחמה שבעטייה , הובס התוקף והתוקפים "נטשו את ביתם ונימלטו " , אזי ישנה "חובה מוסרית ואנושית " למותקף (!) , להחזיר את התוקפים שנימלטו "לשוב לבתיהם ואדמותיהם" בסיום המלחמה. ממש מדהים , איך אדם יהודי רהוט , משכיל ( משורר ומורה ) , מציג כאן אוויליות ,של איזה פילוסוף בגרוש , שהן ממש הנרטיב של הפלשתינאים , בסיכסוך הזה , ודרישה "וחובה מוסרית ואנושית" מטופשת כזו , אפילו לא שמענו מעולם , גם על ידי המנהיגות הפוליטית של אזרחי ישראל הערבים כיום ( "חובבי ציון " נוסח אנשי הרשימה המשותפת ) , וקלינסקי למעשה מצדיק באופן זה , את התוקפנות נגדנו של הפלשתינאים ( כולל תקיפתנו ביוני 1967 מחמת ששת הימים ) , מאז סיום מלחמת העצמאות , כי הפלשתינאים בסך הכל דורשים מאיתנו את " חובתנו המוסרית והאנושית" ואנו הבלתי "מוסריים " והבלתי "אנושיים" מסרבים לדרישה חוצפנית זו של הפלשתינאים. וואלה , מדהים ! , כל מילה מיותרת.
|
|
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב
|
|
|
|
|
|
|
שלמה המגיב |
|
19/12/21 08:43
|
|
|
|
בשנת 1944 , במלחמת העולם השניה , התעשתו הרוסים , לאחר שהותקפו בברוטליות ע"י הנאצים , שהרגו 25 מיליון חיילים ואזרחים רוסים (!!), והצבא הרוסי שהתארגן , בפיקודו של המרשל ז'וקוב , החל להסתער לכיוון גרמניה , תוך הבסת הארמיות הגרמניות שניסו למנוע זאת , באזור מזרח פרוסיה של גרמניה , שחיו בו אז 2.5 מיליון אזרחים גרמנים , ומהחשש מהצבא הרוסי , "נטשו" האזרחים הגרמנים שם "בית ושדה" ונימלטו לתוככי גרמניה מפני הצבא הרוסי. לאחר המלחמה , בהסכמי הכניעה של גרמניה מול בנות הברית , הוחלט לקחת שטח זה ( מזרח פרוסיה ) מהגרמנים , והשטח חולק לאזור של ברית המועצות ולאזור של פולין ( המדינות שהותקפו ע"י הנאצים ) , ועד היום , אין אף דרישה של גרמניה כמדינה ( שהשטח היה שלה ) , ומשניים וחצי מיליון הגרמנים שנימלטו משם אז , " להשיבם לבתיהם " , כי יש על פי "המוסר ואנושיות" בנוסח קלינסקי , "חובה מוסרית ואנושית" על רוסיה ופולין , כלפי מי שתקף אותם והובס !!. טוב , אולי קלינסקי לא כל כך מעוניין , לממש את הפילוסופיה "המוסרית והאנושית "שלו , על ברית המועצות הקומוניסטית , שהוא מן הסתם , אחד מתומכיה כל השנים , והיא ישימה "ומוסרית ואנושית " רק כלפי מי שתוקף את עמו ומובס. נו , מימוש "זכות השיבה" של הפלשתינאים לתוככי ישראל , בנוסח קלינסקי , האדם "המוסרי והאנושי" , שמצדד בנרטיב של אש"פ והחמאס , כלפי ישראל. ממש מדהים.
|
|
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב
|
|
|
|
|
|
|
המופת המוסרי |
|
19/12/21 11:46
|
|
|
|
בתגובה שלו שלמה המגיב נאחז בקלגסות הסאלינסטית כמופת לכך, שאין מחזירים משפחה לביתה ולאדמתה, ממנה גורשה או נסה בעת המלחמה. מאחר שברית המועצות נהגה באופן לא מוסרי, הרי מותר גם לנו ללכת בדרך לא מוסרית. מותר לנו למנוע מערבי למסוק את הזיתים באדמתו, מותר לנו למנוע ממנו מרעייתו וילדיו וגם נכדיו לחזור הביתה בתום המלחמה. אני ממש מתפעלת מ"המופת המוסרי" שמאמץ המגיב שלמה
|
|
כתוב תגובה ל-
המופת המוסרי
|
|
|
|
|
|
|
שלמה המגיב |
|
19/12/21 16:12
|
|
|
|
הרי מדובר בהסכמי הכניעה בין גרמניה הנאצית , ובין כל (!!) בנות הברית , כולל ארה"ב , צרפת ובריטניה ויתר מדינות אירופה שהותקפו ע"י גרמניה הנאצית . האם בנות הברית הן "נהגו באופןלא מוסרי" , כאשר נהנו לדרישת ברה"מ , להרחיק ממנה את הגבול מגרמניה ( אזור מזרח פרוסיה ) כרצועת ביטחון עבורם לעתיד , לאחר שהותקפו משם ע"י הגרמנים שטבחו בהם 25 מיליון איש ??. וואלה , מי שטבח בעם אחר ( הגרמנים ) , מלין על התנהגות "באופן לא מוסרי" !!. אם תנאי הכניעה של גרמניה , מול בנות הברית , היו "בלתי מוסריים " , אז מדוע עד היום , לא טוענת כך גרמניה ולא דורשת להחזיר לה את מזרח פרוסיה , ומעולם גם לא היתה דרישה כזו , של 2.5 מיליון אזרחי מזרח פרוסיה , שנימלטו ( ולא "גורשו" ) לתוככי גרמניה , "שזכותם" לחזור לחיות שם ?. נ.ב. מה הקשר של "למנוע מערבי למסוק את הזיתים באדמתו " ע"י כל מיני חוליגאנים יהודים בשטחים , ובין "זכות השיבה " בנוסח קלינסקי ? , עד כדי כך לטמטם את השכל לקוראים ?. טוב , אם סטאלין לא "התחשב בזכויות הנאצים" לשוב לבתיהם , זה "קלגסות סטאלינסטית " , אז מה לנו כי נופתע , שהמגיב|ה , "דוחף" לנו לדיון , את ההשתוללות של חבורות תג מחיר בשטחים , לנושא הדיון ומטמטם לנו את השכל ?.
|
|
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב
|
|
|
|
|
|
|
ממש לא |
|
19/12/21 17:51
|
|
|
|
משלנו. כחול לבן אורגינאל.
|
|
כתוב תגובה ל-
ממש לא
|
|
|
|
|
|
|
JX |
|
20/12/21 17:28
|
|
|
|
שואפת לחיסול מדינת ישראל
|
|
כתוב תגובה ל-
JX
|
|
|
|
|
|
|
אכן מדהים |
|
19/12/21 14:03
|
|
|
|
2,000 שנה לאחר שגורש ממנה, מתנגד לשיבת עם אחר לארצו לאחר פחות ממאה שנה.
|
|
כתוב תגובה ל-
אכן מדהים
|
|
|
|
|
|
|
מתייחסת לשלמה |
|
19/12/21 10:45
|
|
|
|
שלמה המגיב, נראה שאנחנו נישאר חלוקים בדעותינו. אני מאשימה את הנהגת הישוב הערבי בארץ והנהגות של המדינות מסביב לישראל שכפו על ישראל מלחמה באותו לילה, שבעצרת האו"ם החליטו על חלוקת הארץ. במלחמה הזו נגרם אסון לחברה הישראלית ששילמה מחיר יקר של אחוז אחד מהאוכלוסייה היהודית שחי בארץ נהרג במהלך המלחמה, אחוז גבוה יותר נפגע בפצעי מלחמה ונגרם נזק רב לישובים יהודים. אך המלחמה הסתיימה בהסכמי שביתת נשק. אני סבורה בניגוד לדעתך, שיש הצדקה אנושית, שכל אזרח שבמהלך המלחמה נאלץ לברוח או גורש לאחר המלחמה זכותו לחזור לביתו. אני כואבת את המציאות שכיום אנחנו שולטים על שטחים ביהודה ובשומרון, שליטה המלווה בהתנכלות לאוכלוסייה מקומית שעל אדמותיה מוקמים יישובים יהודים.
|
|
כתוב תגובה ל-
מתייחסת לשלמה
|
|
|
|
|
|
|
הערות למגיב שלמה |
|
19/12/21 09:31
|
|
|
|
שלמה המגיב שבוע טוב.
יש לי ויכוח עם איתן בנושאים לא מעטים, אבל אני תומכת בגישתו של איתן, המצר על כך שהערבים לא קיבלו את תכנית החלוקה, בה ניתן לנו שטח של 14.000 קמ"ר. איתן מביע את צערו על מלחמה, שנכפתה על ישראל והסתיימה בהסכמי שביתת נשק, בה ניתן לישראל מעל 20.000 קמ"ר. במלחמה זו מתוך אוכלוסיה של 600.000 יהודים שלמו בחייהם 6.000 יהודים. אך כל זה אינו מצדיק שיעקרו עצי זית באדמות של פלשתינים. אין הצדקה שבבתים של פלשתינים יאכלסו תושבים יהודים, וימנעו מאזרחים שברחו או גורשו לחזור לבתיהם.
|
|
כתוב תגובה ל-
הערות למגיב שלמה
|
|
|
|
|
|
|
שלמה המגיב |
|
19/12/21 11:27
|
|
|
|
נו " אין הצדקה שבבתים של הפלשתינאים ( שתקפו אותנו ב 1948 , הובסו וברחו מבתיהם לשטחי הגדה , רצועת עזה ומדינות ערב ) יאכלסו תושבים יהודים" , מכריזה המגיבה בעלת "המוסר והאנושיות" כמו של קלינסקי , שלטעמה , "ההצדקה" ( מהמילה "צדק" !) , הינה , שמי שתקף אותנו והרג בנו ללא עילה , אזי חובה עלינו ויש "צדק" , להחזירו לביתו , שממנו ( או מהאזור ) הוא תקף אותנו כדי להשמידנו . באמת לא בסדר , היהודים הללו , "שמונעים מאזרחים לשוב לביתם" !! , זהו ? " אזרחים" בעלי זכויות , ושום קשר לתוקפנות נגדנו ב 1948 , מתייגת המגיבה את "חובבי ציון" האלה , שמגיע להם את פרס "זכות השיבה" לבתיהם , כדי שיוכלו בעתיד "לסיים" את מה שהתחילו ב 1948 . נ.ב. ושום התייחסות של המגיבה , והערכה שלה , למה שיקרה למדינת היהודים וליהודים החיים בה , במידה וימומש "הצדק" , וכל הפלשתינאים שנטשו את בתיהם ( זכות השיבה ) , מיליונים ! "ישובו לבתיהם" במדינת היהודים , "ויאכלסו אותם" מחדש , וברור שכך גם תוחרב מדינת היהודים , ותהיה "הצדקה" , בנוסח המגיבה , שתמיד שואפת "להצדקות" וגם "לצדק" , למי שלא מסתיר את רצונו להשמידה , והיא תומכת "במוסר והאנושיות" של קלינסקי , כיצד צריך לנהוג עם "חובבי הציון" הללו. ממש מביש.
|
|
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב
|
|
|
|
2 |
|
|
ב.ל |
|
18/12/21 23:23
|
|
|
|
אין בעלות ערבית על קרקע ישראלית הכל שקר והונאה ורישום כוזב כל הערבים שחיים בכפרים הגיעו לארץ הם מהגרי עבודה שברחו מהרעב בארצות ערב השכנות ובאו בעיקבות העליות הראשונות והמנדט הבריטי קלינסקי מפנטז ומשקר כאילו היוכאן ערבים עם בעלות על הקרקע בסכ"ה הגיעו ערבים מסוריה מצרים ובדווים נוודים שמעולם לא היו בעל הקרקע היו ישובים ערוניים כמו בשכם בירושלים חברון טבריה וצפת שבהם היו בנוסף ליהודים ונוצרים גם ערבים שהתגוררו כאן אחרי הפלישה והכיבוש המוסלמי או כאלה שהשלטון העותומני הביא לארץ כמו הצרקסים
|
|
כתוב תגובה ל-
ב.ל
|
|
|
|
3 |
|
|
תומכת בגישתך |
|
19/12/21 08:50
|
|
|
|
איתן, אני תומכת בגישתך. אך בימים שההנהגה הפלשתינית תומכת במעשה הרצח של בחור ישיבה אני במבוכה רבה.
|
|
כתוב תגובה ל-
תומכת בגישתך
|
|
|
|
|
|
|
שלמה המגיב |
|
19/12/21 11:47
|
|
|
|
המגיבה תוחמת את תמיכת ההנהגה הפלשתינאית ברצח יהודים , רק "בימים" אילו , ומתעלמת מתמיכתה ברצח יהודים , החל מעת שהוקמה הרשות הפלשתינאית , באמצעות מתן פנסיה לכל החיים ותגמול כספי , לכל פלשתינאי שרצח יהודי , או למשפחתו ( באם נתפס ונאסר , או "נפל בעת מילוי תפקידו " ) , ומעירה לקלינסקי , "בימים אילו " שבו שוב תומכת ההנהגה הפלשתינאית ברצח יהודים , לא היה ראוי ( טקטית , תעמולתית !) שקלינסקי , יציג כאן את משנתו , שכולה "התלהבות" להחזיר את חובביציון הללו , לבתיהם , שאותם נטשו ב 1948. טוב , המגיבה , מסבירה לקלינסקי , שהוא שוגה כאן בתיזמון הצגת הנרטיב הפלשתינאי , כי זה נראה באמת מטופש , "בימים " אילו , שמנהיגות הפלשתינאית "מתלהבת" מרצח היהודי שם באזור השומרון. אבל אם הנרטיב הזה היה מוצג בתקופות אחרות ולא "בימים" אילו , זה היה הגיוני , צודק , נכון , וגם "מוסרי ואנושי" , בנוסח קלינסקי והמגיבה.
|
|
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב
|
|
|
|
|
|
|
שליימה, אתה טועה |
|
19/12/21 18:28
|
|
|
|
לראות את מי שמגדירים את עצמם "אנשי שלום" מתרפסים בפני אבירי האפרטהייד ומדברים על "קיצוניים בשני הצדדים".
|
|
כתוב תגובה ל-
שליימה, אתה טועה
|
|
|
|
4 |
|
|
מנחם שם טוב |
|
19/12/21 10:18
|
|
|
|
זה המוצא היחיד 2 מדינות ל-2 עמים
|
|
כתוב תגובה ל-
מנחם שם טוב
|
|
|
|
|
|
|
פלא יועץ |
|
19/12/21 11:17
|
|
|
|
בלבד-ממערב לירדן,ומדינה ערבית ממזרח לירדן אליה יעברו כל הערבים המוסלמים כולם,אשר אינם חפצים בקיומנו בארצנו,והם יקבלו אזרחות ירדנית בלבד.אין מקומם בדמוקרטיה שלנו כלל,הם רק מנצלים אותה לרעה בכדי לקדם את מזימתם הזדונית לחסלנו.ויבוא לציון גואל ורווח לישראל בב״א.
|
|
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ
|
|
|
|
5 |
|
|
מנחם.. |
|
19/12/21 10:22
|
|
|
|
זכותם של אנשיפ שברחו או גורשו לחזור לבתיהם.
|
|
כתוב תגובה ל-
מנחם..
|
|
|
|
6 |
|
|
למנוע שפיכות דמים |
|
19/12/21 10:28
|
|
|
|
|
7 |
|
|
אחווה יהודית ערבי |
|
19/12/21 10:56
|
|
|
|
|
8 |
|
|
מנדוזה |
|
19/12/21 11:24
|
|
|
|
הערבים שסירבו להכיר בזכויותינו אפילו על חלק מארץ-ישראל ותקפו אותנו להשמידנו, אך הפסידו במלחמתם בנו, אינם יכולים לקבל בחזרה את מה שהפסידו, כי הם הפסידו!!!
|
|
כתוב תגובה ל-
מנדוזה
|
|
|
|
9 |
|
|
מנדוזה |
|
19/12/21 11:36
|
|
|
|
איתן, אילו היית רק זקן ילדותי בעל השקפת עולם ילדותית, ניחא. אבל אתה הריי תועומלן יהודי בשירות אינטרסים ערביים. אינך מבין? אינך מתבייש?
|
|
כתוב תגובה ל-
מנדוזה
|
|
|
|
10 |
|
|
שמואל בוקי תתבייש |
|
19/12/21 14:34
|
|
|
|
שמואל בוקי, תתבייש לקלל את יצחק רבין. תתבייש להקליד את המילים - "נפשו החוטאת" תתבייד להקליד את המילה "בוגד" לכתובתו של יצחק רבין. מסיקיריקים כמוך סבלה ההיסטורייה היהודית בחורבן חיים לאומיים בארץ ישראל. מה שאתה עושה, שמואל בוקי, זה נסיון להיות אפילו יותר גרוע מהקיצוניות חסרת המעצורים של הסיקיריקים. המעשים להם אתה מטיף רק יגרמו לחורבן חיינו הלאמיים במדינתנו, שהיא יקרה לנו.
|
|
כתוב תגובה ל-
שמואל בוקי תתבייש
|
|
|
|
11 |
|
|
רצח מתועב |
|
19/12/21 15:12
|
|
|
|
רצח מתועב של יהודי ע"י ערבים בשומרון
|
|
כתוב תגובה ל-
רצח מתועב
|
|
|
|
12 |
|
|
למגיב שלמה. |
|
19/12/21 17:48
|
|
|
|
שלמה מגחך עצמו לדעת, כשהוא מסתמך המטורף סטלין . מאחר שסטליו נהג אחרי המלחמה בחוסר אנושיות, הרי אם אנחנו הולכים בדרכו , שלמה המגי נותן הכשר להתנהגות הלא מוסרית שלנו אחרי המלחמה כלפי אוכלוסיה, שברחה או גורשה מביתה בזמן מלחמה.
|
|
כתוב תגובה ל-
למגיב שלמה.
|
|
|
|
|
|
|
שלמה המגיב |
|
19/12/21 21:47
|
|
|
|
נו , באמת לא בסדר , הסטאלין "המטורף" הזה ,שבעת המו"מ של בנות הברית , מול הגרמנים , שטבחו 25 מיליון מבני עמו , ללא כל התגרות , הוא דרש להרחיק את גבולות גרמניה מארצו , באמצעות אי החזרת מזרח פרוסיה לגרמנים , כדי שיהיה לו בעתיד רצועת ביטחון להתגונן בפניהם. באמת זה ממש "חוסר אנושיות" של סטאלין "המטורף" להתנות כך את תנאי הכניעה לגרמניה הנאצית , שמוכרת "באנושיות" שלה . וואלה , טימטום השכל לקוראים של מגיבים כאן ,עולה מדרגה מתגובה לתגובה , והמגיבה הזו עוד מאפיינת אחרים במילה "מגוחך" !! . אין מילים.
|
|
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב
|
|
|
|
13 |
|
|
לשלמה המגיב, חבל |
|
19/12/21 21:36
|
|
|
|
חבל שלא קראת את פרשת השבוע , שיעקב אבינו מקלל את שמעון ולוי "כלי חמס מכורותיהם. בסודם אל-תבוא נפשי בקהלם אל תחד כבודי" בספר בראשית פרק מ"ט, פסוק ו', יעקב אבינו ממש סולד משני הבנים, "כי באפם הרגו איש וברצונם עקרו-שור" ובהמשך בפסוק ז' הוא אומר "ארור אפם...". הגידוף של האב יעקב נובע מהתיאור בפרק ל"ד ששני בני יעקב בחרבותיהם "ויבואו על העיר". העיר היא שכם, "ויהרגו כל זכר...ואת-כל-טפם ואת נשיהם שבו ויבוזו כל-אשר בבית" (שם, פסוקים 25-28). יעקב כועס כי בניו הבאישו ביושבי הארץ , בני עמים אחרים - "להבאישני ביושב הארץ בכנעני ובפריזי..." (שם פסוק 30).
|
|
כתוב תגובה ל-
לשלמה המגיב, חבל
|
|
|
|
14 |
|
|
מנדוזה |
|
20/12/21 07:35
|
|
|
|
הסכמתנו לזכות השיבה הערבית דינה כדין מירשם להתאבדות. אם רצונך להתאבד, תפאדל! אבל אל תגרור גם אותנו לתהום.
|
|
כתוב תגובה ל-
מנדוזה
|
|
|
|
|
|
|
למנדוזה בוקר טוב |
|
20/12/21 08:23
|
|
|
|
מנדוזה, מתוך אהבה למדינת ישראל אני מבקשת בכל לבי לא לתת למדינה שלי להמשיך את חייה במציאות מדממת. אני סבורה, כי מתן הזכות לאדם שנס מכאן לשוב לכאן זה מילוי הצוואה של פרשת השבוע, פרשת ויחי.
|
|
כתוב תגובה ל-
למנדוזה בוקר טוב
|
|
|
|
|
|
|
שלמה המגיב |
|
20/12/21 11:14
|
|
|
|
זהו גבירתי המגיבה ? , רק "נס מכאן" את מתארת ומאפיינת את ערביי ארץ ישראל , בתקופת הקמת המדינה ומלחמת העצמאות ? , סתם אזרחים שלוים ותמימים שרק "נסו מכאן" , ולא רומזת אפילו על הסיבה לכך , וזה כמובן הטעיית הקוראים שאינם בקיאים וגניבת דעת , באשר מדובר בקהילה של אזרחים ( ערבים) בארץ ישראל אז , שהחליטו לטבוח בקהילה אחרת ( יהודים) , ומטרתם לא הושגה ( במלואה , טבחו בנו רק אחוז שלם , 6000 איש ואישה !!) והם "נסו מכאן" כי הבינו שהמותקפים עשויים לא "לטמון את ידם בצלחת" , הלא כן ?. נ.ב. ממתי סיפורי המקרא , בגין מורשת העם היהודי , הינם אותות ומופתים למדינת ישראל וליהודים בה ( "פרשת השבוע") ? , ואם הם אכן כאלה , אזי מדוע את מתעלמת לדוגמא , מסיפור עמלק במקרא , שבעטיו יש ציווי מקראי בספר דברים , שמסווגת כמצוות עשה במניין תרי"ג מצוות , המצווה להכריע את זרעו של העם העמלקי , בגין מה שעשה הרבה שנים לפני , לעם ישראל ? . טוב , המגיבה , כמו קלינסקי , בוחרים להם באופן סלקטיבי , את סיפורי המקרא , ומחליטים אילו מהם , ישמשו "כצוואות" עבור עם ישראל , איך צריך לנהוג כלפי מי שרוצה להשמיד אותו , וכלפי מי שכבר "התחיל במלאכה" וטרם סיים , וקלינסקי והמגיבה , שואפים לתת לו הזדמנות נוספת , ומנסים לחזק את התובנות שלהם , "בצוואות" לעם היהודי מסיפורי המקרא , אך רק באילו שמתאימים , לסדר היום שלהם. אני תקווה , שלקלינסקי , כמורה לתנ"ך בעברו לילדי ישראל , היתה היכולת להסביר לילדינו את סיפורי המקרא ומשמעותם ( "צוואות" עלאק ), באופן יותר אינטלגנטי מאשר הוא עושה זאת כאן באתר.
|
|
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב
|
|
|
|
|
|
|
לילה טוב. |
|
21/12/21 00:02
|
|
|
|
לשלמה המגיב ניתן לקרוא את חוק המלך בספר דברים פרק י'ז מפסיק 14עד 20 יתקבל דעה שונה מתפיסת המלך בספר שמואל שם ישנה התייחסות שונה מתפיסת חוק המלך בספר דברים. יש מי שיאמץ את התפיסה של השמדה משור ועד שה.... מעולל ועד יונק בחוקי מלחמה ויש מי שלא יהיה מוכן לאמץ את הגישה הזו.
|
|
כתוב תגובה ל-
לילה טוב.
|
|
|
|
|
|
|
לשלמה המגיב |
|
21/12/21 03:24
|
|
|
|
בשמואל א' פרק ח' יש התייחסות שונה בתכלית השינוי לחוק המלך שמנוסח בדברים י"ז 14-20. כך שגם בחוקי המלחמה יש התייחסויות שונות. ואת הרב גוניות הזו אינו רוצה לראות שלמה המגיב.
|
|
כתוב תגובה ל-
לשלמה המגיב
|
|
|
|
|
|
|
שלמה המגיב |
|
21/12/21 16:40
|
|
|
|
מכוון ובהטעיית הקוראים , "ברב גוניות" שקיימים בסיפורי המקרא , זה קלינסקי ותומכיו כאן באתר , והרי על כך אני מלין כנגד קלינסקי , כאשר הוא מציג תיאור ספציפי של סיפור מקראי , המחזק לטעמו את השקפותיו "המוסריות" והאידיאולוגיות , כאילו זה "ראה וקדש" , ומסתיר במכוון סיפורי מקרא אחרים , שסותרים את השקפותיו , כאילו המורשת היהודית המקראית שלנו , הינה זהה להשקפותיו , הלא כן ?. נו , אם התרחשויות שונות ורבות במורשתנו , על פי סיפורי המקרא , סותרות אחת את השניה באופן מהותי , בנושאים לא מעטים , ואפילו מצדיקים לא פעם מעשים שהינם בניגוד לעשרת הדיברות ( "לא תרצח" לדוגמא ) , אז מה הטעם בכלל של קלינסקי , לנסות לשכנע בדעותיו , באמצעות מובאות מסיפור מקראי זה או אחר ? , את מי זה אמור להרשים ? , אלא אם הוא נוקט בהסתרה מכוונת של סיפורי המקרא , ששוללים את התובנות שלו וכך לא צריך לנהוג אדם שמטיף כל הזמן על " מוסר..צדק..זכויות..חובות.." בחברה מתורבתת . וואלה , מי שמסתיר כאן את "הרב גוניות" במורשת ישראל , פתאום מוצא "ברב גוניות" , חיזוק לעמדותיו ועוד מלין על אחרים.
|
|
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב
|
|
|
|
|
|
|
שלמה המגיב מתעלם |
|
21/12/21 18:17
|
|
|
|
שלמה המגיב אתה מתעלם, שקיימת עובדה שספר שמואל א' פרק ח' במשפט המלך יש שלילה מוחלטת של כינון דפוס שלטוני של מלוכה, בעוד שבספר דברים פרק י"ז בחוק המלך יש יחס חיובי לעצם כינון דפוס שלטון מלוכני. אז פשוט יש חילוקי דעות
|
|
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב מתעלם
|
|
|
|
|
|
|
שלמה המגיב |
|
21/12/21 06:48
|
|
|
|
נו , אם קלינסקי מציג כל הזמן ,( כמורה לתנ"ך) , את סיפרו המקרא "וארון הספרים היהודי " כאותות ומופתים , לשכנע את הקוראים , מה ראוי לנהוג כיום עם ישראל עם אויביו , שונאיו ומשמידיו , אז "הסלקציה" הזו שעושה קלינסקי בין סיפורי המקרא , כאשר מציג לקוראים את מה "שמתאים" להשקפותיו , ןמתעלם , ומסתיר את אילו שסותרים אותם , זה לא מניפולציה והטעיית הקוראים ? , זהו ? , זה "המוסר" וההגינות של קלינסקי , שהוא מטיף לה כל הזמן , לעם ישראל ?. אולי ההגינות המצופה ממורה לתנ"ך , הינה שיציג את כלל סיפורי המקרא , המתייחסים ליחסים של עם ישראל ומנהיגיו , מול עמים אחרים בעת ניגודי האינטרסים בין העמים , ויאפשר לקורא ( או לתלמיד לתנ"ך שלו ) להחליט איזה מהם ראוי "לאמץ" ואיזה לא ?. מעניין איך "מתלהבים" תומכי משנתו של קלינסקי , מיושרו והגינותו ומהשקפותיו "הצדקניות" , כאשר כמעט בכל מאמר שלו , העוסק ביחסינו מול המיגזר הערבי , אנו מבחינים במניפולציות , בהתעלמות מכוונת ומטעה של נתונים הסותרים את השקפותיו , וגם בלא מעט "עיגול פינות" מטעה , בהצגת נתונים . נ.ב. מעולם לא קראנו , במאמריו של קלינסקי , איזה ניתוח "ענייני" ורציני של מצב היחסים בינינו ובין הערבים בישראל ובשטחים ,והצגת פיתרון הגיוני ומציאותי שיביא לסיום הסיכסוך באופן שלא יסיים לחלוטין את הקמת הבית הלאומי בארץ ישראל , אלא סיסמאות נבובות של משורר , שתמיד מאפיינות באופן שלילי את עמו , ומציגות באופן חיובי ומבין ( "צדק..אנושיות,,מוסר..) את העם הערבי , ובמיוחד את אילו ממנו שלא מסתירים בכלל את שאיפותיהם , " לסיים" את מה שהתחילו ב 1948 , וקלינסקי עוד מנסה לשכנע כל הזמן , שיש להם "מניעים" צודקים לעשות כך. וואלה , הגינות מוסר וצדק לדוגמא , של מורה לילדינו ולנכדינו . ממש מביך.
|
|
כתוב תגובה ל-
שלמה המגיב
|
|
|
|
15 |
|
|
מנדוזה |
|
21/12/21 10:33
|
|
|
|
הוי, התמימות הקדושה! תינוקת הדוחפת את ידה לאש, כי היא יפה מן הזהב.
|
|
כתוב תגובה ל-
מנדוזה
|
|
|
|
16 |
|
|
מאחלת |
|
21/12/21 19:20
|
|
|
|
|
|